menu

Muziek / Algemeen / Nummers die op elkaar lijken

zoeken in:
avatar van Slowgaze



gaf mij nostalgische gevoelens, omdat:



avatar van Pietro
Tom Petty is al meerdere keren genoemd in dit topic en ook ik moest direct aan hem denken bij het beluisteren van een track van een andere band. Shut Your Eyes van Snow Patrol lijkt m.i. wel erg veel op Too Good To Be True van Petty en zijn Heartbreakers:

Tom Petty & The Heartbreakers - Too Good To Be True
Snow Patrol - Shut Your Eyes

Rammstein heeft links en rechts veel gekopieerd van andere bands en heb ik nog maar weinig kunnen betrappen op een authentiek, eigen geluid. Zo doet het nummer Du Hast mij direct denken aan Just One Fix van Ministry (let vooral op de riff):

Ministry - Just One Fix
Rammstein - Du Hast

Als je de zang even wegdenkt, lijkt het nummer I’m An Adult Now van The Pursuit of Happiness wel erg veel op Peace Sells van Megadeth:

Megadeth - Peace Sells
The Pursuit of Happiness - I'm an Adult Now

avatar van Michiel Cohen
Pietro schreef:
Tom Petty is al meerdere keren genoemd in dit topic en ook ik moest direct aan hem denken bij het beluisteren van een track van een andere band. Shut Your Eyes van Snow Patrol lijkt m.i. wel erg veel op Too Good To Be True van Petty en zijn Heartbreakers:

Tom Petty & The Heartbreakers - Too Good To Be True
Snow Patrol - Shut Your Eyes

Rammstein heeft links en rechts veel gekopieerd van andere bands en heb ik nog maar weinig kunnen betrappen op een authentiek, eigen geluid. Zo doet het nummer Du Hast mij direct denken aan Just One Fix van Ministry (let vooral op de riff):

Ministry - Just One Fix
Rammstein - Du Hast

Als je de zang even wegdenkt, lijkt het nummer I’m An Adult Now van The Pursuit of Happiness wel erg veel op Peace Sells van Megadeth:

Megadeth - Peace Sells
The Pursuit of Happiness - I'm an Adult Now

Dat van Tom Petty en Ministry is echt ernstig.

avatar van Pietro
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Dat van Tom Petty en Ministry is echt ernstig.

Klopt helemaal. Van Ministry / Rammstein is het algemeen wel bekend. Rammstein vind ik op alle vlakken de mindere band van de twee.

Wat Tom Petty betreft, hoor ik er zelden mensen over. Dat komt met name omdat veel mensen zijn muziek niet kennen en dat is best jammer.

avatar van Michiel Cohen
Pietro schreef:
(quote)

Klopt helemaal. Van Ministry / Rammstein is het algemeen wel bekend. Rammstein vind ik op alle vlakken de mindere band van de twee.

Wat Tom Petty betreft, hoor ik er zelden mensen over. Dat komt met name omdat veel mensen zijn muziek niet kennen en dat is best jammer.

Die muziek van Megadeth kende ik niet. Het lijkt er verdacht veel op dat Metallica ook het nodige heeft gejat.




avatar van ZAP!
De akoestische beginnetjes van Metal Church vs. Metallica:




Ze zullen wel net even anders zijn en die Metallica gaat ietsje sneller, maar toch... los daarvan word ik (erg) blij van beide nummers!

avatar van herman
De nummers die lijken niet op elkaar, maar begin '95 kwam deze videoclip uit, gebaseerd op de film Voyage de la Lune. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat Smashing Pumpkins dachten 'hey, dat is een leuk idee', want een jaartje later hadden zij een soortgelijke video voor Tonight, Tonight.

Fossil - Moon - YouTube
The Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight (Official Video) - YouTube

avatar van Poles Apart
herman schreef:
De nummers die lijken niet op elkaar, maar begin '95 kwam deze videoclip uit, gebaseerd op de film Voyage de la Lune. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat Smashing Pumpkins dachten 'hey, dat is een leuk idee', want een jaartje later hadden zij een soortgelijke video voor Tonight, Tonight.

Fossil - Moon - YouTube
The Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight (Official Video) - YouTube

Zie ook deze van Queen:



avatar van herman
Ook eind '95. Beiden wel duidelijk met veel meer budget uitgevoerd dan die van Fossil.

avatar van ZAP!
Riff uit:


= zo'n beetje het eerste deel van Deep Purple's 'Smoke...'


avatar van Joren999



De melodielijn doet me denken aan:




Beide prachtig naar mijn mening. Het nummer van Sleeping at Last doet me ook wel denken aan een wel gelukte versie van Disturbed's cover.


avatar van yeahyeahyeah
Uit de titel blijkt eigenlijk al wel dat het een bewuste knipoog is, maar toch even benoemen, ook omdat het allebei zulke leuke nummers zijn:





avatar van Poles Apart
Vers van de pers deze van White Denim:



Lijkt wel erg veel op:



avatar van Michiel Cohen
Poles Apart schreef:
Vers van de pers deze van White Denim:
(embed)

Lijkt wel erg veel op:
(embed)

Lijkt ook wel op

Het tweede deel van het refrein van Independent Women, part 1 van Destiny's Child (vanaf 'Girl I didn't know you could get down like that'):



Lijkt qua melodie sterk op Concordancia van de Peruviaanse folkband El Polen (melodie komt meermaals terug, maar de gelijkenis is het beste te horen tussen 1.25 en 1.37):



avatar van Minneapolis
Baslijntjes..




Ik moet aan het begin altijd even goed luisteren welke ik nou hoor.
Part-time lover is leuker trouwens.

Over Stevie Wonder gesproken..
Je maakt mij niet wijs dat de break in Justin Timberlake's Can't stop thuis feeling op 2:50

Niet een beetje geinsprieerd is door Stevie Wonder's Do i do (check 3:30)


Ik kan er iig een aardige mashup van maken.

avatar van Poek
Het was me nooit opgevallen, maar Aicha en Self Esteem lijken best wel op elkaar.



avatar van itchy
Alleen de eerste paar seconden.

Toch had ik ik bij Error binnen 0,01 seconde de associatie met 100%.





avatar van LucM
De melodie van


lijkt zeer sterk op die van


avatar van Poek
Jullie kennen vast Lewis Capaldi - Someone you loved wel.




Raad eens op welk nummer dat lijkt? Het antwoord vond ik nogal verrassend.

maja hie...



avatar van Michiel Cohen
Hoor ik het wel goed? Ongeveer vanaf 1 minuut.




avatar van Poek
Ik vind twee nummers op elkaar lijken, maar ik ben de enige op het hele interweb (of ik zoek niet goed). Vreemd!






Gast
geplaatst: vandaag om 09:25 uur

geplaatst: vandaag om 09:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.