Muziek / Algemeen / Nummers die op elkaar lijken
zoeken in:
0
geplaatst: 7 januari 2018, 14:23 uur
Poek schreef:
Ik ben misschien de enige (ik kan er niets over op internet vinden), maar ik vind de volgende twee liedjes op elkaar lijken.
Ik ben misschien de enige (ik kan er niets over op internet vinden), maar ik vind de volgende twee liedjes op elkaar lijken.
Die lijken zéker op elkaar, alleen zitten ze allebei ver buiten de actieradius van de gemiddelde user hier of zelfs van het hele internet. Vooral die tweede, dat komt toch van Pluto?
0
geplaatst: 7 januari 2018, 18:16 uur
dix schreef:
Die lijken zéker op elkaar, alleen zitten ze allebei ver buiten de actieradius van de gemiddelde user hier of zelfs van het hele internet. Vooral die tweede, dat komt toch van Pluto?
Toch nog van vier mume-leden punten gekregen

1
geplaatst: 9 januari 2018, 12:01 uur
GrafGantz schreef:
Lana Del Rey Faces Radiohead Lawsuit Over 'Creep' Likeness - Rolling Stone - rollingstone.com
Lana Del Rey Faces Radiohead Lawsuit Over 'Creep' Likeness - Rolling Stone - rollingstone.com
Als ze gewoon zegt dat ze 'The Air That I Breathe' heeft nageaapt zit ze volgens mij wel goed.
0
geplaatst: 4 februari 2018, 13:10 uur
Santigold - Disparate Youth
Thomas Rusiak feat. Teddybears Sthlm - Hiphopper
Disparate Youth is een briljant nummer natuurlijk, maar volgens mij hebben we wel erg goed naar naar deze Zweedse Thomas Rusiak geluisterd. Vooral de hook. Vinden jullie het ook op elkaar lijken?
0
geplaatst: 4 februari 2018, 14:12 uur
Ja, hoewel een heel ander nummer is, hoor ik de gelijkenis ook wel.
0
geplaatst: 29 september 2018, 17:16 uur
Ik hoorde Meshell Ndegeocello - Tender Love op de radio en moest erg denken aan God van Tori Amos. De melodie van de intro van Tender Love, zowel instrumentaal als eerste zanglijn, lijkt sterk op de regel "God sometimes you just don't come through".
Tender Love blijkt trouwens een cover te zijn van een nummer uit de jaren '80.
Tender Love blijkt trouwens een cover te zijn van een nummer uit de jaren '80.
0
geplaatst: 31 januari 2019, 13:58 uur
Childish Gambino lijkt leentjebuur gespeeld te hebben:
Wikipedia zegt dit erover: "Media outlets reported that a number of listeners accused Gambino of plagiarism over "This Is America", pointing out the similarities between the song and "American Pharaoh" by Jase Harley. CBS News stated, "The tracks have a similar sound, and share similar themes in the lyrics." Harley stated that he felt "This Is America" was influenced by his song, but that he does not have an issue with it. Glover's manager, Fam Rothstein, denied any plagiarism."
Wikipedia zegt dit erover: "Media outlets reported that a number of listeners accused Gambino of plagiarism over "This Is America", pointing out the similarities between the song and "American Pharaoh" by Jase Harley. CBS News stated, "The tracks have a similar sound, and share similar themes in the lyrics." Harley stated that he felt "This Is America" was influenced by his song, but that he does not have an issue with it. Glover's manager, Fam Rothstein, denied any plagiarism."
0
geplaatst: 1 februari 2019, 08:00 uur
Das vrijmoedig van Jase Harley, want ik denk dat Glover bij een rechtzaak gewoon royalty's mag afgeven...
0
geplaatst: 1 februari 2019, 13:32 uur
De algehele songstructuur, thematiek, maar ook losse onderdelen komen behoorlijk overeen. Ik vind de gelijkenissen tussen deze twee nummers sterker dan die tussen Blurred Lines en Got to Give It Up bv, en daar moesten ze ook gewoon voor betalen...
0
geplaatst: 1 februari 2019, 13:42 uur
Tsja je kan voor zover ik weet niet veroordeeld worden voor plagiaat obv thematiek of structuur dus dat ligt heel lastig. Ik denk dat je specifieke punten moet kunnen noemen die letterlijk overgenomen zijn. Melodieën of stukken tekst bijvoorbeeld. Door een nummer geïnspireerd worden om een vergelijkbaar nummer te maken is geen plagiaat.
Overigens laat de Thicke-casus wel anders zien, dat geef ik toe. Blijft wel een vreemde zaak (ook de manier waarop het gegaan is).
Overigens laat de Thicke-casus wel anders zien, dat geef ik toe. Blijft wel een vreemde zaak (ook de manier waarop het gegaan is).
0
geplaatst: 1 februari 2019, 13:57 uur
Ik ben het met je eens, maar in de zaak Thicke is anders besloten en dat zou wel eens precedent kunnen scheppen...
0
geplaatst: 28 februari 2019, 11:08 uur
Grappig, ik kom er net achter dat Relax, Take It Easy van Mika gebaseerd is op (I Just) Died In Your Arms van Cutting Crew. Ik had zelf nooit het verband gelegd, maar als je het eenmaal weet is het inderdaad overduidelijk.
0
geplaatst: 28 februari 2019, 11:19 uur
Kramer schreef:
Grappig, ik kom er net achter dat Relax, Take It Easy van Mika gebaseerd is op (I Just) Died In Your Arms van Cutting Crew. Ik had zelf nooit het verband gelegd, maar als je het eenmaal weet is het inderdaad overduidelijk.
De rol van Sherlock Holmes lijkt me voor jou iets te hoog gegrepen

Die Mika overigens altijd een nare poser gevonden, met te strak ondergoed.
0
geplaatst: 28 februari 2019, 13:08 uur
Mjuman schreef:
(quote)

Ik heb Sherlock Holmes altijd een nare poser gevonden. Zijn ondergoed heb ik nooit gezien.
0
geplaatst: 2 november 2019, 19:11 uur
Zelfde ingrediënten, ander nummer.
In mijn subjectieve beleving dan hé.
0
geplaatst: 2 november 2019, 19:25 uur
Ik hoorde onlangs deze van Neil Young langskomen. Knap stukje zelfplagiaat: het is gewoon Heart of gold, maar dan wat langzamer gespeeld...
1
geplaatst: 3 november 2019, 10:43 uur
Ons allen bekend, wat een gruwelijk jatwerk is dit hè. Led Zeppelin kon er trouwens ook wat van.
0
geplaatst: 27 november 2019, 10:24 uur
Lijkt wel alsof stukken van het gitaarwerk zijn gejat van The Beatles. Back in the Ussr,
1
geplaatst: 27 november 2019, 10:46 uur
Is dat een cover/bewerking van Oye Como Va? Vooral het stukje vanaf 1'57'' lijkt erop.
0
geplaatst: 27 november 2019, 16:52 uur
Poek schreef:
Is dat een cover/bewerking van Oye Como Va? Vooral het stukje vanaf 1'57'' lijkt erop.
Inderdaad.Ook dat nog. Lijkt wel op het betere knip en plakwerk.
1
geplaatst: 27 november 2019, 21:58 uur
Lorde - Team
doet me sterk denken aan
The Naked And Famous - Young Blood
doet me sterk denken aan
The Naked And Famous - Young Blood
1
geplaatst: 29 november 2019, 12:06 uur
Filter - Take A Picture (Official Music Video) - YouTube
lijkt in het intro wel heel erg veel op
April's Motel Room - God - YouTube
lijkt in het intro wel heel erg veel op
April's Motel Room - God - YouTube
1
geplaatst: 29 november 2019, 15:07 uur
De nieuwe single van The Weeknd doet mij sterk denken aan Take On Me, vooral het drumpatroon.
Vs.
Vs.
* denotes required fields.