Muziek / Algemeen / Stemgedrag
zoeken in:
0
geplaatst: 4 februari 2010, 16:10 uur
Ik word er persoonlijk heel moe van om steeds maar weer nieuwe dingen te luisteren. Met sommige muziek moet je nu eenmaal een band opbouwen. Af en toe wil ik gewoon terugvallen op muziek die ik al ken. Dus ik wissel het een beetje af.
Daarbij heb ik ook erg vaak muziek opstaan, maar ben ik lang niet altijd in de gelegenheid er met volle aandacht naar te luisteren, simpelweg omdat ik met andere dingen bezig ben. De nieuwe Bettie Serveert heb ik pas bij de 5e of 6e keer aandachtig geluisterd, omdat ik er toen pas tijd voor had.
De vergelijking met films vind ik toch niet helemaal een goede, bovendien zijn er ook zat films die ik wel vaker heb gezien.
Enerzijds snap ik je wel een beetje (de eerste luisterbeurt is meestal de beste inderdaad en sommige muziek luister ik ook maar 1 of 2 keer, ter kennisname, en dan weet je het wel), anderszijds doe je veel muziek ook wel erg af als hapslik consumptiemiddel.
Wat is nu eigenlijk je doel: genieten van muziek of kennis nemen van alle muziek die je wel enigszins interessant lijkt?
Sorry als ik misschien een beetje onaardig overkom, maar met zulk opmerkelijk luistergedrag maak je me wel nieuwsgierig.
Daarbij heb ik ook erg vaak muziek opstaan, maar ben ik lang niet altijd in de gelegenheid er met volle aandacht naar te luisteren, simpelweg omdat ik met andere dingen bezig ben. De nieuwe Bettie Serveert heb ik pas bij de 5e of 6e keer aandachtig geluisterd, omdat ik er toen pas tijd voor had.
De vergelijking met films vind ik toch niet helemaal een goede, bovendien zijn er ook zat films die ik wel vaker heb gezien.
Enerzijds snap ik je wel een beetje (de eerste luisterbeurt is meestal de beste inderdaad en sommige muziek luister ik ook maar 1 of 2 keer, ter kennisname, en dan weet je het wel), anderszijds doe je veel muziek ook wel erg af als hapslik consumptiemiddel.
Wat is nu eigenlijk je doel: genieten van muziek of kennis nemen van alle muziek die je wel enigszins interessant lijkt?
Sorry als ik misschien een beetje onaardig overkom, maar met zulk opmerkelijk luistergedrag maak je me wel nieuwsgierig.
0
geplaatst: 4 februari 2010, 16:18 uur
Ik vind het ook bijzonder vreemd, bij de meeste albums blijft er na één luisterbeurt niet echt iets hangen, daarom vind ik juist dat je meerdere luisterbeurten nodig hebt om muziek goed te kunnen beoordelen. De eerste luisterbeurt is een kennismaking, waar je nog niet meteen je favoriete nummers kunt aanstippen, een tweede luisterbeurt kan daar verandering inbrengen. Maar pas na een 5tal luisterbeurten kun je echt onderscheid maken tussen te verschillende nummers.
0
geplaatst: 4 februari 2010, 17:25 uur
Mijn doel is om te genieten van muziek en kennis te nemen van alle muziek die mij interresant lijken. Veel mensen hebben 1 genre waar ze graag naar luisteren en er dan in blijven hangen, maar ik ben wel iemand die heel breed georienteerd is en daardoor veel kan afwisselen.
Dat ik nooit een cd herbeluister is natuurlijk niet helemaal waar. Het staat nu wel op een laag pitje aangezien zowel mijn mp3-speler als mijn autoradiocdspeler niet werken. Als ik in het buitenland ben of in de auto op reis ben, dan heb ik juist behoefte aan muziek die ik al ken. Waarom dat precies zo is, is niet zo makkelijk te verklaren. Andere omgevingen brengen me weer in andere stemmingen en andere boxen zorgen weer voor een iets andere beleving.
Kwa karakter ben ik ook wel iemand die snel uitgekeken raakt, als ik iets al eerder gezien heb of gehoord.
De magie van de eerste keer heeft bij mij toch wel een bepaalde waarde, waardoor je niet wilt dat ie verstoord word door een tweede of derde luisterbeurt. Dus dat geeft wel een bepaalde remming.
Dat ik nooit een cd herbeluister is natuurlijk niet helemaal waar. Het staat nu wel op een laag pitje aangezien zowel mijn mp3-speler als mijn autoradiocdspeler niet werken. Als ik in het buitenland ben of in de auto op reis ben, dan heb ik juist behoefte aan muziek die ik al ken. Waarom dat precies zo is, is niet zo makkelijk te verklaren. Andere omgevingen brengen me weer in andere stemmingen en andere boxen zorgen weer voor een iets andere beleving.
Kwa karakter ben ik ook wel iemand die snel uitgekeken raakt, als ik iets al eerder gezien heb of gehoord.
De magie van de eerste keer heeft bij mij toch wel een bepaalde waarde, waardoor je niet wilt dat ie verstoord word door een tweede of derde luisterbeurt. Dus dat geeft wel een bepaalde remming.
0
geplaatst: 4 februari 2010, 17:31 uur
Ik bedoel maar, als je een CD nog maar één keer gehoord hebt en een jaar later hoor je een nummer van diezelfde CD, dan is de kans dat je het nummer herkent toch zeer klein? Laat staan dat je kan zeggen van welke band het is en welke titel het nummer draagt. Zeker als je zoveel nieuwe muziek luistert.
Ook kun je van muziek die je maar 1 of 2 keer geluisterd hebt, de muziek niet helder voor de geest halen.
Ook kun je van muziek die je maar 1 of 2 keer geluisterd hebt, de muziek niet helder voor de geest halen.
0
lambf
geplaatst: 4 februari 2010, 18:01 uur
herman schreef:
Ik word er persoonlijk heel moe van om steeds maar weer nieuwe dingen te luisteren. Met sommige muziek moet je nu eenmaal een band opbouwen. Af en toe wil ik gewoon terugvallen op muziek die ik al ken. Dus ik wissel het een beetje af.
Je begint gewoon oud te worden Herman

0
geplaatst: 2 juni 2010, 16:53 uur
Bij The Gaslight Anthem - American Slang (2010):
Ik snap het lage gemiddelde niet?!? Huiverig begon ik aan American Slang. Het ligt precies in het verlengde van 59!! Goede catchy songs!!
Steeds vaker heb ik het idee dat er heel veel schapen rond lopen op MuMe..
Ik snap het lage gemiddelde niet?!? Huiverig begon ik aan American Slang. Het ligt precies in het verlengde van 59!! Goede catchy songs!!
Steeds vaker heb ik het idee dat er heel veel schapen rond lopen op MuMe..
0
geplaatst: 2 juni 2010, 20:16 uur
@ Laboomza; Wat bedoelt gij met schapen? Als in een kudde of gewoon dom?
En je hebt gelijk, ligt precies in het verlengde, maar dan de afgekloven en ongeinspireerde variant.
En je hebt gelijk, ligt precies in het verlengde, maar dan de afgekloven en ongeinspireerde variant.
0
geplaatst: 2 juni 2010, 20:57 uur
Ik bedoel dat en onthoud wel het is maar een mening dat men vaak de menigte volgt..kijk bevoorbeeld bij die nieuwe van THE national..absurd hoge waarderingen. Bij deze plaat dan weer hele lage scores. Ik hoor hier geen leftovers of dat het inspiratieloos is. Nogmaals het is mijn mening en een constatering van mijn kant.
0
geplaatst: 2 juni 2010, 21:10 uur
Het verschil tussen The National en Gaslight Anthem is dat The National de torenhoge verwachtingen wat mij betreft meer dan voldoende heeft waargemaakt. Ik had hoge verwachtingen van het nieuwe Gaslight Anthem album, maar helaas is het tegenvallen en wat een ander daarvan denkt interesseert mij in ieder geval geen reet. Dus de menigte volgen, no way.
0
geplaatst: 2 juni 2010, 21:14 uur
Ik heb alleen je vraag beantwoord, ik heb niet specifiek jou genoemd, toch??
Wel grappig dat je je aangesproken voelt
Wel grappig dat je je aangesproken voelt

0
geplaatst: 2 juni 2010, 21:16 uur
Je hebt mijn vraag beantwoord en ik heb gereageerd op jouw bericht, ik voel me niet aangesproken maar ik wilde alleen even mijn mening geven
.
.
0
geplaatst: 2 juni 2010, 22:11 uur
Ben ik de dan de enige die The National niet te vergelijken vind met TGA?
0
geplaatst: 2 juni 2010, 22:18 uur
Nee, dit heb ik eerder gezegd in een bericht:
Als ik eerst High Violet van The National beluister en daarna dit album, dan zie ik nog wel wat verschillen. Dan bedoel ik niet tussen de bands of muziek stijl, want die kun je niet met elkaar vergelijken. Ik bedoel het verschil in niveau.
0
geplaatst: 3 juni 2010, 07:49 uur
Jammer dat mijn punt zo gemist wordt. Het gaat niet om niveau's of vergelijkbare bands...het gaat over stemgedrag die ik in twijfel trek!
Maardat lieve MuMe kinderen kunnen we beter in het forum bespreken...
Maardat lieve MuMe kinderen kunnen we beter in het forum bespreken...
0
geplaatst: 3 juni 2010, 11:50 uur
In De Site > Gebruikers > Schapen of zelfstandig (stemgedrag):
Ik heb tegenwoordig steeds meer het gevoel hier op MuMe dat je stemgedrag bepaald wordt door mede users..Als een plaat een hoog stemgemiddelde heeft lijkt het wel alsof er niet meeronder de 4** gegeven kan worden (b.v. bij The National). En vice versa. Kijk naar naar The Gaslight Anthem en The Ocean.
Zijn we zo beinvloedbaar?? Of nemen we te weinig tijd voor een cd?? Of ben ik gewoon gek??
Ik heb tegenwoordig steeds meer het gevoel hier op MuMe dat je stemgedrag bepaald wordt door mede users..Als een plaat een hoog stemgemiddelde heeft lijkt het wel alsof er niet meeronder de 4** gegeven kan worden (b.v. bij The National). En vice versa. Kijk naar naar The Gaslight Anthem en The Ocean.
Zijn we zo beinvloedbaar?? Of nemen we te weinig tijd voor een cd?? Of ben ik gewoon gek??
0
wijsneus
geplaatst: 3 juni 2010, 12:12 uur
Niet, niet mee eens. Ik stem een album pas na 4 of 5 keer draaien, en als ik het k*t vind, geef ik gewoon een 2. En als het gemiddelde tot dan 4,21 is, zegt mij niets.
0
geplaatst: 3 juni 2010, 12:17 uur
Volgens mij ben je gewoon gek laboomzaa 
Mijn aandacht wordt uiteraard wel getrokken door een hoog gemiddelde maar ik laat mijn beoordeling er verder niet van afhangen.

Mijn aandacht wordt uiteraard wel getrokken door een hoog gemiddelde maar ik laat mijn beoordeling er verder niet van afhangen.
0
geplaatst: 3 juni 2010, 12:23 uur
Het werkt twee kanten op. Van het grote aantal users dat op mume actief is zullen er vast wel enkele bij zitten die graag de "goede smaak" willen hebben en daardoor sneller hogere waarderingen geven wanneer het gemiddelde ook hoog is. Anderzijds zijn er bij een hoog gemiddelde ook weer genoeg users die zich willen afzetten en juist lagere cijfers gaan geven dan ze anders gedaan zouden hebben.
Bedenk ten slotte wel dat een hoog gemiddelde er maar op één manier komt, door users die hoog stemmen. Of dit gemiddelde vervolgens de nieuwe stemmen hoog houdt wordt een kip en ei verhaal.
Bedenk ten slotte wel dat een hoog gemiddelde er maar op één manier komt, door users die hoog stemmen. Of dit gemiddelde vervolgens de nieuwe stemmen hoog houdt wordt een kip en ei verhaal.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 juni 2010, 12:36 uur
In dat kader vind ik het ook wel opmerkelijk om deze constatering te horen uit de 'mond' van iemand die zelf een stemgemiddelde boven de 4 heeft.
0
geplaatst: 3 juni 2010, 15:06 uur
Ik vind het ook een beetje onzin, misschien dat het tegenvalt dat je zo'n laag gemiddelde ziet bij misschien wel een van je favoriete bands (ik weet het niet). Natuurlijk trekken albums met hoge waarderingen sneller de aandacht van mensen dan albums met lagere waarderingen. Sommige laten zich beïnvloeden door de mening van de hele meute, sommige doen lekker hun eigen dingen.
Als je kijkt naar de eerdere albums van The Gaslight Anthem, die hebben terecht hoge gemiddeldes, daarom waren de verwachtingen van het nieuwe album, terecht of niet terecht, erg hoog. Jammer genoeg hebben ze die verwachtingen niet waar kunnen maken en ook ik vind dit jammer, want ik heb er best naar uitgekeken. Ik kan er niets anders van maken dan een laag cijfer te geven en wat een ander daar van vindt interesseert mij in ieder geval geen flikker.
Nu even over het nieuwe album van The National, ook hier waren de verwachtingen erg hoog, gelukkig heeft The National deze verwachtingen wat mij betreft geweldig waargemaakt. Er staan wat mij betreft geen zwakke nummers op, dus waarom zou ik dan het geen 5 sterren geven? Omdat het lijkt dat je de grote menigte volgt, wat een onzin.
Je stemt toch zelf omdat je het een goed album vindt, en ja sommige mensen laten zich verleiden om een hoog cijfer te geven omdat populaire mensen dat ook doen, maar ik vind dat bullshit.
Als je kijkt naar de eerdere albums van The Gaslight Anthem, die hebben terecht hoge gemiddeldes, daarom waren de verwachtingen van het nieuwe album, terecht of niet terecht, erg hoog. Jammer genoeg hebben ze die verwachtingen niet waar kunnen maken en ook ik vind dit jammer, want ik heb er best naar uitgekeken. Ik kan er niets anders van maken dan een laag cijfer te geven en wat een ander daar van vindt interesseert mij in ieder geval geen flikker.
Nu even over het nieuwe album van The National, ook hier waren de verwachtingen erg hoog, gelukkig heeft The National deze verwachtingen wat mij betreft geweldig waargemaakt. Er staan wat mij betreft geen zwakke nummers op, dus waarom zou ik dan het geen 5 sterren geven? Omdat het lijkt dat je de grote menigte volgt, wat een onzin.
Je stemt toch zelf omdat je het een goed album vindt, en ja sommige mensen laten zich verleiden om een hoog cijfer te geven omdat populaire mensen dat ook doen, maar ik vind dat bullshit.
0
Gallow
geplaatst: 3 juni 2010, 15:50 uur
Casartelli schreef:
In dat kader vind ik het ook wel opmerkelijk om deze constatering te horen uit de 'mond' van iemand die zelf een stemgemiddelde boven de 4 heeft.
Ik zie hier echt het verband niet

0
geplaatst: 6 juni 2010, 11:20 uur
Sorry voor de late reactie...mijn compu had geen zin meer!!
Allereerst dank u Gallow.
Het gaat mij niet om of mijn favoriete bandje een hoog of laag cijfer krijgt!! Maar als ik lees bij bepaalde bands wat het argument is om laag of hoog te stemmen komt dat meestal overeen met wat andere users er al over gezegd hebben. Dat neemt niet weg dat ze geen gelijk hebben. Maar ik mis dan gewoon een beetje eigen inbreng!!
Nu ben ik zelf ook niet echt goed in het overbrengen wat ik van muziek vind...maar ik weet wel of ik het mooi vind of niet (v oordat dat een aanvals techniek gaat worden
)
Ik heb weleens het gevoel dat je de muziek zo vluchtig moet luisteren. Omdat je hele harde schijf vol staat dat je de tijd niet meer neemt...en begint aan een plaat met in je achterhoofd het gemiddelde!!!
Oke kom maar, kom maar, kom maar...
Allereerst dank u Gallow.
Het gaat mij niet om of mijn favoriete bandje een hoog of laag cijfer krijgt!! Maar als ik lees bij bepaalde bands wat het argument is om laag of hoog te stemmen komt dat meestal overeen met wat andere users er al over gezegd hebben. Dat neemt niet weg dat ze geen gelijk hebben. Maar ik mis dan gewoon een beetje eigen inbreng!!
Nu ben ik zelf ook niet echt goed in het overbrengen wat ik van muziek vind...maar ik weet wel of ik het mooi vind of niet (v oordat dat een aanvals techniek gaat worden
)Ik heb weleens het gevoel dat je de muziek zo vluchtig moet luisteren. Omdat je hele harde schijf vol staat dat je de tijd niet meer neemt...en begint aan een plaat met in je achterhoofd het gemiddelde!!!
Oke kom maar, kom maar, kom maar...

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 6 juni 2010, 11:32 uur
laboomzaa schreef:
Ik heb weleens het gevoel dat je de muziek zo vluchtig moet luisteren. Omdat je hele harde schijf vol staat dat je de tijd niet meer neemt...en begint aan een plaat met in je achterhoofd het gemiddelde!!!
Zeer herkenbaar en iets waaraan ik mij ook heb bezondigd, daarom draai ik de laatste tijd niet veel nieuwe dingen meer maar geef ik albums met mijn stem een extra kans of aantal extra kansen en draaibeurten. Dat was een ideetje naar aanleiding van mijn blijvende interesse in een aantal topics, ik draai veel muziek maar voel momenteel niet de behoefte om er overal een stem aan te geven en/of een moordlap tekst bij te zetten. Dat kan natuurlijk nog veranderen
.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 13:06 uur
Ik denk niet dat een hoog gemiddelde meespeelt in een beoordeling, althans bij mij niet. Je krijgt wel hoge verwachtingen, maar het kan dan ook dubbel zo hard tegenvallen, wat ik vaak heb gehad. Ik ben ook van mening dat je een album niet kunt beoordelen na 1 of 2 luisterbeurten, om zo mee te doen met de populaire albums.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 14:04 uur
Het stemgemiddelde speelt bij mij toch altijd wel ergens een beetje mee, zeker bij een 'snelle' stem na slechts een enkele luisterbeurt.
0
geplaatst: 9 december 2010, 09:41 uur
Ik heb de indruk dat er de laatste tijd een aantal users zijn
die met een zekere gedrevenheid één, anderhalf of twee sterren uitdelen
aan albums die over het algemeen tot de klassiekers worden gerekend..
Is dat de verveling die toeslaat bij mensen die menen dat alles al gezegd en geschreven is
bij de albums waar zij van houden en dus hun MuMe tijd op een andere manier gaan invullen?
Of is het de jongere generatie die brandhout maakt van de iconen in barre wintertijden?
Als ik het bijhorende woordgebruik lees, dan lijken vormen van masochisme
deze stemmers niet vreemd. Waarom jezelf zo pijnigen met het beluisteren
en nadien ook nog driftig recenseren van de albums in kwestie?
die met een zekere gedrevenheid één, anderhalf of twee sterren uitdelen
aan albums die over het algemeen tot de klassiekers worden gerekend..
Is dat de verveling die toeslaat bij mensen die menen dat alles al gezegd en geschreven is
bij de albums waar zij van houden en dus hun MuMe tijd op een andere manier gaan invullen?
Of is het de jongere generatie die brandhout maakt van de iconen in barre wintertijden?
Als ik het bijhorende woordgebruik lees, dan lijken vormen van masochisme
deze stemmers niet vreemd. Waarom jezelf zo pijnigen met het beluisteren
en nadien ook nog driftig recenseren van de albums in kwestie?
0
geplaatst: 2 januari 2011, 16:11 uur
Bij KISS - Music from "The Elder" (1981):
Ok even wat dingen rechtzetten. Beste ricardo tussen 0.5, 2.5, 3, 4, en 5 zit toch geen levens groot gat lijkt me. Als ik nu alleen maar 0.5 en 5 pingels had gegeven ok. Vervolgens schrijf je een nieuwe user enz. MMM ik vind dat je jezelf behoorlijk overschat cq erg serieus neemt. Je doet net alsof we hier voor een muziek blad schrijven. Alsof het het een beroep is wat we hier aan het doen zijn! Of duiklessen aan het nemen zijn. Het is gewoon je mening geven niet meer en niet minder. En vervolgens geef je pingels aan een cd. Daar hoef je toch echt geen so called ervaring voor te hebben lijkt me. Jij noemt de elder niet erg toegankelijk ok dat kan en mag. Ik vind deze cd bijv wel toegankelijk ik vind zelfs dat iedere kiss cd toegankelijk is. Ik ken geen enkele cd(ik ken ze inderdaad lang niet allemaal)van kiss waarvan ik dacht tjee die moet ik een keer of 30 gehoord hebben om de cd op mijn persoonlijke!! waarde te schatten. We hebben het toch niet over bijv pink floyd rush enz. Die moet ik vaker gedraait hebben om ze op de juiste waarde te schatten jij meschien niet zou zomaar kunnen!?
En dan heb je het nog over dat ik daar vast vanzelf in bij draai. Helaas kan ik je nu al vertellen dat ik daar vast niet in ga bijdraaien. Waarom zou ik! Geef me 1 reden waarom??? Mijn kijk op kiss en meschien wel op heel wat meer cd's/groepen verschilt nu eenmaal. En dit is nu eenmaal mijn smaak en ik ga gewoon lekker mijn eigen gang niks mis mee lijkt me........ En dan edwin. Ik vind het gewoon enorm slechte nummers. zwakke compositie's het spreekt me totaal niet aan. En dat ligt heus niet dat ik zogenaamd niet open zou staan voor veranderingen enz enz. Ik vind het nog vlees nog vis. En wederom als jij er veel plezier aan hebt mijn zegen heb je.
Ok even wat dingen rechtzetten. Beste ricardo tussen 0.5, 2.5, 3, 4, en 5 zit toch geen levens groot gat lijkt me. Als ik nu alleen maar 0.5 en 5 pingels had gegeven ok. Vervolgens schrijf je een nieuwe user enz. MMM ik vind dat je jezelf behoorlijk overschat cq erg serieus neemt. Je doet net alsof we hier voor een muziek blad schrijven. Alsof het het een beroep is wat we hier aan het doen zijn! Of duiklessen aan het nemen zijn. Het is gewoon je mening geven niet meer en niet minder. En vervolgens geef je pingels aan een cd. Daar hoef je toch echt geen so called ervaring voor te hebben lijkt me. Jij noemt de elder niet erg toegankelijk ok dat kan en mag. Ik vind deze cd bijv wel toegankelijk ik vind zelfs dat iedere kiss cd toegankelijk is. Ik ken geen enkele cd(ik ken ze inderdaad lang niet allemaal)van kiss waarvan ik dacht tjee die moet ik een keer of 30 gehoord hebben om de cd op mijn persoonlijke!! waarde te schatten. We hebben het toch niet over bijv pink floyd rush enz. Die moet ik vaker gedraait hebben om ze op de juiste waarde te schatten jij meschien niet zou zomaar kunnen!?
En dan heb je het nog over dat ik daar vast vanzelf in bij draai. Helaas kan ik je nu al vertellen dat ik daar vast niet in ga bijdraaien. Waarom zou ik! Geef me 1 reden waarom??? Mijn kijk op kiss en meschien wel op heel wat meer cd's/groepen verschilt nu eenmaal. En dit is nu eenmaal mijn smaak en ik ga gewoon lekker mijn eigen gang niks mis mee lijkt me........ En dan edwin. Ik vind het gewoon enorm slechte nummers. zwakke compositie's het spreekt me totaal niet aan. En dat ligt heus niet dat ik zogenaamd niet open zou staan voor veranderingen enz enz. Ik vind het nog vlees nog vis. En wederom als jij er veel plezier aan hebt mijn zegen heb je.
* denotes required fields.