MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Stemgedrag

zoeken in:
Niet zo boos reageren hoor iggy, want ik bedoel het natuurlijk niet persoonlijk maar meer in dienst van dit mu.me forum.

Het valt mij op dat jij de soloplaat van Ace Frehley een 4* gegeven hebt, en Kiss Alive I zelfs een 5*. En nog een paar Kiss platen 3* en een paar Kiss platen 2* stemmen. Vervolgens geef jij erg veel Kiss platen een 0.5*, wat er op duid dat jij echt een haat/liefde verhouding hebt met Kiss lijkt het wel.

Ik kan mij qua haat/liefde daar echt enorm in vinden, want ik vind geen enkel album van Kiss echt goed, op alle albums is wel iets aan te merken in mijn beleving, maar anderzijds is geen enkel album zo slecht dat die een 0.5* verdiend, ik vind dat te zwart/wit en teveel gebrek aan relativeringsvermogen hebben. Daarom vind ik jouw extreme verschillen in stemmen geven een beetje vreemd, en vooral opvallend! Ik bedoel je stemt en plaatst hier berichten voornamelijk met het doel dat anderen het gaan lezen en er iets aan hebben. Vandaar dat het best een beetje objectiever en kritischer mag in mijn beleving.

Ik ben van nature ook een impulsieve en emotionele poster, maar ben mij ook bewust dat je vooral ook dingen post met het doel om het voor anderen interessant te houden, daar houd ik tenminste wel rekening mee.

Geeft niet verder, als jij het echt meent jouw stem gedrag is het ok natuurlijk, maar ik vind het gewoon vreemd om b.v of een 5*, 4*, 3* of 2* te geven of , massaal een 0.5* voor 1 en dezelfde artiest.

@verdwenen post van iggy: Ik snap jouw beweegreden wel hoor, jij wilt gewoon binnen 1 band met extreme stem gemiddelden jouw verschillen tussen de diverse albums binnen 1 band aangeven. Niets mis mee natuurlijk. Maar je zegt het zelf al jij vind deze plaat best toegangkelijk, maar toch maar een 0.5* terwijl je hem eigenlijk iets beter vind dan die 0.5*. Maar jij wilt eigenlijk door de extreme stem verschillen jouw voorkeur kenbaar maken voor 1 en dezelfde artiest met die stem verschillen bij de diverse albums.

Dat vind ik eigenlijk ook een beetje oneerlijk en op de vlakte. Soms is het leven best zwart/wit, b.v als je werk hebt, heb je dat wel of niet. Met stemmen geven op 1 en dezelfde artiest zou ik iets milder zijn en vooral ietsjes objectiever gaan stemmen en posten.

iggy schreef:
Ok even wat dingen rechtzetten. Beste ricardo tussen 0.5, 2.5, 3, 4, en 5 zit toch geen levens groot gat lijkt me.
.

Nou dat lijkt me wel .
Een 0,5 staat gelijk met een 1 op de schaal van 10 en is dus absolute bagger .
Een 5 staat gelijk met een 10 op de schaal van 10 en is uitmuntend .

Ik had vroeger liever allemaal tienen op mijn rapport dan enen .
Ik kwam eens thuis met allemaal enen op het rapport , moeder en vader kwaad maar ik zei dat het gat met allemaal tienen niet zo groot was en dat was voor hun een hele geruststelling .

Ozric Spacefolk
In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:

Even een vraagje... Wanneer is een voldoende een voldoende?!? Bij 2,5* of bij 3*... Het is eeuwig jammer dat er niet een schoolcijfer 5,5 kan worden toegekend....

Dat kan je toch zelf bepalen.
Je hoeft niet alles met school te vergelijken.

Ozric Spacefolk
Nee, maar ik merk dat als ik een album gemiddeld vind, ik eerder een 3* score toeken dan een 2,5* score... Als ik albums zie, die ik wil proeven, met een score < 3* dan verwacht ik dan ook een ondergemiddelde plaat.

Echter als bij velen de grens ligt bij 2,5* kan een plaat tussen de 2,5* en 3* nog steeds een gemiddeld goede plaat zijn...

Ik was gewoon benieuwd waar zo'n beetje de grens ligt bij Musicmeter-gebruikers...

Nou ja... een 3* is wat mij betreft een 6, en een 2.5* een 5 in schooltermen - dus vanaf 2.5* vind ik onvoldoende.
Je hebt ook de keuze uit tien verschillende waarderingen, dan lijkt het me logisch als hier de helft voldoende en de helft onvoldoende van is.

Overigens heb ik zelf ook de neiging om platen snel een 3* te geven, ook als het gevoelsmatig vlak onder het schoolcijfer 5.5 zit (laten we zeggen een 5.4 of zo, wat dus omgerekend dichter bij 2.5* ligt)... hier moet ik eens iets aan doen.

pqt
5,5 rond je af op 6; 6/2= 3. There you go.

Ozric Spacefolk
Dus, alles onder de 3* is in de ogen van MusicMeter-gebruikers onvoldoende?!?

Lijkt mij een handige leidraad, bij het ontdekken van nieuwe muziek...

mwah, zeker niet alle gebruikers vinden een 2.5* onvoldoende... het schijnt bovendien dat in Belgie soms een 5 al voldoende is op school (kan een Belg bevestigen hoe dit precies zit?) en dit helpt natuurlijk ook niet echt.

sq
Voor mij is 3,0 een ´voldoende´ album, ik zou ze niet meteen kopen maar ik kan ze gewoon uitluisteren en ik zou ze niet graag missen in mijn collectie want veel aankopen blijken soms toch ook 3,0. Bij 2,5 is eerder sprake van ´geen ergernis´; ik beschouw het als acceptabel, maar zou het nooit zo snel tevoorschijn halen tenzij iemand anders er om vraagt. 2,5 geef ik ook vaak als er wel wat op staat dat ik aardig vind, maar dat een album nauwelijks iets toevoegt aan dat ene nummer dat me deed besluiten het album op te zoeken.

Ozric Spacefolk schreef:
Dus, alles onder de 3* is in de ogen van MusicMeter-gebruikers onvoldoende?!?

Lijkt mij een handige leidraad, bij het ontdekken van nieuwe muziek...

Bij mij is alles onder de 2,5* een onvoldoende.

3* is voor mij een album dat 'gewoon' is. Niet slecht, maar niet iets wat ik vaak zal opleggen of iets waar ik gewoon weinig mee kan. Een album dat me warm of koud laat.

2,5* is gewoon een saaie plaat, maar niet slecht genoeg om af te straffen.

Komt hier het verschil tussen het Belgische en het Nederlandse schoolsysteem naar boven?

Ozric Spacefolk
Dus als ik een plaat binnen een discografie tegen kom met een gemiddelde tussen de 2,5* en 3* kan het nog best wel de waard wezen kunnen zijn gemogen zijn geweest wezen?!?

Poa
Ja en nee, want iedereen hanteert zijn eigen normen/regels/grenzen. User X kan best een album 'redelijk' vinden en een 3,5 stemmen, terwijl user Y (die een identieke mening over het album heeft) een 3,0 stemt.

Al heb ik het idee dat je toch niet echt serieus bent kunnen zijn gemogen zijn geweest wezen.

freitzen schreef:
mwah, zeker niet alle gebruikers vinden een 2.5* onvoldoende... het schijnt bovendien dat in Belgie soms een 5 al voldoende is op school (kan een Belg bevestigen hoe dit precies zit?) en dit helpt natuurlijk ook niet echt.

50% op een examen is geslaagd, 49% is gebuisd
5/10 geslaagd en 4,9/10 gebuisd
2,5* geslaagd en 2,49* gebuisd

Mijn tweeënhalven zijn dus nipte voldoendes.

2* (en lager) is voor mij onvoldoende.
2,5* geef ik aan een album dat ik noch goed noch slecht vind ... dus middelmatig (ik sta er lauw tegenover). 3* staat voor acceptabel, ik kan ze waarderen maar ben er niet enthousiast over (een 'ja maar...').

2,5 is middelmatig, alles er boven een voldoende en alles er onder een onvoldoende. Tenminste zo geef ik mijn stemmen hier. Dus eigenlijk hetzelfde zoals Lucm.

Ozric Spacefolk schreef:
Dus als ik een plaat binnen een discografie tegen kom met een gemiddelde tussen de 2,5* en 3* kan het nog best wel de waard wezen kunnen zijn gemogen zijn geweest wezen?!?

Dat klopt klopte geklopt had heeft.

Zie overigens ook dit topic voor stemgedrag en grenzen van nog veel meer MuMe-gebruikers.

Ozric Spacefolk
Over stemgedrag gesproken, ik zie soms wel eens users met een enorme balk 0,5* stemmen in hun profiel... Hoe wordt hier tegen opgetreden...

Echt niet erg als een album 1000+ stemmen heeft, maar als een album <20 stemmen heeft, kan dit heel naar uitpakken....

Vrij land, vrij stemmen.
Ik zou het raar vinden om daar tegen op te treden.

Ozric Spacefolk
Ja, ik vind het zo jammer, enkel...

Toen ik mij hier net had aangemeld, had ik Coldplay en meer van dat soort crap ook afgestrafd, toen kreeg ik een standje...

Nu, ouder en wijzer, interesseren de albums van artiesten die ik ruk vind, niet meer zozeer...
Toch kom ik nog vaak tegen dat users een hele discografie van een artiest steevast belonen met 0,5*...

Dat kan gewoon niet objectief zijn...

Ozric Spacefolk schreef:
Dat kan gewoon niet objectief zijn...

Heb jij je eigen stemtabel wel eens onder de loep genomen? Jij geeft zelf dezelfde artiesten veelvoudig dezelfde stemmen (zie Duffy, Lady Gaga, Queen enz. enz.). Dat is niet objectief? Bovendien mag je ieder album dat je beluisterd hebt met een onvoldoende beoordelen, dus ik snap jouw punt niet helemaal.

Ozric Spacefolk
Angelo schreef:
(quote)

Heb jij je eigen stemtabel wel eens onder de loep genomen? Jij geeft zelf dezelfde artiesten veelvoudig dezelfde stemmen (zie Duffy, Lady Gaga, Queen enz. enz.). Dat is niet objectief? Bovendien mag je ieder album dat je beluisterd hebt met een onvoldoende beoordelen, dus ik snap jouw punt niet helemaal.

Ehmmm, de 0,5* stemmen die ik geef zijn allemaal op artiesten/albums die ik ken, hoor...
Mij zie je toch niet binnen 5 minuten tijd, een hele discografie beoordelen?!?

Ik zal eens in mijn eigen stemtabel kijken, hoe dat eruit ziet...

edit: ik heb niet eens 0,5* uitgekeerd...
Een handjevol 1* aan absolute teringzooi en wat 1,5*...

Verder ben ik over het algemeen heel positief over muziek...

Ozric Spacefolk schreef:
Over stemgedrag gesproken, ik zie soms wel eens users met een enorme balk 0,5* stemmen in hun profiel... Hoe wordt hier tegen opgetreden...

Ozric Spacefolk schreef:
Ehmmm, de 0,5* stemmen die ik geef zijn allemaal op artiesten/albums die ik ken, hoor...

Dus eerst vind je dat hiertegen opgetreden moet worden, en vervolgens praat je wel goed dat je zelf albums hebt beoordeeld met een 1,0? Of begrijp ik het verkeerd? Het is overigens je goed recht dat je albums die je kent en slecht vindt met een 1,0* gaat beoordelen, maar je brengt het zo tegenstrijdig.

Het verschil tussen een 0,5* en 1,0* is immers niet immens groot te noemen...

Ozric Spacefolk
Angelo schreef:
(quote)

(quote)

Dus eerst vind je dat hiertegen opgetreden moet worden, en vervolgens praat je wel goed dat je zelf albums hebt beoordeeld met een 1,0? Of begrijp ik het verkeerd? Het is overigens je goed recht dat je albums die je kent en slecht vindt met een 1,0* gaat beoordelen, maar je brengt het zo tegenstrijdig.

Nee, je begrijpt me verkeerd...

Ik kwam tijdens het surfen een user tegen, die de gehele discografie van Savatage een 0,5* score toekende.... Dat hij de band niet leuk vind, betekent niet dat de albums het verdienen om zo'n lage score te krijgen...

Ik houd best van HipHop maar de platen van Eminem vind ik in- en in slecht, zo geldt dat ook voor Lady Gaga en Limp Bizkit.... Allemaal platen binnen een genre dat ik gewoon luister...

Wat ik dus bedoel, is dat blijkbaar mensen, bij wijze van anti-stem een hele artiest of een specifiek album naar beneden willen stemmen, om zodoende een andere artiest naar boven te krijgen, in weet-ik-veel wat voor lijstje...

Ozric Spacefolk schreef:
(quote)

Wat ik dus bedoel, is dat blijkbaar mensen, bij wijze van anti-stem een hele artiest of een specifiek album naar beneden willen stemmen, om zodoende een andere artiest naar boven te krijgen, in weet-ik-veel wat voor lijstje...

Als dit soort dingen je opvallen kun je een moderator pmen.

Je kunt mij ook PM'en.
Maar dan gebeurt er niks.

GrafGantz schreef:
Je kunt mij ook PM'en.
Maar dan gebeurt er niks.

Ik zie het ook wel, hoor. De haatstemmen en de drukmakerij erom. Maar aan de andere kant zie ik nou ook het nut niet echt om daar een mod tegen op te laten treden. Want waar trek je de grens? En hoe bepaal je of een stem wel of niet gefundeerd is gegeven. Ik zou het bijzonder vervelend vinden als ik mijn stemmen aan een mod moet gaan zitten verantwoorden.

Veel leuker is het om de discussie aan te gaan. Uiteraard staat het de ontvanger dan ook vrij om wel of niet te reageren. Hoe vervelend misschien ook.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:55 uur

geplaatst: vandaag om 15:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.