MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het Grote Wansmaak van Youtube-topic

zoeken in:
Sietse

Sietse
(hoera voor LOL DUTCH PEOPLE)

Sietse schreef:
Als ik in Sint Anthonis woonde wist ik het wel...

Toch even opgezocht en Sint Anthonis Nu is de grote winnaar van de verkiezingen geworden. 7 van de 15 zetels,2 meer dan de vorige keer en net geen absolute meerderheid dus. In 2018 verwacht ik dus een enorme stroom aan dit soort filmpjes.

Vader Abraham is hier al vaker langsgekomen. Die man heeft echt hele foute dingen op zijn geweten. Zoals deze brute carnavalsverkrachting van Lili Marleen met een tekst die erover gaat dat werklozen het zo goed hebben "je hoeft niets meer te doen". Was een top 10-hit in 1976.

Ik dacht ook aan Wat doen wij met die Arabieren hier? maar dat heeft starbright boy ook al eerder gepost (14 juni 2012, zie pagina 17).
Dit is ook wel van erg bedenkelijk allooi van onze baardman.

Ook die had ik al eens gepost, maar die video is offline. Dus erg goed dat-ie herplaatst is, want ook dat is Vader Abraham in de kelder van de NL muziek. Was trouwens ook nog best een behoorlijke hit (nummer 21 in 1996). Zit me alleen al een tijdje af te vragen waar die melodie nou ook weer vandaan komt...

En er is altijd baas boven baas. Hier hebben we IceJJFish, de artiestennaam van ene Daniel Mcloyd. Meer dan 18 miljoen views op Youtube inmiddels, de wansmaak-hit van dit moment. Zanger Rinus klinkt in vergelijking met deze meneer ineens heel acceptabel en getalenteerd. En eigenlijk komt bijna dit hele topic ineens in een ander perspectief.

Her en der online ook leuke reacties:

"Finally a song that I can sing at Karaoke!"

Verder ging een hoax rond online dat Lil'Wayne hem een contract van 3 miljoen dollar zou hebben aangeboden. Was natuurlijk onzin.

Ben er zelf nog niet 100% uit of we hier met de minst muzikale zanger uit de geschiedenis te maken hebben (en zoals iemand online opmerkte "a black guy that dances like a white guy") of met een maffe parodie-act. Maar dan wel vanaf het begin strak uitgevoerd (huisvlijt met de meest verschrikkelijke covers en later eigen nummers met clipjes, een plan van maanden en reacties op alle haters enzo).

Sietse
briljant.

tuktak
IceJJFish is sowieso al dik beroemd want zijn album staat op itunes en spotify: klik

Toen Deborah Ostrega nog rondkwam en niet bij het OCMW moest aankloppen... (Voor de Nederlanders: OCMW = bijstand)

Dit is braver, zeker gezien de reputatie van Timo's tegenspeler in de videoclip. De naam Brent Corrigan zegt misschien iets, indien niet zou ik die niet op het werk gaan googlen. Softcore gay vampiers? Moet kunnen.

Het origineel was niet fout genoeg, moet Betty gedacht hebben.

Betty verdient in feite een eigen topic. Haar bijdrage aan de Vlaamse showbizz is onnavolgbaar.

De hipsters van Kenji Minogue, het West-Vlaamse antwoord op De Jeugd van Tegenwoordig.

Nooit gedacht dat Brent Corrigan nog eens in dit topic zou zien en nog wel (even dan toch) met een vrouw... Heeft nogal een verleden (kun je een film over maken), maar probeert tegenwoordig aan de bak te komen in mainstreamfilms. En die Betty...

Mensen die hits scoren ondanks een groot gebrek aan talent, dat is niks nieuws. Mrs. Miller scoorde in de jaren '60 in de VS zelfs een kleine hit met haar versie van Downtown. Nummer 82 haalde ze ermee. Van haar album werden er honderdduizenden verkocht.

Ik poste al eens eerder een video van de Nederlandse Mrs Miller, Corry van Kempen, met haar versie van Ramblin' Rose. Maar vooruit, nog maar een keertje:

En dan komen we weer terug bij Vader Abraham alias Pierre Kartner (hij schreef de tekst, bracht het uit en ik vermoed dat hij ook het mannelijke deel heeft ingezongen) . Ik heb weer eens een "pareltje" uit zijn oeuvre opgedoken. Een parodie op Je T'aime... Moi Non Plus van Serge Gainsbourg en Jane Birkin, uitgebracht onder de naam Nol en Marie. Kartner vroeg zich af hoe het met het stel 25 jaar later zou zijn.

Brooke Candy mag niet ontbreken in dit topic.

Sietse
In dat genre mag dan eigenlijk Ideal Corpus ook niet ontbreken.
Die videos zijn ook behoorlijk bizar (en op de muziek kun je gewoon niet stil blijven zitten, die is stiekem gewoon te gek).

Ponty Mython
Brecht schreef:
Toen Deborah Ostrega nog rondkwam en niet bij het OCMW moest aankloppen... (Voor de Nederlanders: OCMW = bijstand)

(embed)

Wat is er mis met Lords of Acid aka Praga Khan?

Niets, maar je kan het moeilijk smaakvol noemen, daarom past het in dit topic.

Voor wie het vergeten was: hiet zo ongeveer het dieptepunt van het door Hakkuhbar ingezette kinderliedjes-met-gabberbeat-en-foute-tekst trend. Was een hit in 1997.

Improvision
Rinus voor bondscoach!

tnf
De titel doet me, in eerste instantie, aan iets heel anders denken dan een voetbalgoal. *sick mind*

Improvision
A dirty mind is a joy forever.

starbright boy schreef:
Ook die had ik al eens gepost, maar die video is offline. Dus erg goed dat-ie herplaatst is, want ook dat is Vader Abraham in de kelder van de NL muziek. Was trouwens ook nog best een behoorlijke hit (nummer 21 in 1996). Zit me alleen al een tijdje af te vragen waar die melodie nou ook weer vandaan komt...

Ik moest ook even nadenken:

Doc John rapt nog steeds. Zes jaar na zijn eerste vermelding in dit topic. Oordeel zelf of hij heeft bijgeleerd.

Hij is anti-swag. Dat dan weer wel. Kan iemand hem trouwens vertellen dat played out niet gebruikt kan worden zoals hij het bedoelt in het Engels?

Waar zijn z'n vrouwen gebleven

Overigens zijn hier maar liefst 29 nummers van dit wonder gratis te streamen. Luistertip: Parkweg Anthem.

Dat Parkweg nummer is echt epic inderdaad.

"Schiedam is de stad waar Doc Jon opkwam en de beat rampeneert hem eruit"

Verder zoemen er kogels om je heen in Schiedam maar houden ze het down in de S-Town... jawel.

"Het gaat er altijd hard aan toe op de parkweg vanaan (?) de koffieshop regelrecht tot aan de top"

Met recht een anthem.

Ik ben geloof ik een half jaar te laat, maar ik vond Smithy Boy & Crew op Youtube. Een groepje Britse straatjochies van een jaar of dertien (en een een paar jaar ouder denk ik).

Nou hebben ze wel iets meer talent dan sommige andere rappers die al zes jaar bezig zijn en in dit topic voorbij zijn gekomen. Iets. Maar echt leuk wordt het als je ook even de door de fijne mensen bij rapgenius uitgeschreven tekst erbij leest:

Smithy Boy ? Smithy Boy & Crew Lyrics | Rap Genius - rapgenius.com

Let met name op de droge verklaringen die er bijstaan. Alleen jammer dat ze maar de helft hebben uitgeschreven.

edit: Hier wel helemaal maar zonder commentaar: Smithy Boy ? Crew Rap Lyrics | Rap Genius - rapgenius.com

Film wordt vaak verwijderd door Youtube, dus nu op dailymotion gevonden.

Smithy boy and crew - Video Dailymotion

Improvision
"Horen ze Rick Ross op een track grommen
Gaan zij dat ook doen
Wat de fok
Serieus."

Even een rondje van alles en nog wat. Wat is de allerslechtste? Take your pick...

Serieus hebben ze het vast niet gemeend, maar dit is een groep bestaande uit een aantal mensen die extreem veel geld hebben uitgegeven om op een beroemd iemand te lijken.

Ehmm...

Een ode aan Lord of the Rings:

Kun je je met zo'n stem ms. Voice noemen? En is de video is gewoon nog slechter..

Ik hoop dat dit een parodie is maar het erge is, ik twijfel

En de uitsmijter voor het laatst, High van ene Max Harris en zijn autotune. Leuk spel: Voorspel de rijmwoorden.

En zingt dat jongetje nou echt dat hij aan de drugs wil omdat hij depressief is? WTF!

tnf
starbright boy schreef:

Ik hoop dat dit een parodie is maar het erge is, ik twijfel
(embed)

Dat refreintje bijt zich na één keer luisteren vast in je hoofd, om er vervolgens de rest van de week niet meer uit te gaan.

CHIEP (crew)
"Hot Problems" is ten huize Hendrickx al ettelijke jaren een klassieker. Vreemd dat hij hier nog niet werd gepost.
In ieder geval: ze hebben indertijd snel duidelijk gemaakt dat ze weten dat ze niet kunnen zingen. En toch staat de singlesteller intussen al op 4 .

Gast
geplaatst: vandaag om 01:21 uur

geplaatst: vandaag om 01:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.