Muziek / Algemeen / Het Grote Wansmaak van Youtube-topic
zoeken in:
1
geplaatst: 17 april 2021, 14:42 uur
0
geplaatst: 18 april 2021, 00:15 uur
dat die video geen 18+ rating heeft. Dit kun je kinderogen niet aandoen.

0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 18 april 2021, 01:36 uur
Afgelopen week heb ik de favoriete nummertjes van de Kamerleden bekeken. Sommigen horen in een kerker.
Voordat je verdergaat naar YouTube
Voordat je verdergaat naar YouTube
2
geplaatst: 28 april 2021, 19:31 uur
Na meer dan 30 pagina's videos met slechte muziek en nog slechtere 'artiesten' is het tijd voor een kleine evaluatie. Dit topic is ooit begonnen met tenenkrommende videos uit een ver verleden. Deze worden vaak achteraf beoordeeld als erg slecht en wansmaak, vaak terecht, maar soms ook dat we achteraf oordelen dat deze muziek fout is, maar destijds was het zeker geen wansmaak. In de loop van de tijd hebben topicposters hun best gedaan om de lat voor wansmaak te verhogen (verlagen); Telkens als je denkt dat het niet nog slechter kan, word je weer verrast.
Ik vraag me af wat slechte muziek tot wansmaak maakt. Helemaal te objectiveren is het niet, maar er zijn wel een aantal kenmerken te geven die je vaak in dezelfde video ziet:
- De muziek is extreem saai en voorspelbaar, bijvoorbeeld alleen maar dezelfde akkoorden, geen muzikale opbouw en een verplichte modulatie zo tegen het einde.
- De het ritme van de tekst komt niet overeen met het ritme van de muziek, de klemtonen komen verkeerd uit.
- De tekst klopt inhoudelijk van geen kant (Ben en Ruurd: Bakker Koos verkoopt zijn brood niet duur, dus verdient hij veel per uur)
- De zanger(es) zingt vals
- De artiesten geven geen enkele blijk van ironie en vinden oprecht dat dit het beste is wat ze ooit geproduceerd hebben.
- De video zit slecht in elkaar (beeld klopt niet muziek, gebeurtenissen op de achtergrond waarvoor elke zichzelf respecterende producer zichzelf voor de kop slaat dat ie dat gemist heeft etc)
De meeste carnavalsmuziek is dus geen wansmaak, al is het alleen al vanwege de ironie. Zanger Lorenzo en Rinus scoren extreem hoog qua wansmaak. Marlous Oosting minder hoog, maar is nog steeds wansmaak als je het mij vraagt.
De meeste popmuziek is ook geen wansmaak. Datgene wat doorgaans op 3fm wordt gedraaid vind ik saai en voorspelbaar. Het mag 3 minuten duren, moet aan een 'formule' voldoen en niet teveel buiten gebaande paden treden.
Heb ik nog wat kenmerken gemist? Zit ik helemaal verkeerd? Corrigeer mij
Ik vraag me af wat slechte muziek tot wansmaak maakt. Helemaal te objectiveren is het niet, maar er zijn wel een aantal kenmerken te geven die je vaak in dezelfde video ziet:
- De muziek is extreem saai en voorspelbaar, bijvoorbeeld alleen maar dezelfde akkoorden, geen muzikale opbouw en een verplichte modulatie zo tegen het einde.
- De het ritme van de tekst komt niet overeen met het ritme van de muziek, de klemtonen komen verkeerd uit.
- De tekst klopt inhoudelijk van geen kant (Ben en Ruurd: Bakker Koos verkoopt zijn brood niet duur, dus verdient hij veel per uur)
- De zanger(es) zingt vals
- De artiesten geven geen enkele blijk van ironie en vinden oprecht dat dit het beste is wat ze ooit geproduceerd hebben.
- De video zit slecht in elkaar (beeld klopt niet muziek, gebeurtenissen op de achtergrond waarvoor elke zichzelf respecterende producer zichzelf voor de kop slaat dat ie dat gemist heeft etc)
De meeste carnavalsmuziek is dus geen wansmaak, al is het alleen al vanwege de ironie. Zanger Lorenzo en Rinus scoren extreem hoog qua wansmaak. Marlous Oosting minder hoog, maar is nog steeds wansmaak als je het mij vraagt.
De meeste popmuziek is ook geen wansmaak. Datgene wat doorgaans op 3fm wordt gedraaid vind ik saai en voorspelbaar. Het mag 3 minuten duren, moet aan een 'formule' voldoen en niet teveel buiten gebaande paden treden.
Heb ik nog wat kenmerken gemist? Zit ik helemaal verkeerd? Corrigeer mij

0
geplaatst: 4 mei 2021, 06:49 uur
Ik twijfel, de muzikale bron is uiteraard geen wansmaak ( Bach BWV 1013), maar de video trekt net wel over de top, maar dat kan een cultureel dingetje zijn.
2
geplaatst: 5 mei 2021, 13:40 uur
Dit is toch briljant!
Mel en Den ''Het Leven Is Geen Ponykamp - YouTube
Mel en Den ''Het Leven Is Geen Ponykamp - YouTube
1
geplaatst: 10 mei 2021, 16:24 uur
nlkink schreef:
Hoeveel KG zou daar bijelkaar staan?
Hoeveel KG zou daar bijelkaar staan?
Ik vraag me eerder hoe de dames op de achtergrond zijn overgehaald om mee te doen
0
geplaatst: 11 mei 2021, 12:58 uur
1
geplaatst: 21 mei 2021, 23:18 uur
Zijn we weer! Beter dan het origineel, laten we wel wezen. Wat mij betreft mag Ben het songfestival wel presenteren.
1
geplaatst: 30 juni 2021, 19:54 uur
tnf Als ik Hazes was zou ik weer levend worden om dit soort dingen te voorkomen.
Ik weet echt teveel van wansmaak maar die Kees Diks uit de post van Michiel Cohen zit ook achter ongeveer het meest wanstaltige (en racistische) nummer dat ooit bijna in de top 40 stond:
Ik weet echt teveel van wansmaak maar die Kees Diks uit de post van Michiel Cohen zit ook achter ongeveer het meest wanstaltige (en racistische) nummer dat ooit bijna in de top 40 stond:
2
geplaatst: 14 juli 2021, 11:00 uur
Ik denk niet dat dit hoogtepunt van zijn carriers er lang op zal staan.
0
geplaatst: 18 juli 2021, 22:49 uur
Ben en Ruurd staan in de herhaling

Rik en de pikantos, ik heb er geen woorden voor

0
geplaatst: 1 augustus 2021, 20:52 uur
We weten dank zij dit topic dat het leven geen ponykamp is, maar wat is het wel?
3
geplaatst: 3 augustus 2021, 16:20 uur
Weer een pareltje van een van de grootste zangers op dit moment. Ik bestempel hem volmondig als een bijzonder eloquent en erudiet man.
0
geplaatst: 3 augustus 2021, 17:00 uur
Het (gebrek aan) ritmegevoel en toonvastheid maakt Lorenzo een waardig dieptepunt op dit topic.
0
geplaatst: 3 augustus 2021, 19:34 uur
Paulski schreef:
Het (gebrek aan) ritmegevoel en toonvastheid maakt Lorenzo een waardig dieptepunt op dit topic.
[embed]https://www.destentor.nl/almelo/zanger-tukkertje-lorenzo-krijgt-harde-klappen-bij-oranjefeest-in-almelo-en-auto-is-total-loss~a95fc121/[/embed]
* denotes required fields.