MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nacht van de Popmuziek op Ned 3

zoeken in:
Joy
verbaas me dat er nog geen topic over bestond

http://www.omroep.nl/nps/nachtvandepopmuziek/

Staat nu op. Ik zie voornamelijk oude clichées voorbij komen, maar ik had niet anders verwacht eigenlijk. Leo Blokhuis vindt Guns 'n Roses een beetje log...

Ik ga maar eens slapen, denk ik.

Jammer dat de mannen zo'n uitgesproken saaie smaak hebben.. Alles is nogal vrij van avontuur en persoonlijkheid.

Sheplays
Johnny Cash & June Carter galore.....

handsome_devil
Ik sluit me aan bij mijn voorgangers, maar toch, ik blijf kijken in de hoop dat het nog ietwat verrassend wordt Ik ging even voor de gein kijken wat ze tussen die bijna 18,000 videootjes hadden, maar niks waar ik op zocht

edit: denk je dat je het ergste gehad hebt (Angie), besluit daarna één of andere Belg Cold as Ice aan te vragen

Joy
toch wel aardig dat ze van bekende nummers live uitvoeringen laten zien die je niet zo vaak ziet of zelfs nooit gezien hebt

en verzoeken worden ook gehonoreerd - uiteraard beslissen de heren nog steeds wie en wat, e doch komt er nu en dan toch leuks voorbij

let wel, dit is de eerste keer en wellicht komt er een vervolg en bied dat ruimte voor ander spul

Ik vond het eigenlijk wel leuk. Er zijn dingen voorbij gekomen waar ik niks mee had, met als dieptepunt Cold As Ice van Foreigner (overigens viel die uitvoering me nog wel mee) en de Eagles waar ik helemaal niets mee heb, maar daar staat tegenover dat er lekker veel soul/R&B inzat (Otis Redding, James Brown, Curtis Mayfield, Ike & Tina Turner), een fantastische (uitvoering van Mojo Pin van) Jeff Buckley, die lekker rauwe stem van Janis Joplin en leuk fragment van Iggy Pop's The Passneger en Nirvana's On a Plain (hoewel onbedoeld). Jammer dat ze alleen zo rommelig fragment van de Red Hot Chili Peppers hadden.
Het lijkt me ook wel logisch dat de grote namen uit de popmuziek voorbij komen op zo'n nacht. Het wordt al 's nachts uitgezonden en de heren willen dit (overduidelijk) vaker doen. Dan zullen ze toch ook echt een groter publiek moeten aanspreken. Misschien dat ze bij een volgende nacht dan wel wat (in jullie ogen) spannendere dingen laten horen. Maar ik was met deze wel tevreden.

Sheplays
psychonaatje schreef:
en leuk fragment van Iggy Pop's The Passneger. Misschien dat ze bij een volgende nacht dan wel wat (in jullie ogen) spannendere dingen laten horen. Maar ik was met deze wel tevreden.

die Passneger was wel het hoogtepunt en Jeff Buckley natuurlijk, maar een volgende keer toch graag wat minder hapklare brokken.

LOL, ik luister toch teveel naar hip-hop, denk ik.

Sheplays

fastpulseboy
ik sluit me aan bij de rest....
het past precies in het Leo Blokhuis straatje. Grote bekende namen die idd hun sporen zeker verdiend hebben in de popmuziek, maar zooooooo saaaaaaaaai en al zo vaak gezien gehoord. Maar goed er is een markt voor.

Ik vond het eigenlijk wel weer leuk. Ik heb het niet helemaal afgekeken (kwart over 2 was het wel mooi geweest), maar nu heb ik dus Buckley gemist?

Omayyad
Leuk idee, matige uitvoering

Het idee is zeker leuk, en de uitvoering was sober maar niet verkeerd. Tja en als dan de smaak van de kenners niet voorbij komt is het gelijk een ruk programma...

Ik heb ook niet veel met de muziek die gedraaid werd maar ik vond het toch grappig om Tina in haar jonge jaren te zien, een haast rockende Colin Bluntsone en de beelden van de gevangenis met Cash. Hoogtepunt vond ik Radiohead. Al vond ik dat nummer niet best, een zeer jeugdig Red Hot Chilly Peppers was ook leuk om te zien.

Het gaat niet om de smaak van de kenners, het gaat om de hopeloos ouderwetse saaie smaak van de heer Blokhuis. Radio2 is er nog heilig bij

Radio 2 draait best veel goede muziek hoor. Ook uit het alternatieve segment. Elliott Smith, Jeff Buckley en ook jouw favoriet The Cure komen daar regelmatig langs. Ik vind het eigenlijk een leukere radiozender dan 3FM...

Ik heb gisteren een stukje gekeken, maar na Colin Bluntstone ben ik gaan slapen... Maar verder wel een leuk initiatief.

Joy
je hoeft uiteraard niet te kijken, de anekdotes of achtergrond info, jawel van heer blokhuis, ik vind het wel aardig

maar vooralsnog is het vooral een programma van van nieuwkerk die slim assie is het voor elkaar krijgt te doen op tv wat ie zelf leuk vind

geef hem eens ongelijk en als daar anderc mensen ook van genieten, fine by me

Ik vond bij de top 2000 de stukken leuk waar ze de oorsprong van de nummers achterhaalden, of een gesprek hadden met een One Hit Wonder. Had ook zoiets verwacht. Ik vond dit er helaas wat goedkoop uit zien. Ik had me er wel op verheugd, maar heb ook maar een uurtje gekeken. Beide heren hebben meer kwaliteiten.

DonDijk
ach, altijd nog beter dan wat er normaal op dat tijdstip op tv is toch?
een gegeven paard...

herman schreef:
Radio 2 draait best veel goede muziek hoor. Ook uit het alternatieve segment. Elliott Smith, Jeff Buckley en ook jouw favoriet The Cure komen daar regelmatig langs. Ik vind het eigenlijk een leukere radiozender dan 3FM...

Daarom zei ik dus ook: radio2 is er nog heilig bij

Studio Brussel is pas een prima radiozender!

Ik vond het wel leuk, alleen jammer indd dat we weer angie voorbij zagen komen, laat dan de uitvoering van tori amos zien
Maar goed, wel aardig. (Al had ik het liever toch iets anders gedaan/gehad)

Iemand de tweede nacht van de popmuziek gezien? Ik kan me voorstellen dat daarover dezelfde klachten bestaan als bij de vorige, maar ik vond het wel aardig. Vooral aan de soulkant zat het goed met Curtis Mayfield (daar moet ik toch meer van gaan checken), Billy Preston, Otis Redding (altijd fantastisch, hoewel er wat mij betreft nog een betere live-versie van Try a Little Tenderness bestaat) en Stevie Wonder (subliem). Dionne Warwick vond ik ook wel leuk, maar de versie van I Say a Little Prayer for You van Aretha Franklin is toch vele malen beter (zoals Leo Blokhuis al terecht opmerkte is de versie van Dionne veel te veilig), dus die had ik liever gezien. Hoewel er op rockgebied ook dingen waren waar ik niet bepaald voorstander van ben, vond ik ook daar wat aardige dingen van bij zaten. Alleen van de Stones bestaan genoeg live-opnamen om daaruit te kiezen in plaats van een playback-versie (de zang was wel live, geloof ik), dus doe dat dan ook (vorige keer was dat ook al met dat (overbekende) fimpje van Angie). Wel leuk dat er een vroeg filmpje van Joe Jackson was. Jammer alleen dat ze Baby Stick Around (toch?) afkapten en vervolgens naar Is She Really Going Out with Him? overschakelden. Wat mij betreft hadden ze beiden gedraaid, maar het tweede nummer komt vaak genoeg voorbij, terwijl het eerste nummer minder bekend is, ondanks dat het wel een leuk nummer is. Ik had dus - mocht kiezen noodzakelijk zijn geweest - liever de eerste helemaal gezien. Maar goed, laat ik niet te kniesorig reageren: ik vond het wel weer leuk.

Leo Blokhuis kent en bespreekt wel meer dan wat men hier van hem zegt. http://radio6.nl/index.php?sitewide=beyond Hier werkt hij toch ook aan mee? Staat genoeg in voor de 'kenners'.

Heb stukjes gezien, soms best leuk en sowieso een leuk initiatief. Maar blijft inderdaad veel gericht op oudere generaties.

Ik heb ook een groot gedeelte gezien; ze gaven inderdaad aan dat er voor de jongere generaties genoeg muziek op tv was; blijkbaar val ik weer tussen wal en schip. Oke, er was een erg slome uitvoering van Pearl Jam met Jeremy, en een redelijke versie van Joe Jackson met Is She Really Going Out With Him, maar verder was het vooral het feestje van Blokhuis en Nieuwkerk.

Ik vond het weer een geslaagde uitzending. Zat weer veel soul in, maar ook genoeg variatie. Toch hadden er ook ook wat meer recentere muziek bij mogen doen. Een variatie van oude en recentere muziek was helemaal geslaagd geweest. Maar toch heb ik er weer van genoten. En van mij mag de derde Nacht van de Popmuziek weer snel komen

Dat wat ze over recentere muziek zeiden, vond ik trouwens een smoesje. Natuurlijk worden Pinkpop, Lowlands e.d. uitgezonden op de publieke zender, maar er wordt in december ook enorm veel aandacht gegeven aan de Top 2000 met elke avond een programma.

Klepper
T.O. schreef:
Heb stukjes gezien, soms best leuk en sowieso een leuk initiatief. Maar blijft inderdaad veel gericht op oudere generaties.

wie zijn dat, oudere generaties? Vaak wordt muziek ingedeeld in dit soort kwats. Oudere muziek spreekt heel vaak de jongeren aan en andersom. Verder blijft het een kwestie van smaak.
Ik vind wel dat Nieuwkerk veel te graag zichzelf hoort praten, net als Mart Smeets. veel gebla bla bla stukje zeer oude film wat dan prachtig schijnt te zijn ook al is het geluid niet om aan te horen, weer bla bla stukje blokhuis blabbla enz. - twee sterren!!!??-

Niemand gekeken?
Ik ben nu aan het kijken. Prima programma.

Hier terug te kijken:
Player omroep.nl - player.omroep.nl

Stukje gezien.
Maar ik vond ze teveel terug vallen in het patroon van andere jaren.
Kreeg de indruk dat de programmering vast stond, maar dat er emails bij gezocht werden.
Al reageerde die Ramones fan volgens mij hetzelfde als hoe leden van Ramones zouden reageren.
Eenvoudig en niks zeggend (al weet ik dat de zanger zeker geen domme jongen was).

Gast
geplaatst: vandaag om 12:28 uur

geplaatst: vandaag om 12:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.