MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nacht van de Popmuziek op Ned 3

zoeken in:
De interactie tussen de drie personen was ver te zoeken.
Dit was de eerste keer dat ik de uitzending niet af keek.
Eigenlijk vind ik het nog steeds een prima formule, maar is het toe aan een andere groep presentatoren.

Ik wijt dat vooral aan v.Nieuwkerk, die is als persoon te aanwezig en te druk.
Dit vraagt een wat relaxere aanpak en daar is hij absoluut niet de geschikte persoon voor.
Blokhuis mag best aanblijven, het is wel een man die in ieder geval een echte liefhebber is.
Die druktemaker achter de draaitafel vind ik ook niet echt storend, de man is echt zo.
Nieuwkerk zit daar vrij overspannen en zakelijk zijn ding te doen......te gehaast en dat is onprettig in deze setting.

Wie de host dan wel moet zijn ?
Felix Meurders of zo........die kwam bij mij altijd wel goed over op tv en een ex DJ.
Maar die zal wel met pensioen zijn.

Johan Derksen, Michiel Veenstra en Willem Venema.
I.p.v. Michiel Veenstra zou voor mij ook Gerard Ekdom mogen.

Johan Derksen zou wat zijn. Die gaat de hele nacht zijn niet misselijke mening overal op geven. Zou wel lachen zijn trouwens.
Maar alles wat er na de 70's is gemaakt, wordt waarschijnlijk helemaal met de grond gelijk gemaakt.
Veenstra zou niet zo verkeerd zijn trouwens, maar of die op de hoogte is van de oudere popmuziek, is ook te betwijfelen.

Doe jij het maar deric !

Ik zou zeggen: iemand met een modernere smaak is juist goed. Een Roosmarijn Reijmer lijkt me wel wat.

Mwwaa......niet zo'n verkeerde keuze Arrie.

Of Eric.....hoe heet ie ook alweer van zijn achternaam ? Met die baard.
Die is ook altijd bij Pinkpop en Lowlands.

Dat lijkt me wel wat.

Eric Corton.
Zeker geen verkeerde keuze; die blijft zich wel verdiepen in nieuwe muziek.

Je moet jong en oud hebben; vandaar Veenstra of Ekdom.
Tom Barman is ook op de hoogte van oude en nieuwe muziek.

Goeie.......Tom Barman.

In de realistische wereld.......v. Nieuwkerk blijft het voorlopig doen.
Met zo'n salaris wordt er ook wel iets extra's gevraagd natuurlijk.

Ik zou het wel willen doen, maar dan wel met een schaduwband achter de schermen.

deric raven schreef:
Ik zou het wel willen doen, maar dan wel met een schaduwband achter de schermen.

Met Corton krijg je alsnog weer alle gitaardingetjes. Mij lijkt het juist een verademing om af en toe ook wat elektronisch of hiphop erdoorheen te gooien. Dat verdient ook de aandacht, en daar kan je een Reijmer voor gebruiken.

Barman lijkt me trouwens ook een hele goede!

Mjuman schreef:
Van Kooten & De Bie - Ouwe lullen moeten weg! (1984) - YouTube - Huize Avondrood lonkt voor jou en je maat. De keiharde waarheid: FC Utrecht was vroeger beter!

deric raven schreef:
De interactie tussen de drie personen was ver te zoeken.
Dit was de eerste keer dat ik de uitzending niet af keek.
.

Ja het was soms best genant. Van Nieuwkerk had het helemaal niet naar zijn zin. Die moet er ook gewoon mee stoppen. Die kan alleen maar enthousiast zijn als er iets in zijn beperkte straatje komt. Blokhuis komt op mij altijd wel goed over, niet te nadrukkelijk en geinteresseerd. In zo'n live setting is hij enkel altijd wel kwetsbaar want hij weet natuurlijk wel veel van muziek maar dat weten jullie en zelfs ik ook wel. Normaal maakt hij gebruik van een denktank (dus zeg maar een soort schaduwband...) en dat kan in een live uitzending natuurlijk niet en dan gebeuren er wel eens onverwachte dingen waar hij dan op in moet springen en een opmerking als "ik volgde hierin de redactie" is dan niet heel sterk.

Leo mag blijven, die Fenno mag van mij een gesloten inrichting in en Mathijs lekker op de bank thuis met een wijntje en franse chansons op de achtergrond. Dan heeft hij het vast erg naar zijn zin.

Wie dan wel? Ekdom? Qua adremheid en kennis een hele goede keuze maar die wil wel heel erg graag de show stelen. Corton is een zeer goede optie, goede presentator met een prettig stemgeluid en een man die ook altijd enthousiast kan doen bij dingen die niet in zijn straatje passen (dit in tegenstelling van Van Nieuwkerk). Misschien ook een goede optie is Rob Stenders.

Overigens kijkt er toch ook veel dom volk naar het programma, kijk alleen al naar de reacties op de madchester battle... Oasis is de bekendste band uit Manchester waarom doet die niet mee... Tja... Of het kunnen inschatten wat Blokhuis bedoelde met schaduwband. Sommige dachten dat hij bedoelde dat U2 aan het playbacken waren en de zogenaamde schaduwband het live speelde. Tja, het blijft lastig natuurlijk.

Zo maar een idee - radio via internet is een fluitje van een cent. Het lijkt mij dat er hier voldoende kennis, enthousiasme en inzet aanwezig is om zelf als MuMe United iets moois te maken en het webwise wereldkundig te maken, met beeld en al.

Zoveel is er ook niet voor nodig en kostbaar is het helemaal niet meer - gewoon een id.

Het programma zoals het nu is, is een sprekend voor beeld van "tv soon to be pronounced dead". Minimale interactie met kijkers, geen cohesie, doelgroep die steeds kleiner wordt, staat die de geldkraan steeds meer dichtdaait en Kwik, Kwek en Kwek die maar zitten te reppelen zonder te weten waarvoor en waarheen en eigenlijk wachten op Oom Donald; en als Leo Klokhuis al staat voor "kenner van de popmuziek" en dat steeds beter uitvent, bekruipt me het gevoel dat de overheid die kraan wel dicht mag draaien.

Zoals gezegd: via internet is dit vele malen goedkoper én beter te maken, vanuit en voor/door de doelgroep.

Ponty Mython
Wat meer lef in de programmering zou het programma goed doen.

buizen
Mjuman schreef:
Zo maar een idee - radio via internet is een fluitje van een cent. Het lijkt mij dat er hier voldoende kennis, enthousiasme en inzet aanwezig is om zelf als MuMe United iets moois te maken en het webwise wereldkundig te maken, met beeld en al...

..Zoals gezegd: via internet is dit vele malen goedkoper én beter te maken, vanuit en voor/door de doelgroep.

Yeah!
Serieus: goed idee. De diepgang gaat er idd steeds meer uit op tv en men laat elkaar lekker rouleren in die incestueze programma's. Dat Hilversum en Aalsmeerwereldje.

Als het echt zo relatief eenvoudig op te zetten is en goedkoop dan is het wel iets om over na te denken. Start een topic. Redactie doe wat.
Dergelijke media zijn meer de toekomst, dus moet je als MuMe('ers) de toon zetten.
Maar die tijd he.

buizen
Zit al de hele nacht naar De Zwarte Lijst te luisteren en kijken. Beetje als met de Top 2000 is het op een of andere manier op TV.
Er komt zelfs de nodige jazz voorbij. Veel zwarte muziek uiteraard. Wel een leuke presentatie van allemaal 'foute' muziek. Leo Blokhuis voerde de luisteraar door menig uurtje.
Is dit normaal op enig radiostation, die zwarte lijst?

buizen schreef:

Is dit normaal op enig radiostation, die zwarte lijst?

De Zwarte Lijst Zwarte Lijst - NPO Soul & Jazz - nposoulenjazz.nl

En natuurlijk hier ook gewoon op de site.
Muziek >> Muziekgames >> De MuMe "Zwarte" Album lijst

Zwarte Lijst 2016

Eigenlijk niet serieus te nemen deze zwarte lijst aangezien een groot genre als hiphop haast compleet genegeerd wordt. Op Typhoon na staat er geen enkele hiphopartiest in de Top 100. Waar zijn bijvoorbeeld Kendrick Lamar, Kanye West, Drake en The Weeknd?
Treurig ook dat de 60 en 70s zo extreem domineren in de Top 100. Alsof er na die tijd geen goede zwarte muziek meer werd gemaakt.

30: 1
50: 3
60: 27
70: 36
80: 13
90: 6
00: 4
10: 6

Je praat een 3voor12 artikel na Geert...

In grote lijnen kan ik me best in het stuk vinden maar de zwarte lijst is een uitvloeisel van Radio 6 - Soul & Jazz en zoals de naam het al zegt, soul en jazz dus. In het artikel wordt ook vermeld dat Hiphop binnen 'de publieken' is ondergebracht bij een andere zender en dus is het dat er voor hiphop in deze lijst geen plaats is.

Daarnaast, de beste soul werd ook eind jaren '60 / jaren '70 gemaakt. Natuurlijk komt er vandaag de dag nog genoeg goeds uit maar het niveau Otis, Marvin, Stevie, Sam, Al en Curtis wordt gewoon niet meer gehaald vandaag de dag. Spijtig, maar waar.

Er is genoeg aan te merken op de lijst maar je kunt niet zeggen dat de top 100 niet bol staat van de soulklassiekers. De jazz komt er helaas wel iets bekaaider vanaf.

buizen
Gretz schreef:
Zwarte Lijst 2016
Eigenlijk niet serieus te nemen deze zwarte lijst aangezien ...

Heb me anders prima gemaakt met urenlang die muziek. Het was (dus) niet 'slecht' hoor, integendeel.
Kendrick Lamar en Kanye West totaal niet gemist.

Edgar18 schreef:

de beste soul werd ook eind jaren '60 / jaren '70 gemaakt. Natuurlijk komt er vandaag de dag nog genoeg goeds uit maar het niveau Otis, Marvin, Stevie, Sam, Al en Curtis wordt gewoon niet meer gehaald vandaag de dag. Spijtig, maar waar.

.

Ook mee eens ,tuurlijk word er nu ook mooi werk gemaakt en uitgebracht...maar
Denk ook dat de hoogtijden van Soul idd in de '60,s/'70,s liggen met als logisch gevolg een nooit geevenaard niveau
Ben dik tevreden met de inhoud van de zwarte lijst,..zeker wel ,mijn favorieten zijn hierin vrij hoog te vinden
mijn eigen zwarte Top 3....
1.Papa Was A Rollin'Stone (wel de 11:45 versie) -Temptations
2.Ain't No Sunshine - Bill Whiters
3.Superstition - Stevie Wonder

Telamon

Vanwaar de matige kwaliteit? De beeldkwaliteit is om te huilen; op YouTube staat zoveel materiaal in hd-kwaliteit, dat moet een grote omroep toch ook naar de tv-ether moeten kunnen krijgen?

Die opname van Mumford & Sons is nog niet eens 480p. Ik heb de dvd hier gewoon in blu-raykwaliteit liggen...

Voor v.Nieuwkerk lijkt het allemaal weer een moetje.
Wat doet die man weer zakelijk en kortaf zeg.
Zeer ongemakkelijk sfeertje.
Duidelijk te merken wie de echte muziekliefhebbers zijn daar in de studio.

bikkel2 schreef:
Voor v.Nieuwkerk lijkt het allemaal weer een moetje.
Wat doet die man weer zakelijk en kortaf zeg.
Zeer ongemakkelijk sfeertje.
Duidelijk te merken wie de echte muziekliefhebbers zijn daar in de studio.

Hij moet af en toe wat bij snabbelen, want zijn salaris daar in televisieland is ook al niet toereikend genoeg voor zijn maandelijks onderhoud

Tijd dat Matthijs maar eens gaat genieten van zijn gevulde bankrekening.
Laat presenteren, kritische vragen stellen en serieus interesse tonen maar aan anderen over.

Maar goed, zolang hele volksstammen nog steeds als stel schapen naar DWDD en alle spin-offs zit te gluren, is er van hogerhand geen reden hem de laan uit te sturen.

Er gaan geruchten dat dit zijn laatste seizoen is bij DWDD.
Daar moeten ze ook maar eens iets anders voor in de plaats laten komen.
Het is net zo'n vriendenclubje wat daar zit.
Elke keer dezelfde koppen.

Blokhuis zou wat mij betreft een eigen programma mogen krijgen op tv.
Is in ieder geval iemand met een muziekhart.

bikkel2 schreef:

Volledig mee eens. Je kan het hele rijtje zo opnoemen.

bikkel2 schreef:

Blokhuis zou wat mij betreft een eigen programma mogen krijgen op tv.
Is in ieder geval iemand met een muziekhart.

Nou de rest nog - d'r zijn hier users die er net zo'n flagrante platitudepraet op na houden als Oom Leo van de Klokhuisklup; klisjeekletsers za'k maar zeggen die je net als Oom Leo niemals of zelden op een interessant feit kunt betrappen.

Koster Leo op de buis - hebben we nog een reden erbij om tillevizie (voor de programma's) te mijden.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:32 uur

geplaatst: vandaag om 11:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.