Muziek / Algemeen / Nacht van de Popmuziek op Ned 3
zoeken in:
0
geplaatst: 22 oktober 2011, 23:26 uur
In Muziek > Algemeen > Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen):
Nu even de nacht van de popmuziek opgezet met onze "popprofessor" plus radio 2 liefhebber Van Nieuwkerk.
Nu even de nacht van de popmuziek opgezet met onze "popprofessor" plus radio 2 liefhebber Van Nieuwkerk.
0
geplaatst: 22 oktober 2011, 23:30 uur
Heb ik opgenomen. Zit nu even met een biertje van mijn ipod te genieten 

0
geplaatst: 23 oktober 2011, 02:05 uur
Altijd leuk, ik voel me echt jong als ik dit kijk als bijna 40-er.
Veel muziek uit de jaren 60 en 70; alsof het vervolgens op hield.
Kate Bush, Duran Duran en Pearl Jam vond ik wel leuk om terug te zien.
2x Marvin Gaye (zelfde stukje) had van mij niet gehoeven.
Veel muziek uit de jaren 60 en 70; alsof het vervolgens op hield.
Kate Bush, Duran Duran en Pearl Jam vond ik wel leuk om terug te zien.
2x Marvin Gaye (zelfde stukje) had van mij niet gehoeven.
0
geplaatst: 23 oktober 2011, 11:03 uur
Countdown to Ecstasy het laatste goede album van Steely dan, volgens de heer Blokaanhetbeenhuis.....
De rest is gefreak volgens hem .....wat een sneuje man eigenlijk.
Die opmerking was er maar eentje in een rij hoofdschuddertjes.
Heb het eigenlijk wel helemaal gehad met die arrogantie van die man.
Dat gedrag, hoe hij zich poneert als het muziekgeweten der natie....
Eigenlijk niets gezien waar ik voor op het puntje van mijn stoel ging zitten.
Bekende beelden; soms prima hoor, maar zo voorspelbaar.
Hoogtepunt waren de beelden van Patti Smith, hoewel ook bekend , toch mooi om dat weer eens voorbij te zien komen.
Voordeel deze keer was dat het meeste gewoon tot (bijna) het eind werd getoond.
En hoewel ik wel respect kan opbrengen voor het feit dat hij in DWDD popmuziek zo consequent onder de aandacht brengt, blijft Matthijs natuurlijk in muziek smaak opzicht een nono.

Eigenlijk niets gezien waar ik voor op het puntje van mijn stoel ging zitten.
Bekende beelden; soms prima hoor, maar zo voorspelbaar.
Hoogtepunt waren de beelden van Patti Smith, hoewel ook bekend , toch mooi om dat weer eens voorbij te zien komen.
Voordeel deze keer was dat het meeste gewoon tot (bijna) het eind werd getoond.
En hoewel ik wel respect kan opbrengen voor het feit dat hij in DWDD popmuziek zo consequent onder de aandacht brengt, blijft Matthijs natuurlijk in muziek smaak opzicht een nono.
0
geplaatst: 23 oktober 2011, 11:04 uur
Dat laatste is wel een understatement van heb ik me jou daar 

0
geplaatst: 23 oktober 2011, 12:46 uur
Was gisteravond/vanacht weer. Klein stukje gezien (ga daar niet de hele nacht voor opblijven). Kwamen wel wat leuke dingen voorbij en ik heb Mathijs van Nieuwkerk zowaar negatieve dingen over een nummer horen zeggen! 

0
geplaatst: 23 oktober 2011, 13:02 uur
Ik heb hem wel helemaal gekeken (tot 2 uur is nog wel te doen vind ik), maar echt bijzonder was het niet. De heren brengen het leuk en het is fijn kijkmateriaal, maar het zat allemaal nogal in dezelfde hoek qua genre. Maar goed, geen verspilde tijd ofzo, heb me best vermaakt.
0
Sietse
geplaatst: 23 oktober 2011, 13:05 uur
Zoals een kennis van me net op Facebook heeft geplaatst:
We have this tv-show called "night of the pop music". Stories about Dylan, The Beatles. Dadrock presented by babyboomers telling they "want to keep presenting this program, even after their retirement". Retromania in full effect. They are taking urgency and engagement out of it, making it a nostalgic thing, giving younger generations a feeling that urgency and engagement don't matter any more in pop culture. That they did already everything and own everything. Fuck them. #occupypopculture
0
geplaatst: 23 oktober 2011, 15:01 uur
We have this tv-show called "night of the pop music". Stories about Dylan, The Beatles. Dadrock presented by babyboomers telling they "want to keep presenting this program, even after their retirement". Retromania in full effect. They are taking urgency and engagement out of it, making it a nostalgic thing, giving younger generations a feeling that urgency and engagement don't matter any more in pop culture. That they did already everything and own everything. Fuck them. #occupypopculture

0
geplaatst: 23 oktober 2011, 16:55 uur
Zeker ook teveel rockisme?
Gisteren toevallig langsgezapt (helaas te laat om het op te nemen), maar ben ook weer in slaap gevallen. Zal vast wel op uitzending gemist staan, dus dan ga ik dit weer eens terugkijken. Altijd prachtig om die clips te zien. Met name dat geweldige optreden van The Isly Brothers is me bijgebleven, heb ze ook direct op de lijst gezet.
Gisteren toevallig langsgezapt (helaas te laat om het op te nemen), maar ben ook weer in slaap gevallen. Zal vast wel op uitzending gemist staan, dus dan ga ik dit weer eens terugkijken. Altijd prachtig om die clips te zien. Met name dat geweldige optreden van The Isly Brothers is me bijgebleven, heb ze ook direct op de lijst gezet.

0
geplaatst: 23 oktober 2011, 18:37 uur
Oldfart schreef:
de heer Blokaanhetbeenhuis.....
wat een sneue man eigenlijk.
de heer Blokaanhetbeenhuis.....
wat een sneue man eigenlijk.
Mooi gesproken

Blokaanhetbeenhuis

0
geplaatst: 23 oktober 2011, 20:52 uur
Wat waar is is waar, de muziekkeuze was nogal rockistisch, aangevuld met wat soul, als we dan toch wat aan zwarte muziek doen, kan me niet herinneren dat ik in die paar jaar dat ik kijk, ooit hiphop langs heb zien komen. Gil Scott-Heron is een twijfelgevalletje, al is ie een held. (Ik heb The Next Movement van The Roots aangevraagd, is er uiteraard niet doorheen gekomen.) Beste bijdrages: vooral Patti Smith en Talk Talk, maar Otis Redding en Marvin Gaye waren ook behoorlijk sterk.
0
geplaatst: 23 oktober 2011, 21:13 uur
Ik heb de aflevering vanmiddag gezien en ik moet zeggen dat er toch wel hele leuke beelden bij zaten
0
geplaatst: 23 oktober 2011, 22:09 uur
Ik had net als vorig jaar tevergeefs een nummer van King Crimson aangevraagd. Te weinig animo voor waarschijnlijk..
Ik heb de uitzending wel uitgezeten maar vond het niet echt bijzonder. Ze laten toch vaak het bekendste nummer van een artiest of band zien. Pearl Jam was wel een hoogtepuntje maar ja, die had ik al duizend keer op youtube bekeken.
Ik heb de uitzending wel uitgezeten maar vond het niet echt bijzonder. Ze laten toch vaak het bekendste nummer van een artiest of band zien. Pearl Jam was wel een hoogtepuntje maar ja, die had ik al duizend keer op youtube bekeken.
0
geplaatst: 23 oktober 2011, 23:56 uur
Ze moeten natuurlijk ook wel een clip klaar hebben. Welke had je aangevraagd?
0
geplaatst: 24 oktober 2011, 01:07 uur
Dat klopt maar je kan ook alleen maar kiezen uit een vaste lijst. Er waren genoeg clips van King Crimson. Ik had Larks' Tongues in Aspic (1973) gekozen. Er stond niet bij of het deel I of II was.
0
Sietse
geplaatst: 24 oktober 2011, 14:28 uur
Onder andere, maar vooral een show vol egos die niets over popmuziek weten na 1980. Dus ipv een nacht van de popmuziek is het een nacht van de "trip down memory lane" voor ouwe lullen die jouw opa zouden kunnen zijn.
0
Sietse
geplaatst: 24 oktober 2011, 14:30 uur
Of heb ik het verkeerd begrepen en is Popmuziek geen jongeren cultuur meer, maar juist bedoelt voor ouwe lullen die zich beperken tot hun eigen jeugd?
0
geplaatst: 24 oktober 2011, 14:35 uur
Ik kan me voorstellen dat als je het "De Nacht van de Oude Lul" noemt, je het verkeerde publiek trekt.
0
geplaatst: 24 oktober 2011, 14:40 uur
Sietse schreef:
Of heb ik het verkeerd begrepen en is Popmuziek geen jongeren cultuur meer, maar juist bedoelt voor ouwe lullen die zich beperken tot hun eigen jeugd?
Met Blokfluit en hijgende golden retriever Matthijs wel ja..
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 oktober 2011, 14:50 uur
Oldfart schreef:
Countdown to Ecstasy het laatste goede album van Steely dan, volgens de heer Blokaanhetbeenhuis.....

Ben ik het mee eens. Als ik die zelfingenomen grijns alleen al zie ren ik zo snel mogelijk naar de wc. Meneer denkt dat hij de popgeschiedenis heeft uitgevonden en laat dit maar al te graag blijken.
Van Nieuwkerk vind ik al helemaal een dwaas, want hij kent gewoon niets (boeiends). Maakt niet uit welke artiest het is, hij vraagt altijd om de grote hit. Ik verdenk hem ervan dat hij dat vaak ook nog voor de uitzending even snel heeft opgezocht. Net zoals bij DWDD, maakt niet uit welke schrijver er aan tafel zit, het is altijd een 'prachtig mooi boek'. Hij heeft vast alleen de omslag gelezen...
Los van deze figuren vind ik het programma niet eens zo heel onaardig, maar iets nieuws ontdek je er niet snel. Ik kan zelf ook de betere nummers van die artiesten die langskomen draaien. Ik ben voor meer jazz en blues, maar ook zou het leuk zijn als er wat ruimte is voor bijv. wereldmuziek of electronica. Dan vang je nog eens iets anders op.
0
geplaatst: 24 oktober 2011, 16:53 uur
Ik had geen voorkennis, maar toen ik de zapperik eenmaal in handen had, kwam ik per ongeluk langs net op het moment dat een ouder interview met Amy Winehouse (R'dam - 2004 of 2005 schat ik zo) werd uitgezonden en vlak daarna een live opname van Valerie (uit 2007). Opvallend hoe iemand uiterlijk in 2 -3 jaar zo kan veranderen.
En idd erg storend toen daarna werd gesproken over Curved Air - de band waarin Stuart Copeland (o.a. Police) en Eddie Jobson (o.a. Roxy Music) hebben gezeten; Matthijs zoiets had "waar heb je het in hemelsnaam over".
Gewoon doorblaten zonder enig besef van gebrek aan feitelijke kennis. En Leo blijft gewoon blazen op zijn blokfluit alsof ie die legendarische man uit Hamelen is en denkt dat iedereen achter hem aanholt. Zijn 4 cd-bloemlezing met US psychedelica/Westcoast is ook al zoiets, toonbeeld van verkeerde (safe) keuze, net als in dit programma: opvallend vaak worden nét de verkeerde clips/bands uit de oude doos getoverd.
En idd erg storend toen daarna werd gesproken over Curved Air - de band waarin Stuart Copeland (o.a. Police) en Eddie Jobson (o.a. Roxy Music) hebben gezeten; Matthijs zoiets had "waar heb je het in hemelsnaam over".
Gewoon doorblaten zonder enig besef van gebrek aan feitelijke kennis. En Leo blijft gewoon blazen op zijn blokfluit alsof ie die legendarische man uit Hamelen is en denkt dat iedereen achter hem aanholt. Zijn 4 cd-bloemlezing met US psychedelica/Westcoast is ook al zoiets, toonbeeld van verkeerde (safe) keuze, net als in dit programma: opvallend vaak worden nét de verkeerde clips/bands uit de oude doos getoverd.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 24 oktober 2011, 22:36 uur
Ik heb het ook toevallig gezien. Vond het wel opmerkelijk dat Matthijs niet zo bekend was met het werk van Gil Scott-Heron.
De muziekkeuze was overigens wel erg blank, maar daar keek ik niet van op. It's a white manz world, rapte Tupac ooit, en durf hem eens ongelijk te geven.
De muziekkeuze was overigens wel erg blank, maar daar keek ik niet van op. It's a white manz world, rapte Tupac ooit, en durf hem eens ongelijk te geven.
0
geplaatst: 25 oktober 2011, 10:08 uur
Ulfat-e-Zulmat schreef:
Ik heb het ook toevallig gezien. Vond het wel opmerkelijk dat Matthijs niet zo bekend was met het werk van Gil Scott-Heron.
'k zou bijna willen zeggen: je bent in een verkeerd tijdperk geboren
Vroegah konden we wel eens series van Soul Train
zien; een van de laatste die ik me herinner was oa. met, o ironie, David Bowie.
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 22:57 uur
De ouwelullenshow is weer begonnen. Mijn vader en ik zijn aan het kijken, maar ik vind hardrock toch echt één van de meest reactionaire verschijningsvormen van de popmuziek. Wederom belachelijk weinig hiphop in de keuzelijst. Ik heb 'You Got Me' van The Roots aangevraagd, met de aansporing om dat nummer eens te draaien en de classic rock even met rust te laten.
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 23:23 uur
En het zeiken kan weer beginnen. Het houdt de gemoederen toch maar weer bezig. 

0
geplaatst: 20 oktober 2012, 23:24 uur
Inderdaad, er is toch alweer één heel bericht verschenen hier.
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 23:28 uur
Hoop eigenlijk een beetje op opnames van het programma (Firma) Onrust van de VPRO.
Waren toch wel de leukere concerten uit de jaren 90 op televisie.
Maar waarschijnlijk is dat niet oud genoeg.
Waren toch wel de leukere concerten uit de jaren 90 op televisie.
Maar waarschijnlijk is dat niet oud genoeg.
* denotes required fields.