Muziek / Algemeen / Recensies van MuMe
zoeken in:
0
geplaatst: 13 mei 2009, 20:42 uur
Bij Roosbeef - Ze Willen Wel Je Hond Aaien Maar Niet Met Je Praten (2008) naar aanleiding van deze recensie:
Amen
Amen
0
geplaatst: 13 mei 2009, 22:22 uur
Jammer van de (beetje gemakkelijke) persoonlijke beledigingen richting Roos. Verder kan ik je stuk wel waarderen.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 12:22 uur
Prachtige recensie!! Te oordelen naar hetgeen ze op youtube en ook op televisie liet horen kan ik me er geloof ik wel bij aansluiten 

0
geplaatst: 14 mei 2009, 12:43 uur
Lol, wtf! Ik weet niet wat ik hier nu weer van moet denken, maar ik heb in ieder geval hard gelachen en dat is ook wat waard 

0
geplaatst: 14 mei 2009, 13:21 uur
Ooit heb ik me beziggehouden met het aan de mens brengen van software voor morfologische reductie van teksten; daarbij werd de zgn ruis (lidwoorden, voorzetsels etc.) gefilterd en werden de werkwoorden tot hun grondvorm herleid en werden de meest essentIiële woorden uit de tekst gehaald - dat leidde voor een tekst van zo'n 1000 woorden meestal tot zo'n 30 - 50 kernwoorden.
We hebben wel eens grappen gemaakt: of het omgekeerde ook mogelijk zou zijn: 20 - 30 woorden invoeren en op basis daarvan een 'wervende' tekst genereren van 2 pagina's. Als ik hierboven de recensie van Sparklehead lees, is dat vraagstuk inmiddels opgelost. Ik voer de termen in: "ik vind (albumnaam) een k* album" en "ik vind (artiestnaam) een trut" ik druk op Enter en ik vink bij modus het vakje zeer denigrerend aan; en zippo presto bovenstaande recensie rolt eruit - onder het motto van "ik post dus ik besta".
Haal alle kwalificatieve epitheta weg en dat is de essentie die overblijft (Roos is een trut en het album stinkt). Dit is net zo silly als met 160 over de A2 rijden, rechts inhalen en verwachten dat ze achter de vangrail voor je applaudisseren.
We hebben wel eens grappen gemaakt: of het omgekeerde ook mogelijk zou zijn: 20 - 30 woorden invoeren en op basis daarvan een 'wervende' tekst genereren van 2 pagina's. Als ik hierboven de recensie van Sparklehead lees, is dat vraagstuk inmiddels opgelost. Ik voer de termen in: "ik vind (albumnaam) een k* album" en "ik vind (artiestnaam) een trut" ik druk op Enter en ik vink bij modus het vakje zeer denigrerend aan; en zippo presto bovenstaande recensie rolt eruit - onder het motto van "ik post dus ik besta".
Haal alle kwalificatieve epitheta weg en dat is de essentie die overblijft (Roos is een trut en het album stinkt). Dit is net zo silly als met 160 over de A2 rijden, rechts inhalen en verwachten dat ze achter de vangrail voor je applaudisseren.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 17:27 uur
Belabberde recensie, of het nou grappig of niet grappig is bedoeld, of je Roosbeef nou goed of slecht vindt. Dit is echt pure riooljournalistiek, telegraafstijl.
Ik zal er maar 1 ding over zeggen, ooit gehoord dat overdaad schaadt? (bijvoegelijke naamwoorden knulletje, don't go there!)
Fijn dat Sparklehead wel zelfkennis heeft "Pretentieus zijn we allemaal wel eens, evenals chronisch geschift." God o god^^
Mjuman
Ik zal er maar 1 ding over zeggen, ooit gehoord dat overdaad schaadt? (bijvoegelijke naamwoorden knulletje, don't go there!)
Fijn dat Sparklehead wel zelfkennis heeft "Pretentieus zijn we allemaal wel eens, evenals chronisch geschift." God o god^^
Mjuman

0
geplaatst: 14 mei 2009, 19:48 uur
Pffff........kom op man , wat wordt er serieus op Sparkleheads recensie gereageerd zeg , waar is jullie gevoel voor humor?
0
Sietse
geplaatst: 14 mei 2009, 21:02 uur
Sparklehead schreef:
Rottende vleeswaren
Pretentieus ....
bla bla bla
mijn makker Spinvis
bla bla bla
Rottende vleeswaren
Pretentieus ....
bla bla bla
mijn makker Spinvis
bla bla bla
Wat een hoop negativiteit terwijl erbij Spinvis toch net zoveel misplaatste pretentie aanwezig is.
ps. klinkt me behoorlijk kut dit na een paar nummers op youtube te checken.
0
jeko
geplaatst: 14 mei 2009, 21:59 uur
Dridge schreef:
Pffff........kom op man , wat wordt er serieus op Sparkleheads recensie gereageerd zeg , waar is jullie gevoel voor humor?
Mee eens , kan er smakelijk om lachen
Had zo een fragment uit een Brusselmans boek kunnen zijn.Over Roosbeef vel ik verder geen oordeel, ik ken haar niet eens!
0
geplaatst: 14 mei 2009, 23:40 uur
Vind Roosbeef net zo vermoeiend als dat stukje tekst van Sparklehead. Er is een verschil tussen geestig doen en geestig zijn.
Maar voor beide zal wel een publiek zijn.
Maar voor beide zal wel een publiek zijn.
0
fastpulseboy
geplaatst: 14 mei 2009, 23:48 uur
mooi geschreven sparklehead hahahaha
arme meid, ik hoop voor haar dat ze het nooit leest.
Ben het er niet helemaal mee eens, maar ik mag je schrijfstijl wel. lache. maak er nog eens een paar!
arme meid, ik hoop voor haar dat ze het nooit leest.
Ben het er niet helemaal mee eens, maar ik mag je schrijfstijl wel. lache. maak er nog eens een paar!
0
geplaatst: 15 mei 2009, 00:05 uur
Dridge schreef:
...tis gewoon niet grappig....en niet te lezen.
0
fastpulseboy
geplaatst: 15 mei 2009, 00:09 uur
Chameleon Day schreef:
(quote)
heel grappig en prima te lezen, het is geen vmbo boek.
0
geplaatst: 15 mei 2009, 00:22 uur
Mss ben ik wat te moe om het goed te lezen....maar waarom moet het zo lomp?.....een teken van deze tijd?....ik zal wel geen gevoel voor humor hebben dan.
0
fastpulseboy
geplaatst: 15 mei 2009, 00:30 uur
Chameleon Day schreef:
Mss ben ik wat te moe om het goed te lezen....maar waarom moet het zo lomp?.....een teken van deze tijd?....ik zal wel geen gevoel voor humor hebben dan.
misschien
en och lompheid is ook maar relatief
en ik vind roosbeef echt wel schattig, maar ik kan heel goed relativeren en lachen

0
joranomic
geplaatst: 15 mei 2009, 00:46 uur
Ik heb nog niet veel van deze band gehoord, maar ik word er tot nu toe niet warm of koud van. het klink mij meer van, moeilijk doen om moeilijk te doen.
maar misschien moet ik het nog een kans geven
maar misschien moet ik het nog een kans geven
0
geplaatst: 15 mei 2009, 00:53 uur
Mjuman schreef:
Ooit heb ik me beziggehouden met het aan de mens brengen van software voor morfologische reductie van teksten ..... Dit is net zo silly als met 160 over de A2 rijden, rechts inhalen en verwachten dat ze achter de vangrail voor je applaudisseren.
Ooit heb ik me beziggehouden met het aan de mens brengen van software voor morfologische reductie van teksten ..... Dit is net zo silly als met 160 over de A2 rijden, rechts inhalen en verwachten dat ze achter de vangrail voor je applaudisseren.
Mjuman heeft hier vakkundig een recensie gefileerd. Geen graatje meer te bekennen. Chapeau.
0
geplaatst: 15 mei 2009, 01:10 uur
Hmmm..... voor iemand die het niet graag over Roos heeft, pijnigt hij zichzelf wel behoorlijk.
Verder kan ik me er wel in vinden trouwens..... hehehe
Verder kan ik me er wel in vinden trouwens..... hehehe
0
geplaatst: 16 mei 2009, 16:45 uur
De een noemt het surrealistisch (Martin Visser), de ander noemt het pretentieus (Sparklehead). Persoonlijk snap ik nooit zo goed waarom iets altijd onmiddellijk als pretentieus bestempeld wordt als het 'anders' is. Dertien in een dozijn-popmuziek is saai, iets wat verder probeert te gaan is pretentieus. Als muzikant krijg je altijd wel kritiek, wat je ook doet. Ik vind het echter sowieso een flinke plus als een band iets nieuws probeert te doen, of in ieder geval iets wat afwijkt van het gros. Dat wil niet zeggen dat ik het 'surrealisme' van Roosbeef per se goed vind: de teksten zijn af en toe angstaanjagend slecht doordacht en het lijkt vaak of Roos wat willekeurigs heeft opgeschreven. De stem draagt wel bij aan het bijzondere gevoel dat dit album weet los te brengen; bijzonder dus als in 'abnormaal'.
Pretentieus vind ik een totaal misplaatste beschrijving. Roosbeef is hoe dan ook een teken dat de Nederlandse muziekwereld leeft en dat is voor iedereen mooi om te zien. Met erg leuke teksten die afgewisseld worden door heel slechte verzinsels, een stem die me niet altijd trekt en erg passende en sterke instrumentatie, heeft dit album me redelijk kunnen amuseren. 3 sterren, en een plusje voor de originaliteit dus.
Edit: oeh, dat stukje na Boerderij Deel II is het leukste van het hele album. Dat had ik bijna gemist.
Pretentieus vind ik een totaal misplaatste beschrijving. Roosbeef is hoe dan ook een teken dat de Nederlandse muziekwereld leeft en dat is voor iedereen mooi om te zien. Met erg leuke teksten die afgewisseld worden door heel slechte verzinsels, een stem die me niet altijd trekt en erg passende en sterke instrumentatie, heeft dit album me redelijk kunnen amuseren. 3 sterren, en een plusje voor de originaliteit dus.
Edit: oeh, dat stukje na Boerderij Deel II is het leukste van het hele album. Dat had ik bijna gemist.
0
geplaatst: 17 mei 2009, 00:01 uur
Sorry hoor, maar sinds wanneer is MusicMeter een kanaal geworden om artiesten tot de grond af te zeiken? Los van of het grappig is, mooi geschreven, leuk om te lezen, etc. Negatief mag je zijn maar dergelijke (persoonlijke) beledigingen voegen niets toe aan ook maar iets waar MusicMeter voor staat. Voor dit soort 'humor' ga je naar Geen Stijl. Typisch gevalletje van internet bevuiling.
Uiteraard gericht op Sparklehead's bericht.
0
geplaatst: 17 mei 2009, 00:06 uur
De reactie van Sparklehead is echt beneden alle peil! Kan echt niet door de beugel.
(Dit zou ik ook vinden als ik het album van Roosbeef niet op zijn waarde zou weten te schatten)
(Dit zou ik ook vinden als ik het album van Roosbeef niet op zijn waarde zou weten te schatten)
0
Sietse
geplaatst: 17 mei 2009, 01:19 uur
Nightrider schreef:
De een noemt het surrealistisch (Martin Visser), de ander noemt het pretentieus (Sparklehead). Persoonlijk snap ik nooit zo goed waarom iets altijd onmiddellijk als pretentieus bestempeld wordt als het 'anders' is.
De een noemt het surrealistisch (Martin Visser), de ander noemt het pretentieus (Sparklehead). Persoonlijk snap ik nooit zo goed waarom iets altijd onmiddellijk als pretentieus bestempeld wordt als het 'anders' is.
Persoonlijk snap ik niet dat iets meteen als goed bestempeld wordt als het anders is.
Pretentieus vind ik een totaal misplaatste beschrijving.
Hoezo? Ik vind het echt te gemaakt over komen. Moeilijk doen omdat het moeilijk kan, niet omdat het mooi is. Hierdoor klinkt het heel erg onoprecht (wat ik dus ook bij Spinvis heb).
Echt weer zoiets voor de gevestigde kunst orde "zie ons eens bijzonder intellectueel bezig zijn".
Maar goed, alles wat ik zeg is nog steeds gebaseerd op die paar nummers checken op youtube, waar ik gewoon geen hoge pet van op had...ook nog eens onder het motto "Mooi is anders".
0
geplaatst: 17 mei 2009, 13:03 uur
Sietse schreef:
Persoonlijk snap ik niet dat iets meteen als goed bestempeld wordt als het anders is.
Ik geloof niet dat dat waar is. Je hebt altijd wel een selecte groep mensen die muziek luisteren omdat het iets is om over te praten in de kroeg, zodat ze niet lijken alsof ze er geen 'verstand' van hebben. Behalve die groep zullen muziekliefhebbers toch echt wel kritisch naar muziek kijken en niet zomaar alles leuk vinden omdat het 'anders' is of omdat het intellectueel overkomt.
Sietse schreef:
Hoezo? Ik vind het echt te gemaakt over komen. Moeilijk doen omdat het moeilijk kan, niet omdat het mooi is. Hierdoor klinkt het heel erg onoprecht (wat ik dus ook bij Spinvis heb).
Echt weer zoiets voor de gevestigde kunst orde "zie ons eens bijzonder intellectueel bezig zijn".
Het is juist dit waar ik bezwaar tegen aanteken. Deze muziek is niet pretentieus of moeilijkdoenerij, het is iets nieuws wat voor veel mensen (incluis mijzelf) niet zo goed te plaatsen is. In andere tijden vond men Yes of Tangerine Dream of onnoemelijk veel andere bands 'pretentieus' omdat het afweek van hun kader. Als je tegenwoordig die bands moeilijkdoenerij noemt dan word je gewezen op huidige bands (wie weet wel Roosbeef) die toch veel extremer zijn. (Het kan natuurlijk zijn dat deze voorbeelden slecht gekozen zijn voor jou, Sietse, omdat jij ze indertijd helemaal niet pretentieus vond of je niet kan voorstellen dat je ze pretentieus had gevonden, maar dan mag je zelf een aantal bands uitkiezen voor wie hetzelfde geldt). Voor mij persoonlijk is pretentie dan ook voornamelijk iets wat je in retrospect kan zeggen, als je de muziek in de tijdgeest kan plaatsen. Tot die tijd is alles wat nieuw en anders is juist extra interessant.
0
Sietse
geplaatst: 17 mei 2009, 19:07 uur
hmm, als je mij zeg maar een beetje volgt hier op MuMe was je er denk ik al lang achter gekomen dat ik nogal wat paden bewandel die door anderen (nog) niet worden bewandeld.
Ik heb een grote interesse in heel veel dingen die juist nieuw en anders zijn.
Maar nieuw en anders is niet gelijk aan goed en/of mooi.
Daarbij komt dat het voor mij eerlijk moet zijn.
Het eerlijke mis ik hier eigenlijk gewoon. En mooi, nou ja...het is niet mijn ding. En goed...tsja, er zijn betere muzikanten en zangers en zangeressen en dichters.
Ik persoonlijk vind dit dus niet echt heel erg nieuw en anders, ik vind het gewoon pretentieus (klein)kunstacademie geneuzel.
Zo komt het op mij iig over...
Ik heb een grote interesse in heel veel dingen die juist nieuw en anders zijn.
Maar nieuw en anders is niet gelijk aan goed en/of mooi.
Daarbij komt dat het voor mij eerlijk moet zijn.
Het eerlijke mis ik hier eigenlijk gewoon. En mooi, nou ja...het is niet mijn ding. En goed...tsja, er zijn betere muzikanten en zangers en zangeressen en dichters.
Ik persoonlijk vind dit dus niet echt heel erg nieuw en anders, ik vind het gewoon pretentieus (klein)kunstacademie geneuzel.
Zo komt het op mij iig over...
0
fastpulseboy
geplaatst: 17 mei 2009, 20:13 uur
Coldplayer schreef:
Sorry hoor, maar sinds wanneer is MusicMeter een kanaal geworden om artiesten tot de grond af te zeiken? Los van of het grappig is, mooi geschreven, leuk om te lezen, etc. Negatief mag je zijn maar dergelijke (persoonlijke) beledigingen voegen niets toe aan ook maar iets waar MusicMeter voor staat. Voor dit soort 'humor' ga je naar Geen Stijl. Typisch gevalletje van internet bevuiling.
pffff net als de band coldplay alles zo veilig mogelijk houden. Boring.
0
geplaatst: 17 mei 2009, 20:51 uur
In De Site > Gebruikers > MM Memorabele Quotes:
Ik heb alleen wat Youtube filmpjes gezien van Roosbeef, maar daar wordt je als muziekliefhebber toch niet vrolijk van. Pretentieus in de slechte zin van het woord. Sterker nog, de muziek smeekte wat mij betreft dan ook om het stukje van Sparklehead.
Ik heb alleen wat Youtube filmpjes gezien van Roosbeef, maar daar wordt je als muziekliefhebber toch niet vrolijk van. Pretentieus in de slechte zin van het woord. Sterker nog, de muziek smeekte wat mij betreft dan ook om het stukje van Sparklehead.
0
geplaatst: 17 mei 2009, 21:39 uur
Wat een stelletje brave hendriken hier weer.. moeten we allemaal correct gaan reageren op elkaar en de muziek? Eén grote Balkenende kliek van normen en waarden? 
Gewoon een leuk stukje polemiek, in de traditie van de betere Nederlandse literatuur.. misschien is het geen Reve of Hermans, maar een beetje Dijkshoorn wellicht?

Gewoon een leuk stukje polemiek, in de traditie van de betere Nederlandse literatuur.. misschien is het geen Reve of Hermans, maar een beetje Dijkshoorn wellicht?
* denotes required fields.