Muziek / Algemeen / Recensies van MuMe
zoeken in:
0
fastpulseboy
geplaatst: 17 mei 2009, 21:57 uur
Sietse schreef:
hmm, als je mij zeg maar een beetje volgt hier op MuMe was je er denk ik al lang achter gekomen dat ik nogal wat paden bewandel die door anderen (nog) niet worden bewandeld.
Ik heb een grote interesse in heel veel dingen die juist nieuw en anders zijn.
Maar nieuw en anders is niet gelijk aan goed en/of mooi.
Daarbij komt dat het voor mij eerlijk moet zijn.
Het eerlijke mis ik hier eigenlijk gewoon. En mooi, nou ja...het is niet mijn ding. En goed...tsja, er zijn betere muzikanten en zangers en zangeressen en dichters.
Ik persoonlijk vind dit dus niet echt heel erg nieuw en anders, ik vind het gewoon pretentieus (klein)kunstacademie geneuzel.
Zo komt het op mij iig over...
hmm, als je mij zeg maar een beetje volgt hier op MuMe was je er denk ik al lang achter gekomen dat ik nogal wat paden bewandel die door anderen (nog) niet worden bewandeld.
Het eerlijke mis ik hier eigenlijk gewoon. En mooi, nou ja...het is niet mijn ding. En goed...tsja, er zijn betere muzikanten en zangers en zangeressen en dichters.
Ik persoonlijk vind dit dus niet echt heel erg nieuw en anders, ik vind het gewoon pretentieus (klein)kunstacademie geneuzel.
hehehe, ik vind glitches, bliepjes, fieldrecordings en ander geruis en geluid ook pretentieus geneuzel.....Maar ook heel mooi!
Roosbeef vind ik niet zo heel erg spannend of mooi, maar wel schattig.
0
fastpulseboy
geplaatst: 17 mei 2009, 21:58 uur
orbit schreef:
Wat een stelletje brave hendriken hier weer.. moeten we allemaal correct gaan reageren op elkaar en de muziek? Eén grote Balkenende kliek van normen en waarden?
Gewoon een leuk stukje polemiek, in de traditie van de betere Nederlandse literatuur.. misschien is het geen Reve of Hermans, maar een beetje Dijkshoorn wellicht?
Wat een stelletje brave hendriken hier weer.. moeten we allemaal correct gaan reageren op elkaar en de muziek? Eén grote Balkenende kliek van normen en waarden?

Gewoon een leuk stukje polemiek, in de traditie van de betere Nederlandse literatuur.. misschien is het geen Reve of Hermans, maar een beetje Dijkshoorn wellicht?
amen
0
geplaatst: 17 mei 2009, 22:30 uur
Laat dat vooral daar blijven, en hier gewoon lekker scherp gereageerd en geresenceerd kunnen worden. Kom op zeg!
0
geplaatst: 17 mei 2009, 22:37 uur
@orbit: Maar je kunt ook op een fatsoenlijke wijze scherp reageren toch?...of moet het meteen banaal en grof?
0
geplaatst: 17 mei 2009, 22:44 uur
Jammer dat hier zo lang wordt door gepraat omdat een gefrustreerde puber een stukje heeft geschreven bij een album van een meisje waar hij blijkbaar ooit een blauwtje heeft op gelopen.
0
geplaatst: 17 mei 2009, 22:57 uur
Chameleon Day schreef:
@orbit: Maar je kunt ook op een fatsoenlijke wijze scherp reageren toch?...of moet het meteen banaal en grof?
Het probleem is nou juist, wie bepaalt wat fatsoenlijk is? Waar gaan we die grenzen leggen? Ik vind het wel een vermakelijk stukje en zolang hij niet persoonlijk wordt naar één van de mede-users of met terminale ziektes begint te gooien kan het er best mee door. Liever dit, dan tientallen nietszeggende reacties of one-liners. Hij steekt er tenminste moeite in (of wie dit stukje dan ook heeft geschreven). Maargoed, ik ben ook wel een liefhebber van Dijkshoorn, die op precies dezelfde wijze is begonnen op internet.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 01:12 uur
Bij Roosbeef - Ze Willen Wel Je Hond Aaien Maar Niet Met Je Praten (2008):
En toch blijf ik van mening dat die reactie van Sparklehead echt niet door de beugel kan en ook hier verwijderd dient te worden.
En toch blijf ik van mening dat die reactie van Sparklehead echt niet door de beugel kan en ook hier verwijderd dient te worden.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 01:50 uur
Whahahahaha 
Waarom zou die recensie niet door de beugel kunnen? Verwijderd moeten worden? Leef jij nog in de SU van 50 jaar terug? Het is gewoon een onsympathieke, negatieve, waarschijnlijk wat aangedikte mening van iemand die zich zichtbaar boos maakt dat mensen zulke pokkenherrie maken en er zoveel aandacht voor krijgen. Waar ik hem geen ongelijk voor kan geven. Ze zijn wel een klein beetje een smet op dat magische ding dat muziek is, dat Roosbeef.

Waarom zou die recensie niet door de beugel kunnen? Verwijderd moeten worden? Leef jij nog in de SU van 50 jaar terug? Het is gewoon een onsympathieke, negatieve, waarschijnlijk wat aangedikte mening van iemand die zich zichtbaar boos maakt dat mensen zulke pokkenherrie maken en er zoveel aandacht voor krijgen. Waar ik hem geen ongelijk voor kan geven. Ze zijn wel een klein beetje een smet op dat magische ding dat muziek is, dat Roosbeef.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 02:26 uur
Serpico schreef:
Whahahahaha
Waarom zou die recensie niet door de beugel kunnen? Verwijderd moeten worden? Leef jij nog in de SU van 50 jaar terug?
Whahahahaha

Waarom zou die recensie niet door de beugel kunnen? Verwijderd moeten worden? Leef jij nog in de SU van 50 jaar terug?
Wel eens van het woord sarcasme gehoord ?
0
boomkat
geplaatst: 18 mei 2009, 12:48 uur
Over pretentieus gesproken 
En dan Pascal-Rascal zo hoog in het vaandel hebben staan. Maakt het er vooral geloofwaardiger op. Ik ken Roosbeef verder niet hoor, maar dit klinkt gewoon als een gefrustreerd mannetje die werd gepest in zijn jeugd.
Het zou mij ook verder een zorg zijn.

En dan Pascal-Rascal zo hoog in het vaandel hebben staan. Maakt het er vooral geloofwaardiger op. Ik ken Roosbeef verder niet hoor, maar dit klinkt gewoon als een gefrustreerd mannetje die werd gepest in zijn jeugd.
Het zou mij ook verder een zorg zijn.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 15:13 uur
En opnieuw blijkt maar weer eens hoe ontzettend lichtgeraakt sommige users hier zijn. Iets heftigers als "ik vind het toch niet zo tof" of "het is niet mijn muziek" kunnen de tere zieltjes van een groot aantal users blijkbaar toch niet verdragen. Vervolgens worden holle termen als "respectloos" (waarom zou je respect moeten hebben voor muziek die je veracht?) van stal gehaald en het hek is van de dam. Trouwens nogal opvallend dat nogal weinig van deze users door lijken te hebben dat het taalgebruik pretentieus met een knipoog is.
Kort gezegd krijgt Sparklehead het schijt van de muziek van Roosbeef en wat is er nu leuker dan al die frustraties op een lekker overdreven en kleurrijke manier in een stukje te verwerken voor iedereen om te lezen? Sterker nog, het is een uitstekende review. Niet omdat je het er wel of niet mee eens hoeft te zijn, maar omdat het perfect de muziekbeleving van Sparklehead bij Roosbeef schetst. Ik lees veel liever zo'n review dan de zoveelste "respectvolle" review van een user die het stiekem gewoon boutmuziek vindt.
En boomkat, misschien hadden de "zeikers" iets meer gepest moeten worden in hun jeugd. Dan hadden ze misschien ook een iets dikkere huid gehad en waren ze niet zo snel op de kast gejaagd.
Kort gezegd krijgt Sparklehead het schijt van de muziek van Roosbeef en wat is er nu leuker dan al die frustraties op een lekker overdreven en kleurrijke manier in een stukje te verwerken voor iedereen om te lezen? Sterker nog, het is een uitstekende review. Niet omdat je het er wel of niet mee eens hoeft te zijn, maar omdat het perfect de muziekbeleving van Sparklehead bij Roosbeef schetst. Ik lees veel liever zo'n review dan de zoveelste "respectvolle" review van een user die het stiekem gewoon boutmuziek vindt.
En boomkat, misschien hadden de "zeikers" iets meer gepest moeten worden in hun jeugd. Dan hadden ze misschien ook een iets dikkere huid gehad en waren ze niet zo snel op de kast gejaagd.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 16:17 uur
orbit schreef:
Dijkshoorn Nederlandse literatuur?

0
fastpulseboy
geplaatst: 18 mei 2009, 18:28 uur
Ceasar schreef:
weet jij wat J. Ceasar allemaal wel niet gedaan heeft wat niet door de beugel kan
0
geplaatst: 18 mei 2009, 18:56 uur
Amicus schreef:
Retorische vraag: ik gebruik het in mijn post (quote)
Misschien moet je zelf de betekenis nog eens langsgaan, want volgens mij is de reactie van Ceasar erg gemeend!
0
geplaatst: 18 mei 2009, 19:59 uur
Ceasar schreef:
Afgezien hij niet erg gecharmeerd is van de teksten van Sparklehead, druipt hier gewoon het sarcasme vanaf.
Sarcasme kan geuit worden door taal, die in flagrante tegenspraak is met wat kennelijk bedoeld wordt.
Ik denk niet dat hij Sparklehead daadwerkelijk wil censuren.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 21:34 uur
Sietse schreef:
Nouja, helaas
.Mijn reactie was overigens puur gericht op het gebruik van het woord pretentieus. Ik ben me zeer bewust van jouw brede muzieksmaak.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 01:30 uur
Titmeister schreef:
(quote)
In de traditie van.. subtiel verschil in woordgebruik.
0
geplaatst: 19 mei 2009, 01:31 uur
Nicholas123 schreef:
Blijft toch moeilijk, sarcasme overbrengen in tekstberichtjes.
Blijft toch moeilijk, sarcasme overbrengen in tekstberichtjes.
Geef mij die van Sparklehead dan maar

0
geplaatst: 3 juni 2009, 03:52 uur
orbit schreef:

Verschil met Dijkshoorn is is dat Dijkshoorn af en toe geestig is.
Bij Sparklehead heb ik zoiets van, ontzettend sneue nerd, ga iets anders doen
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 3 juni 2009, 14:09 uur
Sarcasme, zeker en vast. Maar ik vind het eerder een mislukte poging om grappig uit de hoek te komen. In plaats daarvan is het alleen maar geforceerde leukdoenerij.
0
dominic
geplaatst: 21 november 2009, 17:13 uur
Bij Kane - No Surrender (2009):
Mensen die Kane niks vinden blijf gewoon weg. Het slaat toch nergens op om hier commentaar te gaan leveren. Ik vind Blof niks, die slappe muziek. Maar ik ga dan ook geen moeite te doen om via musicmeter Blof op te zoeken en daar bewust negatief commentaar uiten.
Mensen die Kane niks vinden blijf gewoon weg. Het slaat toch nergens op om hier commentaar te gaan leveren. Ik vind Blof niks, die slappe muziek. Maar ik ga dan ook geen moeite te doen om via musicmeter Blof op te zoeken en daar bewust negatief commentaar uiten.
0
geplaatst: 21 november 2009, 17:22 uur
Dude, iedereen mag zijn mening geven. Ongeacht of die positief is of negatief. En ook al doe jij dat niet, dat mag jij ook bij Blof. Mits in normale bewoordingen.
Aan alleen maar postieve happy happy joy joy berichten bij platen heeft niemand wat, dat geeft geen goed beeld. Ik heb er in elk geval geen moeite mee als mensen hun 0.5* waardering op mijn favoriete platen goed onderbouwen.
Aan alleen maar postieve happy happy joy joy berichten bij platen heeft niemand wat, dat geeft geen goed beeld. Ik heb er in elk geval geen moeite mee als mensen hun 0.5* waardering op mijn favoriete platen goed onderbouwen.
0
Joy
geplaatst: 21 november 2009, 18:34 uur
itchy schreef:
..... alleen maar postieve happy happy joy joy berichten bij platen heeft niemand wat.....
..... alleen maar postieve happy happy joy joy berichten bij platen heeft niemand wat.....
laat mij derbuiten aub

* denotes required fields.