MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Cerclezot schreef:
(quote)

Ik ben het echt oneens over Ijsland en Ierland. Beide nummers zijn echt zo erg niet als iedereen beweerd.
Gelukkig ben ik iedereen niet.

De pers over de repetities vandaag. Au!

http://i68.tinypic.com/28heuya.jpg

Neen, idd en het is ook niet persoonlijk bedoeld hoor. Ik begrijp best dat het wat oubollig klinkt maar ik vind het best een prima nummer.

Ze lezen toch zelf ook kranten en polls? Dan kunnen ze dit toch alsnog niet doen en gewoon a la Calm After the Storm en sober in beeld brengen. Past veel beter bij het nummer.

San Marino, Noorwegen en Moldaviê boven Australië
Maar de pers zit er soms ook enorm naast. Vorig jaar was Finland ook hun nummer 1 en die haalden niet eens de finale.

Het zegt inderdaad niet veel, maar The Common Linnets indertijd deden vooraf niet veel in polls en bij de bookmakers maar dat keerde enorm na de repetities die wel degelijk richting geven. Wat Waylon nu aan het doen is begrijpt volgens mij niemand en past niet bij wat ie altijd roept, maar ja dat is Waylon weten we ook.

Onweerwolf
Als Italië wint en Roemenië top 10 haalt mag van mij de rest anywhere eindigen en zelfs Kweelon onverdiend de finale halen.

Italië winnen ga ik voor, maar daar ga ik totaal niet van uit.

Ik ben zo benieuwd hoe Hongarije op het podium zal zijn.

Er zijn geruchten dat Rusland de eerste halve finale niet rechtstreeks zou uitzenden omwille van de act van Ierland met een homokoppel die in strijd is met hun homopropagandawet.
Benieuwd of dit gerucht klopt.

Ik baal hier nog steeds zo van... En vermoed inderdaad ook dat het wel eens zo zou kunnen dat zowel België als Nederland dit jaar de finale niet halen. En dat terwijl ik voor de repetities over beiden wel heel zeker was.
Misschien is die Hans Pannecoucke toch niet zo goed als we aldoor dachten en was de CATS staging een toevalstreffer.

De persconferentie van Nederland:

Cerclezot schreef:
Er zijn geruchten dat Rusland de eerste halve finale niet rechtstreeks zou uitzenden omwille van de act van Ierland met een homokoppel die in strijd is met hun homopropagandawet.

Mooi, en dan snel opzouten naar Rusland en lekker gediskwalificeerd worden. Vervolgens nooit meer meedoen.

Cerclezot schreef:

Ik snap echt niet dat dit soort landen gewoon mee mogen doen met zulk gedrag. Onbegrijpelijk.

Als dit waar is, is het idd schandalig, maar ze zijn niet verplicht om de halve finale uit te zenden waarin ze zelf niet meedoen.

Onweerwolf
Tsja, ik ga zelf de halve finale waar Ierland aan meedoet ook niet kijken om deze reden hoor.

aERodynamIC schreef:
De pers over de repetities vandaag. Au!

(afbeelding)
Ik weet niet hoe ik die getallen moet interpreteren en ik heb ook niet alle repetities gehoord, maar San Marino kan met geen mogelijkheid in de middenmoot staan:

Wat erg!

Onweerwolf
Da's niet best nee.

En dit is beter dan Australië

Dat slaat inderdaad nergens op.

Overigens is dat helemaal geen officiële perspoll (die komt over een paar dagen pas) maar 'gewoon' een leuk dingetje dat Escxtra elk jaar organiseert. Er worden niet eens heel veel persmensen gevraagd om daar aan mee te doen. Vorig jaar won Finland die poll en we weten wat daar toen mee gebeurt is.

San Marino werd overigens wel met veel gelach ontvangen en iedereen in de perszaal had er erg veel lol mee, maar meer omdat het zo slecht was dat het op een bepaalde manier weer goed werd.

CYPRUS:

Elpida was mijn eerste Cyprus liefde. Tora Zo uit 1986 was een grote favoriet van mij dat jaar. Daarna heeft het land veel goede nummers gestuurd, waarvan een aantal zelfs tot mijn torenhoge favorieten is gaan behoren. Vooral in de jaren '90 was dat het geval: Alexandros in 1995, Hara & Andreas Konstantinou in 1997, Michalis in 1998 en Marlain in 1999 (velen dachten vooraf dat zij zou gaan winnen).
Lastig kiezen dus. Ik kies nu voor 1996 toen Constantinos zijn zwijmelballade Mono Gia Mas zong. Dit omwille van persoonlijke herinneringen dat jaar.

1996: Constantinos Christoforou - Mono Gia Mas

NOORWEGEN:

Noorwegen stuurde lang van die vrolijke nietszeggende popliedjes en in 1985 lukte het ze er mee te winnen (Nederland deed dat jaar voor het eerst niet mee). In die jaren vond ik dat soort liedjes vaak ook erg leuk. In 1995 wonnen ze weer, maar deden dat in de stijl waar de Ieren zo groots mee werden. Secret Garden was prachtig met Nocturne. Zo mooi, dat ik toen de hele cd kocht. Inmiddels zijn we jaren verder en daarom kies ik voor een nummer dat nu meer en beter bij me past. Secret Garden zie ik vast nog wel bij mijn collega's voorbijkomen

2014: Carl Espen - Silent Storm

ROEMENIË:

Weinig favorieten uit Roemenië en de keus was makkelijk, daar hoef ik niet veel woorden aan vuil te maken.

2015: Voltaj - De La Capăt (All Over Again)

CYPRUS:

2015: John Karagiannis - One Thing I Should Have Done

Als ik het overzicht van alle inzendingen uit Cyprus bekijk, valt me op dat er toch wel heel veel leuke en goede nummers tussen zitten. Dat vond ik wel apart om te zien, want meestal valt Cyprus me eigenlijk niet zo op als deelnemend land. Mijn favoriet komt echter wederom uit 2015 (gaan er nog meer van komen uit dat jaar ). Ik zal waarschijnlijk de enige zijn, maar ik vind dit een heerlijk nummer.

NOORWEGEN:

1995: Secret Garden - Nocturne

Tja, dit is echt een nobrainer voor me. Makkelijke keuze; hoef ik niet over na te denken. Jaren was dit mijn absolute nummer 1 inzending, maar inmiddels heeft Nocturne ook stevige concurrentie gekregen van Salvador. In ieder geval een alltime favoriet, en sowieso vind ik de muziek van Secret Garden echt prachtig.

ROEMENIË:

2013: Cezar - It's My Life

Mijn favoriete Roemeense inzending is eigenlijk ook De la capat, maar ik plaats toch even een andere, zeker omdat ik denk dat ik hier wederom geen bijval in zal krijgen. Ik vond It's My Life in 2013 echt verschrikkelijk en had het zelfs een tijdje laatste staan in mijn lijst, maar ik ben het toen met de maand steeds meer gaan waarderen en de live uitvoering heeft me uiteindelijk overgehaald. Het is een van mijn grootste guilty pleasures ooit.

Cyprus:
Ik ga weer in herhaling moeten vallen, maar ook hier ben ik het weer met aERodynamIC eens. Mono Yia Mas is mijn absolute topfavoriet. Het brengt me zo weer in mei 1996 toen ik voor het eerst van mijn ouders naar het songfestival mocht kijken en er een wereld aan muziek en landen open ging.

Dan ga ik maar kiezen voor een nummer die ik ook zeer mooi vind. Alexandros Panayi met Sti Fotia uit 1995. Maar eigenlijk zijn alle inzendingen van Cyprus tussen 1995 en 1999 bloedmooi.

Noorwegen:
Hier maken jullie het mij wel zeer gemakkelijk. Aangezien aERodynamIC mijn nummer 3 koos en Aoibhin mijn nummer 1 koos. Ga ik hier voor mijn nummer 2: Silje Vige met Alle Mine Tankar uit 1993.

Roemenië:
Ah nog eens een land waarbij mijn favoriet niet weggekaapt is Al is De La Capat wel mijn nummer 2 met Cezar heb ik dan weer helemaal niks. Roemenië was éénmaal mijn winnaar in 2006 en ik vind Tornero van Mihai Traistariu nog steeds een geweldig nummer.

Silje Vige.... hoe kon ik haar vergeten Mijn echte nummer één

Hoe kan je Silje Vige nu vergeten ?. Ik zeg wel nummer 2, maar het is meer een gedeelde nummer 1 met Nocturne. Beide nummers horen bij de beste 20 nummers ooit op het Eurovisiesongfestival.

Hongarije vandaag op 1 in de press poll. Nu nog bij de bookmakers naar de 1e plaats en dan gewoon winnen

Hongarije begint steeds meer te groeien bij mij. Ik vond het altijd al goed, maar iets stond me er ook aan tegen op de een of andere manier. Ik mag het wel, en het perscentrum ging ook massaal uit hun dak vandaag.

SERVIË:

Servië heeft vaak van die typische 'folklore' pop en daar hou ik wel van. Het begon gelijk al goed in 2007 toen ze als zelfstandig land voor het eerst meededen en wonnen. Een nummer dat me gelijk al pakte en waarvan ik hoopte dat het zou gaan winnen, en dat gebeurde gelukkig ook. Als ik er zo over nadenk zijn er niet heel veel landen waarvan ik dat vooraf vurig hoopte en het ook gebeurde. Vorig jaar Portugal was er ook zo eentje.

2007: Marija Šerifović - Molitva

SAN MARINO:

Tja, wat moeten we over San Marino zeggen?! Valentina Monetta is een household name. Ralph Siegel kon er zijn zwakke riedels nog kwijt, zijn hoogtijdagen lagen immers ver achter hem.
En dan een favoriet nummer kiezen? Die heb ik niet. Echt alles wat ze sturen eindigt steevast onderaan bij mij en ook Europa kan er niks mee, want ze hebben slecht één keer de finale gehaald en daar werd het ook niks.
Dan maar de inzending van dit jaar die ik als studioversie nog een soort van te doen vind. Live klinkt het vreselijk, de robots op het podium zijn belachelijk en het gaat ook nu niks worden.

2018: Jessika (feat. Jenifer Brening) - Who We Are

DENEMARKEN:

Dit land vind ik wisselend qua inzendingen. Nummers die ik wel leuk vind wisselen af met nietszeggende meuk. Een torenhoge uitzondering in de vorm van hun eerste overwinning in 1963 natuurlijk. Dat vind ik nog steeds één van de beste winnaars van het festival. Dansevise natuurlijk!

1963: Grethe & Jørgen Ingmann - Dansevise

SERVIË:

2012: Zeljko Joksimovic - Nije ljubav stvar

Molitva is ook mijn favoriet, maar om niet in herhaling te vallen noem ik een andere grote favoriet. Zeljko Joksimovic is op het ESF de koning van de balkanballad. Twee keer ging hij zelf (ook nog voor Servië & Montenegro in 2004) en hij heeft ook meerdere nummers alleen geschreven waaronder het ook zeer prachtige Oro waar ik ook nog over getwijfeld heb. Ik kan geen genoeg krijgen van deze muziek; echt prachtig.

SAN MARINO:

2012: Valentina Monetta - Crisalide (Vola)

Tja, San Marino. Daar heb ik geen enkele favoriet van. Ik vind het allemaal niks. De enige die ik dan nog wel een beetje aanvaardbaar vind is de tweede poging van comeback queen Valentina, beter bekend als zo'n beetje de enige zangeres van San Marino. Vooral het rustige stuk gaat nog wel. Maar zoals gezegd vind ik dit niet goed of zo.

DENEMARKEN:

1963: Grethe & Jørgen Ingmann - Dansevise

En hier moet ik toch in herhaling vallen, want ik heb echt geen idee welke inzending ik anders zou moeten noemen. Ik heb heel weinig met Denemarken op het Songfestival. Af en toe zijn hun liedjes 'wel leuk', maar vaak vind ik het wat suffe liedjes. Dansevise steekt daar nog altijd met kop en schouders bovenuit.

Servië:

Ik heb weinig met Servië op het songfestival dus ga ik echt in herhaling vallen deze keer.
Dit omdat ik echt geen derde degelijke optie meer weet.

San Marino:

San Marino had eigenlijk maar één leuke inzending en bijna een tweede ware het niet dat ze het op het einde verneukten door er een discodreun door te draaien, weg Leonard Cohengevoel.
Daardoor is Chain Of Lights van Anita Simoncini & Michele nog steeds mijn favoriet. En zo zijn we het voor het eerst helemaal oneens met elkaar

Denemarken:
Over de Deense favoriet zijn we het wel weer eens, maar Denemarken is wel een van mijn favoriete landen op het songfestival. Ze hadden vaak leuke meezingers. Zo ook In A Moment Like This van Chanée & N'Evergreen uit 2010.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:03 uur

geplaatst: vandaag om 06:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.