MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Piero Scaruffi, muziekhistoricus

zoeken in:
Davez schreef:
Het is me opgevallen dat hij albums van pakweg the bee gees geen punten geeft. Heeft hij ze niet gehoord of vindt ihj het de moeite niet om ze punten te geven? Hoedanook ik vind het maar een zonderling. Dat hij zoveel aanzien heeft is omdat zijn mening anders is.

Naar alle waarschijnlijkheid heeft hij ze wel gehoord, maar waarom zou hij er veel aandacht aan moeten besteden, laat staan ze punten te geven? Het tweede dus.
Ik snap het soms niet. Conformisme is niet goed, en originaliteit of afwijkend ervan is ook niet goed? Nou ja ieder zijn mening erover, mij zal het alvast niet deren dat Scaruffi de Bee Gees niet opneemt...

Edit: Hij heeft de Bee Gees wel opgenomen: http://www.scaruffi.com/vol2/beegees.html

HiLL schreef:
Nog even, iemand als deze Scaruffi. Blijkbaar een zeer bekend en gewaardeerd recensist. Waarom heeft hij zo'n ontzettend lelijke en zeer amateuristische site?

A note about the format:

To prove the point that my opinions are unbiased, even this very website is built against the advice of just about everybody I know:

- I dislike graphics. Pictures slow down your computer. When you want to look at pretty pictures, you go to a museum. You browse the web to find information, as quickly as possible.
- I limit advertising as much as possible, no matter how lucrative it could be. Intrusive advertising (such as pop-up pages) annoys visitors.
- This is not a website to praise everything and everybody. On the contrary, it criticizes a lot.

Every single person I know has advised me to do the opposite of these points.

Dan weet ie er maar bar weinig van. Ik ben ook tegen banners, veel flash enz. Maar neem nu deze site. Professioneel, ziet er goed en strak uit en is snel.

HiLL schreef:
Dan weet ie er maar bar weinig van. Ik ben ook tegen banners, veel flash enz. Maar neem nu deze site. Professioneel, ziet er goed en strak uit en is snel.

Domme opmerking HiLL. Het gaat toch om wat er op de site staat en niet om de lay out? Prentjes en flash enz. zijn voor commerciele en populaire doeleinden. Al wat telt op de site van Scaruffi is de inhoud. Wat kan de lay-out schelen? Als je ergens een goed gefundeerd (intellectueel) boek zoekt over een moeilijk onderwerp, dan krijg ook geen boek met prentjes op elke pagina enzovoort. Dat is voor 12-jarigen.
Het lijkt alsof die Scaruff-bashing nu op het punt is gekomen waarin alles wat Scaruffi doet wordt bekritiseerd (zelfs zijn site).

Toon1 schreef:
(quote)

Domme opmerking HiLL. Het gaat toch om wat er op de site staat en niet om de lay out? Prentjes en flash enz. zijn voor commerciele en populaire doeleinden.

Hoezo dom? Natuurlijk gaat het om de informatie. Ik vind dat je anno nu een goed verzorgde site dient te hebben, zeker als je Scaruffi bent. Dat betekent dus niet geweldige banners, flash en alles erop en eraan. Ik ga dan ook voornamelijk in op zijn bewering over de traagheid van sites van nu.

Jouw laatste opmerking getuigt van sarcasme die ik dan weer niet bepaald slim vind. Ik vind de combinatie van enigszins een professioneel uiterlijk (dus geen hele regenbogen) en goede informatie zeer prettig.

Het oog wil ook wat.

HiLL schreef:
(quote)

Hoezo dom? Natuurlijk gaat het om de informatie. Ik vind dat je anno nu een goed verzorgde site dient te hebben, zeker als je Scaruffi bent. Dat betekent dus niet geweldige banners, flash en alles erop en eraan. Ik ga dan ook voornamelijk in op zijn bewering over de traagheid van sites van nu.

Scaruffi's site is verzorgd. Het ziet er gewoon niet zo mooi of modern uit als moderne websites zoals Musicmeter. Maar maakt dat iets uit? Nee. Ik hoop dat hij zijn site houdt zoals hij is.

Ik niet. En ja dat maakt mij zeker wat uit ja.

En tja een man als Scaruffi verdient uiteraard tegengas. Hij is zelf iemand die geen blad voor de mond neemt, prima overigens.

Davez
De site is sober dat is heel goed maar enorm onoverzichtelijk. Dat is het belangrijkste dus de site krijgt van mij een scaruffi punt van 4/10.

Ik ben het wel eens met HiLL. Het is een prachtig streven om niets dan informatie op je site te willen hebben staan, maar het is verder ronduit onoverzichtelijk neergezet.

HiLL schreef:
Ik niet. En ja dat maakt mij zeker wat uit ja.

Wat maakt het eigenlijk uit, je komt toch niet op zijn site.

herman schreef:
Ik ben het wel eens met HiLL. Het is een prachtig streven om niets dan informatie op je site te willen hebben staan, maar het is verder ronduit onoverzichtelijk neergezet.

Laatste keer Haas

Uiteraard is het belangrijkste de inhoud. Probeer dit dan wel op een enigszins overzichtelijke manier te doen en kom niet aanzetten met een site die in 1995 nog door een kleuter beter was gemaakt.

Wat bedoel je Teunske? Ik zit er net zo'n anderhalf uur.

HiLL schreef:

Wat bedoel je Teunske? Ik zit er net zo'n anderhalf uur.

Dat is dan de één van de zeldzame keren dat je er komt. En dan is het nog om dingen te zoeken waarop je Scaruffi kan bekritiseren (vaak ongegrond). Ik bedoel; we zitten nu zelfs al zover dat je de lay out van de site gaat bekritiseren Dit is gewoon een scaruffi KO, kunnen we nu verder gaan?

Toon1 schreef:
(quote)

Dat is dan de één van de zeldzame keren dat je er komt. En dan is het nog om dingen te zoeken waarop je Scaruffi kan bekritiseren (vaak ongegrond). Ik bedoel; we zitten nu zelfs al zover dat je de lay out van de site gaat bekritiseren Dit is gewoon een scaruffi KO, kunnen we nu verder gaan?

Ja en wat dan nog? Ik zie de enorme grap er niet van in? Natuurlijk gaat het om zijn recensies, maar goed een site als die vraagt dan ook om feedback. De beste man heeft toch ook overal commentaar op. Ik ben niet op zoek naar kritiek verder hoor. Ik zie er hele interessante dingen staan, die altijd goed zijn om te lezen. Dus niet zo snobistisch Toon Scaruffi.

HiLL schreef:
(quote)

Ja en wat dan nog? Ik zie de enorme grap er niet van in? Natuurlijk gaat het om zijn recensies, maar goed een site als die vraagt dan ook om feedback. De beste man heeft toch ook overal commentaar op. Ik ben niet op zoek naar kritiek verder hoor. Ik zie er hele interessante dingen staan, die altijd goed zijn om te lezen. Dus niet zo snobistisch Toon Scaruffi.

Feedback kan je persoonlijk geven aan Scaruffi. Je hebt volledig gelijk als je zegt dat mensen hun smaak niet volledig moeten baseren op Scaruffi, maar waarom moet er in deze KO dan plots kritiek op Scaruffi zelf worden gegeven, en dan nog op zo'n belachelijke punten als de lay out. Feit is toch dat het een erg goede criticus is? Je kan voor jezelf beslissen wat je met zijn ratings en recensies aanvangt. Trouwens, zo scaruffi-achtig ben ik nu ook weer niet

Ik zie dingen sta waar ik het echt wel mee eens ben, tevens dingen waarvan ik denk dat hij wel heel erg wil opvallen en/of provoceren. Maar goed daar zal hij zeker niet de enige in zijn. Ik hou er wel van eigenlijk. En zoveel kritiek is het toch niet? Kom kom...

En ja lay-out zie ik als een belangrijk punt ja, daar verschillen van mening over. (feit blijft dat inhoud voor gaat.)

Brain

Sorry Haas!

Toon1 schreef:
Trouwens, zo scaruffi-achtig ben ik nu ook weer niet

Heb je je top 10 nog bekeken de laatste tijd?

Paalhaas schreef:
(quote)

Heb je je top 10 nog bekeken de laatste tijd?

alleen mijn top-10 dan . Maar ach, wat kan ik er aan doen als ik dat écht de beste albums aller tijden vind lol

Ik ben het in deze wel met HiLL eens. De man heeft op zich een goed uitgangspunt dat het om de inhoud moet gaan, maar die inhoud komt natuurlijk beter tot zijn recht op een verzorgde en overzichtelijke site.

Ik ben het met Jeroen eens.

Paalhaas schreef:
Ik ben het met Jeroen eens.

Dank je

HiLL schreef:
(quote)

Dank je

Geen probleem hoor. Ik geef graag mijn mening over dit soort zaken. Wat heb je trouwens een lelijke avatar.

Paalhaas schreef:
(quote)
Wat heb je trouwens een lelijke avatar.

Sietse
na 1 1/2 pagina van deze discussie te hebben gelezen kan ik maar tot een conclusie komen...

ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n grote snob als iedereen altijd denkt, Scaruffi en zijn volgelingen (is het een soort cult) zijn eigenlijk veel erger.

fredpit
Heb je daar 1,5 pagina voor nodig ?

Sietse
eigenlijk niet, maar op dat moment ben ik gestopt met lezen

fredpit schreef:
Het begrip "klakkeloos overnemen" is een interpretatie van Jaspertje zelf Paalhaas..

Het is verder overduidelijk dat jaspertje goed heeft rondgeneusd op scaruffi.com dat zeg ik dus ook. Nu kan ik zelf ook goed rondneusen op die site dus waarom zou ik me dan druk maken om zijn stemmenlijst ?

m.a.w.... zijn lijst heeft voor mij weinig meerwaarde.

Het begint hier op een algemeen Scaruffi topic te lijken...slotje ?

Mijn stemmenlijst vertoont enkel een gedeeltelijke overlap met die van Scaruffi; zowel qua beoordelingen als qua albums die er op staan (of uiteindelijk op terecht komen nadat ik tijd gehad heb ze te raten op MuMe).

Je bent een beetje een hardhoofd; ik waardeer Scaruffi en denk dat zijn site en historische beschouwingen interessant zijn, maar laat mijn oordeel niet van het zijne afhangen. Site voornamelijk handig om nieuwe albums te vinden en informatie op te doen.

Volgens mij wíl je het gewoon niet begrijpen.

fredpit
En volgens mij wil jij het gewoon niet begrijpen....

we zijn eruit.

Davez schreef:
Wat me vooral opvalt is dat hij The Kinks zoveel beter vindt dan the beatles maar dat kan je absoluut niet afleiden uit zijn scores. Vergelijk ze maar eens...
Verder las ik dat Prince enorm overgewaardeerd is, nochtans geeft hij in de jaren 80 tot begin jaren 90 elke plaat vanaf dirty mind een behoorlijk cijfer.

Ik heb ook ondervonden dat hij melodie maar niets vindt, dat is zijn volste recht maar de eerste plaat van The raconteurs die zeer melodieus is geeft hij goede punten. Vergelijk het met zijn tekst over dEUS de eerste 2 platen vindt hij interessant maar de derde plaat klinkt pots te melodieus en wordt afgekraakt. Hij mag eens proberen te verklaren waarom hij The Raconteurs dan niet melodieus vindt.

Volgens mij geniet hij van de aandacht en de controverse die hij creëert.

Net even gekeken: Prince krijgt gemiddeld een onvoldoende van hem.

Raconteurs een zes. Volgens hem niet het kopen waard dus.

Jouw beredenering:

'Plaat Raconteurs' = 'melodieus' & 'voldoende/goed'
'Derde plaat dEUS'= 'melodieus' & 'onvoldoende/slecht'
Conclusie: 'Hij beoordeeld melodie onvoldoende/slecht'

A= x & y
B= x & z
Conclusie: x = z

Klinkt mij niet logisch in de oren .

fredpit schreef:
En volgens mij wil jij het gewoon niet begrijpen....

we zijn eruit.

Jammer dat je niet gewoon normaal kunt reageren op wat ik beweer.

We zijn er niet uit. We zijn verplaatst

Gast
geplaatst: vandaag om 05:13 uur

geplaatst: vandaag om 05:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.