Muziek / Algemeen / Piero Scaruffi, muziekhistoricus
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juni 2007, 02:06 uur
Sietse schreef:
ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n grote snob als iedereen altijd denkt, Scaruffi en zijn volgelingen (is het een soort cult) zijn eigenlijk veel erger.

ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n grote snob als iedereen altijd denkt, Scaruffi en zijn volgelingen (is het een soort cult) zijn eigenlijk veel erger.

Ik voel trouwens nieuwe KO aankomen:
MuMe snob KO.
Ik doe niet mee, ben ik te exclusief voor

0
fredpit
geplaatst: 6 juni 2007, 02:30 uur
jaspertje schreef:
Jammer dat je niet gewoon normaal kunt reageren op wat ik beweer.
(quote)
Jammer dat je niet gewoon normaal kunt reageren op wat ik beweer.
De ironie hiervan is dat ik hetzelfde dacht toen ik jouw laatste zin las..vandaar dat ik hem letterlijk herhaalt heb.Beste Jasper, Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt, ik las later pas dat er meerdere users zijn geweest die er hetzelfde over denken als ik. en dat die jou al eerder al hetzelfde duidelijk hebben willen maken.
Ik stop hierbij echt de discussie. Ik hoop binnenkort nog wat bijzondere plaatjes in je lijsten te zien die me niet direct aan Scaruffi doen denken.
0
KampF schreef:

MuMe snob KO.
(quote)

MuMe snob KO.

Nee joh, exclusief ben je pas als je minstens vijf Scaruffi approved albums in je top tien hebt
.Nu zul je toch mee moeten doen.
0
herman schreef:
Ik ben het wel eens met HiLL. Het is een prachtig streven om niets dan informatie op je site te willen hebben staan, maar het is verder ronduit onoverzichtelijk neergezet.
Ik ben het wel eens met HiLL. Het is een prachtig streven om niets dan informatie op je site te willen hebben staan, maar het is verder ronduit onoverzichtelijk neergezet.
Ook de reviews in zowel Engels als Italiaans zijn af en toe zeer onoverzichtelijk neergezet. Ze willen nog wel eens halverwege van kant wisselen; net een voetbalwedstrijd.
Ik probeerde laatst nog eens de releasedates van enkele '60's albums te vinden, omdat ik wist dat hij daar een lijstje van had. Dan moet je toch echt even behoorlijk zoeken.
Verder wel een site met een schat aan informatie, maar soms inderdaad waarderingen waar ik geen touw aan vast kan knopen.
0
geplaatst: 6 juni 2007, 02:46 uur
fredpit schreef:
De ironie hiervan is dat ik hetzelfde dacht toen ik jouw laatste zin las..vandaar dat ik hem letterlijk herhaalt heb.
Beste Jasper, Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt, ik las later pas dat er meerdere users zijn geweest die er hetzelfde over denken als ik. en dat die jou al eerder al hetzelfde duidelijk hebben willen maken.
Ik stop hierbij echt de discussie. Ik hoop binnenkort nog wat bijzondere plaatjes in je lijsten te zien die me niet direct aan Scaruffi doen denken.
(quote)
De ironie hiervan is dat ik hetzelfde dacht toen ik jouw laatste zin las..vandaar dat ik hem letterlijk herhaalt heb.Beste Jasper, Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt, ik las later pas dat er meerdere users zijn geweest die er hetzelfde over denken als ik. en dat die jou al eerder al hetzelfde duidelijk hebben willen maken.
Haha! Geniaal. Zijn we het toch nog eens.

Je punt is duidelijk en het mijne (hopelijk) ook. Ben een beetje Scaruffizat. Dit soort discussies waren nooit de bedoeling.
Overigens is er zeker een overeenkomst in onze smaken. Een greep uit je 5*: Darkness on the Edge of Town, The Black Saint and the Sinner Lady, Liberation Music Orchestra, A Love Supreme, Ascension, My Favorite Things, Meditations, What's Going On, Good, Tonight's the Night, The Shape of Jazz to Come, Songs in the Key of Life, Laughing Stock, Astral Weeks, Moondance, Veedon Fleece.
0
Davez
geplaatst: 6 juni 2007, 23:30 uur
Jaspertje ik begrijp je uitleg niet.
Scaruffi vindt een 6 een slecht album? Toen ik las dat hij prince overroepen vond dacht ik eigenlijk allemaal 4'en en lagere cijfers terug te vinden.
Ik begrijp gewoon niet dat The Raconteurs een behoorlijk cijfer krijgen terwijl het duidelijk muziek is dat gemaakt werd voor de radio. Bijna elk ander melodieus album krijgt een veel strengere beoordeling.
Scaruffi vindt een 6 een slecht album? Toen ik las dat hij prince overroepen vond dacht ik eigenlijk allemaal 4'en en lagere cijfers terug te vinden.
Ik begrijp gewoon niet dat The Raconteurs een behoorlijk cijfer krijgen terwijl het duidelijk muziek is dat gemaakt werd voor de radio. Bijna elk ander melodieus album krijgt een veel strengere beoordeling.
0
geplaatst: 6 juni 2007, 23:44 uur
Davez schreef:
Ik snap je punt niet, hij heeft honderden melodieuze albums (beetje vage term trouwens) hoger gegeven dan een 6. En nee, een 6 vindt hij niet slecht, maar ook niet om over naar huis te schrijven.
0
geplaatst: 7 juni 2007, 23:17 uur
Davez schreef:
Hoe zijn ratingsysteem precies in elkaar zit, weet ik niet. Hij vindt ratings trouwens van ondergeschikt belang en besteedt er relatief weinig aandacht aan. Net als lijstjes trouwens.
Wat ik wel weet is dat hij een acht rate als zijnde een 'must buy', een zeven als een 'buy als je een fan bent' en een zes 'misschien als je fan bent'. Of iets dergelijks, staat ergens op z'n site.
Als hij zegt dat Prince overrated is, dan bedoelt hij daar gewoon mee dat zijn persoonlijke ratings lager zijn dan de gemiddelde ratings van andere critici en consumenten. Of hij daar gelijk in heeft, is inderdaad de vraag, maar ik denk het wel gezien het gemiddelde van zijn ratings.
Over melodie, zie opmerking van Paalhaas. Muziek die voor de radio gemaakt wordt kan toch goed zijn, of niet?
0
Davez
geplaatst: 7 juni 2007, 23:27 uur
Melodie IS goed maar ik heb de indruk dat scaruffi dat niet vindt, vandaar de verbaasde reactie op degleijke punten voor the raconteurs.
0
geplaatst: 7 juni 2007, 23:50 uur
Hieronder wat albums die Scaruffi hoog waardeert met nadruk op melodie. Aantal ken je wellicht al, veel luisterplezier!
Robert Wyatt, Rock Bottom
Popol Vuh, Hosianna Mantra
Tim Buckley, Lorca
Nick Cave, The Good Son
Lisa Germano, Geek the Girl
Morphine, Good
Bob Dylan, Blonde on Blonde
Van Morrison, Astral Weeks
Robert Wyatt, Rock Bottom
Popol Vuh, Hosianna Mantra
Tim Buckley, Lorca
Nick Cave, The Good Son
Lisa Germano, Geek the Girl
Morphine, Good
Bob Dylan, Blonde on Blonde
Van Morrison, Astral Weeks
0
fredpit
geplaatst: 8 juni 2007, 01:02 uur
Meningsverschil binnen de club ?
edit : bericht verdwenen, meningsverschil al weer opgelost
edit : bericht verdwenen, meningsverschil al weer opgelost

0
geplaatst: 8 juni 2007, 01:03 uur
Nadruk op melodie vind ik bij het merendeel van deze albums erg overdreven (Tenzij je het wilt vergelijken met Beefheart, Faust, Royal trux of Red crayola
).
edit: bericht genuanceerd. meningsverschil nog aanwezig.
).edit: bericht genuanceerd. meningsverschil nog aanwezig.

0
geplaatst: 8 juni 2007, 10:26 uur
Ik dacht bij Scaruffi KO dat het om een of andere Hip Hop act ging.
Dus ben ik na het lezen van de discussie hier even op zijn site geweest.
eerste indruk na zijn top 100 allertijden te hebben bekeken.
Scaruffi is erg eenzijdig en zeer voorspelbaar in zijn smaak.
Ook zijn punklijstje even bekeken
Die slaat werkelijk helemaal nergens op. Meneer scaruffi is geen Historicus op het gebied van Muziek in het algemeen.
Althans nadat ik even op zijn site heb rondgesnuffelt werd ik niet overvallen door een mega aantal oh wows ofzo.
Verder bedoel ik dit niet rot maar dit viel me gewoon op.
Die slaat werkelijk helemaal nergens op. Meneer scaruffi is geen Historicus op het gebied van Muziek in het algemeen.Althans nadat ik even op zijn site heb rondgesnuffelt werd ik niet overvallen door een mega aantal oh wows ofzo.
0
geplaatst: 8 juni 2007, 11:57 uur
Paalhaas schreef:
Nadruk op melodie vind ik bij het merendeel van deze albums erg overdreven (Tenzij je het wilt vergelijken met Beefheart, Faust, Royal trux of Red crayola
).
edit: bericht genuanceerd. meningsverschil nog aanwezig.
).edit: bericht genuanceerd. meningsverschil nog aanwezig.

Ten opzichte van die albums; zeker. (Alhoewel ik grote delen van Twin Infinitives eigenlijk te poppie vind
) Maar daarnaast ook op zichzelf staand.Bedoel niet dat ritme op alle albums onbelangrijk is (met uitzondering van Hosianna, maar dat ben je vast met me eens), maar dat melodie een substantieel onderdeel vormt van en bij meerderheid nadruk ligt op.
0
geplaatst: 8 juni 2007, 12:12 uur
platedraaier schreef:
Die slaat werkelijk helemaal nergens op. Meneer scaruffi is geen Historicus op het gebied van Muziek in het algemeen.
Althans nadat ik even op zijn site heb rondgesnuffelt werd ik niet overvallen door een mega aantal oh wows ofzo.
Die slaat werkelijk helemaal nergens op. Meneer scaruffi is geen Historicus op het gebied van Muziek in het algemeen.Althans nadat ik even op zijn site heb rondgesnuffelt werd ik niet overvallen door een mega aantal oh wows ofzo.
Dan raad ik je aan zijn History of Rock Music te lezen

0
geplaatst: 8 juni 2007, 14:27 uur
platedraaier schreef:
Daarnaast is hij veel te gecharmeerd van amerikaanse muziek in vergelijk met britse.. volkomen ten onrechte als je het mij vraagt. Britse muziek is oneindig veel innovatiever geweest de laatste 45 jaar..
0
geplaatst: 8 juni 2007, 14:49 uur
Ik vind het eigenlijk nogal vreemd om Amerikaanse en Britse muziek als twee aparte soorten muziek te zien. Bekijk het gewoon per band, zou ik zeggen. En dat 'oneindig veel innovatiever' slaat natuurlijk nergens op. Je kijkt wat te veel naar je eigen smaak (6x GB in je top 10) en niet naar het grote plaatje, volgens mij.
0
geplaatst: 8 juni 2007, 16:34 uur
Slaat wel ergens op, gebaseerd op mijn eigen luisterervaring. Die italiaanse held van jou slaat nergens op, met zijn belangrijkste bands uit de jaren 80 en de punk-era uit de USA of Duitsland.. dan heb je echt ruim 10 jaar muziekgeschiedenis misgelopen denk ik.. The Gun Club als een van de belangrijkste bands uit de jaren 80?? Maar geen Joy Division, Jesus and Mary Chain, Cure, Smiths of Clash.. sodemieter op man.
0
geplaatst: 8 juni 2007, 16:56 uur
orbit schreef:
dan heb je echt ruim 10 jaar muziekgeschiedenis misgelopen denk ik.. The Gun Club als een van de belangrijkste bands uit de jaren 80?? Maar geen Joy Division, Jesus and Mary Chain, Cure, Smiths of Clash.. sodemieter op man.
dan heb je echt ruim 10 jaar muziekgeschiedenis misgelopen denk ik.. The Gun Club als een van de belangrijkste bands uit de jaren 80?? Maar geen Joy Division, Jesus and Mary Chain, Cure, Smiths of Clash.. sodemieter op man.
Als je even je huiswerk doet, zie je vanzelf dat de door jou genoemde formaties allerminst worden overgeslagen. Mag ik je er tevens op wijzen dat de Clash s/t op 6 staat in beste punk-rock allertijden (deze genrelijsten zijn trouwens sterk verouderd).
Daarnaast is dat enkel zijn mening, net zoals jij de jouwe hebt. Beetje raar om dat op deze manier te veroordelen.
Dat Britse formaties 'oneindig veel' innovatiever zijn geweest, trek ik eerlijk gezegd behoorlijk in twijfel. Innovatiever op welk vlak?
0
geplaatst: 8 juni 2007, 17:23 uur
orbit schreef:
Slaat wel ergens op, gebaseerd op mijn eigen luisterervaring. Die italiaanse held van jou slaat nergens op, met zijn belangrijkste bands uit de jaren 80 en de punk-era uit de USA of Duitsland.. dan heb je echt ruim 10 jaar muziekgeschiedenis misgelopen denk ik.. The Gun Club als een van de belangrijkste bands uit de jaren 80?? Maar geen Joy Division, Jesus and Mary Chain, Cure, Smiths of Clash.. sodemieter op man.
Sorry maar kijk ff wat meer rond op de site alvorens een foute conclusie te trekken.
0
geplaatst: 8 juni 2007, 21:17 uur
jaspertje schreef:
(quote)

Dat ga ik doen
, Ik wil dan ook geen overhaaste conclussie trekken. 
0
geplaatst: 9 juni 2007, 13:11 uur
jaspertje schreef:
Als je even je huiswerk doet, zie je vanzelf dat de door jou genoemde formaties allerminst worden overgeslagen. Mag ik je er tevens op wijzen dat de Clash s/t op 6 staat in beste punk-rock allertijden (deze genrelijsten zijn trouwens sterk verouderd).
Daarnaast is dat enkel zijn mening, net zoals jij de jouwe hebt. Beetje raar om dat op deze manier te veroordelen.
Dat Britse formaties 'oneindig veel' innovatiever zijn geweest, trek ik eerlijk gezegd behoorlijk in twijfel. Innovatiever op welk vlak?
(quote)
Innovatiever op muzikaal vlak. Wie heeft de hardrock bluesrock uitgevonden? Britse bands. Wie de punk/new wave? Britse bands. Wie de glamrock? Britse bands. Wie de electro? Duitse en Britse bands. Wie de prog/symforock? Britse bands. Wie de shoegaze/ postrock? Britse bands.
Wat doen amerikanen? die lummelen er maar wat achteraan, en vinden soms 10 jaar na dato ook opeens de punk uit
Volstrekt belachelijk deze Italiaan dus. Dat hij toevallig jouw smaak en die van Toon en dat soort slaafse volgelingen letterlijk heeft voorgespeld is leuk hoor, maar ga geen serieuze waardeoordelen aan deze vent verbinden, want hij kijkt overduidelijk met oogkleppen op.
0
geplaatst: 9 juni 2007, 13:16 uur
Toon1 schreef:
Sorry maar kijk ff wat meer rond op de site alvorens een foute conclusie te trekken.
(quote)
Hier dan schele:
# The 1960's
# 1966 (Bob Dylan, USA)
# 1967 (Velvet Underground, USA)
# 1968 (Van Morrison, Britain)
# 1969 (Captain Beefheart, USA)
# The 1970's
# 1970 (Nico, Germany)
# 1971 (Faust, Germany)
# 1972 (Klaus Schulze, Germany)
# 1973 (Popol Vuh, Germany)
# 1974 (Robert Wyatt, Britain)
# 1975 (Henry Cow, Britain)
# 1976 (Patti Smith, USA)
# 1977 (Suicide, USA)
# 1978 (Pere Ubu, USA)
# 1979 (Pop Group, Britain)
# The 1980's
# 1980 (Bruce Springsteen, USA)
# 1981 (Gun Club, USA)
# 1982 (Dream Syndicate, USA)
# 1983 (Mark Stewart, Britain)
# 1984 (Husker Du, USA)
# 1985 (Foetus, Australia)
# 1986 (Big Black, USA)
# 1987 (Swans, USA)
# 1988 (Pixies, USA)
# 1989 (Peter Gabriel, Britain)
Wel geteld 5 britse formaties bij zijn belangrijkste artiesten van alltimes.. en na de 90s gaat dat gewoon zo verder
Nog de verkeerde formaties ook! Peter Gabriel in 89?? Volgens mij heeft die vent iets teveel gerookt ofzo. Mark Stewart?? Dream Syndicate, Pop Group??? De keuze voor de Swans is nog te prijzen, maar verder..

0
geplaatst: 9 juni 2007, 14:12 uur
Nu doe je nog niet wat ik zeg. Je rekent Scaruffi weer af op een lijstje dat amper iets zegt. Je zou beter kijken naar zijn scores voor albums per jaartal. Dat zegt meer
. Zo'n lijstje van de beste artiest per jaar is toch veel te beperkt, dat weet iedereen incl. scaruffi toch? En dan ga jij dat als graadmeter voor zijn site nemen
.
0
geplaatst: 9 juni 2007, 14:23 uur
Orbit, graag maak ik je attent op de volgende punten in relatie tot je twee bovenstaande berichten:
1) De muzikale rockstijlen die je noemt zijn maar een klein deel van het totale aantal rockstijlen. Door aan de hand van deze stijlen te beweren dat de Britten (oneindig veel) innovatiever waren is ronduit belachelijk.
2) Hiernaast is je invalide argument aangaande innovativiteit totaal nietszeggend, gezien het feit dat innovatie slechts één van de vele objectieve variabelen is waarop muziek beoordeeld kan worden.
3) Inhoudelijk klopt er van je voorbeelden maar weinig. Punk-rock ontstond in de US, Engeland en Australië. New Wave ontstond in Duitsland, US en Engeland. De termen hard- en bluesrock voor het eerst gebruikt ter beschrijving van Britse bands, maar vele prodromes vallen voornamelijk in de US en Canada aan te wijzen.
4) Je commentaar bij de kopie van één van Scaruffi's lijsten is, vooral in relatie tot bovenstaande punten, vrij bizar. Ten eerste staan er op deze lijst ZES Britse invloeden. Dat is precies 25% van de lijst. Absoluuut geen onrealistisch percentage. Ten tweede zijn dit volgens jou de 'verkeerden'. Je snapt zelf ook wel dat dit een ronduit kinderlijke beargumentatie is.
Zet voortaan eerst even de feiten goed op een rijtje, voordat je begint te miepen
1) De muzikale rockstijlen die je noemt zijn maar een klein deel van het totale aantal rockstijlen. Door aan de hand van deze stijlen te beweren dat de Britten (oneindig veel) innovatiever waren is ronduit belachelijk.
2) Hiernaast is je invalide argument aangaande innovativiteit totaal nietszeggend, gezien het feit dat innovatie slechts één van de vele objectieve variabelen is waarop muziek beoordeeld kan worden.
3) Inhoudelijk klopt er van je voorbeelden maar weinig. Punk-rock ontstond in de US, Engeland en Australië. New Wave ontstond in Duitsland, US en Engeland. De termen hard- en bluesrock voor het eerst gebruikt ter beschrijving van Britse bands, maar vele prodromes vallen voornamelijk in de US en Canada aan te wijzen.
4) Je commentaar bij de kopie van één van Scaruffi's lijsten is, vooral in relatie tot bovenstaande punten, vrij bizar. Ten eerste staan er op deze lijst ZES Britse invloeden. Dat is precies 25% van de lijst. Absoluuut geen onrealistisch percentage. Ten tweede zijn dit volgens jou de 'verkeerden'. Je snapt zelf ook wel dat dit een ronduit kinderlijke beargumentatie is.
Zet voortaan eerst even de feiten goed op een rijtje, voordat je begint te miepen

0
geplaatst: 9 juni 2007, 15:34 uur
Toon1 schreef:
Nu doe je nog niet wat ik zeg. Je rekent Scaruffi weer af op een lijstje dat amper iets zegt. Je zou beter kijken naar zijn scores voor albums per jaartal. Dat zegt meer
. Zo'n lijstje van de beste artiest per jaar is toch veel te beperkt, dat weet iedereen incl. scaruffi toch? En dan ga jij dat als graadmeter voor zijn site nemen
.
(quote)
.Waarom sowieso zo'n lijst geven dan? Dan maak je jezelf toch volstrekt ongeloofwaardig? Niet alleen zijn het bij lange na niet de belangrijkste artiesten van die jaren, maar het zijn ook nogal wisselvallige namen. Wie Foetus, Pop Group of Mark Stewart dusdanig hoog waardeert die ben ik geneigd niet erg serieus te nemen eerlijk gezegd. Ook bij zijn plaatbesprekingen merk ik soms komplete wisselvalligheid en willekeur. Voor mijn gevoel doet die man maar wat.
0
geplaatst: 9 juni 2007, 15:51 uur
jaspertje schreef:
Orbit, graag maak ik je attent op de volgende punten in relatie tot je twee bovenstaande berichten:
Het zijn wel de dominante rockstijlen van de afgelopen 40 jaar geweest vriend.
Misschien waren MC5 en de Stooges de aanzet, maar de Britten gingen toch echt met de eer aan de haal, zeker wat betreft postpunk en new wave. Ook hardrock werd officieel geboren met Sabbath en Zeppelin, beiden brits. Ook worden deze beschouwd als de grootheden op dat gebied, amerikaanse bands schieten mij in dit opzicht niet te binnen..

Jij snapt kennelijk ook maar weinig van rockmuziek. Wie in 1989 iemand als Peter Gabriel opnoemt (een tijd dat Jane's Addiction, Faith No More en de Pixies opkwamen, allen nog uit zijn favoriete land ook! Maar ook andere belangrijke acts zoals Public Enemy) heeft of verschrikkelijk liggen pitten of is gewoon een te ouwe lul om uberhaupt te willen bijblijven.
En in een rockhistorie met grootheden als Bowie, Stones, Roxy Music, Cream, Beatles, Floyd, Sabbath, Clash, Joy Division, Cure, Smiths, Stone Roses, Jesus & The Mary Chain, U2 vind ik het erg vreemd dat iemand met een lijstje anonieme namen als Pop Group, Gun Club, Mark Stewart komt aankakken. Die bands hebben amper een heugelijk oeuvre nagelaten en hebben bij mijn weten ook weinig vernieuwends ingebracht.
Ik heb mijn feiten dus prima op een rijtje, deze man heeft ze volgens mij niet allemaal op een rijtje.
0
geplaatst: 9 juni 2007, 16:09 uur
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat jouw muzieksmaak een stuk beter is als de zijne? Gefeliciteerd.
Als je daarnaast denkt dat hij de door jou genoemde artiesten niet heeft opgenomen in zijn lijstjes of hun invloed niet onderkent, misschien doe je er dan goed aan even verder te kijken dan je neus lang is. Met andere woorden; volg bv. het advies van Toon op. Lees hiernaast zijn reviews en excerpten uit zijn boeken.
Je beweert: "Jij snapt kennelijk ook maar weinig van rockmuziek. Wie in 1989 iemand als Peter Gabriel opnoemt (een tijd dat Jane's Addiction, Faith No More en de Pixies opkwamen, allen nog uit zijn favoriete land ook! Maar ook andere belangrijke acts zoals Public Enemy) heeft of verschrikkelijk liggen pitten of is gewoon een te ouwe lul om uberhaupt te willen bijblijven."
Mag ik je erop wijzen dat in de door jou geciteerde lijst de PIXIES staan!!?? Mag ik je erop wijzen dat A Nation of Millions... door hem het hoogst beoordeelde rap album is!!??
De lijst waar jij je nu al een tijdje blind op staart, geeft zijn FAVORIETEN. Het geeft enkel één favoriet album per jaar. Ik heb je al verteld dat DEZE lijst(en) volgens hem verouderd zijn en worden geupdate en ook al verteld dat favoriet iets anders betekent PER PERSOON en ook iets anders dan invloedrijk, veel verkocht of vernieuwend.
Als ik jouw 4.5 en 5.0 albums bekijk dan zijn deze op geen enkele manier representatief voor het gehele corpus aan rockmuziek. Waarom verwacht je dit wel van anderen?
Daarnaast zijn de door hem gewaardeerde artiesten over het algemeen een stuk vernieuwender dan degenen die jij noemt. Tevens moet het je zo langzamerhand zijn opgevallen dat zijn SMAAK vrij excentriek is. Het heeft dus geen zin om door te ouwehoeren over bekendere bands in relatie tot WAARDERING.
Ga eerst eens die site goed bekijken en lul niet zo uit je nek.
Als je daarnaast denkt dat hij de door jou genoemde artiesten niet heeft opgenomen in zijn lijstjes of hun invloed niet onderkent, misschien doe je er dan goed aan even verder te kijken dan je neus lang is. Met andere woorden; volg bv. het advies van Toon op. Lees hiernaast zijn reviews en excerpten uit zijn boeken.
Je beweert: "Jij snapt kennelijk ook maar weinig van rockmuziek. Wie in 1989 iemand als Peter Gabriel opnoemt (een tijd dat Jane's Addiction, Faith No More en de Pixies opkwamen, allen nog uit zijn favoriete land ook! Maar ook andere belangrijke acts zoals Public Enemy) heeft of verschrikkelijk liggen pitten of is gewoon een te ouwe lul om uberhaupt te willen bijblijven."
Mag ik je erop wijzen dat in de door jou geciteerde lijst de PIXIES staan!!?? Mag ik je erop wijzen dat A Nation of Millions... door hem het hoogst beoordeelde rap album is!!??
De lijst waar jij je nu al een tijdje blind op staart, geeft zijn FAVORIETEN. Het geeft enkel één favoriet album per jaar. Ik heb je al verteld dat DEZE lijst(en) volgens hem verouderd zijn en worden geupdate en ook al verteld dat favoriet iets anders betekent PER PERSOON en ook iets anders dan invloedrijk, veel verkocht of vernieuwend.
Als ik jouw 4.5 en 5.0 albums bekijk dan zijn deze op geen enkele manier representatief voor het gehele corpus aan rockmuziek. Waarom verwacht je dit wel van anderen?
Daarnaast zijn de door hem gewaardeerde artiesten over het algemeen een stuk vernieuwender dan degenen die jij noemt. Tevens moet het je zo langzamerhand zijn opgevallen dat zijn SMAAK vrij excentriek is. Het heeft dus geen zin om door te ouwehoeren over bekendere bands in relatie tot WAARDERING.
0
geplaatst: 9 juni 2007, 16:42 uur
jaspertje schreef:
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat jouw muzieksmaak een stuk beter is als de zijne? Gefeliciteerd.
Dat heb je me helemaal nergens verteld. En dat het zijn favorieten of mening betreft had ik al wel begrepen, want ik ging er niet vanuit dat dit lijstje wrakhout ook daadwerkelijk de muziek heeft gevormd.. tenzij we op een andere wereld hebben vertoefd

Ik vind veel van de namen die hij noemt helemaal niet zo vernieuwend eigenlijk en van vrij weinig waarde retrospectief gezien. Prima dat je hem verdedigt hoor, hij zal jouw smaak wel hebben gevormd, maar begin niet zo te janken als iemand anders het niet met zijn waardering cq smaak eens is. Ga anders in een kritiekloos universum wonen ofzo

0
geplaatst: 9 juni 2007, 17:08 uur
Janken? Volgens mij was jij degene die begon te janken over de keuzes van meneer Scaruffi. Beetje kort van memorie
?
Een kritiekloos universum? Meet je nu niet een beetje met twee maten vriend? Mijn reacties op jouw berichten zijn geenszins kritiekloos!
Kritiek? Graag! Maar dan aub wel graag onderbouwd en niet zomaar wat slap geouwehoer, zonder eerst eens goed rond te hebben gekeken. En graag goede inhoudelijke beargumentaties en reacties.
Daarnaast waardeer ik het als je inhoudelijk kritiek levert op (mijn) berichten en niet je toevlucht neemt tot een metadiscussie over mijn smaakvorming en 'kritiekloze universa'.
Nee, mijn smaak is niet GEVORMD door Scaruffi, maar VERBREEDT. Ik verdedigde niet zijn SMAAK, maar had kritiek op jouw m.i. foutieve en incomplete interpretatie aangaande rockmuziek in het algemeen en in het bijzonder ten aanzien van Scaruffi's site, c.q. denkbeelden
.
?Een kritiekloos universum? Meet je nu niet een beetje met twee maten vriend? Mijn reacties op jouw berichten zijn geenszins kritiekloos!
Kritiek? Graag! Maar dan aub wel graag onderbouwd en niet zomaar wat slap geouwehoer, zonder eerst eens goed rond te hebben gekeken. En graag goede inhoudelijke beargumentaties en reacties.
Daarnaast waardeer ik het als je inhoudelijk kritiek levert op (mijn) berichten en niet je toevlucht neemt tot een metadiscussie over mijn smaakvorming en 'kritiekloze universa'.
Nee, mijn smaak is niet GEVORMD door Scaruffi, maar VERBREEDT. Ik verdedigde niet zijn SMAAK, maar had kritiek op jouw m.i. foutieve en incomplete interpretatie aangaande rockmuziek in het algemeen en in het bijzonder ten aanzien van Scaruffi's site, c.q. denkbeelden
.* denotes required fields.