Muziek / Algemeen / Het grote nostalgie-topic (was: De nostalgie van het platen of CD's kopen)
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:53 uur
HiLL schreef:
Zullen we het zo afspreken. Jullie zijn de ouwe spruitjes, wij de jonge appelmoes eroverheen!
Mij best hoor Zullen we het zo afspreken. Jullie zijn de ouwe spruitjes, wij de jonge appelmoes eroverheen!

0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:54 uur
VanDeGriend schreef:

(quote)
Mij best hoor 
Lig ik dus lekker over je heen he..

0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:54 uur
Sheplays schreef:
Nee, van muziek blijf je jong!
(quote)
Nee, van muziek blijf je jong!
toch niet van de hedendaagse muziek.
rap en die hip hop crap.
0
geplaatst: 10 juli 2007, 23:55 uur
Typische kortdoordebochtouwelullenblinddoekomendoppiesinzijnoren opmerking.
0
sxesven
Wat een frisse kijk op muziek. Je kunt duidelijk mee met de jonkies alhier. 
0
Ach ...dat heb je als ouwe spruit he, dat je nergens meer van opkijkt
0
fredpit
geplaatst: 11 juli 2007, 00:01 uur
VanDeGriend schreef:
(quote)
Da's toch niet het punt Fred. Wij zijn van het tijdperk dat als je nieuwe muziek wilde horen het moest kopen. En dat is vandaag de dag nog steeds fun.Dat is mijn punt, lijkt me duidelijk. dat het niet binnen je plaatje past is ook duidelijk. Als ik nieuwe muziek wilde horen dan leende ik dat en zette het op tape. Ook luisterde ik hele midagen in de platenzaak (Tommy Tilburg) Als het me echt aanstond kocht ik het.
En natuurlijk ziet jouw platenboer jongeren die platen bij hem kopen. Daar is ie tenslotte platenboer voor geworden. Maar feit blijft natuurlijk wel dat er steeds minder gekocht wordt.
De eerste redenatie slaat nergens op..lees hem zelf ook nog eens rustig over. Ik zeg: (zet je leesbril maar op) Hij ziet STEEDS MEER jonge gasten. etcetc . feit blijft dat er minder via REGULIERE kanalen verkocht wordt.
Mijn punt is dat op deze nostalgische toon praten over iets wat naar mijn idee nog niet geheel verleden tijd is jongeren inderdaad gillend weg doet rennen.
De botte kortzichtige opmerkingen van Sheplays slaan natuurlijk helemaal nergens op..daar reageer ik verder dus ook maar niet op
0
geplaatst: 11 juli 2007, 00:02 uur
Bij veel nummers van vroeger heb ik herinneringen; zo is That Was Yesterday van Foreigner het afscheidslied van mijn lagere school. Dat draaiden we toen op kamp. De eerste keer dat een liedje mij in tranen bracht.
0
geplaatst: 11 juli 2007, 00:07 uur
Deze ouwe lul gaat slapen: en voor eenieder die het zich nog kan herinneren.......... slaap lekker en voor morgen gezond weer op (om dan vrolijk weer stukken te schrijven bij de meest nieuw verschenen albums)

En handsome: niet zo nukkig doen, ik vind je heus nog wel lief
TRUSTE!

En handsome: niet zo nukkig doen, ik vind je heus nog wel lief

TRUSTE!
0
sxesven
geplaatst: 11 juli 2007, 00:37 uur
Sheplays schreef:
Dude, je argumenten zijn zo zwakjes maar please be my guest, veel heb je verder niet bij te dragen zeker.
(quote)
Dude, je argumenten zijn zo zwakjes maar please be my guest, veel heb je verder niet bij te dragen zeker.
Deze post is natuurlijk wel een schoolvoorbeeld van perfecte argumentatie?

Overigens getuigt het van flinke oogkleppen dat je niet inziet dat de nostalgische en tegelijkertijd richting non-"ouwe-lullen" nogal denigrerende toon die in dit topic de boventoon viert inderdaad nogal eens restulteert in botte en kortzichtige opmerkingen van jouw kant, wat fredpit je ook al probeerde duidelijk te maken.
Al die 'jongeren' met hun zorgen over 'knappe artiesten' en hun 'torrents' en zonder 'verstand', wat een sneu volkje, nietwaar? 
0
Sheplays
geplaatst: 11 juli 2007, 00:45 uur
sxesven schreef:
Overigens getuigt het van flinke oogkleppen dat je niet inziet dat de nostalgische en tegelijkertijd richting non-"ouwe-lullen" nogal denigrerende toon die in dit topic de boventoon viert inderdaad nogal eens restulteert in botte en kortzichtige opmerkingen van jouw kant, wat fredpit je ook al probeerde duidelijk te maken.
Al die 'jongeren' met hun zorgen over 'knappe artiesten' en hun 'torrents' en zonder 'verstand', wat een sneu volkje, nietwaar? 

Ik denk dat de meeste echte muziekliefhebbers, oud of jong, het wel enigszins sneu vinden voor jullie toch?
De meesten van jullie hebben het toch op Mume over uiterlijk/ voetbal/jokes/leuke filmpjes? Dat zijn toch dé topics op MuMe?
Jullie staan toch meteen klaar om ons te bestempelen als 'ouwe lullen'?
0
geplaatst: 11 juli 2007, 00:46 uur
0
geplaatst: 11 juli 2007, 00:46 uur
Joy schreef:
we lullen dan wel over het downloaden en niet kopen van ceedees en dat muzikanten daar de ddupe van zijn, maar we willen dan wel weer zo weinig mogelijk betalen voor een cd
dubbele moraal als je het mij vraagt
we lullen dan wel over het downloaden en niet kopen van ceedees en dat muzikanten daar de ddupe van zijn, maar we willen dan wel weer zo weinig mogelijk betalen voor een cd
dubbele moraal als je het mij vraagt
Volgens mij blijft het voor de artiest hetzelfde hoor, of ie nu 20 of 10 euro is, het zijn enkel de platenfirma's die er zoveel mogelijk willen uithalen.
0
sxesven
geplaatst: 11 juli 2007, 00:48 uur
Sheplays schreef:
De meesten van jullie hebben het toch op Mume over uiterlijk, voetbal/jokes/leuke filmpjes? Dat zijn toch dé topics op MuMe?
De meesten van jullie hebben het toch op Mume over uiterlijk, voetbal/jokes/leuke filmpjes? Dat zijn toch dé topics op MuMe?
No offence, maar volgens mij sta je te veel in de spruitjes rond te wroeten om je te realiseren dat men elders ook riant in de appelmoes baadt en de spruiten er naar wens uitpikt.

In ieder geval, ik neem aan dat we er toch niet uitkomen, dus laten we maar gezamenlijk het devies van deric ter harte nemen.

0
geplaatst: 11 juli 2007, 00:48 uur
0
Sheplays
geplaatst: 11 juli 2007, 00:53 uur
sxesven schreef:
No offence, maar volgens mij sta je te veel in de spruitjes rond te wroeten om je te realiseren dat men elders ook riant in de appelmoes baadt en de spruiten er naar wens uitpikt.
In ieder geval, ik neem aan dat we er toch niet uitkomen, dus laten we maar gezamenlijk het devies van deric ter harte nemen.
(quote)

Fijn dat je in appelmoes baadt met spruiten, edoch ik prefereer toch de champagne en de oesters, if you don't mind.
Ik mag dan "over the hill' zijn in jouw ogen, ik wás er, ik heb hét meegemaakt en ik kan het navertellen!

0
geplaatst: 11 juli 2007, 00:54 uur
rudiger schreef:
hoe wil iemand van 17 nostalgie kennen , je komt net uit moeders buik.
(quote)
hoe wil iemand van 17 nostalgie kennen , je komt net uit moeders buik.
Toevallig ben ik ook 17 en ik vindt de bands die er al waren voor ik geboren was veel beter dan wat er na mijn geboorte (1990) kwam.
Over het algemeen mogen we zelf stellen:
GOOD MUSIC
RIP (196x - 1991)
Maar daar gaat het in dit topic nu niet om.

0
geplaatst: 11 juli 2007, 00:58 uur
Ik ben erg blij dat ik de jaren 80 helemaal heb mogen meemaken. Zoiets wil je toch niet missen? Tenminste, ik niet. De vinyl'tijd' vond ik erg leuk, maar dat was toen, het is nu vooral internetwerk en dat heeft ook zijn charmes.
Ik herken erg veel van Deric zijn verhalen
Vooral die top 40-blaadjes 
Ik herken erg veel van Deric zijn verhalen
Vooral die top 40-blaadjes 
0
sxesven
geplaatst: 11 juli 2007, 00:59 uur
Fijn dat je in appelmoes baadt met spruiten, edoch ik prefereer toch de champagne en de oesters, if you don't mind.
Ik mag dan "over the hill' zijn in jouw ogen, ik wás er, ik heb hét meegemaakt en ik kan het navertellen!
Daar gaan we weer, het grote 'hét', een beetje pretenderen dat de huidige generatie, die van nu, niets dergelijks heeft; nogmaals, oogkleppen. Van mij zul je daarbij geen beschuldingen á ouwe lullen, over the hill en nog zo meer horen komen, dat indelen in vakjes en hokjes doen 'jullie' immers de hele tijd zelf.

Erg makkelijk van repliek dienen zo overigens, als je de in dit topic al uitgebreid gebruikte beeldspraak in een compleet andere context gooit.

AGE-411 schreef:
GOOD MUSIC
RIP (196x - 1991)
GOOD MUSIC
RIP (196x - 1991)

0
geplaatst: 11 juli 2007, 01:02 uur
Dit topic biedt perspectieven voor een bachelorscriptie. Ga zo door 

0
fredpit
geplaatst: 11 juli 2007, 01:06 uur
VanDeGriend schreef:
Hee Fred,
Je eerste punt vat ik niet helemaal. Wat past er niet in mn plaatje?
(quote)
Hee Fred,
Je eerste punt vat ik niet helemaal. Wat past er niet in mn plaatje?
Dat weet ik ook niet meer...
Je tweede punt wel, niet goed gelezen idd. Bedankt voor die tip van de leesbril

graag gedaan
Je derde punt snap ik dan ook weer maar vind ik een lichtjes ovetrokken reactie. Snap niet helemaal wat er mis is om eens dingen van vroegah op te halen. Waren een paar idd ouwetjes die het leuk vinden om dat soort verhaatljes te lezen en te delen. Nou en? Daar was het topic voor. Om daar allerelei oordelen aan te plakken lijkt me eerlijk gezegd niet helemaal nodig
Ik denk dat de reactie's duidelijk zijn...Mischien dat je nog weet hoe je zelf reageerde op de vroegah verhalen van die oom of je vader.
Het lijkt me dat jij als ondernemer in cd's toch niet blij bent met de nostalgische associatie Ik ben het wel met jullie eens dat er wat van de magie verdwenen is. Ik heb het dan niet over op de fiets blablabla maar meer dat alle kennis over muziek of artiest met een paar klikken te vinden is. dat mist diepgang. het zorgt voor een brede kennis maar mist wat emotie, spanning, etc Er valt eigenlijk weinig meer te ontdekken Er zitten echter ook positieve kanten aan het internet gebeuren. Zo kan iedereen een muziekhandeltje beginnen.
bandjes kunnen buiten platenmaatschapijen om populair worden etcetc nostalgie wil dat soort voordelen van nu nog wel eens in een mist van s.....laten verdwijnen
Mijn oordelen kwamen voort uit wat ik las. blijkbaar was ik niet de enige want er werd gretig op ingesprongen. Het was eigenlijk ook een soort nuance van mijn kant (als generatiegenoot..iets jonger) want er ontwikkelde zich echt een ongekende spruitjesdamp.
Verder ben ik eigenlijk een grote puber, en als ik vastgeroeste ideeen bespeur moet ik handelen.
Sorry overigens voor de late reactie, ik was nog het een en ander aan het downloaden

0
Sheplays
geplaatst: 11 juli 2007, 01:08 uur
sxesven schreef:
Daar gaan we weer, het grote 'hét', een beetje pretenderen dat de huidige generatie, die van nu, niets dergelijks heeft; nogmaals, oogkleppen. Van mij zul je daarbij geen beschuldingen á ouwe lullen, over the hill en nog zo meer horen komen, dat indelen in vakjes en hokjes doen 'jullie' immers de hele tijd zelf.
Erg makkelijk van repliek dienen zo overigens, als je de in dit topic al uitgebreid gebruikte beeldspraak in een compleet andere context gooit.

(quote)

(quote)

Zo is 't, Joni Mitchell mag je top 10 uit!
Wat de rest betreft; ach, wat jij oogkleppen noemt soit, mij een worst!
Het vakje en hokje denken in dit topic? Daar zijn 'jullie' mee gekomen!
HiLL schreef:
Hmm krijg aparte gevoelens bij het lezen van dit topic. Ouwelullenmeter.nl?
Hmm krijg aparte gevoelens bij het lezen van dit topic. Ouwelullenmeter.nl?
0
geplaatst: 11 juli 2007, 01:08 uur
Sheplays en sxesven wil ik samen wel eens Sprout and the Bean zien luisteren
Moet haast wel goedkomen
Moet haast wel goedkomen

0
Sheplays
geplaatst: 11 juli 2007, 01:11 uur
musicfriek schreef:
Moet haast wel goedkomen
Moet haast wel goedkomen

Dat komt nooit meer goed, musicfriek!
0
Sheplays
geplaatst: 11 juli 2007, 01:28 uur
fredpit schreef:
De botte kortzichtige opmerkingen van Sheplays slaan natuurlijk helemaal nergens op..daar reageer ik verder dus ook maar niet op
Ziehier dan toch maar even meneer Pits eerste post op dit topic
fredpit schreef:
Ik ben een ouwe lul van 35 maar ik krijg hier toch ook een beetje rare ideeen van...
Met dit sentimentele gezeik krijgt "ouderwets' platen en cd's kopen inderdaad een behoorlijke spruitjeslucht.
Ik ben een ouwe lul van 35 maar ik krijg hier toch ook een beetje rare ideeen van...
Met dit sentimentele gezeik krijgt "ouderwets' platen en cd's kopen inderdaad een behoorlijke spruitjeslucht.
over bot en kortzichtig gesproken!
0
fredpit
geplaatst: 11 juli 2007, 01:29 uur
Sheplays schreef:
over bot en kortzichtig gesproken!
(quote)
(quote)
over bot en kortzichtig gesproken!Je hebt gelijk.
0
geplaatst: 11 juli 2007, 02:20 uur
Ik ben door dit topic al mijn concerten die ik ooit gezien heb aan het na lopen. En daar word ik erg vrolijk van.
Verder weer haastig op zoek naar oude cassettebandjes.
0
geplaatst: 11 juli 2007, 10:10 uur
deric raven schreef:
Ik ben door dit topic al mijn concerten die ik ooit gezien heb aan het na lopen. En daar word ik erg vrolijk van.
Ik heb al mijn concertkaartjes bewaard. Ga de doos ook maar eens opzoeken Ik ben door dit topic al mijn concerten die ik ooit gezien heb aan het na lopen. En daar word ik erg vrolijk van.

* denotes required fields.