MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / MusicMeter Column Discussie Topic

zoeken in:
Justinx schreef:
(quote)

Ik ben voor nummeren + titel.

Perfectionist

Nee, lijkt me een goede en duidelijke opzet.

Reijersen schreef:
(quote)

Perfectionist

Nee, lijkt me een goede en duidelijke opzet.

haha, prima dan

Moet ik de colum naar iemand sturen die hem dan op een bepaald moment plaatst?

deric raven schreef:
Moet ik de colum naar iemand sturen die hem dan op een bepaald moment plaatst?

Nee, de columns kunnen in dit topic geplaatst worden. (Graag met titel en volgorde-nummering)

De discussie volgt dan hier.

Om maar meteen een beetje discussie te starten. Allebei de begincolumnisten hebben de lat meteen aardig hoog gezet. Vooral column numero 1 van Lukas is journalistiek gezien erg sterk.

(en nu hopen dat mensen het niet eens zijn )

Reijersen schreef:
Om maar meteen een beetje discussie te starten. Allebei de begincolumnisten hebben de lat meteen aardig hoog gezet. Vooral column numero 1 van Lukas is journalistiek gezien erg sterk.

(en nu hopen dat mensen het niet eens zijn )

Ben het er niet mee eens

Mijn column is in geen enkel opzicht journalistiek, eerder anekdotisch.

Lukas schreef:
(quote)

Ben het er niet mee eens

Mijn column is in geen enkel opzicht journalistiek, eerder anekdotisch.

Qua opbouw is het wel degelijk journalistisch.

Reijersen schreef:
(quote)

Qua opbouw is het wel degelijk journalistisch.

Maar dan heb je het dus puur over schrijfstijl... dat is iets anders dan journalistiek. Maar goed, daarover ga ik als schrijver dezes de discussie natuurlijk niet aan

ElMeroMero
Het leuke stukje van Lukas doet me denken aan wat Daniel Menche( een vrije vogel die fijne, subtiele noise-plaatjes maakt) een jaar of zo geleden op zijn blog neerpende over zijn gedachten over muziek terwijl hij een paar kilometers al rennend ging verteren:

"About 2 years ago I went out running as I like to do for exercise and like many people I used to enjoy listening to loud intense music while physically pushing my body as far as it can go until exhaustion. But this time I tried out these new earphones that go deep inside your ear canal. I really didn't like the idea of them because it seemed rather disturbing having some foreign objects jammed into my head, It just seemed "wrong". But I jammed them in for the first time and hit play on my CD player and started running down the street. Within a mile my CD player died but I kept on running because I didn't want to stop and do technical maintenance on this stupid device. So I ran and ran and ran with the earplugs still jammed in and what I heard was far more fascinating, intense, powerful and interesting than any music I could have been playing on my player. I heard my entire body resonating from within while the earphones blocked out the sound from the outside world. Yes, I was basically now running with earplugs like what one would use as sound protection. The loud bass thumping rhythm of my feet and legs was pounding in my head. The deep mid range rhythm of my lungs and throat were heard loud and clear. The joints in my shoulders and my cracking neck were heard louder now. Since I was intensely running this was all "MUSIC" to me and the harder I was running the louder this "MUSIC" became. And a damn good song too! The harder I ran the more intense the pounding beats of my feet smacking the ground became and my heartbeat was blasting at out of my chest like a throbbing hyper kick drum. All of this is due to my pathetic portable technology failing and my ears actually listening to the music of my physical movements. I realized right there that this is the best music for the blood!

After this I stopped listening to portable music while exercising and choose to listen to my bones reverberate bass throughout my body. My breathing is now my perfectly tuned metronome and my pounding heart is always a perfect beat. The wind and air blowing into the ear canal while running is a powerful roaring sound in itself. The faster I run the louder the roar. I am a conductor of this orchestra that is roaring, pounding, and screaming all within and around me. Its always there too, ready to be heard whenever I allow myself to push my body towards maximum intensity. And its a fact that my exercising became more dedicated and disciplined and in turn my body became stronger and my speed and endurance only progressed. The portable music actually was a pathetic distraction and only made my running and exercise more sloppy and unfocused. Now I am listening to the best music ever and no one else can hear it, only myself and I only want it louder and louder! It is actually working as an "feedback" loop of energy. I listen to my body and my body responds by working harder so I hear it louder and then I push my body even harder and on and on and on until I collapse into a big exhausted pile of flesh and noise.

I still do not like the sound of my neck or shoulders snapping in and out of place and still hold on to the two different memories where I had physical accidents. I heard my collar bone break right next to my ear. This happened twice- in 2001 it was my left collar bone and in 2005 it was my right collar bone- each time I hear a loud bright yet muffled "SNAP" right next to my ear during the falls. I never want to hear bones break again within my body. And my jaw makes grinding sounds in the joints right next to my ears and that is uncomfortable to deal with. But that's life.......I deal with the noise to hear the real music.

Often I imagine the sounds from within animals and what they hear themselves when they are running after prey or flying or swimming or anything they are doing physically moving around. What do they hear? There's hours in imagining that but for now I got my own song and I can play that to myself any time I want by plugging out the world and listening from within and make it as loud as possible with my own blood as the amplifier! The more you physically move the more blood will shoot to your brain and when blood gushes to your brain the mind starts flying high with imagination and ideas. It is all about blood, at least the movement of blood and the sound it will generate from within. I often have this recurring vision of my hands getting chopped off and my wrists become powerful fire hoses of blasting blood and I just spray everything and everyone with a wide crazy grin on my face and just watch with glee the world rolling down the street from this tidal wave of red blood. I am sure you have equally unique and personal visions but that's one of mine. Hope you don't mind me sharing that one. "

Ace
Over column 1 van Lukas: erg leuk geschreven, ik zie het helemaal voor me! Grote klasse, dat belooft veel goeds!

Over column 2 van Cygnus: ik weet ook niet wat het is. Ben heel vaak en overal bij Ajax geweest en hoewel ik nooit de liefste was heb ik me met dit soort dingen nooit ingelaten. Het is wel verklaarbaar waarom het bij voetballen fout gaat en bij concerten niet: het eenheidsgevoel wordt sommigen te veel en dat ontaardt dan in een misplaatst machtsgevoel. Wij staan boven iedereen en dat gaan jullie weten ook! Het is niet goed te praten. Verder: leuke column!

Zoals gezegd: de lat ligt gelijk hoog! Ik durf de mijne die bijna af is al bijna niet meer te plaatsen

Kan ik ook nog mee doen?

KampF schreef:
Kan ik ook nog mee doen?

Gaat uw gang.

We hebben een schema opgesteld om een vaste kern te hebben. Dan gaan we kijken hoe het loopt. Dat schema wordt dan later aangepast met andere gewilligen

Ok, bedankt

DutchViking
Na het lezen van de - overigens erg leuke - columns van Lukas en Cygnus beginnen mijn vingers te jeuken

Ook ik wil me hierbij graag aanbieden om columns te schrijven, bij voorkeur in de tweede helft van augustus aangezien ik vanaf komende donderdag voor vier weken niet op MusicMeter te vinden zal zijn i.v.m. vakantie.

Mooie column Elard! Je hebt twee onderwerpen, die op het eerste oog niets met elkaar te maken hebben, fraai gecombineerd! Leuk om te lezen!

Ace
Dank je Ik hoop dat het voor de mensen die niet zo van fietsen houden en de band niet kennen ook leuk is. Dat heb ik althans geprobeerd, want anders zal 95 procent van mume er weinig aan vinden

Ja, zeker goed geschreven. Het was intrigerend om te lezen over de gitarist van Madrugada, al helemaal omdat ik de laatste tijd maar al te graag een plaatje van deze Noorse band mag op zetten. Dat was zeker voor mij de drijfveer om je hele column te lezen .

chapeau ace!

Elard, als ik een petje had, zou ik hem bij deze afzetten.

DutchViking schreef:
Na het lezen van de - overigens erg leuke - columns van Lukas en Cygnus beginnen mijn vingers te jeuken

Ook ik wil me hierbij graag aanbieden om columns te schrijven, bij voorkeur in de tweede helft van augustus aangezien ik vanaf komende donderdag voor vier weken niet op MusicMeter te vinden zal zijn i.v.m. vakantie.

Gaat uw gang.

We hebben een schema opgesteld om een vaste kern te hebben. Dan gaan we kijken hoe het loopt. Dat schema wordt dan later aangepast met andere gewilligen

@ Ace; very nice. Het niveau blijft erg hoog. Ik heb niks met de band, maar wel met fietsen. Toch boeide het mij, dus die opzet is je goed afgegaan.

Yak
Grandioos, Ace!

Mooi geschreven Ace. Kon me inleven omdat ik Industrial Silence 2x gehoord heb & tourliefhebber ben. Nice

DutchViking
Mooi stukje, Ace Hoewel ik zelf niet zo veel met wielrennen heb, was ik meteen geboeid.

Prachtig stuk Ace!

Zeker een leuke column, Ace!

Is het trouwens niet een idee om als nog de column ook hier toe te voegen. Als je nml. een column terug wilt lezen en de reacties daarbij moet je straks ook ver terug bladeren en zoeken. Wel een goed idee om ze in een appart topic te archiveren.

Vind het aardige stukjes maar mis een beetje de speelsheid/stoute schoenen. Het zijn voornamelijk fijn vertelde anecdotes. Maar een mooi begin, erg mooi initiatief ook.

Mooie stukjes voor zover

Ik vraag me af hoe ik daaraan kan tippen

OldSkool schreef:
Mooie stukjes voor zover

Ik vraag me af hoe ik daaraan kan tippen

We zullen het volgende week zien

Toch wel een prachtig stuk Ace Kreeg haast een krop in de keel.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:43 uur

geplaatst: vandaag om 04:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.