MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Lukas en Musicfriek (voorheen Jelle) lopen de top2000 langs

zoeken in:
tnf
The Scientist schreef:

1851. Modern Talking - You're My Heart, You're My Soul

Deze heb ik door een foutje van mezelf 2x aan moeten horen, waarom kon hier niet gewoon een goed nummer staan wat ik 2x moest horen, dit is mijn reinste zelfpijniging. Goedkope pseudo-disco-achtige electro-begeleidingsgeneuzel met een stem doordrenkt van de uber-poppigheid en ontdaan van alle gevoel erbij. Bij deze 2x zal het ook wel blijven.

Cijfer Lukas: 1,5
Cijfer Jelle: 1

Dit is iets waar je de humor van moet in zien. Volgens mij namen die mensen zichzelf totaal niet serieus. Ik beleef hier meer plezier aan dan aan die Volumia!-draak van de vorige keer.

(En nee, ik beweer NIET dat het een goede plaat is.)

tnf schreef:
(quote)

Dit is iets waar je de humor van moet in zien. Volgens mij namen die mensen zichzelf totaal niet serieus. Ik beleef hier meer plezier aan dan aan die Volumia!-draak van de vorige keer.

(En nee, ik beweer NIET dat het een goede plaat is.)

Volgens mij is het echter niet humoristisch bedoeld. (Maar ja, het zijn duitsers dus het is een beetje moeilijk in te schatten.)

Ik ben het helemaal met beide heren eens. Een 1 is wel terecht.

De mannen namen zichzelf wel degelijk serieus. Er zit echt geen humor in Modern Talking hoor.

Kos
Een 4,5 voor Chaka Khan. .

gemaster schreef:
De mannen namen zichzelf wel degelijk serieus. Er zit echt geen humor in Modern Talking hoor.

Zeer serieus zelfs. Ze beschouwen zichzelf nog steeds als belangrijke popmuzikanten.

starbright boy schreef:
(quote)

Zeer serieus zelfs. Ze beschouwen zichzelf nog steeds als belangrijke popmuzikanten.

Assurancetourix moet ongeveer zo geklonken hebben toch

Hé jongens, waar blijven de nieuwe beoordelingen. Jullie hebben het toch niet opgegeven.

Volgende serie

1850 Bronski Beat Why
1849 Outsiders The summer is here
1848 Bee Gees You should be dancing
1847 Danny de Munk Ik voel me zo verdomd alleen
1846 Phil Collins Two hearts
1845 Creedence Clearwater Revival Sweet hitchhiker
1844 Box Tops The letter
1843 Wings Maybe I'm amazed
1842 Alexander Curly I'll never drink again
1841 Tammy Wynette Stand by your man
1840 Rolling Stones Street fightin' man
1839 Neil Diamond Holly holy
1838 Klein Orkest Laat mij maar alleen
1837 Womack & Womack Teardrops
1836 Walkers There's no more corn on the brasos
1835 Thunderclap Newman Something in the air
1834 Beatles Rock and roll music
1833 Barclay James Harvest Titles
1832 Sergios Mendes & Brazil '66 Mas que nada
1831 Boney M Ma Baker
1830 Dorus Twee motten
1829 Buckshot Lefonque Another day
1828 Barry White Never, never gonna give you up
1827 Mike Oldfield & Maggie Reilly To France
1826 Backstreet Boys Quit playing games (with my heart)
1825 Agnetha Faltskog Wrap your arms around me
1824 Helen Shapiro Walking back to happiness
1823 Ramses Shaffy 5 uur
1822 Everything but the girl Missing
1821 USA for Africa We are the world
1820 Phil Collins Sussudio
1819 Eric Clapton I shot the sheriff
1818 Circus Custers Monica
1817 Shirts Tell me your plans
1816 Trini Lopez If I had a hammer
1815 Peter Schaap Adem mijn adem
1814 Al Martino Volare
1813 Platters Only you (and you alone)
1812 Spandau Ballet True.
1811 David Bowie Fame
1810 Eurythmics Love is a stranger
1809 Don McLean Crying
1808 Dolly Dots Love me just a little bit more (totally hooked on
1807 C Jerome C'est moi
1806 Corry & Rekels Huilen is voor jou te laat
1805 Bee Gees Too much heaven
1804 Henk Wijngaard Met de vlam in de pijp
1803 Sandy Coast Capital punishment
1802 Bob Dylan Rainy day women nos 12 & 35
1801 Pet Shop Boys West End girls

Ja.. mooi, die nummer 1802 ja

Vooral op nr. 1826 zou ik me erg verheugen. Een zeikeriger Boyband-nummer moet ik nog horen. Als iemand er één kent, zou ik dat graag weten(en horen!).

EvansHewson's lijflied komt ook nog langs zie ik.

1850 - Bronski Beat - Why

Depeche Mode is bepaald niet ontoegankelijk (maar wel erg leuk vaak!). Dit is daar nog de lightversie van. Dat maakt het net even wat te licht allemaal. Redelijk nummer, maar wel erg gaargekookt. Derhalve trek ik hier de welbekende krappe voldoende uit de kast.

Stem Lukas: 5.5
Stem Jelle: 4.5

1849 - Outsiders - Summer Is Here

Leuk nummertje van eigen bodem. Ik zag laatst al eens staan dat deze Nederbeaters behoorlijk aangeschreven staan. Dit is dan ongetwijfeld het overbekende hitje van het stel nummers. Leuk, catchy, maar nog niet erg bijzonder. Toch wel aardig, lekker vrolijk en heel jaren zestig. Niets mis mee dus.

Stem Lukas: 7
Stem Jelle: 7

1848 - Bee Gees - You Should Be Dancing

Als ik een kuthumeur had nu, zou ik hier ongetwijfeld een verhaal aan het ophangen zijn hoe verschrikkelijk fout dit allemaal wel niet is. Ik heb echter geen kuthumeur en dus absoluut geen zin in zo'n verhaal. Daarbij heb ik nu toch nog eens goed naar dit nummer geluisterd en eigenlijk zit het allemaal wel heel erg goed in elkaar. Over fout gesproken: Jan Smit mag nog niet eens de kont van dit nummer kussen, voorzover een nummer een kont heeft natuurlijk

Stem Lukas: 6
Stem Jelle: 2.5

1847 - Danny de Munk - Ik Voel Me Zo Verdomd Alleen

Dit jongetje is nu een man die op een of andere manier ineens weer heel vaak op tv is. Liever niet, denk ik dan vaak. Maar ja, dit is toch eigenlijk wel erg schattig allemaal. Ik kan Danny hier toch echt geen onvoldoende voor geven. Hier past bovendien maar een smiley: .

Stem Lukas: 6.5
Stem Jelle: 6

1846 - Phil Collins - Two Hearts

Ah, ome Phil ... Ik zie bij half MuMe nekharen rijzen. Niet helemaal onterecht natuurlijk, want het is allemaal wel erg klinisch enzo. Maar dat Jelle hier maar 1 punt voor over heeft begrijp ik ook niet helemaal. Het is allemaal wel uit te houden, edoch ontdaan van elke emotie. Een voldoende kan ik er dus ook niet aan kwijt. Maar je kunt overdrijven, natuurlijk.

Cijfer Lukas: 4.5
Cijfer Jelle: 1

Heren, jullie moeten toch echt nog maar eens luisteren naar die plaat van the Bee Gees. Dit is gewoon een erg lekker nummer.

1845. Creedence Clearwater Revival - Sweet hitchhiker
Klinkt aardig, hoewel het nog een tikje overtuigender wild had gemogen. Wel lekker rock-gitaartje af en toe erachter, en een stem die er goed in gaat, zeker na de heer P.C. die we net hebben gehoord.

Cijfer Jelle: 7
Cijfer Lukas: 6

1844. Box Tops - The letter

Weer een vrij lekker nummer, het jaartal hierbij verbaasde me toch wel een beetje, niet zo braaf als ik zou verwachten en een best lekker geluid erin. Wel een beetje verouderd, maar dat krijg je met zulke oude dingen.

Cijfer Lukas: 7,5

1843. Wings - Maybe I'm amazed

Nog een nummer dat ik niet heel slecht vind, maar wel iets minder dan de twee voorgaande. Hier is de ‘wilde’ stem mij een beetje te geforceerd. Qua instrumenten vind ik het niet allemaal even goed op elkaar aansluiten, maar wel lekkere bas.

Cijfer Jelle: 6
Cijfer Lukas: 6,5

1842. Alexander Curly - I'll never drink again

Nogal wat anders dan het voorgaande, ik vind het heel moeilijk hier een cijfer op te plakken, stem vind ik irritant, maar de instrumenten vind ik af en toe erg creatief uit de hoek komen en best verrassend

Cijfer Jelle: 5,5
Cijfer Lukas: 4,5

1841. Tammy Wynette - Stand by your man

Dit vind ik dus weer echt niks, een genre wat me gewoon niet ligt, ik kan niet zeggen dat het slecht is ofzo. Er zit zeker zijn charme aan, alleen weet het mij totaal niet te pakken, wat te gelikt en vervelende achtergrondmuziek erbij.

Cijfer Jelle: 3
Cijfer Lukas: 7

Tribal Gathering schreef:
Heren, jullie moeten toch echt nog maar eens luisteren naar die plaat van the Bee Gees. Dit is gewoon een erg lekker nummer.

Kan er inderdaad best mee door hoor

The Scientist schreef:
Wel een beetje verouderd, maar dat krijg je met zulke oude dingen.

Wat een spreker

1840 Rolling Stones - Street fightin' man

Ik weet niet wat het is tussen mij en de Rolling Stones. Sommige nummers vind ik erg lekker/goed/leuk klinken. Dit is dan weer zoiets wat me niet echt ligt. The Stones maken me net iets te vaak een vrij eentonige bak rock 'n roll die toch vooral erg saai klinkt. Dit heeft het dus niet voor mij.

Cijfer Lukas: 4.5
Cijfer Jelle: 6.5

1839 Neil Diamond - Holly holy

Dit is niet leuk camp en het duurt nog bijna vijf minuten ook, verdorie. Ik ga hier niet al te veel woorden aan vuil maken.

Cijfer Lukas: 3
Cijfer Jelle: 4

1838 Klein Orkest - Laat mij maar alleen

Hee, wat een leuk introotje dan ineens, na zo'n draak. Ik kende alleen nog het overbekende Over de Muur (over een nummertje of 1800 zal ie ergens wel komen ), maar dit nummer bewijst dat er door Doe Maar, Frank Boeijen, Het Goede Doel en deze mannen toch wel aardig wat commerciële Nederlandstalige pop werd gemaakt in de jaren '80. Erg leuk, aanstekelijk nummer.

Cijfer Lukas: 7
Cijfer Jelle: 6.5

1837 Womack & Womack - Teardrops

Jaaaaaaaaa ... Ik ben de laatste tijd wel redelijk in de mood voor soul/funkachtige dingen (tips per pm graag ). Dit zag ik dus met enig enthousiasme tegemoet, want dit is verdorie weer eens een échte klassieker in de lijst. Heerlijk nummer toch . En Jelle ... ga toch MuMe-verantwoorde muziek luisteren of zo man

Cijfer Lukas: 9

1836 Walkers - There's no more corn on the brasos

Pff... ik ben nog niet zo in kerststemming. Dit klinkt namelijk erg kerstachtig. Beklijft niet echt en klinkt bijzonder oubollig. Kan me niet voorstellen dat mensen hier hoger voor geven dan voor Teardrops

Cijfer Lukas: 4
Cijfer Jelle: 5.5

1835. Thunderclap Newman - Something in the air

Weer een twijfelgeval, het heft zeker iets dat me aantrekt, maar ook iets wat me afstoot. Vind dit qua instrumenten leuk. Ook de stem vind ik bijzonder, vind veel mensen zo’n geforceerde hoge stem hebben, hier heb ik het idee dat het echt zo is. Toch heeft het ook wel iets kazigs

Cijfer Jelle: 6,5
Cijfer Lukas: 6

1834. Beatles - Rock and roll music

Ik ben niet echt een beatles-figuur, maar dit nummer valt me niet tegen, wel irritant dat het publiek eroverheen blijft gillen, wat wel erg afleidt. Maar gewoon een leuk pop-nummertje.

Cijfer Jelle : 6,5
Cijfer Lukas: 5,5

1833. Barclay James Harvest – Titles

Dit hoeft voor mij dan weer niet zo nodig, doet me erg aan Genesis denken af en toe, maar instrumentaal zit het toch een stuk minder avontuurlijk in elkaar. Lukas zal dit ook wel goed vinden en weer boos worden dat ik het zoveel minder vind.

Cijfer Lukas: 7,5

1832. Sergios Mendes & Brazil '66 - Mas que nada

Veel leuker dan de recentere versie, maar wel moeilijk los ervan te zien. In ieder geval wel een fris muziekje, weer eens iets anders in de top2000. Leuke percussie ook erbij. Toch is het niet echt iets wat ik snel op zal zetten.

Cijfer Lukas: 8

1831. Boney M - Ma Baker

Ik kende het nummer niet van naam, en dacht dat ik het wel zou kennen als ik het zou horen. Maar ik ken het gewoon echt niet, leuker dan wat ik van Boney ken, maar vind het nog niet geweldig, en Lukas zal me wel weet afzagen dat ik dit zeg.

Cijfer Jelle: 5
Cijfer Lukas: 8,5

Tss.. Jelle. Ik vind je verder nog best aardig hoor. En mijn 8.5 voor Boney M is vooral een kronkel in mijn hoofd

Je avatar doet anders anders vermoeden

Tja, als we alleen naar de avatars gaan kijken zullen we elkaar wel nooit begrijpen

Ma Baker 10 punten

Asterix in Hispania. Hoe heet dat etterjoch ook alweer?

Even over Klein Orkest. Die hebben heel veel mooiere gemaakt dan Over de Muur hoor.
Dat wilde ik even kwijt.

Je mag niet mopperen met die laatste 5, Jelle. Het wordt nog veel erger.

fredpit
nr 1815

Het wordt nog veel erger.

Ik zie een Corry + Rekels, een Henk Wijngaard.....

rayman schreef:
Asterix in Hispania. Hoe heet dat etterjoch ook alweer?

Paella y Peseta, geniaal

fredpit
Platters, een Al Martino....

Maar ook de Dolly Dots

lebowski schreef:
(quote)

Paella y Peseta, geniaal
Tenks Lebo. Ik kon er maar niet opkomen. En zoiets beïnvloedt mijn gemoedsrust behoorlijk.

Wat een poëzie

Het is niet erg om hier te rijden, zoveel nachten ver van jou
Want m'n wagen zal me brengen door de nevel en de kou
Als ik thuis ben zul je zeggen, blijf wat langer als het gaat
En je weet, ik zou graag willen, maar dat is iets wat niet bestaat

Even stop ik op een rustplaats langs die eindeloze baan
Hoeveel keer ik hier gestopt ben, ja dat weet alleen de maan
En de weekends die ik thuis ben, zal voor ons 't einde zijn
Omdat ik zo lang van huis ben, lijkt ons leven een refrein

Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas
Met m'n dertig tonnen diesel, ver van huis, maar in m'n sas
Met de vlam in de pijp, door die eindeloze nacht
En dan moet ik even denken aan m'n vrouw die op me wacht

Maar eerst Dorus bij de volgende luisterbeurt

Gast
geplaatst: vandaag om 17:49 uur

geplaatst: vandaag om 17:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.