MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Lukas en Musicfriek (voorheen Jelle) lopen de top2000 langs

zoeken in:
fredpit
Lukas schreef:
Maar eerst Dorus bij de volgende luisterbeurt

en dat allemaal vrijwillig...

Tribal Gathering schreef:
Ma Baker 10 punten

Die Tribal die houdt wel van dikso's geloof ik.

The Scientist schreef:

1834. Beatles - Rock and roll music

Ik ben niet echt een beatles-figuur, maar dit nummer valt me niet tegen, wel irritant dat het publiek eroverheen blijft gillen, wat wel erg afleidt. Maar gewoon een leuk pop-nummertje.

Lol, volgens mij heb jij de live-versie die op Anthology 2 staat beluisterd, want op de gewone versie hoor je helemaal geen gillend publiek .

Lukas schreef:
1840 Rolling Stones - Street fightin' man

Ik weet niet wat het is tussen mij en de Rolling Stones. Sommige nummers vind ik erg lekker/goed/leuk klinken. Dit is dan weer zoiets wat me niet echt ligt. The Stones maken me net iets te vaak een vrij eentonige bak rock 'n roll die toch vooral erg saai klinkt. Dit heeft het dus niet voor mij.

Cijfer Lukas: 4.5
Cijfer Jelle: 6.5

Doe eens even normaal zeg. Dit is gewoon een 10 nummer hoor. Die intro alleen al!

Lukas schreef:
1837 Womack & Womack - Teardrops

Jaaaaaaaaa ... Ik ben de laatste tijd wel redelijk in de mood voor soul/funkachtige dingen (tips per pm graag ).

Ik zal eens een mooi PM'etje opstellen voor je Lukas, als ik tussen al het studiewerk tijd heb

Is dit een stille dood gestorven?

rayman schreef:
Is dit een stille dood gestorven?

Nee. Ik heb alleen deze periode les van ene Johan Carbo en 't is net aan met mijn vriendin.

Mea culpa, want dit is eigenlijk veel belangrijker

Geen mea culpa nodig hoor. Het was slechts een vraag n.a.v. een constatering mijnerzijds.
Succes met je vriendin Lukas. Muziek luisteren is leuk, sommige dingen zijn leuker.

Het was dan ook maar een grapje. Hoef je niet van terug te schrikken hoor

Je kunt het natuurlijk ook combineren.

[quote]Lukas schreef:
Het was dan ook maar een grapje. /quote]
Lig dubbel. Kijk maar.

1830 Dorus - Twee motten

Er wonen twee motten, in me ouwe jas... Geweldig. Dat Amsterdamse accent maakt het helemaal af. Ik word altijd zo blij van deze sketch, die je toch bij lange na geen 50 jaar oud zou geven. Nederlandstalig met een beetje humor is toch een stuk leuker dan de veel talrijker aanwezig zeikballads.

Cijfer Lukas: 7.5
Cijfer Jelle: 7

1829 Buckshot Lefonque - Another day

Een kleine klassieker natuurlijk, dit is weer een nummer van onze generatie. Altijd al een mooi nummer gevonden. Volgens Jelle weinig beter dan het gemiddelde tmf-nummer, maar daar denk ik (weer eens) anders over. Prachtig klein soulliedje dat er altijd ingaat lijkt me een betere definitie.

Cijfer Lukas: 8.5
Cijfer Jelle: 4

1828 Barry White - Never, never gonna give you up

Ook al bekend en ook al niet slecht. Het is allemaal wel erg aangezet en theatraal wat Barry White doet, al valt dat bij Never, Never Gonna Give You Up dan nog mee. Eigenlijk is het best een mooi liedje, al zou ik er liever wat minder toeters, bellen (en ook geen Barry White) omheen zien. Best een uitdaging voor een leuke ingetogen coverkoning(in).

Cijfer Lukas: 6
Cijfer Jelle: 6

1827 Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France

Ik vind de Oldfield-en-Reilly-hitjes wel leuk en aanstekelijk. To France haalt het niet bij het iets meer onderscheidende en completere Moonlight Shadow, maar het themaatje is leuk. Ik vind dit altijd een beetje een voorloper van het dancehitje-met-zangeres. Ook hier een dikke voldoende dus.

Cijfer Lukas: 7.5

1826 Backstreet Boys - Quit playing games (with my heart)

Want de onvoldoende stond alvast klaar voor de laatste beurt. De Backstreet Boys zet ik toch niet zo snel vrijwillig op. De koningen van de kleinemeisjestranentrekkers... Plezierig dus niet, maar er zijn dingen waar ik ergere jeuk van krijg. Ik ga daarom niet echt tot de bodem hier.

Cijfer Lukas: 3.5
Cijfer Jelle: 1.5

Die van Dorus is wel zo verschrikkelijk kapot gemaakt. Altijd als je iets van Dorus ziet zijn het die twee motten en als ze weer eens een keer een cabaretier uit de oude doos halen dan heb je 50% kans op Dorus met zijn twee motten.

Het topic beleeft zijn doorstart

1825. Agnetha Faltskog - Wrap Your Arms Around Me

Het lijkt alsof ik vandaag niet echt in een bui be nom hoge scores uit te delen, maar ik vraag me continu af of dat nou aan mij ligt of aan de muziek. Want met deze pop-soul kan ik nooit zo heel veel, misschien dat dan mijn cijfer een puntje lager ligt dan anders, maar goed zou ik het nooit vinden.

Cijfer Lukas: 4

1824. Helen Shapiro - Walkin Back To Happiness

Deze heft dan nog wel iets meer, nog geen geweldig nummer, maar een stuk vrolijker, en er zit meer tempo in, echt een meezinger als je de tekst kent. Past wel in het tijdsbeeld (volgens mijn foobar 1962) en kan hier tenminste leuk naar luisteren.

Cijfer Jelle: 6

1823. Ramses Shaffy - 5 Uur

Nederlandstalig, en enigszins nostalgisch, Lukas zal hier wel een hoger cijfer aan geven (op het moment van schrijven ken ik zijn cijfer nog niet), maar ik heb al meerdere stemmen meer uit nostalgisch oogpunt gegeven, en heb het idée dat he took eens t ever gaat. Want muzikaal gezien vind ik hier erg weinig aan.

Cijfer Jelle: 4,5
Cijfer Lukas: 5,5

1822. Everything But The Girl - Missing

Weer een nogal poppy nummer, waar ik weer niet al te veel meek an. De Depeche Mode-achtige electronische begeleiding erbij doet mij altijd heel erg weinig goeds. Die mag of een stuk steviger, of een stuk rustiger om mij te kunnen bekoren.

Cijfer Jelle: 3
Cijfer Lukas: 7

1821. USA for Africa - We Are The World

Hmmm.. heel moeilijk om hier iets over te schrijven, maar kan hier op een of andere manier toch onmogelijk een lage score aan geven. Er zitten muzikaal mooie stemmen in (o.a. Bob Dylan, Stevie Wonder, Bruce Springsteen ), en mindere. Maar het idee erachter was mooi 

Cijfer Jelle: 7,5

The Scientist schreef:
echt een meezinger als je de tekst kent.

1820 Phil Collins - Sussudio

Vriend Phil is er weer. Ik ben niet echt van het slag Collinsbashers, want de man maakt af en toe best redelijke popnummers. Ik heb er een handje van Easy Lover ongemerkt heel vaak in mijn hoofd te hebben. Sussudio is echter een van de slechtste nummers die ik van onze mondiale vleesgeworden buurman ken.

Cijfer Lukas: 2.5
Cijfer Jelle: 3.5

1819 Eric Clapton - I shot the sheriff

Dan is Eric Clapton een stuk beter op dreef. Heerlijk bluesrocknummertje blijft dit, ook al is het dan niet van eigen makelij. Zet dit frisse geluid maar eens naast het op zich niet slechte (begrijp me niet verkeerd) Tears in Heaven. Enige nadeel is dat er op den duur niet erg veel meer gebeurt in het nummer. Redelijke voldoende toch wel.

Cijfer Lukas: 6.5

1818 Circus Custers - Monica

De naam Circus Custers heb ik al regelmatig horen vallen. Dit was dan eindelijk de eerste luisterbeurt. Prima Nederlandstalig popnummer, al moet ik bij de bandnaam meteen denken aan mijn jaargenoot op school met de achternaam Kusters. Op een of andere manier had ik om die reden een zwaar Limburgs accent verwacht. Gelukkig niet dus.

Cijfer Jelle: 5

1817 Shirts - Tell me your plans

Beetje vervelende zang hier. Ook de muziek kan me niet echt bekoren. Toch weer even een inzakkertje dus hier. Niet te veel woorden aan vuil maken dan. Ook omdat ik het bij het tikken allemaal weer redelijk vergeten ben.

1816 Trini Lopez If I had a hammer

Dan klinkt dit meteen lekker. Het is wel een beetje zo'n standaard top 2000 notering in de categorie zomerhitje. Een niemendalletje is het dus wel een beetje, maar vervelend? Nee hoor. Al is het oktober, dit is altijd te pruimen.

Cijfer Jelle: 6.5

1915. Peter Schaap - Adem Mijn Adem

Een iets leukere nederlandse classic dan eerder vandaag, maar nog steeds weinig beter. Nog steeds niet voldoende, ben blij als deze serie van 5 voorbij is (heb stiekem vooruit gekeken). Deze als eerste begint dus al niet zo. Onderscheidt zich niet van andere nederlandse muziek.

Cijfer Lukas: 5

1914. Al Martino - Volare

Deze zang kan ik ook weer erg weinig mee (jemig, wat een ouwe zeur ben ik vandaag), te kazig, te simple. Ook weer een beetje te doorsnee begeleidingsmuziek. Wel leuke percussie nog af en toe.

1913. Platters - Only You (And You Alone)

Een erg oude plaat, mag dan wat simpeltjes en braaf zijn, maar op de achtergrondzangertjes na spreekt het me toch heel wat meer aan dan de dingen die ik hiervoor heb gehoord. Zal deze op een voldoende houden.

Cijfer Jelle: 6,5
Cijfer Lukas: 3

1912. Spandau Ballet - True

Weet dat er heel wat mensen zijn die dit best aardig vinden hier, maar ik zit weer met de erg saaie achtergrondmuziek, die mij echt te goedkoop klinkt. Wanneer ik dan luister naar mensen die instrumentale muziek maken (wat ik veel doe) dan hoor ik hoe die mensen soms hun hele ziel leggen in een paar relatief abstracte dingen, hier kan ik enorm van genieten, electronisch of niet, ook dan is het gewoon een heel geloof wat je in je muziek moet hebben (een Shuttle 358 (ambient) met gesloten ogen achter een laptop zien zitten is geweldig). Hier is de muziek gewoon een soort vehikel om overheen te zingen en een hit mee te scoren. En ook de zang vind ik saai b.t.w.

Cijfer Jelle: 2,5
Cijfer Lukas: 3,5

1911. David Bowie - Fame

Ook Bowie is niet mijn favoriete zanger, mensen die me een beetje kennen zullen dat weten. Het is aardig wat er gebeurt, maar ik hoor hier het bijzondere niet in. In ieder geval een nummer dat wel iets doordachter in elkaar zit, maar niet veel meer. Ook de tekst is wel erg saai.

Cijfer Jelle: 5,5

Lukas en Jelle zeiken de Top 2000 af

The Scientist schreef:

1911. David Bowie - Fame

Ook Bowie is niet mijn favoriete zanger, mensen die me een beetje kennen zullen dat weten. Het is aardig wat er gebeurt, maar ik hoor hier het bijzondere niet in. In ieder geval een nummer dat wel iets doordachter in elkaar zit, maar niet veel meer. Ook de tekst is wel erg saai.

Cijfer Jelle: 5,5

Blasfemie! Een regelrechte Bowie topper en jullie komen aankakken met de krapste voldoende die er bestaat. Om het recht te trekken geef ik voor één keer ook een cijfer aan een nummer:

gemaster: 10.

gemaster schreef:
(quote)

Blasfemie! Een regelrechte Bowie topper en jullie komen aankakken met de krapste voldoende die er bestaat. Om het recht te trekken geef ik voor één keer ook een cijfer aan een nummer:

gemaster: 10.

Ik loop morgen maar met een grote boog om het nieuwsbedrijf heen

Spijtoptant
Tribal Gathering schreef:
Die van Dorus is wel zo verschrikkelijk kapot gemaakt. Altijd als je iets van Dorus ziet zijn het die twee motten en als ze weer eens een keer een cabaretier uit de oude doos halen dan heb je 50% kans op Dorus met zijn twee motten.

En die andere 50 procent is Dorus met dat poesiemauw-kindje.

Lukas schreef:
1818 Circus Custers - Monica

1 van mijn fijnste guilty pleasures. Prachtig nummer vind ik.

Overigens wel aardig dat jullie van 1816 naar 1915 zijn gegaan.

Kos
Monica is geweldig. .

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Overigens wel aardig dat jullie van 1816 naar 1915 zijn gegaan.

Scherp

artemio
lebowski schreef:
Lukas en Jelle zeiken de Top 2000 af

Misschien dat vanaf nummertje honderd de cijfers omhoog gaan???

Kos
Het is wel opmerkelijk dat het net lijkt alsof jullie al die nummers voor het eerst horen..

Lukas schreef:
Het is wel leuk om al die klassiekers eens te horen (en eventueel genadeloos af te schieten). Want van de onderste 1000 is ons het grootste deel niet bekend.

Kos
Oke, in dat geval is het echt een vreemd topic om te volgen voor al die mensen die die nummers al zo goed kennen.

Lukas schreef:

1827 Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France

Ik vind dit altijd een beetje een voorloper van het dancehitje-met-zangeres.

Is ook gecoverd door een dancebandje met zangeres

1810 Eurythmics - Love is a stranger

Ach, wat leuk, mevrouw Lennox. Als ik Olga Commandeur was, dan wist ik het wel met mijn ochtendgymlessen. De Eurythmics maken namelijk ideale ochtendgymmuziek, vind ik. Ik heb er desondanks toch maar even een stoel bij gepakt (mag bij Olga ook altijd als het niet lukt). Hoewel Sweet Dreams, Who's That Girl en Here Comes the Rain Again (bijvoorbeeld) veel leuker zijn, kan ik ook aan Love Is a Stranger nog wel een voldoende kwijt.

1809 Don McLean - Crying

Het zal ongetwijfeld weer verontwaardige reacties oproepen dat ik (wij?) dit niet ken(nen). Past namelijk best goed op Sky Radio of (beter nog) Radio 2. Hoewel het me af en toe iets te melig countryesk wordt, is het redelijk aan te horen. Tot twee minuten althans. Daar wordt het echt heel vervelend over de top EO.

1808 Dolly Dots - Love me just a little bit more (totally hooked on)

Dan is dit eerlijk gezegd nog wel iets leuker. Het is behoorlijk truttig en voorspelbaar natuurlijk, maar stiekem is het refreintje best pakkend en redelijk aan te horen. Wel veel te blij natuurlijk. Ik ben veel te jong voor jeugdsentiment, dus toch weer een onvoldoende.

1807 C Jerome - C'est moi

Frans is een prachtige taal en dat redt het cijfer van dit nummer nog een beetje. In elke andere taal zou zulke muziek helemáál niet om aan te horen zijn. Frans klinkt echter per definitie melancholisch en dat geeft dit nummer toch nog wat extra lading.

1806 Corry & Rekels Huilen is voor jou te laat

Tsja. Was ik dinsdag op weg naar een concert van The Waterboys met als tussenhalte huize Cygnus, moest ik ondertussen nog de laatste hand leggen aan een profiel van... Corry Konings. Wat je al niet moet doorstaan op een opleiding journalistiek. Gelukkig kon ik na wat gegoochel met usb-stickjes de deadline nog halen. Dank, Frank . Voor wie het nog niet weet: Corry Konings zou eindelijk t land uit en emigreren naar Spanje, maar vanwege zojuist verwijderde galstenen blijft ze nog even in haar Berkelse villa zitten. Ze is overigens aan haar vierde man toe, die 23 jaar jonger is dan zijzelf. Jaja, u hoort het al, eindelijk een artiest in de top 2000 waar ik wel verstand van heb. Ik ben niet te benijden!

Cijfer Lukas: 1 (trauma dus)
Cijfer Jelle: 3.5

Gast
geplaatst: vandaag om 07:47 uur

geplaatst: vandaag om 07:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.