Muziek / Algemeen / Lukas en Musicfriek (voorheen Jelle) lopen de top2000 langs
zoeken in:
0
geplaatst: 21 oktober 2007, 16:25 uur
Hmm, mijn favoriete Eurythmics song en slechts een 6 en een 4, jammer.
0
geplaatst: 21 oktober 2007, 16:26 uur
1805. Bee Gees - Too Much Heaven
Weer Bee Gees, en weer hun irritante zang. Verder niet heel verkeerd, maar ook weinig aan, het zeikgehalte van mij begint wel toe te nemen geloof ik. Dit zal fans van de Bee Gees allemaal heel goed bevallen, maar ik hoor daar niet toe. Het zorgt ervoor dat helas mijn cijfers niet de voldoendes halen.
Cijfer Jelle: 4
Cijfer Lukas: 3,5
1804. Henk Wijngaard - Met De Vlam In De Pijp
Een gouwe ouwe, maar deze is dan wel weer leuk om te horen. Hier word ik vrolijk van, hoe kan het ook anders, nou kan ik wel vrolijker worden (*kijkt 2 nummers vooruit*) maar kan hier tenminste een voldoende aan kwijt.
Cijfer Jelle: 6
Cijfer Lukas: 5,5
1803. Sandy Coast - Capital Punishment
Een artiest waar de naam niet al heel veel van zegt, en dan begint het ook nog eens met een leuke intro. Lekker melodietje. Helaas ligt de zang me minder, maar het is niet helemaal verkeerd. Beetje folky popnummertje.
Cijfer Lukas: 6
1802. Bob Dylan - Rainy Day Women Nos 12 & 35
En daar hebben we de eerste plaat van meneer Dylan, en meteen een van de betere van hem in de top2000 ook. Heerlijk nummertje. Prachtige stem (vind ik dan), lekkere gitaar, en ook dat lachje in het begin, aan het eind van een zin die hij zingt (ben hem ff kwijt). Prachtige muziek waar het duidelijk is dat hij plezier had in het maken . Haalt het niet bij het eerdere nummer dat we van Lou Reed hoorden, maar toch...
Cijfer Jelle: 8,5
Cijfer Lukas: 7,5
1801. Pet Shop Boys - West End Girls
Ook een onbekende voor me, waar ik best benieuwd naar was, maar had qua naam toch iets punkiers verwacht, maar toch best een lekker nummertje, alleen de zang iets minder. Ik snap niet waarom alles toch zo netjes afgewerkt moet klinken, daardoor spreekt een heleboel me al een stuk minder aan.
Cijfer Lukas: 8
Weer Bee Gees, en weer hun irritante zang. Verder niet heel verkeerd, maar ook weinig aan, het zeikgehalte van mij begint wel toe te nemen geloof ik. Dit zal fans van de Bee Gees allemaal heel goed bevallen, maar ik hoor daar niet toe. Het zorgt ervoor dat helas mijn cijfers niet de voldoendes halen.
Cijfer Lukas: 3,5
1804. Henk Wijngaard - Met De Vlam In De Pijp
Een gouwe ouwe, maar deze is dan wel weer leuk om te horen. Hier word ik vrolijk van, hoe kan het ook anders, nou kan ik wel vrolijker worden (*kijkt 2 nummers vooruit*) maar kan hier tenminste een voldoende aan kwijt.
Cijfer Lukas: 5,5
1803. Sandy Coast - Capital Punishment
Een artiest waar de naam niet al heel veel van zegt, en dan begint het ook nog eens met een leuke intro. Lekker melodietje. Helaas ligt de zang me minder, maar het is niet helemaal verkeerd. Beetje folky popnummertje.
1802. Bob Dylan - Rainy Day Women Nos 12 & 35
En daar hebben we de eerste plaat van meneer Dylan, en meteen een van de betere van hem in de top2000 ook. Heerlijk nummertje. Prachtige stem (vind ik dan), lekkere gitaar, en ook dat lachje in het begin, aan het eind van een zin die hij zingt (ben hem ff kwijt). Prachtige muziek waar het duidelijk is dat hij plezier had in het maken . Haalt het niet bij het eerdere nummer dat we van Lou Reed hoorden, maar toch...
Cijfer Jelle: 8,5
1801. Pet Shop Boys - West End Girls
Ook een onbekende voor me, waar ik best benieuwd naar was, maar had qua naam toch iets punkiers verwacht, maar toch best een lekker nummertje, alleen de zang iets minder. Ik snap niet waarom alles toch zo netjes afgewerkt moet klinken, daardoor spreekt een heleboel me al een stuk minder aan.
0
geplaatst: 21 oktober 2007, 16:28 uur
Tribal Gathering schreef:
Tijd voor het topic 'Eurythmics Top 10'?

0
geplaatst: 21 oktober 2007, 16:28 uur
1800 Demis Roussos Forever and ever
1799 Zangeres Zonder Naam Mexico
1798 Status Quo The wanderer
1797 Mama's & Papa's Dedicated to the one I love
1796 Kinks All day and all of the night
1795 Sugar Hill Gang Rappers delight
1794 Simply Red Stars
1793 Neil Diamond Cracklin' Rosie
1792 Rolling Stones Mother's little helper
1791 Manfred Mann Ha ha, said the clown
1790 Gilbert O'Sullivan Alone again (naturally)
1789 Robert Palmer Every kinda people
1788 Earth Wind & Fire After the love has gone
1787 Randy Newman Rider in the rain
1786 Tol Hansse Big city
1785 Peter Tosh & Mick Jagger (You gotta walk) Don't look back
1784 Mungo Jerry In the summertime
1783 Seekers The carnival is over
1782 Minnie Riperton Lovin' you
1781 Spider Murphy Gang Skandal im Sperrbezirk
1780 Arne Jansen & Les Cigales Meisjes met rode haren
1779 Donna Summer Last dance
1778 Chris Rea Fool (if you think it's over)
1777 Shadows Theme from 'Deer Hunter'
1776 Crusaders & Randy Crawford Street life
1775 Nilsson Everybody's talking
1774 Beach Boys Barbara Ann
1773 Focus House of the king
1772 André Hazes Eenzame kerst
1771 Status Quo Pictures of matchstick men
1770 Wally Tax Miss wonderful
1769 Electric Light Orchestra Turn to stone
1768 Mort Shuman Le lac majeur
1767 Billy Joel Uptown girl
1766 Les Humphries Singers Mexico
1765 Cher If I could turn back time
1764 Armand Blommenkinders
1763 Elton John Goodby yellow brick road
1762 Sandy Coast The eyes of Jenny
1761 Yardbirds For your love
1760 Randy Newman Short people
1759 Andy Williams Battle hymn of the republic
1758 Steve Miller Band The joker
1757 Small Faces Lazy Sunday
1756 Julio Iglesias & Willie Nelson To all the girls I've loved before
1755 Alice & Battiato I treni di tozeur
1754 Golden Earrings That day
1753 Carole King It's too late
1752 Dave Davies Death of a clown
1751 Raspberries Don't wanna say goodbye
1799 Zangeres Zonder Naam Mexico
1798 Status Quo The wanderer
1797 Mama's & Papa's Dedicated to the one I love
1796 Kinks All day and all of the night
1795 Sugar Hill Gang Rappers delight
1794 Simply Red Stars
1793 Neil Diamond Cracklin' Rosie
1792 Rolling Stones Mother's little helper
1791 Manfred Mann Ha ha, said the clown
1790 Gilbert O'Sullivan Alone again (naturally)
1786 Tol Hansse Big city
1785 Peter Tosh & Mick Jagger (You gotta walk) Don't look back
1784 Mungo Jerry In the summertime
1783 Seekers The carnival is over
1782 Minnie Riperton Lovin' you
1781 Spider Murphy Gang Skandal im Sperrbezirk
1780 Arne Jansen & Les Cigales Meisjes met rode haren
1779 Donna Summer Last dance
1778 Chris Rea Fool (if you think it's over)
1777 Shadows Theme from 'Deer Hunter'
1776 Crusaders & Randy Crawford Street life
1775 Nilsson Everybody's talking
1770 Wally Tax Miss wonderful
1769 Electric Light Orchestra Turn to stone
1768 Mort Shuman Le lac majeur
1767 Billy Joel Uptown girl
1766 Les Humphries Singers Mexico
1765 Cher If I could turn back time
1764 Armand Blommenkinders
1763 Elton John Goodby yellow brick road
1762 Sandy Coast The eyes of Jenny
1761 Yardbirds For your love
1760 Randy Newman Short people
1759 Andy Williams Battle hymn of the republic
1758 Steve Miller Band The joker
1757 Small Faces Lazy Sunday
1756 Julio Iglesias & Willie Nelson To all the girls I've loved before
1755 Alice & Battiato I treni di tozeur
1754 Golden Earrings That day
1753 Carole King It's too late
1752 Dave Davies Death of a clown
1751 Raspberries Don't wanna say goodbye
0
geplaatst: 21 oktober 2007, 16:37 uur
2 * Mexico en 1 keer Meisjes met Rode Haren. Wat een geluk. 
The Sugarhill Gang lijkt een beetje verdwaalt in de top 2000.

The Sugarhill Gang lijkt een beetje verdwaalt in de top 2000.
0
geplaatst: 21 oktober 2007, 16:38 uur
Kos schreef:
Oke, in dat geval is het echt een vreemd topic om te volgen voor al die mensen die die nummers al zo goed kennen.
Oke, in dat geval is het echt een vreemd topic om te volgen voor al die mensen die die nummers al zo goed kennen.
Ik zit ook af en toe met studie mee te lezen. Ik ken ze (bijna zonder uitzondering) allemaal en dat is natuurlijk omdat ik lid van de leeftijdsdoelgroep ben. Veel van degene die jullie niet kennen hebben geen classicstatus maar zijn van die (vaak seventies-) hitjes met vooral arbeidsvitaminen-status. Erg leuk euk om te zien wat jullie daar van maken.
0
geplaatst: 22 oktober 2007, 21:47 uur
In het komende lijstje zitten toch minstens drie liedjes die ik erg mooi vind. Ben benieuwd wat Lukas en Jelle daarvan gaan maken.
0
geplaatst: 28 oktober 2007, 01:42 uur
Ze zijn er dan ook langs gelopen.
de weg waren ze soms al een beetje kwijt, maar nu definitief verdwaald?
0
geplaatst: 28 oktober 2007, 01:44 uur
Oei, en voor dat je het weet is deze top 2000 al weer achterhaald.
0
geplaatst: 28 oktober 2007, 01:59 uur
deric raven schreef:
Dat gaan ze inderdaad niet halen in dit tempo.
0
geplaatst: 6 november 2007, 23:26 uur
1800 Demis Roussos - Forever and ever
Nummer dat het randje van het onbetamelijke overschrijdt. Van dit songmqateriaal viel op een wat minder tenenkrommende en wat meer ingetogen wijze best wat te maken. Helaas wordt zowel zang als muziek wel heel erg camp.
Cijfer Lukas: 4
Cijfer Jelle: 2
1799 Zangeres Zonder Naam - Mexico
Ach, Mary. Onze koningin van het levenslied. Ik heb trouwens even goed geluisterd, maar bij het woord 'gitaarmuziek' hoor ik eigenlijk vooral castagnettes, blazers en een bas... Best leuk voor feestjes en in de context van een genre wat mij nu niet direct nauw aan het hart ligt, kan het me nog best bekoren.
Cijfer Lukas: 5
1798 Status Quo - The wanderer
Wat een afwisselende muziek maakt Status Quo toch altijd (ahum...). Ik zag iemand hier volgens mij ooit eens wat schrijven over 'de Engelstalige versie van Normaal'. Rake typering wat mij betreft, want het is allemaal wel erg alsmaar rechtdoor. Wel lekker tijdens het sporten, moet ik toegeven. Kan er ook niet erg laag voor geven.
Cijfer Lukas: 5.5
Cijfer Jelle: 4.5
1797 Mama's & Papa's - Dedicated to the one I love
Het campgehalte is deze serie wel erg hoog. Enige verrassende moment is die vier klappen in het refrein. Leuk gedaan. Over de rest hou ik wijselijk mijn toetsenbord. Het linedancegehalte is me wat te hoog, zeg maar.
1796 Kinks - All day and all of the night
Jaaaaa
. The Kinks weer. Een hele verademing, zeker in zo'n serie. Een van de sterkste vroege nummers, toen de Britse iconen nog voor die tijd snoeiharde rocknummers maakten. Lekkere riff, catchy en fris. Gaat er derhalve altijd in.
Cijfer Lukas: 7.5
Cijfer Jelle: 6.5
Nummer dat het randje van het onbetamelijke overschrijdt. Van dit songmqateriaal viel op een wat minder tenenkrommende en wat meer ingetogen wijze best wat te maken. Helaas wordt zowel zang als muziek wel heel erg camp.
Ach, Mary. Onze koningin van het levenslied. Ik heb trouwens even goed geluisterd, maar bij het woord 'gitaarmuziek' hoor ik eigenlijk vooral castagnettes, blazers en een bas... Best leuk voor feestjes en in de context van een genre wat mij nu niet direct nauw aan het hart ligt, kan het me nog best bekoren.
1798 Status Quo - The wanderer
Wat een afwisselende muziek maakt Status Quo toch altijd (ahum...). Ik zag iemand hier volgens mij ooit eens wat schrijven over 'de Engelstalige versie van Normaal'. Rake typering wat mij betreft, want het is allemaal wel erg alsmaar rechtdoor. Wel lekker tijdens het sporten, moet ik toegeven. Kan er ook niet erg laag voor geven.
Cijfer Lukas: 5.5
1797 Mama's & Papa's - Dedicated to the one I love
Het campgehalte is deze serie wel erg hoog. Enige verrassende moment is die vier klappen in het refrein. Leuk gedaan. Over de rest hou ik wijselijk mijn toetsenbord. Het linedancegehalte is me wat te hoog, zeg maar.
1796 Kinks - All day and all of the night
Jaaaaa
. The Kinks weer. Een hele verademing, zeker in zo'n serie. Een van de sterkste vroege nummers, toen de Britse iconen nog voor die tijd snoeiharde rocknummers maakten. Lekkere riff, catchy en fris. Gaat er derhalve altijd in.Cijfer Lukas: 7.5
Cijfer Jelle: 6.5
0
geplaatst: 6 november 2007, 23:46 uur
1795. Sugar Hill Gang - Rappers Delight
Leuk plaatje, weer lekker wat afwisseling, enigszins bekender nummer voor mij, niet geweldig gewaagd. Toch erg leuk om te horen, gebeurt wat meer dan de meeste nummers hier. Ben niet heel erg in de stemming vandaag (aan mijn stemgemiddelde hierboven te zien) maar deze mag ik wel.
Cijfer Jelle: 7,5
1794. Simply Red - Stars
Mensen die me een beetje kennen weten dat ik totaal niks heb met platte pop-muziek. Ook weten ze dat ik van Phil Collins niks moet hebben. Platte popmuziek die me aan Phil Collins doet denken (vraag niet waarom) wordt me hier voorgeschoteld Helemaal niks voor mij dus. (nog wel beter dan Phil Collins zelf)
Cijfer Jelle: 3,5
1793. Neil Diamond - Cracklin' Rosie
Beter dan het gemiddelde wat ik vanavond gehoord heb. Er gebeurt dan wel niets fascinerends, het is ook geen muziek die het me moeilijk maakt door te luisteren. Vooral de stem doet hier veel goeds, kende dit nog niet, voel me ook niet direct gemotiveerd meer te luisteren, maar heb me tenminste vermaakt.
Cijfer Jelle: 6,5
1792. Rolling Stones - Mother's Little Helper
Hoorde van Lukas dat dit een vroeg Stones-nummer is. Het is in ieder geval beter dan wat ik van ze ken. Het klinkt een beetje verouderd. Maar ook weer best aardig. Tenminste een beetje rockend. En ligt het aan mij, of zijn er dingen raar gmixt tussen linker- en rechterkanaal.
1791. Manfred Mann - Ha Ha, Said The Clown
Weet niet heel goed wat ik hiermee aan moet. Hoor er wl iets fris in, wat me wel bevalt, maar echt pakken doet het me ook niet. Als ik zou mogen passen zou ik dat hier doen. Maar dat mag niet.. laat ik dus vriendelijk zijn voor hem en hem een voldoende voor de twijfel en de frisheid geven.
Cijfer Lukas: 7
Leuk plaatje, weer lekker wat afwisseling, enigszins bekender nummer voor mij, niet geweldig gewaagd. Toch erg leuk om te horen, gebeurt wat meer dan de meeste nummers hier. Ben niet heel erg in de stemming vandaag (aan mijn stemgemiddelde hierboven te zien) maar deze mag ik wel.
Cijfer Jelle: 7,5
1794. Simply Red - Stars
Mensen die me een beetje kennen weten dat ik totaal niks heb met platte pop-muziek. Ook weten ze dat ik van Phil Collins niks moet hebben. Platte popmuziek die me aan Phil Collins doet denken (vraag niet waarom) wordt me hier voorgeschoteld Helemaal niks voor mij dus. (nog wel beter dan Phil Collins zelf)
Cijfer Jelle: 3,5
1793. Neil Diamond - Cracklin' Rosie
Beter dan het gemiddelde wat ik vanavond gehoord heb. Er gebeurt dan wel niets fascinerends, het is ook geen muziek die het me moeilijk maakt door te luisteren. Vooral de stem doet hier veel goeds, kende dit nog niet, voel me ook niet direct gemotiveerd meer te luisteren, maar heb me tenminste vermaakt.
1792. Rolling Stones - Mother's Little Helper
Hoorde van Lukas dat dit een vroeg Stones-nummer is. Het is in ieder geval beter dan wat ik van ze ken. Het klinkt een beetje verouderd. Maar ook weer best aardig. Tenminste een beetje rockend. En ligt het aan mij, of zijn er dingen raar gmixt tussen linker- en rechterkanaal.
1791. Manfred Mann - Ha Ha, Said The Clown
Weet niet heel goed wat ik hiermee aan moet. Hoor er wl iets fris in, wat me wel bevalt, maar echt pakken doet het me ook niet. Als ik zou mogen passen zou ik dat hier doen. Maar dat mag niet.. laat ik dus vriendelijk zijn voor hem en hem een voldoende voor de twijfel en de frisheid geven.
0
geplaatst: 7 november 2007, 00:02 uur
1790 Gilbert O'Sullivan - Alone again (naturally)
Nummer dat qua sfeer veel weg heeft van Alone Again or van Love. Ik kon echter niet ontdekken dat beide nummers enig verwantschap vertonen. Verder is dit wel een niveautje minder dan de Love-track en doet het af en toe wat muzakkerig aan. Toch wel weer een (krappe) voldoende.
Cijfer Jelle: 5
Weer zo'n nummer dat niet echt storend werkt, maar ook weinig interessants brengt. Leuk voor Sky Radio, niet echt iets voor een heel laag cijfer, maar boeien? Nee. Over op de volgende maar.
Die volgende is ook wel weer bekend. Mierzoet, maar ik kan hier nog wel wat mee. Het outrootje is met name wel lekker, bovendien wordt het nergens echt een platte en uitsluitend zoetgevooisde ballad. Kan er derhalve wel een voldoende aan kwijt. Jelle niet, denk ik
Nog iets manifester dan een nummertje of tien terug doet mij dit aan linedancen denken. Dat is erg makkelijke kritiek op countrynummertjes, maar die vind ik echt niet allemaal slecht. Dit is echter wel bijzonder makkelijk, goedkoop en weinig afwisselend. Overigens weer zonder dat het dramatisch slecht wordt. Maar zooooooo standaard.
cijfer Lukas: 4
1786 Tol Hansse Big city
Wat een rare r heeft die man. Soms rolt ie ineens, soms lijkt ie onvervalst Leids. Thorrrwwwwbecke... Barrrrwwwvrrrwwwouw. Maarrrwww dan wel weerrrrrrrrr Amsterrrrrrrdam. Verder is het wel grappig, al is het refreintje wel van een bijzonder bedroevend tekstueel niveau.
Nummer dat qua sfeer veel weg heeft van Alone Again or van Love. Ik kon echter niet ontdekken dat beide nummers enig verwantschap vertonen. Verder is dit wel een niveautje minder dan de Love-track en doet het af en toe wat muzakkerig aan. Toch wel weer een (krappe) voldoende.
Weer zo'n nummer dat niet echt storend werkt, maar ook weinig interessants brengt. Leuk voor Sky Radio, niet echt iets voor een heel laag cijfer, maar boeien? Nee. Over op de volgende maar.
Die volgende is ook wel weer bekend. Mierzoet, maar ik kan hier nog wel wat mee. Het outrootje is met name wel lekker, bovendien wordt het nergens echt een platte en uitsluitend zoetgevooisde ballad. Kan er derhalve wel een voldoende aan kwijt. Jelle niet, denk ik

Nog iets manifester dan een nummertje of tien terug doet mij dit aan linedancen denken. Dat is erg makkelijke kritiek op countrynummertjes, maar die vind ik echt niet allemaal slecht. Dit is echter wel bijzonder makkelijk, goedkoop en weinig afwisselend. Overigens weer zonder dat het dramatisch slecht wordt. Maar zooooooo standaard.
cijfer Lukas: 4
1786 Tol Hansse Big city
Wat een rare r heeft die man. Soms rolt ie ineens, soms lijkt ie onvervalst Leids. Thorrrwwwwbecke... Barrrrwwwvrrrwwwouw. Maarrrwww dan wel weerrrrrrrrr Amsterrrrrrrdam. Verder is het wel grappig, al is het refreintje wel van een bijzonder bedroevend tekstueel niveau.
0
geplaatst: 7 november 2007, 00:20 uur
1785. Peter Tosh & Mick Jagger - (You Gotta Walk) Don't Look Back
Gaat weer redelijk door in de lage cijfers, blijf erbij dat het sowieso mijn avond niet is. Hier wat veel achtergrondzang waar ik weinig mee heb, hoewel er uitzonderingen zijn. De stem op de voorgrond is wel aardig, maar ook niet veel meer. Verder niet rampzalig slecht, maar ook niks goed aan te vinden.
1784. Mungo Jerry - In The Summertime
Leuke dingen gedaan met stereo-geluid. Helaas oersaaie begeleiding, Kan me perfect voorstellen dat veel mensen dit in de zomer best een lekker nummer vinden. Het is ook best een zomers nummer.. helaas is het hier koud, en krijg ik daar door dit nummer meer last van.
Cijfer Jelle: 5,5
1783. Seekers - The Carnival Is Over
En dit begint weer met een stem die me spontaan wegjaagt. Zit nog wel een leuk drummertje achter. Maar zeker vanaf het moment dat er extra zang bijkomt hoeft het van mij niet meer. Ben blij dat ik hierna nog maar 2 nummers hoef en daarna weer een volgende keer verder ga. Hoop dat de volgende 2 wel beter zijn.
Cijfer Jelle: 3
1782. Minnie Ripperton - Lovin' You
Haha… ik wist niet dat dit dit nummer was. Ik ken deze versie niet, maar het nummer ken ik wel. De southpark kenners zullen meteen weten waarvan... even zoeken.
Daardoor kan ik er wel om lachen
1781. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperbezirk
Ik had hier op de titel afgaand toch iets meer van verwacht. Ik weet niet waarom, maar dit is gewoon een regulier top2000-hitje, past er precies in. Doorsnee pop, electronisch begeleidingkje erchter, voila, weer een hit.
Cijfer Lukas: 6,5
Gaat weer redelijk door in de lage cijfers, blijf erbij dat het sowieso mijn avond niet is. Hier wat veel achtergrondzang waar ik weinig mee heb, hoewel er uitzonderingen zijn. De stem op de voorgrond is wel aardig, maar ook niet veel meer. Verder niet rampzalig slecht, maar ook niks goed aan te vinden.
1784. Mungo Jerry - In The Summertime
Leuke dingen gedaan met stereo-geluid. Helaas oersaaie begeleiding, Kan me perfect voorstellen dat veel mensen dit in de zomer best een lekker nummer vinden. Het is ook best een zomers nummer.. helaas is het hier koud, en krijg ik daar door dit nummer meer last van.
Cijfer Jelle: 5,5
1783. Seekers - The Carnival Is Over
En dit begint weer met een stem die me spontaan wegjaagt. Zit nog wel een leuk drummertje achter. Maar zeker vanaf het moment dat er extra zang bijkomt hoeft het van mij niet meer. Ben blij dat ik hierna nog maar 2 nummers hoef en daarna weer een volgende keer verder ga. Hoop dat de volgende 2 wel beter zijn.
Cijfer Jelle: 3
1782. Minnie Ripperton - Lovin' You
Haha… ik wist niet dat dit dit nummer was. Ik ken deze versie niet, maar het nummer ken ik wel. De southpark kenners zullen meteen weten waarvan... even zoeken.
Daardoor kan ik er wel om lachen

1781. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperbezirk
Ik had hier op de titel afgaand toch iets meer van verwacht. Ik weet niet waarom, maar dit is gewoon een regulier top2000-hitje, past er precies in. Doorsnee pop, electronisch begeleidingkje erchter, voila, weer een hit.

Cijfer Lukas: 6,5
0
geplaatst: 26 november 2007, 02:08 uur
Dit was de eerste van de eerder door mij genoemde 3 nummers uit het rijtje, noem het kitsch, lach erom, ik vind het prachtig.
Maar twee voldoendes is al heel wat

0
geplaatst: 26 november 2007, 13:43 uur
Grappig, terwijl ik het een van de meest irritante platen vind die ik ken, die uithalen, ver-schrik-ke-lijk!
0
geplaatst: 22 december 2007, 00:52 uur
0
geplaatst: 22 december 2007, 01:05 uur
Maakt niet uit; de Top 2000 van dit jaar is toch dezelfde als die van vorig jaar, maar om ons te misleiden hebben ze de nummers 1 en 2 omgedraait. Lukas en Jelle kunnen dus gewoon verder gaan waar ze gebleven zijn.
0
geplaatst: 5 januari 2008, 01:46 uur
Lukas schreef:
Ik stel me iets heel anders voor bij 'gitaarmuziek'... ahem..

0
geplaatst: 6 januari 2008, 20:19 uur
Goedenavond! Tijdgebrek van beide kanten zorgde voor een lange periode van inactiviteit hier. Csl gaat te langzaam om vol te houden, dus maken we er in duoverband een eind aan. Ik vind het echter een dermate leuk luisterproject hier dat ik er in mijn eentje mee verder ga
... Jelle richt zich voortaan met Koen op de MuMelijst, maar dan zonder topic.
Tot zo dus
!
... Jelle richt zich voortaan met Koen op de MuMelijst, maar dan zonder topic.Tot zo dus
!
0
geplaatst: 6 januari 2008, 20:36 uur
1780 Arne Jansen & Les Cigales - Meisjes met rode haren
Tja, het is zo lang geleden dat we in dit topic schreven, dat de eerste de beste artiest die we tegen komen ons in de tussentijd meteen maar ontvallen is. Ik mis jeugdsentiment om dit nummer leuk te vinden. Daarbij is mijn vriendin blond, dus kom ik niet op een voldoende uit.
Cijfer: 4
1779 Donna Summer - Last dance
Niet echt een plezier voor het oor. Ik krijg al bijna weer spijt van deze herstart (grapje hoor
). Typisch zo'n nummer waar Idols mee opent en waarbij ik dan maar snel naar MuMe vlucht. Voor de geïnteresseerden: mijn ouders(!) kijken nogal eens Idols en houden dat dan ook de hele avond uit. Ze zijn trouwens voor Nathalie, die hele dikke tieten en heel veel haar heeft en ook heel erg zingt als een disconegerin...
Cijfer: 3.5
1778 Chris Rea - Fool (if you think it's over)
Dit is al een stuk beter, al is het wel weer erg standaard. De instrumentatie is wel lekker en leuk verzorgd. Ik ken eigenlijk nauwelijks manifest iets van Rea (schaam schaam). Ik ben nog niet overtuigd daar iets aan te moeten gaan doen, al kom ik wel uit op een krappe voldoende.
Cijfer: 6
1777 Shadows - Theme from 'Deer Hunter'
De Shadows waren we al twee keer eerder tegengekomen. Ze leveren opnieuw een instrumentaaltje dat weliswaar niet erg spannend, maar toch alleszins redelijk klinkt. Wel moet me van het hart dat de eerste kennismaking met deze helden beter beviel dan dit. In Guitar Tango zat een stukkie meer pit.
Cijfer: 5.5
1776 Crusaders & Randy Crawford - Street life
Dit vind ik dan weer een stuk beter dan de Donna Summer van zojuist. Het klinkt allemaal wat geloofwaardiger en - dat helpt ook - ik krijg er niet meteen Floortje of Maud visioenen bij. Dit funkt en groovet nog een beetje, zodat ik opnieuw een krappe voldoende uitdeel.
Tja, het is zo lang geleden dat we in dit topic schreven, dat de eerste de beste artiest die we tegen komen ons in de tussentijd meteen maar ontvallen is. Ik mis jeugdsentiment om dit nummer leuk te vinden. Daarbij is mijn vriendin blond, dus kom ik niet op een voldoende uit.
Cijfer: 4
1779 Donna Summer - Last dance
Niet echt een plezier voor het oor. Ik krijg al bijna weer spijt van deze herstart (grapje hoor
). Typisch zo'n nummer waar Idols mee opent en waarbij ik dan maar snel naar MuMe vlucht. Voor de geïnteresseerden: mijn ouders(!) kijken nogal eens Idols en houden dat dan ook de hele avond uit. Ze zijn trouwens voor Nathalie, die hele dikke tieten en heel veel haar heeft en ook heel erg zingt als een disconegerin...Cijfer: 3.5
1778 Chris Rea - Fool (if you think it's over)
Dit is al een stuk beter, al is het wel weer erg standaard. De instrumentatie is wel lekker en leuk verzorgd. Ik ken eigenlijk nauwelijks manifest iets van Rea (schaam schaam). Ik ben nog niet overtuigd daar iets aan te moeten gaan doen, al kom ik wel uit op een krappe voldoende.
1777 Shadows - Theme from 'Deer Hunter'
De Shadows waren we al twee keer eerder tegengekomen. Ze leveren opnieuw een instrumentaaltje dat weliswaar niet erg spannend, maar toch alleszins redelijk klinkt. Wel moet me van het hart dat de eerste kennismaking met deze helden beter beviel dan dit. In Guitar Tango zat een stukkie meer pit.
1776 Crusaders & Randy Crawford - Street life
Dit vind ik dan weer een stuk beter dan de Donna Summer van zojuist. Het klinkt allemaal wat geloofwaardiger en - dat helpt ook - ik krijg er niet meteen Floortje of Maud visioenen bij. Dit funkt en groovet nog een beetje, zodat ik opnieuw een krappe voldoende uitdeel.
0
geplaatst: 6 januari 2008, 20:51 uur
1775 Nilsson - Everybody's talking
Ik kan me uit mijn top 40-tijd het hitje My Brain's Down van Nilsson herinneren. Is dit nou dezelfde Nilsson, vraag ik maar meteen aan de kenners?? Dit nummer staat niet op een van beide albums van de band en klinkt ook nog eens behoorlijk oud. Ik kan me niet voorstellen dat deze band op een Rockzone-compilatie stond. Slapjes...
Cijfer: 5
The Beach Boys hebben erg mooie, maar soms ook wel hele simplistische en matige nummertjes. Dit hoort toch meer in de laatste dan in de eerste categorie thuis. Toch klinkt het zelden echt slecht, dus vooruit, ik kom weer aan de onvermijdelijke krappe voldoende.
Hee, dit trekt meteen de aandacht, met die dwarsfluit aan het begin. Focus is weer zo'n band die ik beter van naam dan van muziek ken. Beste tot nu toe, dat is wel duidelijk. Fluit en gitaar werkt toch in symfonische rock vaak wel goed voor mij. Enige aanmerking: het is wel erg kort. Het geeft nu een beetje een intermezzo-idee.
Cijfer: 7
Onze wijlen trainingspakdragende Amsterdammer is ook weer van de partij met een lied zo vol met smart. Het is toch altijd wel sympathiek om te horen, al krijg ik er een beetje een gevoel bij dat deze smiley erg goed dekt:
. Daarbij is kerst al geweest, dus toch maar gewoon een...
Cijfer: 4.5
Eerste gedachte: oh jee, Status Quo. Tweede gedachte: best een lekker intro. Van die riff maken ze verder in het nummer met graagte nog meermaals gebruik, maar ik ben toch zeer positief verrast. Het hotseknotsbegoniagehalte valt erg mee en eigenlijk is het best een heel aardig popnummer.
Ik kan me uit mijn top 40-tijd het hitje My Brain's Down van Nilsson herinneren. Is dit nou dezelfde Nilsson, vraag ik maar meteen aan de kenners?? Dit nummer staat niet op een van beide albums van de band en klinkt ook nog eens behoorlijk oud. Ik kan me niet voorstellen dat deze band op een Rockzone-compilatie stond. Slapjes...
Cijfer: 5
The Beach Boys hebben erg mooie, maar soms ook wel hele simplistische en matige nummertjes. Dit hoort toch meer in de laatste dan in de eerste categorie thuis. Toch klinkt het zelden echt slecht, dus vooruit, ik kom weer aan de onvermijdelijke krappe voldoende.
Hee, dit trekt meteen de aandacht, met die dwarsfluit aan het begin. Focus is weer zo'n band die ik beter van naam dan van muziek ken. Beste tot nu toe, dat is wel duidelijk. Fluit en gitaar werkt toch in symfonische rock vaak wel goed voor mij. Enige aanmerking: het is wel erg kort. Het geeft nu een beetje een intermezzo-idee.
Onze wijlen trainingspakdragende Amsterdammer is ook weer van de partij met een lied zo vol met smart. Het is toch altijd wel sympathiek om te horen, al krijg ik er een beetje een gevoel bij dat deze smiley erg goed dekt:
. Daarbij is kerst al geweest, dus toch maar gewoon een...Cijfer: 4.5
Eerste gedachte: oh jee, Status Quo. Tweede gedachte: best een lekker intro. Van die riff maken ze verder in het nummer met graagte nog meermaals gebruik, maar ik ben toch zeer positief verrast. Het hotseknotsbegoniagehalte valt erg mee en eigenlijk is het best een heel aardig popnummer.
0
geplaatst: 6 januari 2008, 21:01 uur
Nee, is niet dezelfde Nillson. Dit is Harry Nilsson, een 70s zanger die o.a. ook Without You (later gecoverd door Mariah Carey) coverde. De Nilsson waar jij het over hebt was een Nederlands bandje dat eind jaren '90 veel op 3FM werd gedraaid.
0
geplaatst: 6 januari 2008, 21:12 uur
1770 Wally Tax - Miss wonderful
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik kom weer helemaal in Sinterklaasstemming. Het lijkt net of deze man een 5 decembergedicht opleest, daarbij bijgestaan door een echoënd achtergrondkoor. Nee, ik vind dit dus niet echt wat.
Cijfer: 3
1769 Electric Light Orchestra - Turn to stone
Ik draag de kitcherige Beatlesprogrock van ELO altijd wel een warm hart toe. Turn to Stone is een typisch nummer voor de band, dus zit het wel goed met mijn beoordeling. Fijne niets-aan-de-handmuziek als dit gaat er altijd wel in. En ik betrap me er op dat stilzitten toch altijd een lastige opgave is bij deze mannen.
Cijfer: 8
1768 Mort Shuman - Le lac majeur
Bij de eerste klanken was ik bang voor een 2, maar het kwam gelukkig nog redelijk goed. Een beetje een apart soort chanson, want de achtergrondmuziek klinkt eigenlijk meer als een Duitse of Nederlandse smartlap. Dat is geen compliment, overigens. Als ik Frans hoor en een toch wel aardige melodie schiet de beoordeling toch nog wel een stuk omhoog.
1767 Billy Joel - Uptown girl
Billy Joel gedijt toch beter op het gebied van stemmige ballads. Dit vind ik desalniettemin best een aardig popnummertje. Helaas voor Billy dringt de gedachte aan de Westlife-cover zich nog wel eens op. Maar goed, daar kan de beste man ook niet erg veel aan doen.
Cijfer: 6.5
1766 Les Humphries Singers- Mexico
We hoorde de Zangeres Zonder Naam al over Mexico zingen. Veelbezongen land moet het zijn. Ik kan me ook al een Ja Zuster Nee Zuster compositie over Mexico herinneren. Dit nummer is echt bijna te blij om waar te zijn. De tekst bestaat vooral uit Mexico, Mexicoohooo en M-E-X-I-C-O. Dramatisch nee, maar ik word er toch chagrijnig van...
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik kom weer helemaal in Sinterklaasstemming. Het lijkt net of deze man een 5 decembergedicht opleest, daarbij bijgestaan door een echoënd achtergrondkoor. Nee, ik vind dit dus niet echt wat.
Cijfer: 3
1769 Electric Light Orchestra - Turn to stone
Ik draag de kitcherige Beatlesprogrock van ELO altijd wel een warm hart toe. Turn to Stone is een typisch nummer voor de band, dus zit het wel goed met mijn beoordeling. Fijne niets-aan-de-handmuziek als dit gaat er altijd wel in. En ik betrap me er op dat stilzitten toch altijd een lastige opgave is bij deze mannen.
Cijfer: 8
1768 Mort Shuman - Le lac majeur
Bij de eerste klanken was ik bang voor een 2, maar het kwam gelukkig nog redelijk goed. Een beetje een apart soort chanson, want de achtergrondmuziek klinkt eigenlijk meer als een Duitse of Nederlandse smartlap. Dat is geen compliment, overigens. Als ik Frans hoor en een toch wel aardige melodie schiet de beoordeling toch nog wel een stuk omhoog.
1767 Billy Joel - Uptown girl
Billy Joel gedijt toch beter op het gebied van stemmige ballads. Dit vind ik desalniettemin best een aardig popnummertje. Helaas voor Billy dringt de gedachte aan de Westlife-cover zich nog wel eens op. Maar goed, daar kan de beste man ook niet erg veel aan doen.
Cijfer: 6.5
1766 Les Humphries Singers- Mexico
We hoorde de Zangeres Zonder Naam al over Mexico zingen. Veelbezongen land moet het zijn. Ik kan me ook al een Ja Zuster Nee Zuster compositie over Mexico herinneren. Dit nummer is echt bijna te blij om waar te zijn. De tekst bestaat vooral uit Mexico, Mexicoohooo en M-E-X-I-C-O. Dramatisch nee, maar ik word er toch chagrijnig van...
0
geplaatst: 6 januari 2008, 21:29 uur
herman schreef:
Nee, is niet dezelfde Nillson. Dit is Harry Nilsson, een 70s zanger die o.a. ook Without You (later gecoverd door Mariah Carey) coverde. De Nilsson waar jij het over hebt was een Nederlands bandje dat eind jaren '90 veel op 3FM werd gedraaid.
Ze hadden toch ook een hitje met Elastic Baby? Geweldig nummer vond ik dat

* denotes required fields.