Muziek / Algemeen / Lelijke hoezen
zoeken in:
0
fastpulseboy
geplaatst: 26 juli 2009, 23:55 uur
ik vind de meeste simple minds hoezen ook vet lelijk.........
Maar echt erg zijn de hoezen van iron maiden! (er zijn zelf mensen die ermee op hun shirt lopen, wel lef
)
Maar echt erg zijn de hoezen van iron maiden! (er zijn zelf mensen die ermee op hun shirt lopen, wel lef
)
0
geplaatst: 27 juli 2009, 00:08 uur
Er zijn albums van Iron Maiden met een lelijke hoes, maar er zitten ook echt mooie bij. Zoals die van het debuut bijvoorbeeld. De kunstenaar had deze al gemaakt voor hij de band kende, pas later werden de hoezen in opdracht gemaakt en werd Eddie soms een al te clichématig figuur.
_cover.jpg)
_cover.jpg)
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 27 juli 2009, 10:13 uur
Alleen al met jaren tachtig Hardrock en Metal kun je hier pagina's vullen:

0
geplaatst: 27 juli 2009, 11:51 uur
Inderdaad.

Op deze van Artillery lijkt het wel alsof de tekenaar er halfweg mee opgehouden is omdat er niks meer van te maken was.

Op deze van Artillery lijkt het wel alsof de tekenaar er halfweg mee opgehouden is omdat er niks meer van te maken was.
0
fastpulseboy
geplaatst: 27 juli 2009, 21:14 uur
Kronos schreef:
Er zijn albums van Iron Maiden met een lelijke hoes, maar er zitten ook echt mooie bij. Zoals die van het debuut bijvoorbeeld. De kunstenaar had deze al gemaakt voor hij de band kende, pas later werden de hoezen in opdracht gemaakt en werd Eddie soms een al te clichématig figuur.
(afbeelding)
(afbeelding)
aaaaaaaaaahhhhhhhhhhgrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
dat lettertype!
die kleuren!!!!!!!!!!!!

0
geplaatst: 27 juli 2009, 21:32 uur
Inderdaad, vele hoezen van Iron Maiden zijn niet om aan te zien (die van "Powerslave" vind ik wel mooi).
Nog een hoes die ik erg lelijk vind :

Bob Dylan - Self Portrait
Nog een hoes die ik erg lelijk vind :

Bob Dylan - Self Portrait
0
geplaatst: 27 juli 2009, 21:55 uur
...en niet alleen de hoes, als je het mij vraagt.
Die van Dylan is ook echt vreselijk ja. Zelf gemaakt door ome Bob (vandaar ook de albumtitel natuurlijk), maar volgens mij was het geen goed idee om hem dan ook maar meteen voor de hoes te gebruiken. Past wel bij de plaat overigens, want dit is een van zijn slechtste albums.
Hij kán het overigens wel: het schilderij voor het tweede, titelloze album van The Band is ook van zijn hand.
Die van Dylan is ook echt vreselijk ja. Zelf gemaakt door ome Bob (vandaar ook de albumtitel natuurlijk), maar volgens mij was het geen goed idee om hem dan ook maar meteen voor de hoes te gebruiken. Past wel bij de plaat overigens, want dit is een van zijn slechtste albums.
Hij kán het overigens wel: het schilderij voor het tweede, titelloze album van The Band is ook van zijn hand.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 22:02 uur
Deze is trouwens ook behoorlijk seksistisch:

Ik heb 'm nog steeds op LP, maar ik herinner mij nog wel dat ik 'm destijds na aankoop in de plastic zak van de platenwinkel rechtstreeks naar mijn zolderkamertje heb gesmokkeld. Als vijftienjarige heb je liever niet dat je moeder dit ziet...

Ik heb 'm nog steeds op LP, maar ik herinner mij nog wel dat ik 'm destijds na aankoop in de plastic zak van de platenwinkel rechtstreeks naar mijn zolderkamertje heb gesmokkeld. Als vijftienjarige heb je liever niet dat je moeder dit ziet...
0
geplaatst: 27 juli 2009, 22:11 uur
Ja, waar dat voor staat wordt op deze hoes wel héél erg duidelijk... 

0
Father McKenzie
geplaatst: 27 juli 2009, 22:31 uur
Voor mij 2 draken, hoe leuk sommigen de "symboliek" of de boodschap achter die hoezen ook vinden, ik blijf ze nietszeggend en spuuglelijk vinden, los van de muziek, want die is in beide gevallen redelijk in orde;

En deze van Coldplay moet niet onderdoen voor deze hier;

The Police - Ghost in The Machine.
Geef mij maar de magische hoezen die Hipgnosis maakte voor véél artiesten in de seventies.
De hoezen van Yes, Genesis of Pink Floyd, daar was tenminste fantasie voor nodig om ze te ontwerpen!
En die van Roxy Music, niet te vergeten, met vaak hele mooie dames erop!
En als ik het wat doortrek; ik vond elpeehoezen uiteraard al door hun grootte in die jaren gewoon stukken interessanter dan die kleine cd-doosjes; het begin wat het einde wat de pure kunst van het ontwerpen van hoezen betreft.

En deze van Coldplay moet niet onderdoen voor deze hier;

The Police - Ghost in The Machine.
Geef mij maar de magische hoezen die Hipgnosis maakte voor véél artiesten in de seventies.
De hoezen van Yes, Genesis of Pink Floyd, daar was tenminste fantasie voor nodig om ze te ontwerpen!
En die van Roxy Music, niet te vergeten, met vaak hele mooie dames erop!
En als ik het wat doortrek; ik vond elpeehoezen uiteraard al door hun grootte in die jaren gewoon stukken interessanter dan die kleine cd-doosjes; het begin wat het einde wat de pure kunst van het ontwerpen van hoezen betreft.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 22:58 uur
Father McKenzie schreef:
... ik blijf ze nietszeggend en spuuglelijk vinden, los van de muziek, want die is in beide gevallen redelijk in orde...
... ik blijf ze nietszeggend en spuuglelijk vinden, los van de muziek, want die is in beide gevallen redelijk in orde...
't is hier nét omgekeerd.

0
geplaatst: 27 juli 2009, 23:02 uur
De meeste hoezen van die hitzone-reeks vind ik ook lelijk (ik plaats er maar één).

0
Father McKenzie
geplaatst: 28 juli 2009, 12:43 uur
kaztor schreef:
Ghost In The Machine vind ik geweldig bedacht...
Ghost In The Machine vind ik geweldig bedacht...
Goede ideeën maken nog geen mooie hoezen, toch?
0
geplaatst: 28 juli 2009, 23:23 uur

Zo cheap. Net alsof iemand ergens in de jaren negentig in MS Paint een cover voor zijn zelf samengestelde compilatie heeft gemaakt. Het ziet er gewoon erg amateuristisch en knullig uit. Britney zou zich toch een betere designer moeten kunnen veroorloven. Dit lijkt echt nergens op.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 29 juli 2009, 06:04 uur
Savage Grace, hardrock / metal uit de Verenigde Staten. Oogst: 1 EP en 2 albums en dit zijn de hoezen:
EP The Dominatress:

Eerste album Master of Disguise:

Tweede overigens knap album After the Fall from Grace:

EP The Dominatress:

Eerste album Master of Disguise:

Tweede overigens knap album After the Fall from Grace:

0
geplaatst: 29 juli 2009, 23:57 uur
Deze kwam ik toevallig tegen op MuMe en moet hierop geplaatst worden.
Afgrijselijk, zulke hoes beneemt je toch de lust dit album te kopen! Of zou dit de bedoeling zijn?

Overigens vind ik de andere hoezen van Vanilla Ice ook smaakloos maar ik ga ze niet allemaal plaatsen.
Afgrijselijk, zulke hoes beneemt je toch de lust dit album te kopen! Of zou dit de bedoeling zijn?

Overigens vind ik de andere hoezen van Vanilla Ice ook smaakloos maar ik ga ze niet allemaal plaatsen.
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 19:03 uur
Hier kan ik minutenlang gefascineerd naar kijken.
En die teksten hebben ook iets magisch.

En die teksten hebben ook iets magisch.

0
geplaatst: 4 augustus 2009, 20:25 uur
Valt wel mee denk ik persoonlijk, er zijn hier al ergere hoezen voorbijgekomen. (Het zal waarschijnlijk ook wel zijn omdat ik Funeral Mist wat ken, maar goed.)
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 20:42 uur
Ik ook. Dit album is geweldig. Maar ik vind de hoes best goor en zorg ervoor dat mijn dochtertje m niet ziet
* denotes required fields.