MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Lelijke hoezen

zoeken in:
Die hoes vind ik eigenlijk wel geniaal.

Harco
Het lijkt de Margriet wel.

Gallow
herman schreef:
Die hoes vind ik eigenlijk wel geniaal.

Geniaal , getverdemme wat een neppe foto ik zie ze al zitten bij de fotoshoot met een kwartier die smile op hun face.

Natuurlijk is dat de meeste 'neppe' smile allertijden. Dat maakt het ook zo leuk juist, dat ie zo overdone is.

(afbeelding)

voor je je er op af rukt moet je weten: dit zijn GEEN vrouwen

(afbeelding)
Ben benieuwd wat het blablaverhaal achter deze hoes is - NOT

(afbeelding)

Op de homepagina van MuMe

sxesven

(afbeelding)

sxesven schreef:
(afbeelding)

I agree. Wel een tof plaatje .

Niet lelijk, wel verontrustend:

(afbeelding)

lambf
sxesven schreef:
(afbeelding)

Geniaal

sdr
Kwam deze tegen op last.fm Geen idee wat dit is maar lelijk is het wel.

(afbeelding)

Zal wel fanmade zijn. Echt verschrikkelijk slecht inderdaad.

(afbeelding)

U2 - No line on the horizon.

Ik vind U2 een uitstekende band, maar van mooie hoezen hebben ze absoluut geen kaas gegeten. Dat van dat opgroeiende jongetje op de eerste platen kon ik nog plaatsen, maar albums als October en Bomb zijn voorzien van volstrekt fantasieloze hoezen. Eigenlijk vind ik van alle U2-hoezen alleen Joshua Tree, en in mindere mate Achtung baby wel iets hebben.

Toegegeven: hij is niet half zo lelijk als de meeste andere covers die in dit topic zijn langsgekomen, maar die nieuwe is ook weer niks. Niet uitgesproken lelijk, maar toch wel tamelijk fantasieloos.
'No line on the horizon' heet die plaat. Dat lijkt me een aardig uitgangspunt voor een ontwerper om mee aan te slag te gaan. En wat krijgen we? Een vage zwart-wit foto waar bijna niets, maar toevallig wél een lijn aan de horizon te zien is. Snapt u het nog?

(afbeelding)

U2 wordt in grauwe middelmatigheid (qua hoezen dus) alleen nog overtroffen door REM, dat er in al die jaren nog niet in is geslaagd om ook maar één albumcover te produceren die mij een beetje aanspreekt. Misschien is het allemaal alternatief en studentikoos bedoeld, maar het zijn allemaal kleurloze (letterlijk), grauwe en flauwe ontwerpen die het allemaal net níet zijn.

Grappig, ik vond deze hoes van U2 juist wel een meevaller (ook al is ie gejat). Vond de vorige hoezen veel en veel lelijker.

die van REM vind ik ook best gaan... Al hebben ze inderdaad weinig echt mooie hoezen.

sdr schreef:

Oerlelijk. Het is een bootlegje van wat concertopnames.

Lars Ulrich ziet eruit als een lid van een Duitse Eurodance formatie.

sdr schreef:

(afbeelding)

Auw!

gaucho schreef:
(afbeelding)

U2 - No line on the horizon.

Ik vind U2 een uitstekende band, maar van mooie hoezen hebben ze absoluut geen kaas gegeten. Dat van dat opgroeiende jongetje op de eerste platen kon ik nog plaatsen, maar albums als October en Bomb zijn voorzien van volstrekt fantasieloze hoezen. Eigenlijk vind ik van alle U2-hoezen alleen Joshua Tree, en in mindere mate Achtung baby wel iets hebben.

Toegegeven: hij is niet half zo lelijk als de meeste andere covers die in dit topic zijn langsgekomen, maar die nieuwe is ook weer niks. Niet uitgesproken lelijk, maar toch wel tamelijk fantasieloos.

Ik vind de nieuwe er eigenlijk wel geslaagd uit zien, maar dan eerder voor een band als Editors of Interpol.

herman schreef:
die van REM vind ik ook best gaan... Al hebben ze inderdaad weinig echt mooie hoezen.

Ik vind alle REM-covers er zo zielloos uit zien...
Alsof ze er hun best voor doen om zo weinig mogelijk zeggingskracht van hun covers uit te laten gaan.

itchy schreef:
(afbeelding)
één van de allerergste... Celine Dion + alienbaby. Dit gecombineerd met de titel 'Miracle' = zum

Inderdaad verontrustend...

gaucho schreef:
En wat krijgen we? Een vage zwart-wit foto waar bijna niets, maar toevallig wél een lijn aan de horizon te zien is. Snapt u het nog?

Dat viel me ook op inderdaad. Het zette me aan het denken over een eventuele diepere gedachte. De relatie cover/titel, daar ben ik nog niet over uit, het zal 'm wellicht in de nummers zitten, wat bevestigd dat ik het waarschijnlijk nooit zal snappen omdat ik zelden moeite voor U2 doe. Hoe het ook zij, als U2 ervoor had gekozen om geen horizon op de cover te plaatsen, zaten we opgescheept met een volstrekt witte foto. En dan was het ook weer niet goed.

In Muziek > Algemeen > Top 5 lelijkste albumhoezen:

Ik heb vorige week Zooropa van U2 aangeschaft. Ik kende de hoes al, maar die bracht mij op het idee om een top 5 te maken van de lelijkste albumhoezen. Ik ben benieuwd wat jullie de lelijkste hoezen vinden. Ik weet dat er nog veel lelijker hoezen zijn, maar daarvoor ken ik er niet genoeg. Dit is in ieder geval mijn top 5:
1.
(afbeelding)
2.
(afbeelding)
3.
(afbeelding)
4.
(afbeelding)
5.
(afbeelding)

Ravenous

(afbeelding)

(afbeelding)

Lijkt wel een knutselwerkje van de bejaardenbond.
Echt alles is er fout aan: dat lelijke kruis, het lettertype, de kleuren en het behangpapier op de achtergrond. De hoezen van RTRC en EAD zien er nog altijd erg modern uit, maar dit is gewoon huilen met de pet op.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:02 uur

geplaatst: vandaag om 16:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.