Muziek / Algemeen / Lelijke hoezen
zoeken in:
0
geplaatst: 22 februari 2010, 17:42 uur
Leuk, al jullie reacties. De stand is nu:
- 3x mooi (pretfit, NewYorkCityLight, Svendra)
- 4x lelijk (GrafGantz, itchy, Gallow, herman)
Nog niet een uitgemaakte zaak dus

0
pretfrit
geplaatst: 22 februari 2010, 18:12 uur
In het lelijke hoezen forum is het een toppertje inderdaad..
"mooi" is toch echt wat anders. dat is dus 2-6
"mooi" is toch echt wat anders. dat is dus 2-6

0
pretfrit
geplaatst: 22 februari 2010, 19:20 uur
...was me nog nooit opgevallen en ik heb de lp nog weldraai hem overigens nooit..vandaar mischien
0
geplaatst: 22 februari 2010, 19:22 uur
@pretfrit: Mijn excuses dat ik je in het verkeerde kamp had ingedeeld. 
Okee, okee ...het eindoordeel luidt dus: het is een lelijke zeikhoes.

Okee, okee ...het eindoordeel luidt dus: het is een lelijke zeikhoes.

0
geplaatst: 25 februari 2010, 14:01 uur
Desondanks bleken er geen ethische bezwaren om het album toe te laten 
Fettes Brot - Strom und Drang (2008)

Fettes Brot - Strom und Drang (2008)
0
geplaatst: 25 februari 2010, 19:36 uur

Ik snap niet dat de iedereen het een lelijke hoes vind. Het heeft toch iets aparts.
0
geplaatst: 25 februari 2010, 19:59 uur
Ja, curieus. De vormgeving is toch o.k. en de koppeling met de albumtitel geestig. Blijkbaar wordt het afgebeelde tafereel niet op prijs gesteld. 

0
geplaatst: 27 maart 2010, 01:34 uur
Vind hem ook niet zo lelijk hoor, en het is bovendien een geweldig album, maar dit terzijde.
0
Father McKenzie
geplaatst: 27 maart 2010, 07:12 uur
De meeste hoezen van Iron Maiden vind ik net zo lelijk als hun muzak die ze maken.
Ik probeerde ooit eens in de aanbieding een verzamelaar Edward The Great, maar daar blijft het bij. Die muziek is totaal niet aan me besteed, en hun hoezen getuigen van ongelooflijk slechte smaak.
Het is maar een mening, en wel de mijne....
Ik probeerde ooit eens in de aanbieding een verzamelaar Edward The Great, maar daar blijft het bij. Die muziek is totaal niet aan me besteed, en hun hoezen getuigen van ongelooflijk slechte smaak.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 maart 2010, 09:35 uur
Ik heb deze van Iron Maiden op LP:

Als LP formaat vind ik die hoes echt schitterend. Maar als cd vind ik het maar een druk, lelijk ding.

Als LP formaat vind ik die hoes echt schitterend. Maar als cd vind ik het maar een druk, lelijk ding.
0
geplaatst: 27 maart 2010, 11:00 uur
Father McKenzie schreef:
De meeste hoezen van Iron Maiden vind ik net zo lelijk als hun muzak die ze maken.
Een vooringenomen mening als je alleen maar die flauwe verzamelaar hebt geprobeerd. Niet dat de rest aan je besteed zal zijn, maar het muzak noemen slaat nergens op en getuigt van bedenkelijke bedoelingen.
0
geplaatst: 27 maart 2010, 11:34 uur
Father McKenzie schreef:
Daarmee doe je de band zeker te kort. Ik heb zelf alleen maar de dubbele Best Of The Beast-verzamelaar en meer hoef ik niet echt, maar hun epische composities en speltechniek is lang niet iedereen gegeven.
0
geplaatst: 27 maart 2010, 11:39 uur
Ook geen plaat die ik zou aanraden, met een lelijke hoes overigens, maar het tweede deel is zeker erg goed te noemen. 

0
geplaatst: 27 maart 2010, 11:40 uur
Hij zegt toch zelf al dat het niet aan hem besteed is, en dat het slechts zijn mening is? Ik ken alleen het album The Number of the Beast, en gebaseerd daarop deel ik zijn mening. En die hoezen zijn inderdaad nog wel erger dan de muziek.
(En dat is ook maar een mening! anders valt weer iedereen erover)
(En dat is ook maar een mening! anders valt weer iedereen erover)
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 maart 2010, 11:40 uur
Technisch en compositioneel heeft de band inderdaad uitzonderlijke kwaliteiten. Veel beter dan de gemiddelde band in die opzichten.
Ik heb het zelf niet zo op Bruce en Nicko vind ik een flutdrummer, maar ik mag er graag naar luisteren.
Ik heb het zelf niet zo op Bruce en Nicko vind ik een flutdrummer, maar ik mag er graag naar luisteren.
0
geplaatst: 27 maart 2010, 11:44 uur
Wat betreft dat technische aspect, dat zal allemaal wel, ik geloof het best. Maar compositioneel vind ik het allemaal niet zoveel voorstellen hoor.
0
geplaatst: 27 maart 2010, 12:00 uur
kaztor schreef:
hun epische composities en speltechniek is lang niet iedereen gegeven.
hun epische composities en speltechniek is lang niet iedereen gegeven.
Gelukkig niet nee. Ze lijken daardoor de esthetiek vanaf moment 1 volledig uit het oog verloren. Ik ken er ook lang niet alles van, maar ik heb nooit een Iron Maiden nummer gehoord dat ik anders dan als lachwekkend kon betitelen.
Muzak is wel een wat vreemde benaming, maar lelijk is het wel.
0
geplaatst: 27 maart 2010, 12:33 uur
Als je naar conventionele esthetiek op zoek bent moet je ook niet bij Iron Maiden zijn. Ook niet bij punk bijvoorbeeld. Of met andere woorden; als je er eigenlijk niks van kent kan je er beter over zwijgen.
0
geplaatst: 27 maart 2010, 12:36 uur
Gyzzz schreef:
Gelukkig niet nee. Ze lijken daardoor de esthetiek vanaf moment 1 volledig uit het oog verloren. Ik ken er ook lang niet alles van, maar ik heb nooit een Iron Maiden nummer gehoord dat ik anders dan als lachwekkend kon betitelen.
(quote)
Feitelijk heb je het er gewoon over dat het je smaak niet is.
0
geplaatst: 27 maart 2010, 12:38 uur
Edwynn schreef:
Inderdaad. Meer is dat niet Edwynn. En dit dan wat schijn van objectiviteit proberen geven om zichzelf omhoog te willen steken.
0
geplaatst: 27 maart 2010, 13:38 uur
Even on topic: Ik kan mij voorstellen dat de Maiden hoezen vanuit kunstzinnig perspectief misschien niet de mooiste zijn. Maar voor wie zich bekend waant met de geschiedenis van Iron Maiden is de Somewhere In Time hoes een een feest der herkenning. Het is een fantastische zoekplaat om urenlang detail voor detail uit te gaan pluizen. De LP in je handen hebben, is daarvoor wel een must.
0
Father McKenzie
geplaatst: 27 maart 2010, 14:17 uur
Kronos schreef:
Een vooringenomen mening als je alleen maar die flauwe verzamelaar hebt geprobeerd. Niet dat de rest aan je besteed zal zijn, maar het muzak noemen slaat nergens op en getuigt van bedenkelijke bedoelingen.
(quote)
Met die verzamelaar heb ik al een aardig beeld van deze band; En nog méér andere verzamelaars gaan mijn beeld van deze band niet echt bijstellen, vrees ik. Echt muziek - ik beloof het geen muzak meer te noemen dan - waar ik NIETS mee aankan; Gewoon mijn smaak niet, moet toch kunnen? Ook Rush heb ik eens met een verzamelaar geprobeerd en dat was ook geheel mijn ding niet. Af en toe heb je dat, je kunt lang niet alles de hemel in schrijven of goed vinden, toch?
En hun hoezen zijn in elk geval van de allerlelijkste die ik ooit gezien heb. Dat mag ik toch wel vinden zonder ze gehoord te hebben, hé?

0
geplaatst: 27 maart 2010, 14:27 uur
Kronos schreef:
En dit dan wat schijn van objectiviteit proberen geven om zichzelf omhoog te willen steken.
En dit dan wat schijn van objectiviteit proberen geven om zichzelf omhoog te willen steken.
Ik pretendeer toch niet objectief te zijn puur omdat ik niet overal ''vind ik'' en ''naar mijn smaak'' achter schrijf? Nogal logisch dat het een kwestie van smaak is en niets objectiefs.
Punk is pretentieloos en direct(van het moment), wat maakt dat ik daar geen vorm van schoonheid mis.
* denotes required fields.