menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / Mooie hoezen

zoeken in:

Serieus?

(afbeelding)

(afbeelding)

Prachtige album covers. Ik kreeg de eerste twee albums van deze band op 10 jarige leeftijd van mijn vader gekregen en ik was/ben gebiologeerd door deze covers. Zoveel detail! En zo jaren '70! John Byrne heeft ze gemaakt.

Verkeerde topic?

Rommelige compositie met kitschkleurtjes.

Ik vind het wel een mooie hoes.

Die Okkervil River is leuk voor vogelliefhebbers, net als deze

(afbeelding)
hoewel dat vooral visarenden zijn...

Duiven of kraaien zijn dan wel weer erg gewoontjes. Zoals in de film Een vlucht regenwulpen waarin de regisseur wat geblurde postduiven langs laat komen op het moment supreme.
Okkervil is zo leuk omdat je allerlei soorten herkent. Als een soort ouderwetse schoolplaat of schilderij van de ark van Noach.

Ik vind die van The Fall of Hearts toch mooier, Teunnis

Niet alleen kraaien en duiven, maar ook uilen doen het goed.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

tnf
Mooie, getalenteerde vrouwen die ook hun artwork keurig afwerken.

(afbeelding)

Deze is ook best aansprekend:

(afbeelding)

Misterfool
De andere hoezen van DT vind ik doorgaans erg lelijk, maar elke regel heeft zo zijn uitzonderingen:

(afbeelding)

Ik denk dat we zo langzamerhand op het punt zijn aangekomen waarop we de topics "Mooie hoezen" en "Lelijke hoezen" kunnen samenvoegen onder de noemer "Bijzondere hoezen" o.i.d.

Misterfool
Tsja, ik vind de hoes van SDOT werkelijk prachtig en eigenlijk zelfs nog enigszins subtiel. Een mooie verwijzing naar de thematiek van het titelnummer, met als aansprekend detail de ietwat scheefstaande letters. Niet iedereen hoeft namelijk een fan te zijn van de nietszeggende vakantiekiekjes die hier zo vaak worden opgehemeld.

True ik doelde overigens niet alleen op jouw bericht hoor, maar ook op vele voorgangers.

Die van Alexander Robotnick is briljant. Die van DT is voor hun doen nog wel oké.

(afbeelding)

Ik hou van zulke hoezen, creepy wazig maar vooral mooi

Hemeltje liefhebben, wat een draak

tnf
Ik vermoed dat het schijfje zelf niet mijn ding zal zijn, maar het is wel stijlvol verpakt.

(afbeelding)

Misterfool

(afbeelding)

Ongetwijfeld zal deze plaat hier voorbij zijn gekomen, maar ik vind deze afbeelding, maar ook het ontwerp met die "klapdeurtjes" zelf nog altijd een van de allermooiste platenhoezen! Die moet je echt op elpee hebben. Het was een verademing na de vele airbrush psychedelica van onder andere Mouse & Kelley en Roger Dean, hoe fraai en knap gemaakt deze prenten ook dikwijls waren.

Emerson, Lake & Palmer - Brain Salad Surgery (1973)
(afbeelding) H.R. Giger

Inderdaad mooi, Alicia. Ik heb een heruitgave (Music On Vinyl, 2011). Maar ik hoorde voor het eerst van H.R. Giger door zijn huiveringwekkende werk dat op de hoes van 'Celtic Frost - To Mega Therion' te zien is. Als vijftienjarige was ik daar wel van onder de indruk. En nog steeds.

https://i.imgur.com/wXtvqZc.jpg

Het eerste werk dat ik zag van Giger moet de hoes van 'Debbie Harry - KooKoo' geweest zijn, in de etalage van het platenwinkeltje in het dorp waar ik opgroeide. Ook onvergetelijk maar ik wist toen natuurlijk niet van wie het was.

https://i.imgur.com/voYd1ai.jpg

Debbie is mooi! Giger is uniek, 'n beetje bizar en heel boeiend. Ook een mooie cover!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:49 uur

geplaatst: vandaag om 19:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.