Muziek / Algemeen / Mooie hoezen
zoeken in:
0
geplaatst: 16 augustus 2023, 11:07 uur
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Vind die bovenste serieus lelijk (makkelijk, kitcherig en wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken?) en die onderste best aardig. niet zozeer als albumhoes maar als foto waarbij de twist is dat het vaste en vloeibare best op elkaar lijken en lijken te overlappen..ofzoietsblahdieblah
0
geplaatst: 16 augustus 2023, 12:44 uur
spoon schreef:
Vind die bovenste serieus lelijk (makkelijk, kitcherig en wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken?) en die onderste best aardig. niet zozeer als albumhoes maar als foto waarbij de twist is dat het vaste en vloeibare best op elkaar lijken en lijken te overlappen..ofzoietsblahdieblah
(quote)
Het is niet duidelijk welke hoezen je naar refereert.
0
geplaatst: 16 augustus 2023, 13:47 uur
Ik zie het. Oorspronkelijke bericht is verdwenen/weggehaald
0
geplaatst: 19 augustus 2023, 20:16 uur
Staat ook (foutief) in het lelijke hoezen topic.
Maar wet is wet. Zoals ik eerder al schreef: Mooie vrouw + mooie foto = mooie hoes.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/880000/880650.jpg?cb=1692119417
Maar wet is wet. Zoals ik eerder al schreef: Mooie vrouw + mooie foto = mooie hoes.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/880000/880650.jpg?cb=1692119417
1
geplaatst: 20 augustus 2023, 18:04 uur
Gezellig tafereeltje.
Het roept wel wat vragen op als: waarom hebben die honden zo'n hekel aan deze schaars geklede dame? Is zij de verantwoordelijke voor hun neuspiercing (dat zou hun sjagerijn nog enigszins verklaren). Hangt daarachter hun vorige baasje? Waarom heeft de tekenaar niet een tweede poging gedaan met dat mislukte gezicht (of vond hij andere "punten" belangrijker)? En tenslotte: wat vind je er zo mooi aan Zapp?
Het roept wel wat vragen op als: waarom hebben die honden zo'n hekel aan deze schaars geklede dame? Is zij de verantwoordelijke voor hun neuspiercing (dat zou hun sjagerijn nog enigszins verklaren). Hangt daarachter hun vorige baasje? Waarom heeft de tekenaar niet een tweede poging gedaan met dat mislukte gezicht (of vond hij andere "punten" belangrijker)? En tenslotte: wat vind je er zo mooi aan Zapp?

1
geplaatst: 20 augustus 2023, 18:42 uur
Op reeds jonge leeftijd werd ik geconfronteerd met metal- en hardrockhoezen, en het klikte meteen - het zal iets oer-primitiefs zijn of zo. Vooral aan veel kleine plaatjes van albumhoezen in het magazine Aardschok (later gingen ze samen het Duitse Metal Hammer) heb ik fijne herinneringen. Ik kan zo een hele rits hier plaatsen, maar ik koos deze omdat hij telkens weer bij me 'opduikt' en ik helemaal klaar was voor eventuele (negatieve) reacties.
Qua 'ellende' kan ik het verder moeilijk uitleggen, maar misschien is het te vergelijken met horrorfilms, dat is ook een en al narigheid maar hele volksstammen genieten daar ook met volle teugen van (en zodra de film afgelopen is, gaat de knop weer om, het immers allemaal niet echt - al moet ieder voor zich maar bepalen wat hij of zij trekt natuurlijk). Zelf probeerde ik vroeger ook hoesjes te tekenen (bijna altijd direct geïnspireerd door wat ik op andere hoezen tegenkwam) en daar ben ik behoorlijk zoet mee geweest. Echt niet altijd moord en doodslag, trouwens. Maar wel veel.
Terug naar deze hoes: de 'naïeve' tekenstijl bevalt me enorm. Het is technisch weinig ontwikkeld, ja, maar er schemert zeker talent door en het is ook nog eens erg kleur- en contrastrijk. Heel aardige compositie ook.
Qua verhaal kan je er van alles bij verzinnen natuurlijk, maar ik ga ervan uit dat mevrouw niet te zuinig stout is geweest en dat de goden nu eindelijk eens genoegdoening eisten, uit te voeren door twee beestachtige beulen van wolfmensen die enkel hun werk doen om zo hun dagelijks vreten te kunnen verdienen (misschien hebben ze wel een hele roedel te voeden). Maar dit verzin ik ter plekke op jouw uitnodiging...
Qua 'ellende' kan ik het verder moeilijk uitleggen, maar misschien is het te vergelijken met horrorfilms, dat is ook een en al narigheid maar hele volksstammen genieten daar ook met volle teugen van (en zodra de film afgelopen is, gaat de knop weer om, het immers allemaal niet echt - al moet ieder voor zich maar bepalen wat hij of zij trekt natuurlijk). Zelf probeerde ik vroeger ook hoesjes te tekenen (bijna altijd direct geïnspireerd door wat ik op andere hoezen tegenkwam) en daar ben ik behoorlijk zoet mee geweest. Echt niet altijd moord en doodslag, trouwens. Maar wel veel.

Terug naar deze hoes: de 'naïeve' tekenstijl bevalt me enorm. Het is technisch weinig ontwikkeld, ja, maar er schemert zeker talent door en het is ook nog eens erg kleur- en contrastrijk. Heel aardige compositie ook.
Qua verhaal kan je er van alles bij verzinnen natuurlijk, maar ik ga ervan uit dat mevrouw niet te zuinig stout is geweest en dat de goden nu eindelijk eens genoegdoening eisten, uit te voeren door twee beestachtige beulen van wolfmensen die enkel hun werk doen om zo hun dagelijks vreten te kunnen verdienen (misschien hebben ze wel een hele roedel te voeden). Maar dit verzin ik ter plekke op jouw uitnodiging...

1
geplaatst: 20 augustus 2023, 18:49 uur
Haha.. Je hebt je best gedaan. 
Een hobby als tekenen is zeker mooi!

Een hobby als tekenen is zeker mooi!
0
geplaatst: 21 augustus 2023, 19:23 uur
Maar - wat mij bij het ontwaken vandaag ineens inviel - vind je het eigenlijk een vrouwonvriendelijke hoes, Minneapolis?
1
geplaatst: 21 augustus 2023, 20:01 uur
ZAP! schreef:
Maar - wat mij bij het ontwaken vandaag ineens inviel - vind je het eigenlijk een vrouwonvriendelijke hoes, Minneapolis?
Voor deze specifieke vrouw zeker,
maar verder was die term nog niet in me opgekomen. De blik van Bello links is wel op het randje.
Mijn fascinatie zat 'm lange tijd in het feit wat metal liefhebbers met dood en verderf hebben. Mijn smaak is het niet maar ik veroordeel het ook niet. En je had er een mooi verhaal bij dat ik wel begrijp.
Dus nee, maar nu je het er over hebt: wel bij de metal hoezen met kruizen en duivels vraag ik me af of dat nou moet. Niet dat ze mij raken, ik ben niet zo moeilijk, maar anderen wellicht wel.
Voor mij is "een mooie hoes" iets dat ik graag uit de platen kast haal en een poos of de schoorsteenmantel zet. Vaak mooie fotografie of iets nostalgisch of kunstzinnigs. En dat zou ik niet met brandende kruizen doen.

Maar ik kan me prima voorstellen dat een metal smaak ook een hoezen smaak vormt, of nostalgisch gevoel bij die hoezen.
En bij het terugzien moet ik zeggen dat ik 'm beter vind dan de hoes er boven (met vrouw die er heel wat comfortabeler bij zit), maar dat zegt wellicht ook meer over die andere hoes. Het oranje blauwe kleurcontrast is wel geslaagd inderdaad. Haar buik ook trouwens, maar dat is dan misschien weer vrouwonvriendelijk.
0
geplaatst: 21 augustus 2023, 20:56 uur
Minneapolis schreef:
Dus nee, maar nu je het er over hebt: wel bij de metal hoezen met kruizen en duivels vraag ik me af of dat nou moet.
Dus nee, maar nu je het er over hebt: wel bij de metal hoezen met kruizen en duivels vraag ik me af of dat nou moet.
Ja, het moet. Omdat het mag.

Minneapolis schreef:
Voor mij is "een mooie hoes" iets dat ik graag uit de platen kast haal en een poos of de schoorsteenmantel zet. Vaak mooie fotografie of iets nostalgisch of kunstzinnigs. En dat zou ik niet met brandende kruizen doen.
Kunst en kunstzinnige afbeeldingen zijn heel vaak niet gewoon maar mooi. Kunst raakt, confronteert, doet vragen stellen. Bijvoorbeeld; of dat nou moet.

2
geplaatst: 21 augustus 2023, 21:32 uur
Minneapolis schreef:
...maar nu je het er over hebt: wel bij de metal hoezen met kruizen en duivels vraag ik me af of dat nou moet. Niet dat ze mij raken, ik ben niet zo moeilijk, maar anderen wellicht wel.
Uit mijn jeugd weet ik dat het juist die ontzette reacties waren die jeugdigen stimuleerden om het zo bont mogelijk te maken. Zelf was ik daar niet zo van (ik had wel bv. Atrophy op mijn schooltas gekalkt en dat was volgens een leraar ook kwetsend, al sprak hij me niet rechtstreeks aan), maar ik was wel voor de uitdagers, want het ging om christelijke mensen die je eerst 'opvoeden' met (o.a.) verhalen over satan, de hel en Sodom en Gomorra om vervolgens raar op te kijken als de kids daarmee aan de haal gaan, zo van: "Maar zó hebben we dat niet bedoeld!"...maar nu je het er over hebt: wel bij de metal hoezen met kruizen en duivels vraag ik me af of dat nou moet. Niet dat ze mij raken, ik ben niet zo moeilijk, maar anderen wellicht wel.
Maar brandende kruizen en duivels, who cares? Er staan ook te gore hoezen op MuMe waar ik niet voor m'n plezier naar kijk, maar toch moet dat gewoon kunnen - ik kijk even en ga weer verder met m'n leven.
1
geplaatst: 21 augustus 2023, 21:43 uur
Het schokt mij persoonlijk niet, maar de behoefte te choqueren / provoceren is mijzelf vreemd waardoor ik het, naast onnodig, snel kinderachtig vind. Met verder gaan heb ik ook nooit zo'n moeite.
1
geplaatst: 21 augustus 2023, 21:50 uur
Minneapolis schreef:
...de behoefte te choqueren / provoceren is mijzelf vreemd waardoor ik het snel, naast onnodig, kinderachtig vind...
Choqueren / provoceren is wat mij betreft een noodzaak en stelt vaak een zekere hypocrisie aan de kaak, zoals ik probeerde uit te leggen met die chr. opvoeding als voorbeeld. Welke christen wordt er nou werkelijk verplicht om de hele dag naar hoezen met brandende kruizen en zo te kijken? 0....de behoefte te choqueren / provoceren is mijzelf vreemd waardoor ik het snel, naast onnodig, kinderachtig vind...
0
geplaatst: 21 augustus 2023, 21:57 uur
2
geplaatst: 26 augustus 2023, 08:53 uur
Dit kwam op Twitter/X voorbij, met het stadhuis van Terneuzen:
https://twitter.com/MartjanKuit/status/1695004393345626404/photo/1
https://i.ibb.co/vw5jMsZ/F4-Xdg1p-XIAAYon-P.jpg
https://i.ibb.co/vw5jMsZ/F4-Xdg1p-XIAAYon-P.jpg
2
geplaatst: 26 augustus 2023, 09:26 uur
tnf schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Gemiste kans, dat stadhuis hoort natuurlijk de hoes te zijn voor dit album: IDLES - Brutalism (2017) - MusicMeter.nl

1
geplaatst: 4 september 2023, 15:41 uur
Niet dat dit een bijzonder mooie hoes is maar beslist één van de meest gewaagde en controversiële. Peter Toch die midden in een hennepplantage marihuana rookt met als titel Legalize It. In 1976 werd je misschien opgepakt als je deze LP onder de arm had.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3947.jpg?cb=1593324311
https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3947.jpg?cb=1593324311
* denotes required fields.