Muziek / Algemeen / De Tijdloze (Studio Brussel)
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2007, 12:32 uur
Feeder schreef:
Wat heeft iedereen toch tegen Mia? Kvind het werkelijk een prachtig lied. Foei jongens!
Wat heeft iedereen toch tegen Mia? Kvind het werkelijk een prachtig lied. Foei jongens!

Ja maar toch geen top10 ??
0
geplaatst: 28 december 2007, 18:38 uur
Inderdaad, ik vind het ook een mooi nr. maar een top 10 (mss zelfs een tweede plaats) vind ik toch wat overdreven.
0
geplaatst: 28 december 2007, 19:49 uur
Idd, 2 de plaats voor die mia :s
3 Metallica - One
en 1 Smells like teen spirit
3 Metallica - One
en 1 Smells like teen spirit
0
geplaatst: 28 december 2007, 21:20 uur
Ik heb (grotendeels) geluisterd, en het was weer erg leuk. Veel nieuwe, goede nummers 

0
geplaatst: 28 december 2007, 21:53 uur
Ebnter sandman een pak plaatsen vooruit, Master of Puppets 1, en nothing else matters ook enkele. En One bleef staan op 3.
Alweer een Metallica tijdloze.
Voor de rest viel het nogal mee. Veel 13-in-een-dozijn jaren 90-rock. Enkele nummers zijn toch wel prachtig om opnieuw te horen.
Alweer een Metallica tijdloze.

Voor de rest viel het nogal mee. Veel 13-in-een-dozijn jaren 90-rock. Enkele nummers zijn toch wel prachtig om opnieuw te horen.
0
geplaatst: 29 december 2007, 00:17 uur
In vergelijking met voorgaande jaren vond ik het een zeer goeie editie van de Tijdloze. Enkele ondingen die er eindelijk uitvlogen, een paar klassiekertjes erin (SoYCD en Comfortably Numb van Pink Floyd en Like a Rolling Stone van Dylan) en mijn favoriete Arcade Fire. Bovendien stond A Forest ook opnieuw in de top 10.
Én ze hebben zowat alle nummers volledige laten uitspelen (wat lang niet overal het geval is).
Én ze hebben zowat alle nummers volledige laten uitspelen (wat lang niet overal het geval is).
0
geplaatst: 29 december 2007, 01:24 uur
Arno schreef:
Ik heb de radio uitgezet omdat ze Master Of Puppets (normaal 8:30 ) ingekort hadden tot 3 minuten: GEEN ENKELE SOLO!
Ze hadden gewoon wat strofes tekst geplakt. Het refrein enkele kerne herhaalt, voila, dat was master of puppets!
Bij Metallica zijn de solo's zeer belangrijk, en dan draaien ze die niet! Wie intereseert nu in James die de beginstrofe en 3 keer het refrein zingt?

0
geplaatst: 29 december 2007, 11:52 uur
Inderdaad, de rustigste solo (de middenste denk ik) is geniaal, het liedje verloor hierdoor al zijn charme en charisma 

0
geplaatst: 29 december 2007, 12:10 uur
MoP was inderdaad een van de nummers waar ze wel aan heb 'gefoefeld' 

0
geplaatst: 5 januari 2008, 01:25 uur
Als ik zo naar deze Belgische lijst kijk mogen ze van mij dat suffe Hollandse Top 1000 Allertijden-gedoe zo uit de ether verbannen.
Dit is nl. honderd-duizend keer leuker!
Dit is nl. honderd-duizend keer leuker!
0
geplaatst: 19 november 2008, 19:51 uur
In Muziek > Toplijsten en favorieten > De Tijdloze (stubru):
Eindelijk valt deze lijst op 31 december
stem hier: http://www.stubru.be/node/556
Mijn top 5 voor de tijdloze (puur daarop gericht)
Child in Time
Alive
Shine on you crazy diamond
Comfortably Numb
Wish you were here
Eindelijk valt deze lijst op 31 december
stem hier: http://www.stubru.be/node/556
Mijn top 5 voor de tijdloze (puur daarop gericht)
Child in Time
Alive
Shine on you crazy diamond
Comfortably Numb
Wish you were here
0
geplaatst: 19 november 2008, 22:35 uur
Blijf je spammen met dat oubollige lijstje?
Prima, hoor, ieder z'n hobby, al kan ik mij ook voorstellen dat één Top zoveel allertijden genoeg is, maar moet je daar nou drie keer een topic voor aanmaken?
Of is dit weer een andere kloon?
Prima, hoor, ieder z'n hobby, al kan ik mij ook voorstellen dat één Top zoveel allertijden genoeg is, maar moet je daar nou drie keer een topic voor aanmaken?
0
geplaatst: 19 november 2008, 22:45 uur
Crush schreef:
Dit is niet zijn lijstje, dit is het lijstje van STUDIO BRUSSEL.
Zie het "Donna's top 5000" topic.
Overgens is de kwaliteit van de lijst hier stukken beter dan die van Donna: 2007 uitslag van tijdloze van Stubru op een fansite
0
geplaatst: 19 november 2008, 22:49 uur
Excuseer, maar aan mij is het niet besteed en vind ik al die 'gouwe ouwe meuk lijstjes' lood om oud ijzer.
0
geplaatst: 19 november 2008, 22:57 uur
31 december! Dat is natuurlijk vele interessanter: hebben we weer iets om naar te luisteren op oudejaarsavond 
Dan vraag ik me af wat je nota bene zoekt in dit topic, dat over een 'gouwe ouwe meuk lijstje' als dit gaat.

Crush schreef:
Excuseer, maar aan mij is het niet besteed en vind ik al die 'gouwe ouwe meuk lijstjes' lood om oud ijzer.
Dan vraag ik me af wat je nota bene zoekt in dit topic, dat over een 'gouwe ouwe meuk lijstje' als dit gaat.

0
geplaatst: 20 november 2008, 11:20 uur
Zelf vind ik de lijst van StuBru interessanter dan die van Donna, al staan hier ook te weinig nummers uit de jaren '60 en ook hier vind ik niet alles goed (Bush bv.).
Deze klassiekers ouwe meuk noemen getuigt trouwens van weinig muziekrespect.
Deze klassiekers ouwe meuk noemen getuigt trouwens van weinig muziekrespect.
0
geplaatst: 20 november 2008, 11:37 uur
Nou, die Studio Brussel lijst is anders ook al tamelijk oubollig. Veel stukgedraaide nummers die ik allang niet meer voor mijn plezier opzet en voor mij dan ook niet 'tijdloos' zijn. Ook wel erg saai met 97x rock en dan nog 2 keer Faithless en 1 keer Underworld...
0
geplaatst: 20 november 2008, 12:18 uur
Faithless en Underworld zijn nu misschien wat minder tijdloos maar in de jaren '90 waren ze toch belangrijke acts in de dance-scène. Bands als Bush en Foo Fighters vind ik ook te doorsnee klinken. Inderdaad is StuBru meer alternatief / rock getint waar dat Donna veel meer mainstream getint is (dat zie je aan hun lijst).
Maar de songs van bv. Nirvana, the Doors, Bob Dylan, R.E.M., U2, Deep Purple ... zijn toch tijdloze evergreens die eeuwig overeind blijven. Songs die zowel door de Donna-luisteraar als door de StuBru-luisteraar gewaardeerd worden.
Maar de songs van bv. Nirvana, the Doors, Bob Dylan, R.E.M., U2, Deep Purple ... zijn toch tijdloze evergreens die eeuwig overeind blijven. Songs die zowel door de Donna-luisteraar als door de StuBru-luisteraar gewaardeerd worden.
0
geplaatst: 20 november 2008, 12:26 uur
Mja, met alle respect, maar volgens mij zijn Underworld en vooral Faithless toch voor dance-acts die het goed doen bij het rockpubliek...
Maar goed, ik dacht dat Studio Brussel wel wat alternatiever was, maar deze lijst vind ik toch redelijk doorsnee. Met een Child of Time of Stairway to Heaven hoef je bij Kink FM bv. echt niet meer aan te komen.
Maar goed, ik dacht dat Studio Brussel wel wat alternatiever was, maar deze lijst vind ik toch redelijk doorsnee. Met een Child of Time of Stairway to Heaven hoef je bij Kink FM bv. echt niet meer aan te komen.
0
geplaatst: 20 november 2008, 12:44 uur
Deep Purple en Led Zeppelin waren in hun tijd (begin jaren '70) toch niet bepaald mainstream, integendeel, ze werden toen progressief genoemd. "Child of Time" en "Stairway to Heaven" zijn wel nummers waarmee die bands geassocieerd worden. Velen stemmen meer op hun favoriete bands dan songs en Deep Purple en Led Zeppelin zijn voor velen (ook voor mij) jeugdsentiment. Maar deze bands en nummers bereiken wel steeds een nieuw publiek wat hun tijdloosheid bewijst.
0
geplaatst: 20 november 2008, 12:48 uur
Ik vond die nummers ook mooi toen ik ze net ontdekte via de Top 100 Allertijden (de Nederlandse tegenhanger van de Donna lijst, denk ik), maar op een gegeven moment kende ik het wel en ging ik verder op mijn muzikale ontdekkingsreis. Ik denk niet dat ik beide nummers na mijn 18e (12 jaar terug) nog zelf op heb gezet...
0
geplaatst: 20 november 2008, 12:55 uur
Die 2 nummers kun je eigenlijk ook zien als vertegenwoordigers van een genre. Als iemand daar op stemt wil dat eigenlijk meer iets zeggen over wat ie goed vind, dan over wat zijn lievelingsband echt is.
Ik ben er wel van bewust dat er wel betere nummers zijn dan dat, maar ik ga ook geen lijstje doorsturen dat waarheidsgetrouw is.( Painkiller op 1, Over the Wall van Testament, Dyers Eve van Metallica, ...)
Want dat is als stemmen op het Vlaams Belang...
(nutteloos dus)
Ik stem dan liever op 'vertegenwoordigers' van mijn muzieksmaak. Zal One van Metallica op 1 staan (hoewel ze een hoop betere nummers hebben uitgebracht), gevolgd door Paranoid van Black Sabbath (zelfde opmerking) ... en ja, misschien zelf Child in Time. Liever die op 1 dan Nirvana of Gorky.
Kzal dit weekend eens nadenken over wat ik ga inzenden.
Ik ben er wel van bewust dat er wel betere nummers zijn dan dat, maar ik ga ook geen lijstje doorsturen dat waarheidsgetrouw is.( Painkiller op 1, Over the Wall van Testament, Dyers Eve van Metallica, ...)
Want dat is als stemmen op het Vlaams Belang...
(nutteloos dus)Ik stem dan liever op 'vertegenwoordigers' van mijn muzieksmaak. Zal One van Metallica op 1 staan (hoewel ze een hoop betere nummers hebben uitgebracht), gevolgd door Paranoid van Black Sabbath (zelfde opmerking) ... en ja, misschien zelf Child in Time. Liever die op 1 dan Nirvana of Gorky.

Kzal dit weekend eens nadenken over wat ik ga inzenden.
0
geplaatst: 20 november 2008, 12:58 uur
De nummers "Child of Time" en "Stairway to Heaven" kende ik van toen ik zo'n 12 was. Natuurlijk heb ik nadien nog veel meer muziek leren kennen en ik blijf nu nog steeds goede muziek ontdekken (ook via MuMe). Maar daarom ga ik "Child of Time" en "Stairway to Heaven" niet minder goed vinden.
Ik kan AGE-411 ook goed begrijpen. "Child of Time" en "Stairway to Heaven" vertegenwoordigen een bepaalde generatie net als "Smells Like Teen Spirit" van Nirvana of "One" van Metallica dat doen. Hierdoor blijven die nummers in de belangstelling en worden zij ontdekt door een nieuwe generatie.
Ik kan AGE-411 ook goed begrijpen. "Child of Time" en "Stairway to Heaven" vertegenwoordigen een bepaalde generatie net als "Smells Like Teen Spirit" van Nirvana of "One" van Metallica dat doen. Hierdoor blijven die nummers in de belangstelling en worden zij ontdekt door een nieuwe generatie.
0
geplaatst: 20 november 2008, 13:08 uur
Grote verschillen met de lijst van Donna:
- Geen kampersmuzak in de aard van Anouk, Rihanne, Tokio Hotel en consorten
- Gemiddelde leeftijd van de lijst is wat hoger
- Bohemian Rhpasody staat gemiddel 15-20 plaatsen lager. Vleesbal is sinds 2004 zelf verdwenen uit de lijst.
- In de bovenste 20 zien we meer bands/nummers die ook op MuMe hoog staan (Pearl Jam, Radiohead, The Cure, Jeff Buckley, Tool)
- vorig jaar: 3 nummers van Pink Floyd
- Gemiddelde leeftijd van de lijst was vorig jaar 20 jaar. Kun je van Donna niet zeggen.
En natuurlijk zijn er details die je mss wel zouden opvallen. Mij valt zo bijvoorbeeld dat Master Of Puppets vorig jaar 33ste was. Terwijl die bij Donna geboycot wordt.
- Geen kampersmuzak in de aard van Anouk, Rihanne, Tokio Hotel en consorten

- Gemiddelde leeftijd van de lijst is wat hoger
- Bohemian Rhpasody staat gemiddel 15-20 plaatsen lager. Vleesbal is sinds 2004 zelf verdwenen uit de lijst.
- In de bovenste 20 zien we meer bands/nummers die ook op MuMe hoog staan (Pearl Jam, Radiohead, The Cure, Jeff Buckley, Tool)
- vorig jaar: 3 nummers van Pink Floyd
- Gemiddelde leeftijd van de lijst was vorig jaar 20 jaar. Kun je van Donna niet zeggen.
En natuurlijk zijn er details die je mss wel zouden opvallen. Mij valt zo bijvoorbeeld dat Master Of Puppets vorig jaar 33ste was. Terwijl die bij Donna geboycot wordt.

0
geplaatst: 20 november 2008, 13:56 uur
Rihanna en Tokio Hotel zijn zeker niet tijdloos te noemen, ik kan mij moeilijk voorstellen dat over 30 jaar daarover nog gesproken wordt. Terwijl bands als the Beatles, Rolling Stones, Pink Floyd en the Doors bv. steeds door een nieuwe generatie worden ontdekt en gewaardeerd (ook op MuMe).
* denotes required fields.