Muziek / Algemeen / De Tijdloze (Studio Brussel)
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2008, 16:51 uur
31 december wordt weer een leuk dagje. Voor een lijstenfreak als ik zelfs een hoogdag.
Een goed idee van stubru om uit te breiden naar 5 nummers. Ik hoop gewoon dat Pink Floyd met zijn Comf Numb en Shine on.. stijgen en dat Alive en Child in Time hoger staan (zal nogal vrij moeilijk worden).
Mia moet eindelijk weg bovenaan.
De meeste stemmen voor de ultieme tijdloze die ik binnenkrijg zijn vooral van stubru luisteraars (vanop stijn zijn tijdlozesite). Daarom lijken die 2 lijsten op elkaar met een invloed van de Nederlandse classic rock fans.
(voor diegene die nog niet hebben gestemd: http://www.ultiemetijdloze.tk)
Over donna heb ik weinig woorden vuil te maken. 85 nummers horen niet in die top 100 thuis, 15 min of meer wel (of kan ik nog vrede met nemen). Maaaar.. het is de laatste donnalijst dus ga ik het daarbij houden.
Srr voor de mensen die iets tegen mijn lijst hebben (ut), herman stuurde dat "Verschillende Tijdloze Topics maar even samengevoegd zijn".
Een goed idee van stubru om uit te breiden naar 5 nummers. Ik hoop gewoon dat Pink Floyd met zijn Comf Numb en Shine on.. stijgen en dat Alive en Child in Time hoger staan (zal nogal vrij moeilijk worden).
Mia moet eindelijk weg bovenaan.
De meeste stemmen voor de ultieme tijdloze die ik binnenkrijg zijn vooral van stubru luisteraars (vanop stijn zijn tijdlozesite). Daarom lijken die 2 lijsten op elkaar met een invloed van de Nederlandse classic rock fans.
(voor diegene die nog niet hebben gestemd: http://www.ultiemetijdloze.tk)
Over donna heb ik weinig woorden vuil te maken. 85 nummers horen niet in die top 100 thuis, 15 min of meer wel (of kan ik nog vrede met nemen). Maaaar.. het is de laatste donnalijst dus ga ik het daarbij houden.
Srr voor de mensen die iets tegen mijn lijst hebben (ut), herman stuurde dat "Verschillende Tijdloze Topics maar even samengevoegd zijn".
0
geplaatst: 28 november 2008, 16:57 uur
AGE-411 schreef:
En natuurlijk zijn er details die je mss wel zouden opvallen. Mij valt zo bijvoorbeeld dat Master Of Puppets vorig jaar 33ste was. Terwijl die bij Donna geboycot wordt.
En natuurlijk zijn er details die je mss wel zouden opvallen. Mij valt zo bijvoorbeeld dat Master Of Puppets vorig jaar 33ste was. Terwijl die bij Donna geboycot wordt.

Tis idd erg. Niet alleen MoP maar ook Black, Fade to Black en Comfortably Numb staan niet bij de keuzelijst noch in de top 5000.
Iemand trouwens zin om Fade to Black in de tijdloze te stemmen, de andere 3 staan er al in. Zo'n pareltje van het goeie Metallica (lees: Metallica van de jaren 80) mag toch niet ontbreken.
0
Feeder
geplaatst: 3 december 2008, 17:52 uur
Mijn top 5 dit jaar 
1. dEUS - Hotellounge
2. The Smiths - There is a Light That Never Goes Out
3. Radiohead - Fake Plastic Trees
4. The Doors - The End
5. Joy Division - Love Will Tear Us Apart

1. dEUS - Hotellounge
2. The Smiths - There is a Light That Never Goes Out
3. Radiohead - Fake Plastic Trees
4. The Doors - The End
5. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
0
geplaatst: 3 december 2008, 17:55 uur
Wibren schreef:
Tis idd erg. Niet alleen MoP maar ook Black, Fade to Black en Comfortably Numb staan niet bij de keuzelijst noch in de top 5000.
Iemand trouwens zin om Fade to Black in de tijdloze te stemmen, de andere 3 staan er al in. Zo'n pareltje van het goeie Metallica (lees: Metallica van de jaren 80) mag toch niet ontbreken.
(quote)
bwaja, ze hebben wel wat betere nummers gemaakt in de 80's.
0
geplaatst: 31 december 2008, 10:27 uur
Voor de geïnteresseerden, de tijdloze begint over een halfuurtje.
0
Feeder
geplaatst: 31 december 2008, 16:34 uur
Omdat er massa's goeie nummers instaan én omdat de Tijdloze een mooie traditie is.

Wel jammer dat er vandaag nagenoeg geen berichten gepost zijn in dit topic. Musicmeter is en blijft wel een site van Nederland maar de afgelopen jaren waren er toch heel wat gebruikers die naar deze heerlijke lijst luisterden. Blijkbaar is dat dit jaar niet het geval. Of misschien hebben ze gewoon de behoefte niet om te posten? Wie zal het zeggen?
Feit is dat ik al sinds 11.00 deze voormiddag onafgebroken aan het luisteren ben en dat ik me kostelijk amuseer. En dat mag geweten zijn!
Bij deze wens ik iedereen nog een fijne oudejaar toe!
(en veel luisterplezier
)
0
geplaatst: 31 december 2008, 22:07 uur
Feeder schreef:
Omdat er massa's goeie nummers instaan én omdat de Tijdloze een mooie traditie is.
Wel jammer dat er vandaag nagenoeg geen berichten gepost zijn in dit topic. Musicmeter is en blijft wel een site van Nederland maar de afgelopen jaren waren er toch heel wat gebruikers die naar deze heerlijke lijst luisterden. Blijkbaar is dat dit jaar niet het geval. Of misschien hebben ze gewoon de behoefte niet om te posten? Wie zal het zeggen?
Feit is dat ik al sinds 11.00 deze voormiddag onafgebroken aan het luisteren ben en dat ik me kostelijk amuseer. En dat mag geweten zijn!
(en veel luisterplezier
)
(quote)

(en veel luisterplezier
)Ik heb hem ook min of meer integraal beluisterd tijdens het studeren, de (vastgeroeste) top 15 heb ik gemist wegens familie die niet zo gesteld is op Suds & Soda bij het eten
. Hoewel de lijst beter is dan andere radiostations is het meer uit traditie dat ik luister dan uit nieuwsgierigheid. Al hoop ik stiekem voor een opmars van My Heroics de komende jaren, heerlijk nummer 
De presentatie was trouwens de beste in jaren, enkel die Kazou... ik hoorde ook 'Daar Gaat Ze' ipv 'Under the Bridge'

0
The Oath
geplaatst: 26 november 2009, 17:16 uur
31 december om 10u is het weer zover.
http://www.stubru.be/progra...
Waarom hoor je hierop te stemmen?
http://www.stubru.be/progra...
Waarom hoor je hierop te stemmen?
deric raven schreef:
Mag een Nederlander trouwens ook stemmen??
De Tijdloze is namelijk wel de lijst der lijsten.
Mag een Nederlander trouwens ook stemmen??
De Tijdloze is namelijk wel de lijst der lijsten.
yoeridedeygere schreef:
jup. een eindejaar zonder tijdloze is géén eindejaar
jup. een eindejaar zonder tijdloze is géén eindejaar
Titmeister schreef:
Wel geinig dat nummers als Master of Puppets en Monkey Gone to Heaven erin staan, die zal je toch niet zo snel in de Nederlandse top 2000 tegenkomen. Al met al wel een leuke lijst, al mist er natuurlijk wel wat, maar in welke lijst niet?
Wel geinig dat nummers als Master of Puppets en Monkey Gone to Heaven erin staan, die zal je toch niet zo snel in de Nederlandse top 2000 tegenkomen. Al met al wel een leuke lijst, al mist er natuurlijk wel wat, maar in welke lijst niet?
grovonion schreef:
Ik vindt Stubru de met grote voorsprong beste radiozender in de mij bekende wereld. Lange auto ritten door Duitsland en de VS hebben alvast niks beters opgeleverd dan een college-radio station dat 24-uur rond de klok grunge draait. In Belgie is het al zeker niks, Radio Donna en zo kunnen nog niet eens tot aan de enkels van Stubru reiken.
Ik vindt Stubru de met grote voorsprong beste radiozender in de mij bekende wereld. Lange auto ritten door Duitsland en de VS hebben alvast niks beters opgeleverd dan een college-radio station dat 24-uur rond de klok grunge draait. In Belgie is het al zeker niks, Radio Donna en zo kunnen nog niet eens tot aan de enkels van Stubru reiken.
kaztor schreef:
Als ik zo naar deze Belgische lijst kijk mogen ze van mij dat suffe Hollandse Top 1000 Allertijden-gedoe zo uit de ether verbannen.
Dit is nl. honderd-duizend keer leuker!
Als ik zo naar deze Belgische lijst kijk mogen ze van mij dat suffe Hollandse Top 1000 Allertijden-gedoe zo uit de ether verbannen.
Dit is nl. honderd-duizend keer leuker!
LucM schreef:
Zelf vind ik de lijst van StuBru interessanter dan die van Donna.
Deze klassiekers ouwe meuk noemen getuigt trouwens van weinig muziekrespect.
Zelf vind ik de lijst van StuBru interessanter dan die van Donna.
Deze klassiekers ouwe meuk noemen getuigt trouwens van weinig muziekrespect.
Feeder schreef:
Can't Wait!
Can't Wait!
0
The Oath
geplaatst: 27 november 2009, 12:31 uur
Mijn 5 ingestuurde nummers
:
The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
The Doors - The End
Metallica - Master Of Puppets
Black Sabbath - Paranoid
Metallica - One
Daarnaast circuleren er over het internet weer oproepen in de aard van:
- Bowie er terug in!
- Fade To Black in de lijst!
En niet tevergeefs, vorig jaar was na jaren problemen 'Blitzkrieg Bop' de hoogste nieuwkomer.
:The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
The Doors - The End
Metallica - Master Of Puppets
Black Sabbath - Paranoid
Metallica - One
Daarnaast circuleren er over het internet weer oproepen in de aard van:
- Bowie er terug in!
- Fade To Black in de lijst!
En niet tevergeefs, vorig jaar was na jaren problemen 'Blitzkrieg Bop' de hoogste nieuwkomer.
0
Buffalotid
geplaatst: 28 november 2009, 14:42 uur
Deep Purple - Child in Time
Pink Floyd - Shine on you crazy diamond
Pink Floyd - Wish you were here
Pink Floyd - Comfortably Numb (mogen ze ook eens live laten horen)
Pearl Jam - Black
Zeer gericht gestemd dus, geen Us and Them, Time of Echoes maar wel degene die erin staan. Hopelijk stemmen de Floydfans hier ook!
Wat Child in Time betreft, voor mij de enige echte nr 1 (Of is Mia echt beter ?
)
Pink Floyd - Shine on you crazy diamond
Pink Floyd - Wish you were here
Pink Floyd - Comfortably Numb (mogen ze ook eens live laten horen)
Pearl Jam - Black
Zeer gericht gestemd dus, geen Us and Them, Time of Echoes maar wel degene die erin staan. Hopelijk stemmen de Floydfans hier ook!
Wat Child in Time betreft, voor mij de enige echte nr 1 (Of is Mia echt beter ?
)
0
The Oath
geplaatst: 29 november 2009, 16:57 uur
dANTE G schreef:
Dit jaar beginnen ze om 10u, en zouden ze alle nummers compleet spelen. (Al betwijfel ik of ze 'Shine On You Crazy Diamond' compleet gaan laten horen
). Maar een nummer als Master Of Puppets compleet laten spelen moet toch geen probleem zijn hoop ik.Ze gaan ook gewoon door tot wanneer alles gespeeld is. Dus geen einduur waar ze zich krampachtig moeten aan vast houden zoals destijds bij Donna es, waar ze op een 45 min de top10 moesten spelen
.Eigenlijk zouden we massaal op de grote nummers moeten stemmen om Roos van Acker te kloten

0
Buffalotid
geplaatst: 29 november 2009, 21:45 uur
The Oath schreef:
Dit jaar beginnen ze om 10u, en zouden ze alle nummers compleet spelen. (Al betwijfel ik of ze 'Shine On You Crazy Diamond' compleet gaan laten horen
). Maar een nummer als Master Of Puppets compleet laten spelen moet toch geen probleem zijn hoop ik.
Ze gaan ook gewoon door tot wanneer alles gespeeld is. Dus geen einduur waar ze zich krampachtig moeten aan vast houden zoals destijds bij Donna es, waar ze op een 45 min de top10 moesten spelen
.
Eigenlijk zouden we massaal op de grote nummers moeten stemmen om Roos van Acker te kloten
(quote)
). Maar een nummer als Master Of Puppets compleet laten spelen moet toch geen probleem zijn hoop ik.Ze gaan ook gewoon door tot wanneer alles gespeeld is. Dus geen einduur waar ze zich krampachtig moeten aan vast houden zoals destijds bij Donna es, waar ze op een 45 min de top10 moesten spelen
.Eigenlijk zouden we massaal op de grote nummers moeten stemmen om Roos van Acker te kloten
..wat ik dus toch een beetje heb gedaan. Allemaal dus op Shine on you crazy diamond en Child in Time
(veel langere nummers zullen er ni inkomen)
0
Buffalotid
geplaatst: 1 december 2009, 12:56 uur
Incompatible Browser | Facebook
(Ne zeker Greg Docx is me een initiatief gestart... tzal ni simpel zijn maar er zen er velen die Child in Time beter vinden dan Mia of Smells Like.. dus waarop wachten jullie? :d )
(Ne zeker Greg Docx is me een initiatief gestart... tzal ni simpel zijn maar er zen er velen die Child in Time beter vinden dan Mia of Smells Like.. dus waarop wachten jullie? :d )
0
The Oath
geplaatst: 1 december 2009, 13:41 uur
Buffalotid schreef:
Ik zag het al op de tijdloze website in de gastenboekberichten.
Nuja, ik hoop dat we die groep wat kunnen doen aangroeien tegen volgend jaar op.

0
Buffalotid
geplaatst: 5 december 2009, 18:34 uur
Er zijn nog zowat 10 miljoen mensen uit België die nog niet gestemd hebben (meer zelfs) dus de weg ligt open 

0
geplaatst: 5 december 2009, 21:29 uur
Buffalotid schreef:
Waarom zouden we dat overschatte schreeuwnummer hier ook hoog moeten laten eindigen? Dan wordt de lijst een kopie van die kazige muffe 50+ lijst van radio2000, alsjeblieft niet zeg. Zo lijkt het nog alsof StuBru een beetje smaak heeft en met zijn tijd is meegegaan

0
The Oath
geplaatst: 5 december 2009, 21:38 uur
orbit schreef:
Waarom zouden we dat overschatte schreeuwnummer hier ook hoog moeten laten eindigen? Dan wordt de lijst een kopie van die kazige muffe 50+ lijst van radio2000, alsjeblieft niet zeg. Zo lijkt het nog alsof StuBru een beetje smaak heeft en met zijn tijd is meegegaan
(quote)
Tis geen kwestie van met de tijd meegaan, tis een kwestie van goei nummers op hun plaats te laten staan tot er waardige opvolgers zijn.
0
geplaatst: 5 december 2009, 22:11 uur
Kom op zeg, die zijn er allang. Child in Time is misschien leuk voor als je 16 bent of al 40 jaar naar dezelfde 10 rockplaten luistert, maar wat mij betreft komt die doodgeslagen dinosaurus helemaal niet meer in de lijst.
Er zou eigenlijk een verbod moeten staan op Child in Time, Stairway to Heaven, Bohemian Rhapsody.
Dat Studio Brussel die uitgekauwde nummers ook over neemt valt ze van me tegen.
Er zou eigenlijk een verbod moeten staan op Child in Time, Stairway to Heaven, Bohemian Rhapsody.
Dat Studio Brussel die uitgekauwde nummers ook over neemt valt ze van me tegen.
0
geplaatst: 5 december 2009, 22:25 uur
Mijn doelgericht lijstje:
1. Simple Minds - New Gold Dream (81, 82, 83, 84): stond er twee jaar geleden nét niet in.
2. Metallica - One: mag nu eindelijk eens op 1.
3. The Cure - A Forest: top 10-plaats behouden.
4. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: top 50-plaats behouden.
5. XTC - Dear God: ook kanshebber om er op een dag in te komen.
Overigens wil ik nog gauw even reclame maken voor deze prachtige website: http://tijdloze.stijnshome.be/.
1. Simple Minds - New Gold Dream (81, 82, 83, 84): stond er twee jaar geleden nét niet in.
2. Metallica - One: mag nu eindelijk eens op 1.
3. The Cure - A Forest: top 10-plaats behouden.
4. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: top 50-plaats behouden.
5. XTC - Dear God: ook kanshebber om er op een dag in te komen.
Overigens wil ik nog gauw even reclame maken voor deze prachtige website: http://tijdloze.stijnshome.be/.
0
geplaatst: 5 december 2009, 23:39 uur
The Oath schreef:
Tis geen kwestie van met de tijd meegaan, tis een kwestie van goei nummers op hun plaats te laten staan tot er waardige opvolgers zijn.
Kan het beantwoorden, maar wat herman zegt snijdt evenveel hout

0
geplaatst: 5 december 2009, 23:46 uur
Ach, voor mij speelt de ouderdom van het nummer totaal geen rol, goede muziek is van alle tijden.
In een toplijst hoort zowel Child in Time en Bohemian Rhapsody als the Cure en the Smiths als the Beatles en the Doors alsook Arcade Fire en Sigur Rós in thuis.
In een toplijst hoort zowel Child in Time en Bohemian Rhapsody als the Cure en the Smiths als the Beatles en the Doors alsook Arcade Fire en Sigur Rós in thuis.
0
geplaatst: 5 december 2009, 23:52 uur
Kijk, het gaat me echt niet om The Cure (voordat die favoriete viool weer eens wordt toegespeelt naar mij, waar ik werkelijk moemoemoe van word). Natuurlijk niet. Maar wat herman zegt: waarom toch steeds weer Bohemian, Child Time en Stairway To Heaven?? Dat zijn inmiddels echt equivalenten van Saai, Saaier, Saaist.. de greatest hits van BZN steken nog glorievol af tegen deze uitgekauwde flutnummers. Theatrale, bombastische en vooral lege rocknummers.. misschien aardig voor als je je nog nooit in de rest van het muziekoeuvre hebt verdiept, maar toch wel erg versleten ouwe koek als je eens wat verder hebt gekeken dan de jaren 70
En zelfs voor de jaren 60/70 zijn er veel interessanter songs en acts te noemen.. Snap ook niet dat The End of Venus In Furs bijvoorbeeld niet veel hoger staan en dezelfde status hebben als die saaie ouwe rocknummers, maar waarschijnlijk zelfs toen ál hun tijd te ver vooruit en nog steeds niet begrepen door het op volle toeren rockpubliek 
En zelfs voor de jaren 60/70 zijn er veel interessanter songs en acts te noemen.. Snap ook niet dat The End of Venus In Furs bijvoorbeeld niet veel hoger staan en dezelfde status hebben als die saaie ouwe rocknummers, maar waarschijnlijk zelfs toen ál hun tijd te ver vooruit en nog steeds niet begrepen door het op volle toeren rockpubliek 
0
geplaatst: 6 december 2009, 00:04 uur
De reden waarom nummers als Bohemian Rhapsody, Child in Time en Stairway To Heaven zeer populair zijn en blijven is omdat ze een bepaalde groep vertegenwoordigen. Voor sommigen is het jeugdsentiment, anderen herontdekken dan weer die nummers en hoe dan ook, ze zijn volkomen uniek en vaak worden ze ook niet gedraaid.
Hetzelfde geldt voor A Forest, hét favoriete nummer van de new wave-generatie of Smells Like Teen Spirit en Alive, dat dat weer de grungeliefhebbers vertegenwoordigt. De luisteraars kiezen weer voor datzelfde nummer om ze hoog in de lijst te doen belanden.
Inderdaad horen The End en Venus In Furs beslist in de toplijst thuis net als the Beatles en Bob Dylan, de jaren '60 zijn te karig vertegenwoordigd in de tijdloze van StuBru.
Hetzelfde geldt voor A Forest, hét favoriete nummer van de new wave-generatie of Smells Like Teen Spirit en Alive, dat dat weer de grungeliefhebbers vertegenwoordigt. De luisteraars kiezen weer voor datzelfde nummer om ze hoog in de lijst te doen belanden.
Inderdaad horen The End en Venus In Furs beslist in de toplijst thuis net als the Beatles en Bob Dylan, de jaren '60 zijn te karig vertegenwoordigd in de tijdloze van StuBru.
0
geplaatst: 6 december 2009, 00:17 uur
Tsja, aangezien de jaren 60/70 oververtegenwoordigt zijn in de top2000 kan het me niet zoveel schelen dat StuBru dat relatief links laat liggen. Een lijst die zowel jaren voor 1980 en ná 1980 goed weergeeft moet ik nog tegenkomen.
0
geplaatst: 8 december 2009, 17:11 uur
Even hier de aandacht vestigen op onze eigen top 2000 die terug te vinden is in het MuMeLadder 2009 # 1 topic
Begin dit jaar zijn we van start gegaan met 2560 nummers welke gingen strijden voor de MuMeLadder 2009 - Top 2000, ons alternatief voor de Radio 2 Top 2000.
Vele stemrondes later zijn er nog 32 nummers in de race die meestrijden om de nummer 1 positie van deze top 2000.
De ranglijst van de nummers 33 t/m 2000 kun je in het topic nalezen (wel even een paar bladzijden terugbladeren) Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2009 #1
De 32 nummers zijn uiteindelijk verdeeld over 21 artiesten.
De procedure voor de finale is heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus niet je lijst posten in het topic.
Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 18 december om 17.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 20 december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 80 eindlijstjes ontvangen, het streven is natuurlijk om dit aantal te overtreffen.
Dit zijn de 32 nummers waaruit gekozen kan worden.
01. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
02. David Bowie - Heroes
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence
04. dEUS - Instant Street
05. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
06. Japan - Nightporter
07. Joy Division - Atmosphere
08. Joy Division - Decades
09. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
10. Joy Division - New Dawn Fades
11. Kate Bush - Cloudbusting
12. Kate Bush - Wuthering Heights
13. Love - Alone Again Or
14. Massive Attack - Teardrop
15. Neil Young - Like a Hurricane
16. New Order - Blue Monday
17. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
18. Pearl Jam - Black
19. Pixies - Debaser
20. Pixies - Monkey Gone to Heaven
21. Pixies - Where is My Mind?
22. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
23. Talking Heads - Psycho Killer
24. The Cure - A Forest
25. The Cure - Pictures of You
26. The Doors - Riders on the Storm
27. The Doors - The End
28. The Smiths - How Soon Is Now?
29. The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
30. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
31. The Velvet Underground - Heroin
32. The Velvet Underground - Venus In Furs
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC
Begin dit jaar zijn we van start gegaan met 2560 nummers welke gingen strijden voor de MuMeLadder 2009 - Top 2000, ons alternatief voor de Radio 2 Top 2000.
Vele stemrondes later zijn er nog 32 nummers in de race die meestrijden om de nummer 1 positie van deze top 2000.
De ranglijst van de nummers 33 t/m 2000 kun je in het topic nalezen (wel even een paar bladzijden terugbladeren) Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2009 #1
De 32 nummers zijn uiteindelijk verdeeld over 21 artiesten.
De procedure voor de finale is heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus niet je lijst posten in het topic.
Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 18 december om 17.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 20 december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 80 eindlijstjes ontvangen, het streven is natuurlijk om dit aantal te overtreffen.
Dit zijn de 32 nummers waaruit gekozen kan worden.
01. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
02. David Bowie - Heroes
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence
04. dEUS - Instant Street
05. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
06. Japan - Nightporter
07. Joy Division - Atmosphere
08. Joy Division - Decades
09. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
10. Joy Division - New Dawn Fades
11. Kate Bush - Cloudbusting
12. Kate Bush - Wuthering Heights
13. Love - Alone Again Or
14. Massive Attack - Teardrop
15. Neil Young - Like a Hurricane
16. New Order - Blue Monday
17. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
18. Pearl Jam - Black
19. Pixies - Debaser
20. Pixies - Monkey Gone to Heaven
21. Pixies - Where is My Mind?
22. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
23. Talking Heads - Psycho Killer
24. The Cure - A Forest
25. The Cure - Pictures of You
26. The Doors - Riders on the Storm
27. The Doors - The End
28. The Smiths - How Soon Is Now?
29. The Smiths - There's a Light That Never Goes Out
30. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties
31. The Velvet Underground - Heroin
32. The Velvet Underground - Venus In Furs
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC
0
The Oath
geplaatst: 8 december 2009, 17:56 uur
Wat moet je doen met de nummers die je niet kent? een top25 ofzo inzenden?
0
geplaatst: 8 december 2009, 17:58 uur
Nee, die ga je luisteren. Er staan Youtube-linkjes bij. Het is namelijk wel de bedoeling dat je een volledige top 32 instuurt.
0
The Oath
geplaatst: 9 december 2009, 00:31 uur
Beste nummer in die lijst is zonder twijfel 'The End'.
btw: "This video is not available in your country due to copyright restrictions."
Maar er wordt aan gewerkt. Je kan op mijn inzending rekenen.
Bob Dylan was in 2007 een nieuwkomer met 'Like A Rolling Stone' op 66.
btw: "This video is not available in your country due to copyright restrictions."
Maar er wordt aan gewerkt. Je kan op mijn inzending rekenen.

LucM schreef:
beslist in de toplijst thuis net als the Beatles en Bob Dylan, de jaren '60 zijn te karig vertegenwoordigd in de tijdloze van StuBru.
beslist in de toplijst thuis net als the Beatles en Bob Dylan, de jaren '60 zijn te karig vertegenwoordigd in de tijdloze van StuBru.
Bob Dylan was in 2007 een nieuwkomer met 'Like A Rolling Stone' op 66.

* denotes required fields.