MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Jaren 80

zoeken in:
3 in de top 40, 4 in de Nationale hitparade.
Geen nummer 1 dus.

Ik zat het net zelf even na te kijken: jullie hebben gelijk en ik sta gecorrigeerd.

Gek he, in mijn herinnering was dit wel degelijk een nummer-1 hit. Maar ja, herinneringen zijn wel vaker gekleurd

Voor het overige geef ik Snakeskin overigens gelijk hoor. Spandau Ballet hoort helemaal bij de jaren tachtig. Letterlijk: eerste hit in '80, laatste in '89. Andere genoemde artiesten als Michael Jackson, Madonna, Prince en Bruce Springsteen, overstijgen dat decennium. Niet alleen qua hits, maar vooral ook qua invloed en blijvende naamsbekendheid.

deric raven schreef:
YouTube - Laatste Uitzending Curry & Van Inkel (16 oktober 1987)

De laatste Curry en Van Inkel.
Had ik eventjes zin in.

Ik dus nu.
31 jaar geleden alweer...het leukste radio programma waar ik ooit naar geluisterd heb.

Poeha schreef:
(quote)

Ik dus nu.
31 jaar geleden alweer...het leukste radio programma waar ik ooit naar geluisterd heb.

Die jongens zijn leuk bezig!

Toch leuk dat er van sommige programma's van toen nog veel na te luisteren is.
Alle Stenders & van Inkel's staan ook op YT (zonder de muziek) en ook de meeste shows van Weeshuis van de Hits en Ronflonflon zijn te vinden op hun eigen sites.

Ach ja...weeshuis van de Hits.
Mooie tijden!

Ik ga gaten graven. Want...

Kalamitsi
Hoe muziek generaties verbindt, volgens wetenschappelijk onderzoek. Interessant leesvoer.

https://www.boekman.nl/wp-content/uploads/2019/03/bm92_bogt_ter_muziek.pdf

Gast
geplaatst: vandaag om 10:22 uur

geplaatst: vandaag om 10:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.