Muziek / Algemeen / Jaren 80
zoeken in:
0
geplaatst: 21 maart 2011, 01:43 uur
chevy93 schreef:
Wat is de meerwaarde om er bij stil te staan dat het vroeger anders was?
Wat is de meerwaarde om er bij stil te staan dat het vroeger anders was?
Lees de post van Chameleon Day nog maar eens.
Het is verder aan jou om daar iets van te vinden, voor de discussie (over muziekbeleving min of meer) is dit zijsprongetje niet echt relevant (al schuilt er op zich wel weer een andere discussie in).Als laatste: er is een discussie gaande, jij pikt er een kwootje uit en trekt dat in een compleet andere context en praat vervolgens nog wat mensen een waardeoordeel aan. Vind je het gek dat men dan geagiteerd reageert?
dazzler schreef:
Binnen nu en 10 jaar zullen heel wat youngsters niet enkel jazz en 60s rock
in paps of mams platenbak vinden, maar punk en new wave ... let maar eens op.
Binnen nu en 10 jaar zullen heel wat youngsters niet enkel jazz en 60s rock
in paps of mams platenbak vinden, maar punk en new wave ... let maar eens op.
Ik denk eerder grunge, britpop, etc. Daar vind je nu al wat voorbeelden van op de site.

0
geplaatst: 21 maart 2011, 01:52 uur
Ik geef jaarlijks aan mijn vader een grunge of britpop cd voor vaderdag.
New wave en punk heeft hij al genoeg.
New wave en punk heeft hij al genoeg.
0
Soledad
geplaatst: 21 maart 2011, 12:52 uur
orbit schreef:
Ja, de jong bejaarden komen hier weer met papa's geruite pantoffelsmaak gooien
Veel kinderen helaas toch geïndoctrineerd door trieste types die nooit verder kwamen dan hun eigen muzikale 10 jaar jeugd, het grootschalig misbruik door de katholieke kerk is er heilig bij.
(quote)
Ja, de jong bejaarden komen hier weer met papa's geruite pantoffelsmaak gooien
Veel kinderen helaas toch geïndoctrineerd door trieste types die nooit verder kwamen dan hun eigen muzikale 10 jaar jeugd, het grootschalig misbruik door de katholieke kerk is er heilig bij. Trieste opmerking. Over mensen met inhoudsloze berichten gesproken. Laat iedereen lekker luisteren wat hij zelf wilt. Jazz is wat ik het meest luister en wat het meeste met mij doet. Als je echter minder kortzichtig was geweest had je ook kunnen zien dat hip-hop, veel soorten rock en wereldmuziek ook mijn interesse hebben. Ik heb 24 genres op m'n Ipod en dat gaat van "Anton Aus Tirol" tot Chopin en van Tiesto tot John Coltrane.
0
geplaatst: 14 juli 2011, 01:57 uur
Chevy 93@
Straks is je computer stuk en daar sta je dan........straks is de benzine zo duur dat je je auto niet meer kan pakken of het vliegtuig.
Door alleen maar in het hier en nu te leven komt de klap des te harder aan wanneer er wat gebeurd omdat je je er niet bewust van bent. Bewustwording kan ook alleen maar door er bij stil te staan. Wist je bijvoorbeeld dat een patatje met toen ik zo oud was als jij maar omgerekend 0.80 Euro was?Moet je ook inderdaad niet te lang bij stilstaan want dan word je depressief. Maar toch eens om over na te denken.......verder veel succes in je nog prille bestaan!
PS:Alleen maar in het hier en nu leven en denken is een fout die de generatie jongeren in mijn tijd ook maakte en mijn leeftijdgenoten hebben daar ook wel een handje van.....
Straks is je computer stuk en daar sta je dan........straks is de benzine zo duur dat je je auto niet meer kan pakken of het vliegtuig.
Door alleen maar in het hier en nu te leven komt de klap des te harder aan wanneer er wat gebeurd omdat je je er niet bewust van bent. Bewustwording kan ook alleen maar door er bij stil te staan. Wist je bijvoorbeeld dat een patatje met toen ik zo oud was als jij maar omgerekend 0.80 Euro was?Moet je ook inderdaad niet te lang bij stilstaan want dan word je depressief. Maar toch eens om over na te denken.......verder veel succes in je nog prille bestaan!
PS:Alleen maar in het hier en nu leven en denken is een fout die de generatie jongeren in mijn tijd ook maakte en mijn leeftijdgenoten hebben daar ook wel een handje van.....
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 14:42 uur
Mooi plaatjesboek om te kijken, ik denk dat die schrijver wel een punt heeft over de jaren '80. Mooiere foto's dan in de jaren '70, dat zeker. Of de muziek beter was waag ik te betwijfelen.
Grappig is ook al vast het verschil in hoezen (blijkbaar) tussen de VS en Nederland. Hier onze hoes van Pull up to the bumper:
[img][/img]
Waarom hadden wij deze en de Amerikanen:
[img][/img]
Ben ik dan altijd benieuwd naar!
Grappig is ook al vast het verschil in hoezen (blijkbaar) tussen de VS en Nederland. Hier onze hoes van Pull up to the bumper:
[img][/img]
Waarom hadden wij deze en de Amerikanen:
[img][/img]
Ben ik dan altijd benieuwd naar!
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 14:47 uur
Ik wel! Eén van ons verkeerde adobe/flash?
Ik zal even andere foto's er bij zoeken!
Beter?
Beter?
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 oktober 2011, 14:52 uur
musician schreef:
Je linkt van rateyourmusic, waarschijnlijk staan die dat niet toe.
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 15:03 uur
musician schreef:
En, zijn deze foto's beter (ik zie ze tenminste wel)?
En, zijn deze foto's beter (ik zie ze tenminste wel)?
Ik zie ze ook, neem aan dat je ze middles properties hebt gekopieerd en geplaatst, maar wat een okko's om de adressen van die foto's op zo'n wijze (hex-codes?) weer te geven - wat neemt dat idioot veel ruimte in. Kon je geen plaatjes vinden via Google Afbeeldingen?
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 16:49 uur
Mjuman schreef:
Kon je geen plaatjes vinden via Google Afbeeldingen?
Kon je geen plaatjes vinden via Google Afbeeldingen?
Dit zijn plaatjes van Google afbeeldingen, kan alleen geen http plaatjes vinden, alleen data. En die nemen inderdaad heel veel ruimte in beslag. Ik dacht even dat het verder niemand op zou vallen (aan de lengte van het stukje merk je niets
)Maar als iemand suggesties heeft voor het kunnen gebruiken van plaatjes die bij de eigenschappen met "data" beginnen...
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 oktober 2011, 16:55 uur
musician schreef:
Dit zijn plaatjes van Google afbeeldingen, kan alleen geen http plaatjes vinden, alleen data. En die nemen inderdaad heel veel ruimte in beslag. Ik dacht even dat het verder niemand op zou vallen (aan de lengte van het stukje merk je niets
)
Maar als iemand suggesties heeft voor het kunnen gebruiken van plaatjes die bij de eigenschappen met "data" beginnen...
(quote)
)Maar als iemand suggesties heeft voor het kunnen gebruiken van plaatjes die bij de eigenschappen met "data" beginnen...
Je kunt ook gewoon de link van een google.images hit kopiëren zoals je eerst had gedaan. Echter sommige websites verbieden deeplinken, een van daarvan is blijkbaar rateyourmusic (volgens mij doet MusicMeter het trouwens ook) dus dan moet je gewoon een andere zoeken. Nadeel is alleen wel dat je dat zelf niet ziet omdat zo'n plaatje nog in je cache zit en derhalve wel getoond wordt.
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 19:46 uur
Aha. En de plaatjes worden meestal ook groter (te groot vaak) als je deeplinkt vanaf google.images (lieve hemel!
) . Er kan heel veel tijd gaan zitten in het zoeken van leuke http plaatjes die ook nog eens het juiste formaat hebben.
Maar goed, hoe dan ook. Waarom verschil tussen beide Grace Jones hoezen, dáár was het ten slotte allemaal om begonnen!
) . Er kan heel veel tijd gaan zitten in het zoeken van leuke http plaatjes die ook nog eens het juiste formaat hebben.Maar goed, hoe dan ook. Waarom verschil tussen beide Grace Jones hoezen, dáár was het ten slotte allemaal om begonnen!
1
geplaatst: 19 maart 2014, 01:13 uur
YouTube - Laatste Uitzending Curry & Van Inkel (16 oktober 1987)
De laatste Curry en Van Inkel.
Had ik eventjes zin in.
Had ik eventjes zin in.
0
geplaatst: 22 mei 2014, 14:37 uur
deric raven schreef:
Had ik eventjes zin in.
Had ik eventjes zin in.
Ga ik luisteren!
Gaaf.
0
geplaatst: 24 februari 2018, 12:49 uur
Bij Spandau Ballet - True:
Grappig, Spandau Ballet, Duran Duran en ook Wham waren juist zeer bepalend in de jaren 80; deze bands domineerden de hitlijsten met verschillende Top 10 hits en zelfs nummer 1 hits.
Ik schrijf The Cure ook hoger aan, maar een klassieker als A Forest haalde de 31e plek, een band als Echo & the Bunnymen haalde met The Killing Moon de lijst helemaal niet.
Ik hou van al deze bands, zo ook Tears For Fears, King, Paul Young, The Mission en Siouxsie & the Banshees.
Spandau Ballet schreef echt wel verschillende klassiekers; Only When You Leave, Through the Barricades, True en Gold.
Ook hun platen True en Parade verkochten toen erg goed, en het was echt niet alleen het meisjespubliek dat deze albums kocht.
Grappig, Spandau Ballet, Duran Duran en ook Wham waren juist zeer bepalend in de jaren 80; deze bands domineerden de hitlijsten met verschillende Top 10 hits en zelfs nummer 1 hits.
Ik schrijf The Cure ook hoger aan, maar een klassieker als A Forest haalde de 31e plek, een band als Echo & the Bunnymen haalde met The Killing Moon de lijst helemaal niet.
Ik hou van al deze bands, zo ook Tears For Fears, King, Paul Young, The Mission en Siouxsie & the Banshees.
Spandau Ballet schreef echt wel verschillende klassiekers; Only When You Leave, Through the Barricades, True en Gold.
Ook hun platen True en Parade verkochten toen erg goed, en het was echt niet alleen het meisjespubliek dat deze albums kocht.
0
geplaatst: 24 februari 2018, 13:45 uur
True en Gold zijn inderdaad klassiekers die je nog regelmatig op de radio hoort. Spandau Ballet heb ik nooit gerekend tot mijn favoriete bands wegens te gelikt (kenmerkend voor de new romantics) maar een compilatie kan wel voor mij.
Toch veel liever Spandau ballet dan die vele jaren '90 boybands (waarmee Spandau Ballet wel eens wordt vergeleken).
Toch veel liever Spandau ballet dan die vele jaren '90 boybands (waarmee Spandau Ballet wel eens wordt vergeleken).
0
geplaatst: 3 maart 2018, 07:22 uur
Dit gaat mij iets te ruig: de hitlijsten domineren, dat is is onzin. Spandau Ballet, Wham en Duran Duran waren bands met veel vrouwelijke fans die hun plaatjes kochten. Spandau Ballet piekte korstondig en heeft ook maar enkele top tien hits gehad en nooit een nummer 1 positie bereikt. Wham stopte er in 1986 al mee en Duran Duran is vooral beroemd vanwege het oervervelende "Reflex" Andere betere nummers die zij eerder uitbrachten scoorden gek genoeg minder. Maar over hitlijsten domineren in de jaren tachtig dan hebben wij het over Madonna, Prince, Springsteen en U2 en niet over deze bands die toen in de smaak vielen bij bakvissen die zich dat nu ook niet meer kunnen herinneren. Wham, Spandau Ballet en Duran Duran worden slechts herinnerd omdat zij in de jaren tachtig enige hits hadden die verder van weinig invloed waren. Dit in tegenstelling tot de andere genoemde artiesten.
0
geplaatst: 3 maart 2018, 09:43 uur
deric raven schreef:
Had ik eventjes zin in.
Had ik eventjes zin in.
Wow.. pure nostalgie...
0
geplaatst: 3 maart 2018, 12:02 uur
Michael Jackson domineerde toch duidelijk het meest de hitlijsten in de jaren '80 (al vanaf 1980 met The Jacksons en solo).
Spandau Ballet, Wham en Duran Duran werden (samen met Culture Club) geklasseerd onder new romantics en hadden vooral vrouwelijke aanhang maar na 1986 was de koek op.
Spandau Ballet, Wham en Duran Duran werden (samen met Culture Club) geklasseerd onder new romantics en hadden vooral vrouwelijke aanhang maar na 1986 was de koek op.
0
geplaatst: 3 maart 2018, 13:41 uur
Snakeskin schreef:
Dit gaat mij iets te ruig: de hitlijsten domineren, dat is is onzin. Spandau Ballet, Wham en Duran Duran waren bands met veel vrouwelijke fans die hun plaatjes kochten. Spandau Ballet piekte korstondig en heeft ook maar enkele top tien hits gehad en nooit een nummer 1 positie bereikt.
Dit gaat mij iets te ruig: de hitlijsten domineren, dat is is onzin. Spandau Ballet, Wham en Duran Duran waren bands met veel vrouwelijke fans die hun plaatjes kochten. Spandau Ballet piekte korstondig en heeft ook maar enkele top tien hits gehad en nooit een nummer 1 positie bereikt.
Als je van Nederland de norm maakt, heb je gelijk.
Spandau Ballet domineerde de muziekbladen in de UK van 1980 tot 1986. Ze scoorden er in die periode tien top 10 hits waarvan True vier weken op 1 stond. True haalde ook de top in Canada en Ierland en was samen met Gold en Only When You Leave een wereldhit (top 10 in verschillende continenten).
0
geplaatst: 3 maart 2018, 19:55 uur
ik neem in dit geval Nederland graag als norm, omdat Spandau Ballet en dominantie van hitlijsten bij mij niet hand in hand gaan.
0
geplaatst: 3 maart 2018, 23:17 uur
Hun leukste (wat mij betreft) was de grootste flop... how many lies
0
geplaatst: 4 maart 2018, 08:54 uur
Snakeskin schreef:
Spandau Ballet piekte korstondig en heeft ook maar enkele top tien hits gehad en nooit een nummer 1 positie bereikt.
Spandau Ballet piekte korstondig en heeft ook maar enkele top tien hits gehad en nooit een nummer 1 positie bereikt.
En deze dan? Nr 1 in NL in 1986:
Spandau Ballet - Through the Barricades - YouTube
0
geplaatst: 4 maart 2018, 12:37 uur
ik heb mij gebaseerd op op gegevens die staan op dutchcharts. Daar is de plaat niet verder gekomen dan een vierde stek.
* denotes required fields.