MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Aantal cd's

zoeken in:
135, volgens mij heeft MuMe niet echt invloed gehad op hoeveel CD's ik koop. Sindsdien koop ik wel meer CD's maar dat komt doordat ik meer geld heb dan daarvoor. Toen was ik gewoon altijd blut, maar als ik geld had wel een CD kocht.

veelste veel!

rond de 2500 a 2800 gok ik zo (cd's en cd-singles bij elkaar) 7 inch singles zo rond de 150 lp's 60 ongeveer.

Mijn woonkamer is ieder geval vol!

HammerHead schreef:
Dat laat je toch zeker eerst even hier weten, mocht je iets gaan verkopen.
Natuurlijk, al ga ik hier waarschijnlijk niet alles kwijt raken dan

The Simpsons....iemand...iemand ?

Mijn verzameling bestaat op dit moment uit 380 CD's en 80 CD-singles. Daarnaast heb ik 420 zelfgebrande kopietjes, die ik niet in jewel cases bewaar maar in fleecepacks (plastic hoesjes met binnenvoering). Dat bespaart 75% ruimte. Het weinige vinyl dat ik ooit heb gekocht begin jaren 80 is al lang de deur uit. Mijn CD's (inclusief de CD-R's) bewaar ik in 2 exemplaren van de gepatenteerde CD Cube van http://www.lorentzdesign.com, speciaal geïmporteerd vanuit Denver, Colorado, USA. Daar kan ik in totaal 816 jewel cases in kwijt. Ze staan naast elkaar op een basis met wieltjes. Kostte een godsvermogen, maar ben er ontzettend blij mee.

VdB
785 full CD's
235 Verzamel CD's
86 Singles

tnf
Gebrande niet meegerekend een paar honderd, met de gebrande erbij red ik de 350 waarschijnlijk wel. Al moet ik alles nog een keer tellen. Ik ben selectief wat betreft kopen, liever wat minder cd's in mijn kast waar ik echt van geniet (of waar ik mooie herinneringen aan heb) dan heel veel cd's waarmee ik niet echt een band heb. Scheelt nog geld ook. Waar mogelijk, probeer ik ze trouwens wel te kopen.

Het zijn er minder dan gemiddeld, als ik het topic zo lees. Toch zijn er veel mensen die beweren dat ik 'achterlijk veel cd's' heb. Misschien ligt het aan de omgeving. Ik kom uit een vérre van musicminded omgeving, waar 40 stuks al veel lijkt. Een Marco Borsato-cd en een verdwaalde Hitzone of 538 Dance Smash-hits, en veel meer hebben ze niet nodig.

Hoeveel er daadwerkelijk van meetellen, kan je na het zien van deze pagina (daar staat een soort database met al mijn cd's) bepalen. Ik vermoed dat lang niet iedereen de zogenaamde 'maandcd's' mee telt, die waren tenslotte illegaal --> Dat ik ze allemaal tweedehands gekocht heb zal geen verschil maken. En het zijn er procentueel best veel.
Als puber vond ik dat geweldige muziek. Dus ook dat genre hoort gewoon in de collectie thuis.

Ik heb een 113 cd's, een 18 singles en 6 tal cassettes en daar gaan er nog veel bijkomen.

Van ondermeer volgende groepen wil ik nog cd's/ extra cd's

- Metallica, echo and the bunnyman, a perfect circle, the smiths, the verve, bloc party, kraftwerk, siouxsie and the banshees, discobar galaxie,.... .

Plaatsgebrek is er niet, 'k heb nog een hele kast die vol cd's mag komen.

Bobiej
42 originele cd's hiero, mijn cd rek heeft geen plaats meer...

Ik heb circa 165 originele albums.

Marcel²
En ik, zou ik het zeggen.... Heel veel in ieder geval.

Allmusic
....zeg het maar Marcel, ik gok minimaal 3000 (voor jou dan, ik heb er vééél minder).

Marcel²
Dan zou ik ze toch een keertje moeten tellen.

Ik weet het niet precies. Ergens rond de 1200 ofzo.

damn wat hebben jullie verdomd veel cd's

Terwijl ik 165 al best veel vind.

Tsja, ik spaar al vanaf 1992 ofzo.

En vroeger kocht ik er wel 's tientallen tegelijk op een beurs ofzo. Ik geloof dat ik alleen van REM, Pulp en Smashing Pumpkins samen al meer dan 100 CD's heb.

Er staat wel tegenover dat ik ook meer jeugdzondes in huis heb. Die staan nu in een grote kist onder mijn bed te verstoffen.

Ik schat rond de 150 originele albums en het worden er steeds meer. Heb nog een heel aantal gebrande cd's maar die worden vervangen, zoniet weggegooid. Het vergt wat tijd om een originele verzameling te krijgen, maar hij wordt steeds mooier.

HiLL schreef:

c-moon schreef:
2217.. Waarvan een 100 tal op vinyl, de rest zijn CD's.

Tot mijn grote schrik (ik weet nog niet of dat positief of negatief is...) kwam ik net met een ruwe telling ook tot ongeveer hetzelfde aantal. Binnenkort zal ik eens kijken hoeveel kleine en grote schijfjes ik precies heb.

HiLL schreef:

Inderdaad.

tja, ook al bezig sinds 1995 met muziek en sinds ebay is er geen houden meer aan.
Ik schat iets van een 1300 cd's
iets van een 300 soundtracks = dus 1600 cd's
en nog een stapeltje van 100 lp's.

en gemiddeld komen er toch 200 cd's per jaar bij nu, soms nog meer, afhankelijk van de koopjes op ebay....

Marcel²
Ongeveer 90% van al mijn stemmen heb ik ook orgineel in bezit.
Heb ik het niet op cd dan vast wel ergens op LP, en veel jaren 80 singles.
Downloaden doe ik ook, maar als het album bevalt koop ik het altijd orgineel.

fredpit
Ik download niet...ik koop 2e hands,dat is goedkoper en dat behoud zijn waarde (lp's) ook beter

op het moment en origineel dus ongeveer 250cd,s en 350 lp's

ik heb kort geleden wel een 100cd's en 150lp's verkocht om weer betere/nieuwere muziek te kunnen kopen.Mijn collectie lp's wil ik voornamelijk uitbreiden richting jaren 60 en begin jaren 70. Nieuwe muziek en jazz koop ik op cd.

De muziekverslaving heeft een aantal jaartjes op een laag pitje gestaan,maar is mede dankzij MuMe weer behoorlijk aangewakkerd...

Sietse
totaal nu 1547 (platen, cd's en originele tapes (die niet op cd of plaat te krijgen zijn)

330 cd's

sinds de laatste telling zit ik nu op de 1120.

luisteraart
Ongeveer 130, en het zal niet snel meer groeien. Ik moet iets wel HEEL goed vinden wil ik het nog kopen.

Hoewel het segment Klassieke Muziek nog wel wat aanvulling behoeft, al zou ik zo niet weten wat omdat ik er erg weinig verstand van heb.

20 tot 30, waarvan ik er 10 tot 11 goed vindt, die staan dan ook in m'n top 10

een waar muziekliefhebber mag ik me wel noemen dus

vandaag weer 3 meer

In totaal zo'n 130 schat ik, was een aantal jaren stil gevallen maar ik heb dit jaar de verzamelwoede weer terug opgenomen. Ben van plan me de 10 beste platen van elk jaar aan te schaffen.

Joy
ik weiger pertinent ceedees te kopen zolang ze meer dan 20 euro per stuk kosten

verder weiger ik sowieso ceedees te kopen omdat mpdrietjes het erg goed doen en ik er niet voor naar de winkel hoef

ik heb sinds ik internetverbinding heb geen enkele cd meer gekocht, en das zon 6 jaar terug

Joy schreef:
Stelling 1:
ik weiger pertinent ceedees te kopen zolang ze meer dan 20 euro per stuk kosten

Stelling 2:
verder weiger ik sowieso ceedees te kopen omdat mpdrietjes het erg goed doen en ik er niet voor naar de winkel hoef

Haha, wat is nog de waarde van stelling 1 als je vervolgens met stelling 2 aan komt zetten....

Ten eerste, cd's zijn zelden tot nooit duurder dan € 20, vaak komen ze nog niet eens in de buurt (tenzij je bij FRS koopt, maar wie doet dat nou.....). Dus je eerste stelling mag je direct doorstrepen.

Je tweede stelling is al helemaal een non-argument, maar helaas wel tekenend voor een grote bevolkingsgroep. Het niet kopen van iets omdat het zogenaamd te duur is en daarom maar gewoon illegaal verkrijgen. Schijnt tegenwoordig opeens heel normaal te zijn. Zeg Joy, auto's zijn ook wel erg duur he, waarom niet gewoon lekker een raampje intikken en wegscheuren. Makkelijk zat toch? Hadden ze 'm maar niet zo duur moeten maken.

Tenzij je natuurlijk betaald voor die mp3's, maar doe je dat ook?

Joy
godallemachtig, dat er nog serieus gereageerd wordt op mijn stellingen

sorry, je kent me niet, kon je niet weten, ik zit wederom maar wat te geinen, as usual

niet te nors he

oh, mocht je het echt willen weten, ik betaal niet voor een mp3, net als dat ik nu en dan niet betaal voor een pakje kauwgom, brood, of flesje bier

erg he

Gast
geplaatst: vandaag om 16:04 uur

geplaatst: vandaag om 16:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.