Muziek / Algemeen / Idols, X-Factor e.d.
zoeken in:
0
geplaatst: 12 maart 2006, 12:01 uur
Electro_ schreef:
Ik denk dat Raffaëla wel een blijfertje is.
Ik denk dat Raffaëla wel een blijfertje is.
Hetzelfde werd van Boris gezegd, niet? Mijn mening is wanneer je echt iets wilt bereiken in de muziek (dan leg ik de lat zelfs niet hoger dan Spice Girls, Lopez of Kelly Claxon) dan moet je nooit met idols meedoen. Wanneer je een paar maanden van de roem wilt proeven en commercieel en artistiek niets in te brengen hebt dan is het een mooie formule om van een nobody een -wanna be anybody- te maken. niets meer en niets minder.
Uiteraard wordt het 1e album van Raffaela een succes, ze heeft het maandenlang kunnen promoten voor een onderontwikkeld miljoenenpubliek.
0
Electro_
geplaatst: 12 maart 2006, 12:16 uur
Boris was meer 'alternatief' voor een idool, was ook meer de Jazz-kant op, toch? Raffaëla past zo in het rijtje thuis van Beyoncé etc., een muzieksoort die veel populairder is.
0
geplaatst: 12 maart 2006, 12:30 uur
Fugu schreef:
wanneer je echt iets wilt bereiken in de muziek (...Kelly Claxon) dan moet je nooit met idols meedoen.
wanneer je echt iets wilt bereiken in de muziek (...Kelly Claxon) dan moet je nooit met idols meedoen.

0
geplaatst: 12 maart 2006, 17:32 uur
Electro_ schreef:
Boris was meer 'alternatief' voor een idool, was ook meer de Jazz-kant op, toch?
Boris was meer 'alternatief' voor een idool, was ook meer de Jazz-kant op, toch?
Als dat echt zo is dan heeft het Idols team zich toch al meermaals verkeken.
- Jamai was voor brildragende homo's (kleine doelgroep).
- Jim was muziek voor doven en slechthorenden (kopen weinig cd's).
- Boris was voor alternatievelingen, die wél Idols kijken (op één hand te tellen).
Idols is een marktonderzoek waarbij het publiek schijnt te bepalen van wie ze het liefste een cd kopen. Als daarbij Boris wint dan is hij niet te alternatief.
Bedenk ook dat al weken voordat de winnaar bekend is de loops, teksten en samples al klaar liggen. De winnaar leent vervolgens enkel zijn imago en stem om de verkooopcijfers op te krikken.
Je moet smeden wanneer het vuur heet is.
Ik geef Raffaela één album (uiteraard tenenkrommend slecht) en daarna horen we nooity meer iets relevants van haar.
Heb je er ooit aan gedacht dat Raffaela alleen al op basis van het winnen van Idols straks tienduizenden cd's gaat verkopen? Wanneer je dat als team achter Raffaela weet, waarom zou je er dan moeite voor doen om het album kwalitatief goed te maken? Dat is toch moeite doen voor niks!
0
geplaatst: 12 maart 2006, 19:05 uur
Ik denk dat het op zich wel meevalt: je moet het zoals gezegd zo bekijken dat het om Nederland gaat (en dan kom je gewoon niet zo heel erg ver).
Een aantal Idols-deelnemers is door Idols veel verder gekomen dan ze ooit zonder voor elkaar gekregen zouden hebben.
Zou Jamai op de musical-planken gestaan hebben? Nee. Zou Jim nog steeds van zich laten horen en wat albums hebben mogen opnemen? Nee. Zou Hind 2 albums hebben kunnen maken? Nee. Boris? Idem. Maud? Ook niet. Zie inderdaad Intwine: het is geforceerd sneller gegaan voor deze band.
Over Idols 3 kan ik niks zeggen (maar daar gaat ongetwijfeld hetzelfde voor op).
Idolen? Welnee. Maar noem eens een rijtje met echte idolen hier in Nederland. Grote sterren...... Nee, niet echt he.
Dus vanuit dat opzicht valt het allemaal wel mee. Ze moeten alleen niet verwachten dat ze jaren lang hoog in de hitparade staan: ze bereiken wel dingen waar ze anders alleen maar van konden dromen op hun zolderkamertje (denk ook aan die kerel die een soap-acteur is geworden...... wat je daar ook van vindt, hij heeft het gedaan wat zonder zijn Idols deelname onmogelijk was geweest).
Een aantal Idols-deelnemers is door Idols veel verder gekomen dan ze ooit zonder voor elkaar gekregen zouden hebben.
Zou Jamai op de musical-planken gestaan hebben? Nee. Zou Jim nog steeds van zich laten horen en wat albums hebben mogen opnemen? Nee. Zou Hind 2 albums hebben kunnen maken? Nee. Boris? Idem. Maud? Ook niet. Zie inderdaad Intwine: het is geforceerd sneller gegaan voor deze band.
Over Idols 3 kan ik niks zeggen (maar daar gaat ongetwijfeld hetzelfde voor op).
Idolen? Welnee. Maar noem eens een rijtje met echte idolen hier in Nederland. Grote sterren...... Nee, niet echt he.
Dus vanuit dat opzicht valt het allemaal wel mee. Ze moeten alleen niet verwachten dat ze jaren lang hoog in de hitparade staan: ze bereiken wel dingen waar ze anders alleen maar van konden dromen op hun zolderkamertje (denk ook aan die kerel die een soap-acteur is geworden...... wat je daar ook van vindt, hij heeft het gedaan wat zonder zijn Idols deelname onmogelijk was geweest).
0
geplaatst: 12 maart 2006, 23:06 uur
Jim was anders toch een fantastische deelnemer met een prima stemgeluid ! 

0
Favourite
geplaatst: 12 maart 2006, 23:36 uur
rayman schreef:
Mijn dochter ook.
Mijn dochter ook.
Hippe vent, die Harm..
0
geplaatst: 13 maart 2006, 13:47 uur
Persoonlijk had ik Angelique het liefst zien winnen. En nee niet alleen omdat ze haar naam mee heeft 

0
geplaatst: 13 maart 2006, 16:11 uur
Heb het toch aardig gevolgd. Schaam me daar ook niet voor.
Was wel voor de nummers 3 en 4: Ellen en Angelique. Ellen geweldige stem voor lekkere relaxte jazz-nummers. Angelique met een prachtig krachtige soulstem.
Raffaëla heb verdient gewonnen. Vooral omdat Floortje zo standaard was.
Was wel voor de nummers 3 en 4: Ellen en Angelique. Ellen geweldige stem voor lekkere relaxte jazz-nummers. Angelique met een prachtig krachtige soulstem.
Raffaëla heb verdient gewonnen. Vooral omdat Floortje zo standaard was.
0
moviefreak#1
geplaatst: 13 maart 2006, 18:01 uur
Fugu schreef:
- Boris was voor alternatievelingen
- Boris was voor alternatievelingen
Boris voor alternatievelingen 
Heb je ooit een "alternatieveling" Keep the Soul Alive horen zeggen ?
0
moviefreak#1
geplaatst: 13 maart 2006, 18:24 uur
Ligt eraan wat je onder pop-normen verstaat natuurlijk.
Als Boris al iets alternatiefs had is dat er tijdens Idols wel uitgestampt door de uitbuiters.
Als Boris al iets alternatiefs had is dat er tijdens Idols wel uitgestampt door de uitbuiters.
0
geplaatst: 13 maart 2006, 22:37 uur
moviefreak#1 schreef:
Tja, dan heb je mijn tekst niet goed begrepen. De ironie druipt er toch echt van af meen ik.

0
geplaatst: 14 maart 2006, 14:51 uur
Ik ga me ook even mengen in deze discussie. Rafaëlla heeft terecht gewonnen, omdat de juiste uitstraling heeft. Of ze de beste stem had, valt te betwisten. Ik vond zelf van niet, maar haar 'totale plaatje' was van alle kandidaten wel het meeste die van een ster, een idool. Vergelijk de finale-optredens van haar maar eens met die van Floortje (typische 'girl next door met toevallig een aardige stem). Rafaëlla bracht het allemaal veel gelikter, zij kan prima een show neerzetten.
Niet dat ik haar cd zou kopen hoor, maar uitstraling heeft ze in ieder geval wel.
Niet dat ik haar cd zou kopen hoor, maar uitstraling heeft ze in ieder geval wel.
0
shappy1010
geplaatst: 14 maart 2006, 15:26 uur
Heb nu 3 seizoenen van Idols moeten aanhoren omdat elke woensdagavond vrouw en vriendinnen dit moeten zien. Het niveau is echt bedroevend. De gemiddelde coverband heeft nog betere zangers en zangeressen dan wat daar staat. De enige die enigsinds wat kon was Hind. En waar stemt Nederland massaal op? Juist. Oh ja En die Roger van intwine die zo verstandig was om eruit te stappen.
Zowel Floortje als Rafaëlla kon ik nog wel aanhoren, maar laten we eerlijk zijn, dat is toch totaal geen professioneel niveau. En dan die opmerkingen van die jury, zo'n commercieel circus, zo'n kijkcijfer karaoke show, en dan Jan Smit hoeheetie zeggen dat het goed is voor de nederlandse muziekindustrie. Dit is een gruwel voor iedereen die een beetje serieus met muziek bezig is.
Maargoed ik ga maar weer eens wat positievere posts schrijven vandaag.
Zowel Floortje als Rafaëlla kon ik nog wel aanhoren, maar laten we eerlijk zijn, dat is toch totaal geen professioneel niveau. En dan die opmerkingen van die jury, zo'n commercieel circus, zo'n kijkcijfer karaoke show, en dan Jan Smit hoeheetie zeggen dat het goed is voor de nederlandse muziekindustrie. Dit is een gruwel voor iedereen die een beetje serieus met muziek bezig is.
Maargoed ik ga maar weer eens wat positievere posts schrijven vandaag.
0
geplaatst: 14 maart 2006, 16:02 uur
Ik ben blij dat ik dit jaar helemaal niks heb meegekregen van Idols.
0
geplaatst: 14 maart 2006, 16:56 uur
Sommige nieuwsberichten geven je een slecht beeld over de mensheid, zoals deze...
IDOLS - Nog geen drie dagen na de Idols finale heeft Rafaëlla haar eerste gouden plaat gescoord. Hoewel het nummer 'Right here, right now' alleen nog maar verkrijgbaar is via internet hebben toch meer dan veertigduizend mensen het nummer al gekocht. Daarmee is de plaat goed voor goud.
[ De goedkoopste telefoons koop je bij MIJ
]
Fans van Rafaëlla kunnen sinds zaterdagavond de song van Rafaëlla downloaden voor een bedrag van drie euro. De single ligt nog niet in de winkel. De track van Rafaëlla is meteen ook de meest gedownloade track allertijden in Nederland.
De single van de vorige Idols-winnaar, Boris, was in eerste instantie ook alleen via internet te downloaden. Het grote aantal downloads zorgde er toen voor dat Boris een nummer-1-positie in de hitlijsten kreeg.
IDOLS - Nog geen drie dagen na de Idols finale heeft Rafaëlla haar eerste gouden plaat gescoord. Hoewel het nummer 'Right here, right now' alleen nog maar verkrijgbaar is via internet hebben toch meer dan veertigduizend mensen het nummer al gekocht. Daarmee is de plaat goed voor goud.
[ De goedkoopste telefoons koop je bij MIJ
]Fans van Rafaëlla kunnen sinds zaterdagavond de song van Rafaëlla downloaden voor een bedrag van drie euro. De single ligt nog niet in de winkel. De track van Rafaëlla is meteen ook de meest gedownloade track allertijden in Nederland.
De single van de vorige Idols-winnaar, Boris, was in eerste instantie ook alleen via internet te downloaden. Het grote aantal downloads zorgde er toen voor dat Boris een nummer-1-positie in de hitlijsten kreeg.
0
geplaatst: 14 maart 2006, 17:05 uur
0
geplaatst: 25 mei 2006, 11:36 uur
Ik heb idols niet gekeken, maar ik vind dat nummer van rafaella een van de meest irritante nummers van de laatste tijd..
0
Marcel²
geplaatst: 26 mei 2006, 14:04 uur
Beetje wel vind ik, ze heeft een mooie stem alleen dat album met die flauwe covers is niets aan. Ik heb het gevoel dat als ze eigen nummers maakt het wel goed komt. Misschien een duet met haar tante Ruth Jacott. 

0
Joy
geplaatst: 26 mei 2006, 15:41 uur
persoonlijk vind ik dat rafaella alleen al had moeten winnen op basis van haar mooiste benen ooit
0
geplaatst: 6 december 2007, 17:15 uur
ik vond floortje rafaella was zo'n diva en ook zo arrogant floortje is veel leuker en zij had echt moeten winnen zo jammer dat zij toen last van haar keel had 

0
geplaatst: 17 december 2007, 15:14 uur
Ik had me deze keer echt voorgenomen alleen naar de audities te kijken maar ik heb afgelopen zaterdag toch de pre-final gezien. Ik vond de meeste deelnemers erg slecht. Positieve uitzonderingen vond ik met name Nathalie gevolgd door Charlene en Nikki. Ach, Idols blijft een vermakelijk programma. Ook voor de vierde keer.
0
geplaatst: 17 december 2007, 15:32 uur
Nathalie heeft inderdaad een fantastische stem, maar moet oppassen niet teveel over-the-top te worden. Verder vind ik het stemgeluid van Nigel wel plezierig. Maar inderdaad, het niveau is niet zo hoog. Ik mis teveel herkenbare eigen stemmen. Het is vaak vlakjes.
0
geplaatst: 23 december 2007, 09:26 uur
Charlene was echt top gisteren! Prachtige stem. Erg blij dat die irritante Sandy eruit ligt, wel sneller dan verwacht! Ik vond het niveau niet zo heel hoog gisteren, te veel slechte performances. Geen idee wie tot dusver de meeste stemmen krijgt..
* denotes required fields.