MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Idols, X-Factor e.d.

zoeken in:
aERodynamIC schreef:
"Ja, ze is toch zwart, en het is een muts".

Dat was Jerney he, niet ik

Ik weet, ik weet.

Jows.
Idols is wel al over, maar ik vond Charlene toch het beste.
Nikki had the voice maar Charlene deed het niet slecht,
ik vond Nikki een beetje uit de hoogte, nou ja ik mocht haar niet echt.
Charlene vond ik trouwens wel een hele leuke meid, ook om te zien trouwens.
Jammer dat ze 3e is geworden .

Bij Jeff Buckley - Grace (1994):

tinus,@ schreef:
Met de beste hallelujah cover allertijden!!!
Nu niet meer. Lisa

Guardian of Isis
Bah, nee, vanaf ergens halverwege verandert die versie van Hallelujah in opgewekte gospel, wat m.i. afbreuk doet aan de intimiteit en weemoedigheid die het nummer zou moeten uitstralen.

De versie van Hallelujah uitgevoerd door Jeff Buckley is sterker dan die van Leonard Cohen. De muzikale omlijning heeft daar namelijk te veel weg van Ik Verscheurde Je Foto van Koos Alberts (serieus), hier had Leonard Cohen meer mee kunnen doen.
Gelukkig zijn er van hem verschillende zeer geslaagde live versies in omloop, want het nummer zelf is zeer sterk.
De versie van Lisa is ook niet slecht, maar ik had liever gezien dat ze met een onbekend nummer als single kwam.
De kracht van Hallelujah is toch wel dat dit een klassieker is, waarbij ik me goed kan voorstellen dat een Thom Yorke, Nick Cave, Anouk, Tori Amos, Robert Plant enz het allemaal in hun repetoire kan zetten, en er een eigen draai aan kunnen geven.

X-factor winnares. Wel bijblijven Herman.

Ah zo. Ik kijk niet zoveel TV, dus ik mis al dat moois.

De stem van Lisa is wel mooi maar volgens mij heeft ze geen enkel idee waar ze over zingt terwijl er bij Buckley ontzettend veel gevoel in zit.

lauradance schreef: ...ontzettend veel gevoel in zit.

Dat zal ws. wel zo zijn. Wel vind ik dat ze voor haar doen het beste heeft laten zien t.o.v al die andere nummers die ze gezongen heeft. Met meer levenservaring komt dat wel goed.
Voor een meer gedragen uitvoering zou je die van K.D Lang eens moeten zien op You-Tube. Das nog us een voordracht.
Verder ook een slappe versie van Bon Jovi en ga zo maar door. Dit nummer is een klassieker en on-topic: Jeff Buckley's uitvoering is magistraal.

tinus,@ schreef:
Met de beste hallelujah cover allertijden!!!
Joy4ever schreef:
Nu niet meer. Lisa

Tom, a.u.b. serieus over muziek blijven praten.

speranza
lauradance schreef:
De stem van Lisa is wel mooi maar volgens mij heeft ze geen enkel idee waar ze over zingt terwijl er bij Buckley ontzettend veel gevoel in zit.
Daar sluit ik me volledig bij aan. Van Lisa's vertolking krijg ik hierdoor in tegenstelling tot de briljante vertolking van Jeff Buckley geen kippenvel.

Og ja X-factor heeft mij nog nooit kippenvel gegeven behalve dan dit nummer: Ze zingen een vlaamse versie van 'ne me quitte pas van Jacques Brel'. Prachtig : YouTube - Mathieu & Guillaume - Laat me niet alleen

Joy
lauradance schreef:

hoe weet je dat?

gevraagd aan haar?

en toen zei ze vast:

ik heb werkelijk geen enkel id waar ik over zing, maar het moest van die schele knakker met die bril

kom op, dat eeuwig buckley gedoe, ja het was ene goeie arytiest, ja uniek, ja een stem waar je kippevel van krijgt maar hij heeft niet het alleenrecht op dat nummer, en Lisa maakt er een nummer van waar ik evengoed kippevel van krijg

Joy schreef:
(quote)

en Lisa maakt er een nummer van waar ik evengoed kippevel van krijg

Ik niet.

Joy
dat kan

buckley is de minst goede zanger van de 2 maar legt wel het meeste gevoel en emotie in het nummer en zijn muziek

YoG
Bij alle Idols-sterretjes krijg ik het gevoel dat ze zich helemaal storten op de zangtechniek.. het kleine beetje 'eigen inbreng'/gevoel is altijd veel te geforceerd aanwezig, en klinkt dus heel plastic. Altijd maar dat Soul/gospel laagje gaat bij mij wel erg vervelen.. al lang geleden eigenlijk!
Eerst moet dat platencontract worden binnengeharkt, daarna komt pas de ware artiest naar boven.

Al dat Idols-gedoel is zó overbodig.. echte aankomende artiesten dienen zichzelf wel aan!

Joy
of je gebruikt het idols gebeuren als opstapje, zoals die knakker van intwine, of boris

bekend worden met idols/x-factor, en daarna zelfstandig verder

dat hele idols cirucs met contractene wordt je volgens mij niet vrolijk van

een jamai die de ene 13 in dozijnlied na de andere moet zingenomdat contractueel is vastgelegd datie zoveel nummers bij van tijn uit moet brengen

nee daar zou ik ook niet voor kiezen

back to topic heb ik deze voort eerst helemaal in rust beluistert op mijn mp3 speler en er staan naast halelujah en grace, de enige die ik goed kende van buckely, meer pareltjes op

goeie muziek, puur en vol emotie

YoG
Joy schreef:
of je gebruikt het idols gebeuren als opstapje, zoals die knakker van intwine, of boris

bekend worden met idols/x-factor, en daarna zelfstandig verder
Waar zouden ze dat opstapje voor nodig moeten hebben? Kunnen ze zelf niet de rit naar de platenmaatschappij betalen?
Wat maakt die Boris en Intwine-gozer beter dan alle al gevestigde artiesten?

Gebruik als talent anders Youtube, dan komen ze vanzelf naar je toe (die Esmee Denters..die draait nu concerten met die Enrique Iglesias en gaat om met Justin Timberlake)
Ik geloof niet dat Lisa veel bekendheid had gekregen als ze Hallelujah op Youtube oid had gezet.
En wat is nou een eerlijker medium dan internet? commerciele tv stinkt!

Joy
YoG schreef:
(quote)
Waar zouden ze dat opstapje voor nodig moeten hebben? Kunnen ze zelf niet de rit naar de platenmaatschappij betalen?
Wat maakt die Boris en Intwine-gozer beter dan alle al gevestigde artiesten?

blijkbaar niet

boris en die intwine goser zijn niet beter, verre van zou'k zeggen maar hebben beide slim meegesurft op de bekendheid die ze door idosl kregen en verlieten toen het schip

verstandig lijkt mij

ik denk dat lisa met haar uiterlijk, no offence maar zo werkt het nu eenmaal in commercieland, niet zo makkelijk zelfstandig aan de bak was gekomen

ken haar geschiendenis niet maar er zijn er idd velen die het zonder idols/x factor doen en wellicht is meedoen aan x factor ook ene strategische zet van lisa

ze staat wel op de kaart nu en dat had op ene andere manier wellicht veel langer geduurd

Volgens mij is het sowieso nogal moeilijk om als beginnend artiest aan de bak te komen. Nederland heeft al haar 'vaste' artiesten. Anouk, Marco Borsato, Bauer en hier komt bijna nooit een nieuweling bij.

Ook van de meeste vorige winaars van programmas als Idols en X-Factor hoor je nu niets meer.

YoG
Joy schreef:
(quote)

blijkbaar niet

boris en die intwine goser zijn niet beter, verre van zou'k zeggen maar hebben beide slim meegesurft op de bekendheid die ze door idosl kregen en verlieten toen het schip

Bekendheid krijg je als je het verdient.. bijvoorbeeld door een talent die wordt opgepikt door de platenbazen. Niet omdat je jezelf op televisie parkeert en door drie mediafiguren wordt uitgepikt.

Tsja, er zullen toch steeds verplicht een paar door moeten naar de volgende ronde, anders klopt het Programma-Format niet meer.
Daarna mogen wij als kijker gaan sms'en wie er verder doorgaan... wordt je dus gelimiteerd tot een groepje van tien man, van wie er van de helft niet zuiver kan zingen.
De andere helft die dat wel kan (en in sommige gevallen ook goed) missen totaal het inzicht qua gevoel en zijn vaak alleen maar bezig zichzelf te presenteren.. als een soort hapklaar brokje.. klaar voor die ene gouden plaat. Altijd maar met die hoge uithalen, soul-invloed.. want dat scoort.
En dan opeens hoor je niks meer van ze (of met een beetje geluk in een reisprogramma oid, omdat ze de commerciele bekendheid genieten.. cashflow!)

Van al die jaren idols, x-factor enz is bar weinig ECHT talent van overgebleven
Hoera, een Boris.. maar had ie dat niet zelf kunnen regelen?

ik denk dat lisa met haar uiterlijk, no offence maar zo werkt het nu eenmaal in commercieland, niet zo makkelijk zelfstandig aan de bak was gekomen

Wat dacht van Adele, of die ene van The Gossip? Niet moeders mooiste

X-factor maakt Jeff belachelijk, laten we het maar niet hebben over het gedrocht wat het zingt... what a disgrace!!

In Muziek > Algemeen > Talentenjachten op TV (muziek):

Sinds Jim en Jamai het in Idols 1 uitvochten in de finale is er een surplus aan talentenjachten geweest op de Nederlandse televisie. Zo is onder andere X-Factor al bezig met het 3e seizoen.

Natuurlijk kijkt bijna niemand op MusicMeter hiernaar en vindt zo ongeveer iedereen het hardstikke slecht allemaal. Het is immers veel te commercieel en hé! Dit is MuMe. Dus dat soort reacties kunnen we meteen achterwege laten.

Maar toch vind ik het persoonlijk altijd erg leuk om te zien en vaak zitten er nog best interessant artiesten tussen. Vooral X-Factor is vanwege de brede doelgroep interessant.

Dus wie kijken er nog meer? Wie zijn je favorieten? etc. etc.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:46 uur

geplaatst: vandaag om 22:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.