menu

Muziek / Algemeen / Platenzaken

zoeken in:
avatar van Bardt1980
judgepaddy schreef:
(quote)
Black Diamond Records was wel een tof winkeltje in Keulen. Veel jazz antiquariaten en zeldzame pop/rock. Behulpzaam, vriendelijk personeel.


Dankjewel voor je tip! Ik zet hem op de lijst

avatar van pureshores
Gisteren weer bij Sounds in Venlo geweest, een geslaagde 1,5 uur met oa de 4LP van Kruder & Dorfmeister Sessions

avatar van Mssr Renard
Vandaag naar deze (verborgen) fantastische platenzaak geweest. Heel veel keuze en ook leuke lp's voor een vriendelijke prijs kunnen meenemen:

https://i.ibb.co/tM3j7ms/IMG-20220902-132930.jpg

avatar van gaucho
Komende zaterdag opent Variaworld een nieuwe vestiging in Zwolle. Als inwoner van deze provinciehoofdstad ben ik daar natuurlijk erg blij mee. Aan de Klokkensteeg, dat is vlakbij de Plato-vestiging. Als die elkaar maar niet in de wielen gaan rijden. Maar aangezien de een vooral nieuw en de ander vooral tweedehands aanbiedt, zal het (hopelijk) wel meevallen.

Met twee andere goed gesorteerde tweedehandszaken, Diskid en Minstrel, wordt Zwolle langzamerhand weer een interessante platenstad. Niet alleen voor de eigen inwoners, maar ook voor dagjesmensen. Blij mee dus. Alleen mijn portemonnee zal er misschien anders over denken...

avatar van vielip
Inderdaad mooi. Ik hoop alleen net als jij dat ze elkaar niet in de weg gaan zitten. Daarover ben ik lichtelijk sceptisch maar ik hoop dat mij ongelijk snel wordt bewezen


avatar van vielip
Vandaag bij de opening van No Dust Records op de nieuwe locatie geweest. De winkel heeft 3 jaar in een leuk, knus en gezellig pand gezeten in het dorp Wezep, onder de rook van Zwolle. Na 3 jaar kwam de kans om naar een (veel) grotere locatie, een paar straten verderop te gaan. Vandaag was dus de opening. En het moet gezegd; wat een prachtige winkel! Het was altijd al een feest om er naartoe te gaan en dat is nu zéker niet minder geworden. Lp's, cd's, cassettes. singles, maxi singles, dvd's...eigenlijk alles wat met muziek te maken heeft is er te krijgen. Voornamelijk in de hardere genres (rock, hardrock, metal in alle soorten en maten) maar door de grotere ruimte nu ook aandacht voor blues, pop, punk, house en jazz etc. Al is dat meer 'erbij'. Mocht je in de buurt van Zwolle zijn dan zou ik er zeker even gaan kijken.

avatar van gaucho
Ik ben een paar keer i n de buurt geweest, maar het bleek dat ze toen alleen op vrijdag en zaterdag open waren. Inmiddels ook op donderdag, zie ik. Het moest er nu dus toch maar eens van komen. Wat ik op hun Facebook-pagina zie en op hun Discogs-verkoopsite spreekt me wel aan.

avatar van vielip
Zeker doen! Afgaande op je berichten hier op de site denk ik dat je je er prima gaat vermaken En het klopt dat ze nu de donderdag als extra dag erbij hebben gepakt. Afgelopen maandag overigens ook een leuk interview op de site van de Stentor:

Dim
Ik ben geen echte verzamelaar, maar vind het wel altijd leuk om een platenzaak binnen te stappen waar ik niet eerder geweest ben. Afgelopen week was ik in Parijs en heb ik er enkele bezocht.

De eerste was in Versailles en ik liep er min of meer toevallig tegenaan; het betrof Décibul - naast LP's waren er ook boeken en strips te verkrijgen. Mooie aangeklede zaak, zeer aardige eigenaar. Niet te lang geweest, want ik had een afspraak staan.

In Parijs zelf kwam ik als eerste bij Lucky Records - daar was ik een paar jaar geleden ook langsgekomen en binnengestapt, maar ik had de naam niet onthouden. Opnieuw met een bezoekje vereerd - de zaak is op z'n minst voor de helft ingericht met werk van Madonna; dus de fan zal deze zaak zeker kennen. Daarnaast ook veel tweedehands CD's, alles wat nieuw was, was flink aan de prijs. Uiteindelijk een LP gevist uit de bak "french electro": Polo & Pan.

De Big Smile Bazaar opgezocht daarna; met een zeer enthousiaste en goed Engelssprekende verkoper, maar weinig van mijn gading. We vroegen hem naar de Maquis Mega Store, waar we goede verhalen over hadden gehoord, maar waarbij Google zei "temporarily closed". Hij moest ons helaas vertellen dat de eigenaar was overleden.
Hij raadde ons Listen aan, wat op minder dan 1000 meter afstand moest liggen. Wellicht kom ik nog een keertje terug om hem het metriek stelsel uit te leggen, want het was een stuk verder, maar wel de moeite waard; zeer smaakvol ingerichte zaak en een eigenaar die je met rust laat. In tegenstelling tot de eerder bezochte winkels was hier wel een aardig aanbod van electro; het was echter een LP van The Waterboys die uiteindelijk in mijn winkelmandje belandde.
Tussendoor nog even naar Rupture Records geweest, een mooie zaak met een bar maar met ook bar weinig aanbod, dus dat was snel bekeken.

Over het algemeen kon ik stellen dat je in de platenzaken veel keuze had als je van prog, soul en funk houdt en dat je er wat nieuwe muziek betreft bekaaid afkomt.


avatar van pureshores
Discords in Nijmegen blijft wel een super zaak en een aanwinst voor Nijmegen, veel gekleurd vinyl voor de liefhebber, alleen de prijzen van (2e hands) cd singles zijn hilarisch hoog en niet realistisch (7,99 euro voor een single van PM Dawn, verder alles goed? )

avatar van itchy
De zieltogende Plaatboef in Utrecht wordt nieuw leven ingeblazen door de eigenaar van filiaal Rotterdam. Daarnaast opent Variaworld vanaf 2 mei een vestiging aan Oudegracht 218 (nabij café België).
Yay!

“De geruchten kloppen”, zo laat Variaworld-eigenaar Wilco de Bruin weten. “Wij gaan een nieuwe winkel beginnen in Utrecht.
Niet omdat wij zo rijk zijn of rijker willen worden maar omdat wij daar mooie kansen zien en ook een heel mooi pand hebben gevonden. Daarbij hebben wij het laatste jaar een aantal prachtige verzamelingen ingekocht en deze willen wij graag aan de liefhebbers aanbieden. Mede-eigenaar Margie de Bruin vult aan “Vanuit de webshop krijgen wij regelmatig de vraag of internet bestellingen ook in het midden van het land kunnen worden opgehaald. Daarom is de keuze op het pand in Utrecht gevallen plus daarbij de geweldige werfkelder van 140 meter die wij in gebruik gaan nemen voor vintage, kleding en een koffieterrasje”
In Deventer en Zwolle werkt het heel goed een aantal goede platenwinkels in 1 stad en dit zal in Utrecht niet anders zijn. Wij zullen onze collega’s Plato, Dig It en Plaatboef versterken met een heel mooi vinyl- en cd-aanbod.”

avatar van nlkink
De muziekafdeling van Warenhuis Vanderveen in Assen heeft de zaak uitgebreid met een indrukwekkende collectie Bandshirts. Momenteel zijn die bij een wat breder publiek populair maar ik hoop dat het ook blijft als de 'rage' afneemt.

avatar van Mjuman
Dank voor deze post: als lokalo was ik me al aan het afvragen wat er ipv woonwinkel Keck & LIsa zou komen. Ik vreesde even voor nog een vreetschuur(tje) - waarvan er veel zijn bijgekomen op de Oude Gracht - maar dit klinkt beduidend beter. Zaak ligt tegenover stripwinkel Blunder - dit voor de non-alcoholiserende mede-users. Als café is België al veel jaren niet meer cool (of hot, zo u wil).

itchy schreef:
De zieltogende Plaatboef in Utrecht wordt nieuw leven ingeblazen door de eigenaar van filiaal Rotterdam. Daarnaast opent Variaworld vanaf 2 mei een vestiging aan Oudegracht 218 (nabij café België).
Yay!

avatar van itchy
Mjuman schreef:
Als café is België al veel jaren niet meer cool (of hot, zo u wil).

Als land is het ook niet echt een succesnummer

avatar van Poles Apart
nlkink schreef:
De muziekafdeling van Warenhuis Vanderveen in Assen heeft de zaak uitgebreid met een indrukwekkende collectie Bandshirts.

Veel liefhebbers in Assen en omstreken van het werk van de heren Robertson, Manuel, Helm, Danko en Hudson?

avatar van vielip
nlkink schreef:
De muziekafdeling van Warenhuis Vanderveen in Assen heeft de zaak uitgebreid met een indrukwekkende collectie Bandshirts. Momenteel zijn die bij een wat breder publiek populair maar ik hoop dat het ook blijft als de 'rage' afneemt.


Daar wil ik wel weer eens een keertje kijken. Ruim een jaar terug geweest en was aangenaam verrast! Mooi aanbod voor heel nette prijzen.

avatar van nlkink
Poles Apart schreef:

Veel liefhebbers in Assen en omstreken van het werk van de heren Robertson, Manuel, Helm, Danko en Hudson?


Ik schreef Bandshirts en niet 'The' Bandshirts, al zou ik dan waarschijnlijk The Band Bandshirts horen te schrijven.

Maar buiten dat, ja, ik denk dat er in Assen behoorlijk wat liefhebbers van het werk van The Band zijn. In elk geval staat er genoeg van deze groep in de rekken.

avatar van Mjuman
nlkink schreef:
Poles Apart schreef:

(quote)


Ik schreef Bandshirts en niet 'The' Bandshirts, al zou ik dan waarschijnlijk The Band Bandshirts horen te schrijven.

Maar buiten dat, ja, ik denk dat er in Assen behoorlijk wat liefhebbers van het werk van The Band zijn. In elk geval staat er genoeg van deze groep in de rekken.


Ik zou wel eens een 3d kaart van Nederland willen zien met daarop het OL-gehalte weergegeven. Waar in NL is het OL-gehalte het hoogst. Blauwgrijs vermoeden dat dat niet in het stedelijk gebied is, eerder in de buitengewesten en ommelanden ogv van de pensionado-migratie

avatar van itchy
Mjuman schreef:
Ik zou wel eens een 3d kaart van Nederland willen zien met daarop het OL-gehalte weergegeven. Waar in NL is het OL-gehalte het hoogst. Blauwgrijs vermoeden dat dat niet in het stedelijk gebied is, eerder in de buitengewesten en ommelanden ogv van de pensionado-migratie

Wel een 2d-kaart gevonden, voila. Helaas geen vergrijzings vs. reliëf-kaart.

avatar van nlkink
Mjuman schreef:

Ik zou wel eens een 3d kaart van Nederland willen zien met daarop het OL-gehalte weergegeven.


Hieronder een link naar een pagina over (deels toekomstige) vergrijzing. Onderaan ook wat kaarten, helaas geen 3d:
https://longreads.cbs.nl/regionale-prognose-2022/vergrijzing/#:~:text=Tussen%202021%20en%202035%20is,een%20opleiding%20of%20voor%20werk.

avatar van Running On Empty
geplaatst:
itchy schreef:
De zieltogende Plaatboef in Utrecht wordt nieuw leven ingeblazen door de eigenaar van filiaal Rotterdam. Daarnaast opent Variaworld vanaf 2 mei een vestiging aan Oudegracht 218 (nabij café België)

Mooie update.

Gaat het dan toch nog wat worden in Utrecht ???



Gast
geplaatst: vandaag om 12:37 uur

geplaatst: vandaag om 12:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.