menu

Muziek / Algemeen / Platenzaken

zoeken in:
neo
aERodynamIC schreef:

In Rotterdam: Velvet en Sounds (die 2 hebben het meest vriendelijke personeel), Plato (wat afstandelijker personeel, maar verder wel kundig). Bij Plaatboef vind ik het personeel echt een stuk minder: onvriendelijk en ongeinteresseerd en het lijkt soms net of je een crimineel bent door cd's aan te bieden bij ze, nee daar voel ik me nooit zo prettig


Sounds heeft inderdaad het leukste personeel, leuke sfeer altijd. Plato idem dito. De plaatboef op de binnenweg is voor de prijzen goed genoeg, zelfde voor zijn concurrent een paar meter verder. Sounds for sale is zo ook een erg leuk zaakje met prima personeel in R'dam en ga zo maar door. Overigens gaat het mijn in de eerste plaats enkel om de prijs, als het personeel dan ook nog vriendelijk is, is dat meegenomen. Zal in ieder geval nooit advies vragen aan een personeelslid, daarvoor weet ik het zelf te goed

neo
Yak schreef:

Die in het winkelcentrum heet al een jaar of twee La La Land. Maar verder is het precies dezelfde winkel, met hetzelfde personeel.


Ik hoop dat die eerder bestonden als La La Land records anders volgt er nog een proces

La La Land Records is geloof ik een aardig nieuw label, die winkel is er dus al 2 jaar, zij kunnen hen een rechtzaak aanspannen, dus

Sietse schreef:


Tommy in Tilburg is (of beter gezegd, was) ook heel erg goed.

Tommy is nog steeds erg goed! Redelijk uitgebreid assortiment en toffe medewerkers. Vind die grijze man wel cool, als ik een CD'tje heb gekocht en ik zeg: Bedankt! Zegt hij vaak terwijl hij je aanwijst: Nee, jij bedankt

avatar van Yak
Yak
score-freak schreef:

La La Land Records is geloof ik een aardig nieuw label, die winkel is er dus al 2 jaar, zij kunnen hen een rechtzaak aanspannen, dus


Ze hebben zich waarschijnlijk beide vernoemd naar dat nummer van Green Velvet. Stomme naam voor een label én voor een platenwinkel, trouwens.

avatar van Yak
Yak
Onderhond schreef:

Yak: zal eens kijken of het te bereiken valt, maar ze hebben er een aardige collectie lijkt me (en de backcatalogue van Hymen is 'iets' groter ). Bedankt voor de tips


En als je dan toch in Eindhoven bent, ga dan gelijk bij Freaky langs. Ik weet niet of het iets is (ben er al heel lang niet meer geweest), maar het is twee minuten lopen vanaf Rare Records.

ik koop altijd bij free record shop

avatar van bonothecat
Sietse schreef:
Heel soms kom ik nog in Concerto (zelfde eigenaar als Get) maar alleen om te kijken of er leuke 2e hands vinyl is. Andere winkels vermijd ik (boudisque) of weet ik gewoon niet te zitten (platenboef)


Vanmorgen maar eens op expeditie gegaan in Amsterdam, en de Utrechtsestraat. Heb het voorlopig bij Concerto gelaten. Erg leuke winkel. Dus dit forum bewijst zijn nut ook al weer

avatar van lebowski
Voor degene die wel eens afdwalen naar Groningen, ga vooral eens naar de Platenworm. Helaas gaattie vanaf 1 mei dicht en werken ze alleen nog per mailorder. Als je echt heel lang naar iets zoekt heb je hier een aardige kans.

avatar van FisherKing
dajando schreef:
(quote)

Tommy is nog steeds erg goed! Redelijk uitgebreid assortiment en toffe medewerkers. Vind die grijze man wel cool, als ik een CD'tje heb gekocht en ik zeg: Bedankt! Zegt hij vaak terwijl hij je aanwijst: Nee, jij bedankt

Nu is Tommy weer goed, maar dat is na een doorstart want een aantal jaren terug ging hij failliet (reden: teveel en eigenzinnig personeel)

avatar van herman
Vanmorgen maar eens op expeditie gegaan in Amsterdam, en de Utrechtsestraat. Heb het voorlopig bij Concerto gelaten. Erg leuke winkel. Dus dit forum bewijst zijn nut ook al weer


En toen was het geld op? Klinkt herkenbaar

Onderhond schreef:



Maar uhm, in Antwerpen is niks te vinden, of je moet softere releases willen (house, techno ala L Garnier), ofwel wat ouwe Warp stuff. Amper dingen om warm van te lopen.


Veel winkels in antwerpen joh , je moet ze gewoon - zoals overal - weten te vinden

eventjes uit het hoofd

usa import
wally's groove world
bambam record store
bilbo
popkelder
brabo
record collector
vibes
tune up
fat kat

avatar van Onderhond
Hoewel ik een pak of wat namen daarvan niet ken, heb ik weinig aan winkels als USA Import, Brabo of Bilbo. Met vinyl ben ik niks, en veel boeiende CDs hebben die kerels meestal niet binnen. Zoals ik hierboven al zei, wat Warp, techno en veel house geleuter. De andere shops zijn mij niet bekend, zal er eens een kijkje nemen

ik kan voor alle electronica (planet mu, hymen, warp, skam, rephlex etc.) terecht bij Rare-Records in Eindhoven en ook Bullit die één straat verder zit heeft qua electronica vaak ook wel interessante dingen.
Freaky records en Mid-town in Eindhoven vind ik werkelijk waardeloos, daar is echt alleen maar trance, dance, techno etc. te krijgen (en vaak ook nog het commerciële spul)

Snowman
In Muziek > Algemeen > Beste winkels:

Om undergorund cd's te kopen in Nederland geen site maar een winkel kan iemand helpen?

avatar van Reijersen
Ligt eraan waar je in de buurt woont.

avatar van Toon1
Hij woont in Utrecht.

maakt niet uit waar je woont......

ik wil adressen

Sietse
Amsterdam:

Get Records - Utrechtse straat 105
Distortion - Westerstraat (of zoiets, in de buurt van Rozengracht)

Utrecht:

Plato
Boudisque
en dat ene winkeltje waar ik de naam van kwijt ben.

Tilburg:

Tommy (Lange Nieuwstraat is dat volgens mij)
Sounds (schuintegenover Tommy)
Antenne/SamSam (om de hoek bij Tommy)

avatar van Exfrozen
Arnhem:

Kroese (weet niet precies waar maar vanaf het station richting stadskant, paar keer oversteken Daar is een lange winkelstraat, dan is het vlakbij de Burger King die je al van ver ziet.)

Oss:

niks

directe omgeving:

ook niks

avatar van Yak
Yak
Eindhoven:
- Bullit, Kleine Berg
- Rare, zijstraat van de Kleine Berg
- Jake's in het winkelcentrum
- Freaky, Hoogstraat

avatar van Reijersen
Hilversum:

Platenhuis 't Oor.

vanaf Centraal Station maar 2 minuutjes lopen.

handsome_devil
Exfrozen schreef:
Arnhem:

Kroese (weet niet precies waar maar vanaf het station richting stadskant, paar keer oversteken Daar is een lange winkelstraat, dan is het vlakbij de Burger King die je al van ver ziet.)


Die wilde ik ook gaan zeggen ;D

en in Arnhem heb je ook nog Dollhouse en de Waaghals.

avatar van Exfrozen
Die andere 2 ken ik dan weer niet, ben laatst even wezen profiteren van me OV en kwam die tegen. Ik zag zoveel moois, maar ja salaris nog niet gestort

avatar van herman
In Utrecht had je nog White Noise, maar die is dicht volgens mij.

In Leiden:
Plaatbloef, Nieuwe Rijn
Velvet, Nieuwe Rijn
Plato, Donkersteeg

Geen van alleen heeft een uitmuntend assortiment, maar goed, je kan ook niet alles hebben (ruimtegebrek).

sxesven
Rotterdam:

- Velvet; assortiment en prijzen gemiddeld, soms wat leuks te vinden.
- Plato; degelijk assortiment, goede prijzen.
- Sounds; aardig assortiment, aardige prijzen.
- Plaatboef; aardig assortiment, excellente prijzen.
- V2; uitstekend assortiment op het gebied van noise en experimenteel, degelijke prijzen.

Sietse
V2 is relaxed...die staan ook vaak op festivals...

avatar van aERodynamIC
Er is hier toch al een topic over?

Gast
geplaatst: vandaag om 19:20 uur

geplaatst: vandaag om 19:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.