Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 17 augustus 2024, 11:08 uur
gigage schreef:
Ik denk dat ik bij Vinylarchief in Nijmegen de meeste platen ooit verzameld heb gezien, verspreid in een tweetal ruimtes ( panden). En dat terwijl er nog 4 andere zaken zijn in het centrum
Ik denk dat ik bij Vinylarchief in Nijmegen de meeste platen ooit verzameld heb gezien, verspreid in een tweetal ruimtes ( panden). En dat terwijl er nog 4 andere zaken zijn in het centrum
die 2e helft (rechterkant) kun je vaak niet zien of het open is (waar ook de cd collectie staat) maar als je aan de linkerkant vraagt maken ze altijd de deur voor je open en kan je daar heerlijk struinen. Als die eigenaar ziet dat je bij een bepaald iets staat te kijken krijg je vaak "ik heb nog veel meer van dat in die en die doos"

0
geplaatst: 17 augustus 2024, 13:27 uur
" ik zoek cd's" Ja die staan hier links. Welk genre?
" metal" Nee , die staan rechts
" metal" Nee , die staan rechts

0
geplaatst: 18 augustus 2024, 10:27 uur
pureshores schreef:
die 2e helft (rechterkant) kun je vaak niet zien of het open is (waar ook de cd collectie staat) maar als je aan de linkerkant vraagt maken ze altijd de deur voor je open en kan je daar heerlijk struinen. Als die eigenaar ziet dat je bij een bepaald iets staat te kijken krijg je vaak "ik heb nog veel meer van dat in die en die doos"
Goed om te weten! Het is inmiddels alweer wat jaartjes geleden maar ben er een keer of 3 geweest. Nooit geweten dat ernaast nóg een pand zat/zit

3
geplaatst: 10 september 2024, 15:40 uur
Afgelopen week in Heerlen geweest; toen ik op Maps zat te scrollen kwam ik toevallig "Didi Muziek & Striphal" tegen. Het zat enigszins weggestopt op een bedrijventerrein. Het betrof een loods tjokvol games, comics, cassettes, DVD's, CD's en LP's, zoveel dat je niet wist waar te beginnen. Heerlijk om "even" rond te struinen. Uiteindelijk niets gekocht, platen meenemen is niet zo handig als je op fietsvakantie bent. Achteraf ook beter voor de portemonnee.
In de binnenstad van Heerlen trof ik Satisfaction aan en ook daar was het goed toeven, zeer uitgebreid en gevarieerd aanbod. Ik vond dat ik niet weer met lege handen de winkel uit "mocht", maar beperkte mezelf tot een CD van Jestofunk.
En toen ik op zaterdagochtend de krant ging halen bij de boekhandel Van Der Velde, trof ik daar, in een sowieso bijzonder fraai ingerichte winkel, nog een platenhoekje aan, mooi gesorteerd en wederom veel keus.
In de binnenstad van Heerlen trof ik Satisfaction aan en ook daar was het goed toeven, zeer uitgebreid en gevarieerd aanbod. Ik vond dat ik niet weer met lege handen de winkel uit "mocht", maar beperkte mezelf tot een CD van Jestofunk.
En toen ik op zaterdagochtend de krant ging halen bij de boekhandel Van Der Velde, trof ik daar, in een sowieso bijzonder fraai ingerichte winkel, nog een platenhoekje aan, mooi gesorteerd en wederom veel keus.
1
geplaatst: 10 september 2024, 16:00 uur
Dim schreef:
Afgelopen week in Heerlen geweest; toen ik op Maps zat te scrollen kwam ik toevallig "Didi Muziek & Striphal" tegen. Het zat enigszins weggestopt op een bedrijventerrein. Het betrof een loods tjokvol games, comics, cassettes, DVD's, CD's en LP's, zoveel dat je niet wist waar te beginnen. Heerlijk om "even" rond te struinen. Uiteindelijk niets gekocht, platen meenemen is niet zo handig als je op fietsvakantie bent. Achteraf ook beter voor de portemonnee.
Geboren in Heerlen en dus welbekend met Satisfaction. Ga er nog altijd effe langs als we weer in het land zijn, je kunt er gemakkelijk uren rondsnuffelen, het is nog echt zo'n zaak die gerund wordt door liefhebbers en mensen met kennis van zaken, en het aanbod is groot, nieuw en tweedehands, én de prijzen zijn prima. Ben blij dat de winkel er nog altijd is.

0
geplaatst: 10 september 2024, 16:51 uur
pureshores schreef:
(quote)
Vind het een groot bezwaar dat er zo weinig ruimte is en dat de bakken zo overvol staan; dat zoekt niet echt makkelijk.
Verder ken ik meerdere zaken - zij het niet alle in NL - waar meer lp's staan. Ik noem iig even Kay's Odyssee in Wagenberg, ten noorden van Breda. Limburgse platenzaken heb ik tot nu toe nog niet bezocht - who knows ...
0
geplaatst: 10 september 2024, 22:09 uur
Dim schreef:
Intussen alweer wat jaartjes geleden dat ik er voor het laatst was maar zowel Didi als Satisfaction zijn prima zaken! Voor beide moet je wel echt de tijd hebben want zéér groot aanbod. Zeker bij Didi. Als ik me niet vergis zitten er in en rond Heerlen nog wel meer platenzaken.
2
geplaatst: 5 oktober 2024, 13:30 uur
Gisteren naar Kay's Outlet in Wagenberg geweest. Naar eigen zeggen de grootste platenzaak van Nederland. Geen idee of dat klopt, maar leuk is het er wel.
Veel cd's (en vinyl, dvd's, boeken en weet ik wat al niet meer), redelijk goed gesorteerd, redelijk geprijsd en flink wat leuke albums weten te bemachtigen. Verder ook vriendelijke mensen en een leuk barretje erbij (met gratis koffie).
Daarbij was het ook nog eens lekker weer, dus de fietstocht vanaf Station Breda was ook geen straf.
Alle reden om nog eens terug te gaan dus.
Veel cd's (en vinyl, dvd's, boeken en weet ik wat al niet meer), redelijk goed gesorteerd, redelijk geprijsd en flink wat leuke albums weten te bemachtigen. Verder ook vriendelijke mensen en een leuk barretje erbij (met gratis koffie).
Daarbij was het ook nog eens lekker weer, dus de fietstocht vanaf Station Breda was ook geen straf.
Alle reden om nog eens terug te gaan dus.
0
geplaatst: 19 oktober 2024, 16:01 uur
Vandaag bij Green Vinyl in Breda geweest. Ik kon er niks mee. Weinig lijn in het aanbod en van artiesten die ik tof vind altijd precies de minst goede platen.
1
geplaatst: 11 november 2024, 12:48 uur
Afgelopen weekend in Delft geweest en daar dus ook de platenzaken bezocht. Nog nooit eerder geweest dus altijd weer leuk. Met 4 winkels is Delft mooi voorzien. Aardige eigenaren en in alle 4 winkels een mooi aanbod. Echter was alleen bij 'Aan 't grachtje' het prijsniveau in verhouding met de kwaliteit ('ja joh, hier in het westen zijn ze qua prijzen helemaal gek geworden' aldus de eigenaar). Bij de andere winkels stond ik weer versteld wat ze durven vragen voor platen met duidelijke gebruikssporen en hoezen met aanzienlijke wear.
3
geplaatst: 11 november 2024, 16:02 uur
Ik probeer sinds enige tijd mijn verdwenen vinylverzameling weer een beetje terug te harken en ik sta w e r k e l i j k verbaasd van de achterlijke prijzen (voor weinig bijzonders) die ik overal tegenkom. Omgekeerde wereld in vergelijking met de jaren 90.
Een elpee van een obscuur bandje bij een obscuur label kopen loont meer de moeite dan een simpele elpee van Judas Priest aanschaffen.
Tapes en ceedees blijven daarmee nog altijd veel aantrekkelijker dan het gewilde vinyl. Bij het laatste telt voor mij eerder de beleving dan wat anders. Maar ik tuin er ook gewoon in en geef het geld eraan uit. Da's mijn makke. Wat ook meespeelt is dat ik een echtgenote heb die elpees kopen beter snapt dan ceedees of tapes.
Een elpee van een obscuur bandje bij een obscuur label kopen loont meer de moeite dan een simpele elpee van Judas Priest aanschaffen.
Tapes en ceedees blijven daarmee nog altijd veel aantrekkelijker dan het gewilde vinyl. Bij het laatste telt voor mij eerder de beleving dan wat anders. Maar ik tuin er ook gewoon in en geef het geld eraan uit. Da's mijn makke. Wat ook meespeelt is dat ik een echtgenote heb die elpees kopen beter snapt dan ceedees of tapes.
1
geplaatst: 11 november 2024, 18:15 uur
Edwynn schreef:
Ik probeer sinds enige tijd mijn verdwenen vinylverzameling weer een beetje terug te harken en ik sta w e r k e l i j k verbaasd van de achterlijke prijzen (voor weinig bijzonders) die ik overal tegenkom.
Ik probeer sinds enige tijd mijn verdwenen vinylverzameling weer een beetje terug te harken en ik sta w e r k e l i j k verbaasd van de achterlijke prijzen (voor weinig bijzonders) die ik overal tegenkom.
Veel te laat mee begonnen hè.

0
geplaatst: 13 november 2024, 07:58 uur
Ik deel je mening maar toch zie je ook in dat segment steeds idiotere prijzen. Je moet steeds meer en beter (en dus erg tijdrovend) zoeken naar vinyl dat geprijsd is rond de 5€ en dan ook nog in redelijke staat is. Ligt er uiteraard ook helemaal aan hoe je 'in redelijke staat' invult. De één vind een plaat met wat lijntjes al te min terwijl de ander die bestempeld als 'zo goed als nieuw'.
4
geplaatst: 16 november 2024, 15:39 uur
Onlangs een dagje Deventer gedaan. Bij Variaworld en Plato (de kelder met 2e hands spul was helaas gesloten) niks van mijn gading kunnen vinden, maar wel bij Walk-in en Bep Dylan. Vooral die laatste vond ik een leuk adres. Hier voor nette prijzen twee 12 inches van de Pet Shop Boys gekocht én een LP van Poster Children. Erg blij mee! De verkoper heeft ook een winkel op discogs en cdandlp.com .
2
geplaatst: 19 december 2024, 23:00 uur
Gisteren eindelijk eens 3345 in mijn oude hometown Den Haag kunnen bezoeken. Blij dat ik daar niet meer woon: dat zou heel slecht zijn voor mijn portemonnee. Wat een fijne zaak, met goede selectie en een erg aardige gozer achter de toonbank! Prijzen varieerden tussen schappelijk en erg duur, maar wat is dat niet tegenwoordig.
1
geplaatst: 24 februari 2025, 15:52 uur
Binnenkort moet Hoorn het zonder platenzaak stellen. Jammer! Ik was er afgelopen vrijdag nog. Ze sluiten de tent vanwege tegenvallende verkopen
Platenzaak Uptown Records sluit na 7 jaar - NH Nieuws - nhnieuws.nl
Platenzaak Uptown Records sluit na 7 jaar - NH Nieuws - nhnieuws.nl
0
geplaatst: 25 februari 2025, 07:58 uur
Triest! En toch ook wel tegenstrijdig dit bericht want zo las ik laatst ergens dat er weer meer platenwinkels bij zijn gekomen de laatste jaren. Zal per stad of dorp wel verschillen. Dat zinnetje over duurdere parkeerkosten speelt zeker mee. En die kosten verschillen echt behoorlijk per plaats. Om over de huurprijzen nog maar te zwijgen..
2
geplaatst: 25 februari 2025, 09:13 uur
Nou, toevallig hadden we het daar vorige week nog over, in een platenzaak waar je nog steeds gratis pal voor de deur kunt parkeren... 
Inderdaad, als ik alleen al naar mijn eigen regio kijk, zijn er per saldo platenwinkels bij gekomen. En die lijken zo op het eerste gezicht goed te kunnen renderen. Maar ik denk ook dat de twee factoren die in het gelinkte artikel genoemd worden wel eens een bedreigend zouden kunnen zijn voor de fysieke verkooppunten van platen en CD's.
De torenhoge prijzen van nieuw vinyl maken de inkoop ervan ook niet aantrekkelijker op voor platenhandelaren. Die willen die prijsstijgingen niet altijd één op één aan de klant doorberekenen, omdat de prijzen dan helemaal door het plafond gaan. Dus hun marges worden kleiner, en dan maar hopen dat ze niet met een restvoorraad blijven zitten en dat ze goede afspraken kunnen maken over het terugnemen van onverkochte platen. En ik heb me altijd afgevraagd hoe het zit als een plaat niet aan je verwachtingen voldoet (kwalitatief, dus qua persing dus). Als je 'm terugbrengt of omruilt, zit de handelaar dan met de gebakken peren? Ik weet niet of ze daar altijd goede afspraken over kunnen maken met de producent, want die is uiteindelijk verantwoordelijk voor een mislukte persing.
En ja, parkeertarieven zijn de laatste jaren ook flink omhoog gegaan in de binnensteden; het zijn voor gemeenten echte melkkoetjes geworden. Als je een zaak hebt in de binnenstad (waarom eigenlijk?) ben je daar indirect het slachtoffer van. Mensen bedenken zich wel twee keer, zeker bij relatief kleine uitgaven. Als je eerst een tientje kwijt bent aan parkeergeld, wordt de plaat die je zaterdagmiddag bij je lokale platenboer wilt aanschaffen wel érg duur. Het zal veel mensen afschrikken.
In Zwolle, waar ik aan de buitenrand van de stad woon, pak ik meestal de fiets. Maar dat is niet voor iedereen een optie...
Prijzen van tweedehands LP's en CD's zijn 'all over the place', is mijn indruk. Je kunt met wat zoeken nog steeds goede deals vinden. Maar van de gewilde artiesten die 'iedereen' lijkt te verzamelen, schieten ook op de tweedehandsmarkt de prijzen soms door het dak.
Ik hielp afgelopen zaterdag mee met het organiseren van een Vintage & Techniekbeurs in Nieuwleusen, in de buurt van Zwolle. Daar ging het vooral om oude radio's, grammofoons en dergelijke. Het aanbod van vinyl was bescheiden, en de prijzen vielen me door de bank genomen mee. Ik heb me bewust ingehouden, maar pakte toch D'n Achterhoek Tsjoek van Normaal mee voor negen euries. In nieuwstaat, dus dat leek me echt een koopje. Die gaat in Oost-Nederland doorgaans voor veel meer van de hand.

Inderdaad, als ik alleen al naar mijn eigen regio kijk, zijn er per saldo platenwinkels bij gekomen. En die lijken zo op het eerste gezicht goed te kunnen renderen. Maar ik denk ook dat de twee factoren die in het gelinkte artikel genoemd worden wel eens een bedreigend zouden kunnen zijn voor de fysieke verkooppunten van platen en CD's.
De torenhoge prijzen van nieuw vinyl maken de inkoop ervan ook niet aantrekkelijker op voor platenhandelaren. Die willen die prijsstijgingen niet altijd één op één aan de klant doorberekenen, omdat de prijzen dan helemaal door het plafond gaan. Dus hun marges worden kleiner, en dan maar hopen dat ze niet met een restvoorraad blijven zitten en dat ze goede afspraken kunnen maken over het terugnemen van onverkochte platen. En ik heb me altijd afgevraagd hoe het zit als een plaat niet aan je verwachtingen voldoet (kwalitatief, dus qua persing dus). Als je 'm terugbrengt of omruilt, zit de handelaar dan met de gebakken peren? Ik weet niet of ze daar altijd goede afspraken over kunnen maken met de producent, want die is uiteindelijk verantwoordelijk voor een mislukte persing.
En ja, parkeertarieven zijn de laatste jaren ook flink omhoog gegaan in de binnensteden; het zijn voor gemeenten echte melkkoetjes geworden. Als je een zaak hebt in de binnenstad (waarom eigenlijk?) ben je daar indirect het slachtoffer van. Mensen bedenken zich wel twee keer, zeker bij relatief kleine uitgaven. Als je eerst een tientje kwijt bent aan parkeergeld, wordt de plaat die je zaterdagmiddag bij je lokale platenboer wilt aanschaffen wel érg duur. Het zal veel mensen afschrikken.
In Zwolle, waar ik aan de buitenrand van de stad woon, pak ik meestal de fiets. Maar dat is niet voor iedereen een optie...
Prijzen van tweedehands LP's en CD's zijn 'all over the place', is mijn indruk. Je kunt met wat zoeken nog steeds goede deals vinden. Maar van de gewilde artiesten die 'iedereen' lijkt te verzamelen, schieten ook op de tweedehandsmarkt de prijzen soms door het dak.
Ik hielp afgelopen zaterdag mee met het organiseren van een Vintage & Techniekbeurs in Nieuwleusen, in de buurt van Zwolle. Daar ging het vooral om oude radio's, grammofoons en dergelijke. Het aanbod van vinyl was bescheiden, en de prijzen vielen me door de bank genomen mee. Ik heb me bewust ingehouden, maar pakte toch D'n Achterhoek Tsjoek van Normaal mee voor negen euries. In nieuwstaat, dus dat leek me echt een koopje. Die gaat in Oost-Nederland doorgaans voor veel meer van de hand.
1
geplaatst: 25 februari 2025, 15:02 uur
gaucho schreef:
Nou, toevallig hadden we het daar vorige week nog over, in een platenzaak waar je nog steeds gratis pal voor de deur kunt parkeren...
Inderdaad, als ik alleen al naar mijn eigen regio kijk, zijn er per saldo platenwinkels bij gekomen. En die lijken zo op het eerste gezicht goed te kunnen renderen. Maar ik denk ook dat de twee factoren (prijs en parkeren - mijn invulling )die in het gelinkte artikel genoemd worden wel eens een bedreigend zouden kunnen zijn voor de fysieke verkooppunten van platen en CD's.
De torenhoge prijzen van nieuw vinyl maken de inkoop ervan ook niet aantrekkelijker op voor platenhandelaren.

Inderdaad, als ik alleen al naar mijn eigen regio kijk, zijn er per saldo platenwinkels bij gekomen. En die lijken zo op het eerste gezicht goed te kunnen renderen. Maar ik denk ook dat de twee factoren (prijs en parkeren - mijn invulling )die in het gelinkte artikel genoemd worden wel eens een bedreigend zouden kunnen zijn voor de fysieke verkooppunten van platen en CD's.
De torenhoge prijzen van nieuw vinyl maken de inkoop ervan ook niet aantrekkelijker op voor platenhandelaren.
Parkeren als punt dwz argument, imo een beetje raar. Hoe vaak gaan mensen naar de stad alleen om platen te kopen? M.n. ook als je niet in de stad woont. Je maakt een stedentrip (met wederhelft veelal) en doet daarbij ook even de platenzaak aan, terwijl de wederhelft elders duiten stuk slaat - beide zaken binnen een redelijk tijdsbestek ter voorkoming van het zinken van het budget (alhoewel de wederhelft vaak erin slaagt om in 1,5 uur aanzienlijk meer financiële schade aan te richten dan ik zelf). Ook mety muziekmaten op stap is het doel echt niet uitsluitend platenzaakbezoek, vaak zit er ook cultuur en/of horeca aan vast en dan beslaan die parkeerpegels dus meerdere activiteiten.
Prijzen zijn inderdaad om hoofdpijn van te krijgen en dat zal heus zijn uitwerking wel hebben. Heb wel verkopers gesproken die vertelden hoe zij - met een mengsel van medeleven en schaamte - aan zestienjarige meiskes de laatste van Taylor Swift of Lana Del Rey verkochten voor zo'n 40 - 60 euro. Maar in zekere zin is het te vergelijken met de prijzen op de huizenmarkt in bepaalde delen van NL: als je wilt of moet leg je dat gewoon ervoor neer. Misschien is het gewoon ook zo dat je in bijv Hoorn (ca 75.000 inwoners) of Zutphen (ca 48.000 inwoners) minder frequent een doelpubliek bereikt dan in grote steden zoals Utrecht, Rotterdam of Amsterdam. Misschien zou je bij het plannen van een locatie voor een platenwinkel eens moeten kijken naar een kaart van Nederland met daarop in 3D aangegeven de bevolkings- en inkomensverdeling.
De grap is evenwel dat uitgerekend in Wagenberg (ca 2200 inwoners) een van de grotere platenzaken van Nederland is gevestigd, Kay’s Odyssey: mooi ruim aanbod (tweedehands en nieuw) en een snuffelhal (voor de nerds). Er is wel een hele grote (gratis) parkeerplaats bij het pand

De cijfers van het NVPI (die gelden, dacht ik alleen nieuwe aankopen) zijn voor 2023: 16,1 (cd's) en 38,2 miljoen (lp's); dat betekent ca 0,9 en 2,5 € per hoofd van de bevolking. De vraag is dan hoeveel zaken kunnen bestaan o.b.v. dat soort cijfers. Je bent geneigd te denken dat tweedehands dan een welkome aanvulling kan zijn (kan je als detaillist ook meer invloed uitoefenen op je marge) of je gaat er andere zaken bij verkopen (merchandise, concertkaartjes).
0
geplaatst: 25 februari 2025, 18:05 uur
Mjuman schreef:
Parkeren als punt dwz argument, imo een beetje raar. Hoe vaak gaan mensen naar de stad alleen om platen te kopen?
Parkeren als punt dwz argument, imo een beetje raar. Hoe vaak gaan mensen naar de stad alleen om platen te kopen?
Tja, ik herken je argumenten wel, van die stedentrip met je eega of vriendin, en met zo'n vriendengroep. Inderdaad is een bezoek aan platenzaken dan niet het enige doel. Aan de andere kant ben ik dan kennelijk zo'n nerdy uitzondering die wel eens de stad in fietst voor uitsluitend een rondje langs de plaatselijke platenzaken. Goed te doen, vind ik. Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat met de auto minder snel doet. Dan moet er, gezien de bijkomende kosten, méér vermaak tegenover staan, bij voorkeur als sociale activiteit met anderen.
Ik koppelde mijn opmerking voornamelijk aan dat verhaal in de link over die sluitende platenzaak in Hoorn. De eigenaren daarvan schrijven die sluiting deels toe aan de verhoogde parkeertarieven en ik kan me, juist bij zo'n middelgrote stad als Hoorn, voorstellen dat muziekliefhebbers uit de regio die een album willen kopen het stadscentrum dan toch eerder links laten liggen.
Mjuman schreef:
De grap is evenwel dat uitgerekend in Wagenberg (ca 2200 inwoners) een van de grotere platenzaken van Nederland is gevestigd, Kay’s Odyssey: mooi ruim aanbod (tweedehands en nieuw) en een snuffelhal (voor de nerds). Er is wel een hele grote (gratis) parkeerplaats bij het pand
Ja, dat is gelukkig een mooi voorbeeld. Ik ken ze in m'n eigen regio ook: platenzaken in relatief kleine gemeenten waar je gratis je auto in de nabijheid kunt parkeren. Zelf rijd ik de laatste twee jaar bijvoorbeeld liever vanuit Zwolle - waar al die zaken in de lastig bereikbare binnenstad zitten - graag door naar Wezep, waar het aanbod, in elk geval in de door mij gewaardeerde genres, groot is en de prijzen goed te behappen. En gratis parkeren dus. Ik hoor regelmatig van die eigenaren - en ook van bezoekers - dat ze dat een gigantisch pluspunt vinden.
Mjuman schreef:
De cijfers van het NVPI (die gelden, dacht ik alleen nieuwe aankopen) zijn voor 2023: 16,1 (cd's) en 38,2 miljoen (lp's); dat betekent ca 0,9 en 2,5 € per hoofd van de bevolking. De vraag is dan hoeveel zaken kunnen bestaan o.b.v. dat soort cijfers. Je bent geneigd te denken dat tweedehands dan een welkome aanvulling kan zijn (kan je als detaillist ook meer invloed uitoefenen op je marge) of je gaat er andere zaken bij verkopen (merchandise, concertkaartjes).
Eens. ik denk dat je van de verkoop van alleen nieuw vinyl überhaupt niet kan bestaan. Wat ik 'in de markt' hoor, is dat de marges daarop klein zijn, juist omdat ze zich al schamen voor de inkoopprijs. Met tweedehands heb je je marges, en dus ook je verdiensten, beter in de hand. Bovendien schat ik in dat er best een groot potentieel aan liefhebbers is die juist gaat voor die tweedehands albums. Ik reken mezelf daar bijvoorbeeld ook toe.
Merchandise hoeft voor mij dan persoonlijk weer niet zo nodig. Maar ik begrijp heel goed dat het een aanzienlijke verbreding van je verkoopmogelijkheden kan bieden. De vestigingen van Variaworld bijvoorbeeld gaan daar behoorlijk ver in. En volgens mij met succes.
3
geplaatst: 22 april 2025, 22:34 uur
Dit weekend maar weer eens naar Kay's Odyssey in Wagenberg gereden.
Het is even rijden voor ondergetekende maar feitelijk ken ik geen betere platenzaak voor singles in Nederland. Je kunt er de hele dag spenderen zonder dat je aan het eind klaar bent.
Niet de allergoedkoopste, wel heel breed gesorteerd.
Ja, er worden ook cd's en LP's verkocht maar daar ben ik minder in geïnteresseerd.
Singles op alfabet, op bandnaam en op soort muziek. Het is een klein Walhalla.
Op een gegeven ogenblik ben je wel bereid wat te betalen, moet ik toegeven. Ik heb ook het idee dat er zorgvuldig met vinyl wordt omgegaan.
Maar wie komt er in Wagenberg (2200 inwoners)? Je moet het even weten.
Vinyl in een soort van boerenloods.
Kay's Odyssey Wagenberg
Het is even rijden voor ondergetekende maar feitelijk ken ik geen betere platenzaak voor singles in Nederland. Je kunt er de hele dag spenderen zonder dat je aan het eind klaar bent.
Niet de allergoedkoopste, wel heel breed gesorteerd.
Ja, er worden ook cd's en LP's verkocht maar daar ben ik minder in geïnteresseerd.
Singles op alfabet, op bandnaam en op soort muziek. Het is een klein Walhalla.
Op een gegeven ogenblik ben je wel bereid wat te betalen, moet ik toegeven. Ik heb ook het idee dat er zorgvuldig met vinyl wordt omgegaan.
Maar wie komt er in Wagenberg (2200 inwoners)? Je moet het even weten.
Vinyl in een soort van boerenloods.
Kay's Odyssey Wagenberg
1
geplaatst: 23 april 2025, 14:18 uur
Daar ben ik een paar weken terug ook op m'n OV-fiets vanuit Breda heen gereden. De locatie alleen al is de moeite waard haha. Verder is het een toffe platenzaak waar je inderdaad genoeg kunt vinden. Leuk om te zien dat ook jongere klanten aanwezig waren. Met een stapeltje oude hiphop-cd's uiteindelijk het pand verlaten.
0
geplaatst: 16 september 2025, 17:14 uur
Clear Spot uit Alkmaar is failliet. Geen platenzaak, maar wel een B2B-groothandel waar je ook als particulier vaak obscure releases kon bestellen. Ik heb er een paar keer gebruik van gemaakt voor items die je anders vanuit heel andere delen van de wereld zou moeten laten overkomen tegen een flinke meerprijs. Ze boden dergelijke items altijd relatief goedkoop aan, is mijn ervaring. Dus alleen al daarom vind ik het jammer dat die optie niet meer bestaat.
Alkmaarse groothandel Clear Spot International failliet - Entertainment Business - entertainmentbusiness.nl
Alkmaarse groothandel Clear Spot International failliet - Entertainment Business - entertainmentbusiness.nl
2
geplaatst: 16 september 2025, 21:28 uur
gaucho schreef:
Clear Spot uit Alkmaar is failliet. Geen platenzaak, maar wel een B2B-groothandel waar je ook als particulier vaak obscure releases kon bestellen. Ik heb er een paar keer gebruik van gemaakt voor items die je anders vanuit heel andere delen van de wereld zou moeten laten overkomen tegen een flinke meerprijs. Ze boden dergelijke items altijd relatief goedkoop aan, is mijn ervaring. Dus alleen al daarom vind ik het jammer dat die optie niet meer bestaat.
Doorstart voor failliete muziekgroothandel Clear Spot International - Entertainment Business - entertainmentbusiness.nl
0
geplaatst: 17 september 2025, 08:49 uur
Kwam vandaag dit artikel tegen in mijn google feed: Klanten van Bob reizen het hele land door voor zijn platenzaak.
Betreft Bob's Vinyl in Aarle-Rixtel.
0
geplaatst: 17 september 2025, 12:36 uur
harm1985 schreef:
Bob's Vinyl in Aarle-Rixtel.
Bob's Vinyl in Aarle-Rixtel.
Paar keer wat besteld in de tijd dat hij Music On Vinyl-albums aanbood voor 10 euro per stuk. Dat zal tegenwoordig niet meer het geval zijn (oh, how the times have changed...). Maar ik moet zeggen: hele goede ervaringen: prima platen, keurig verpakt en snel verstuurd.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 september 2025, 09:38 uur
harm1985 schreef:
Kwam vandaag dit artikel tegen in mijn google feed: Klanten van Bob reizen het hele land door voor zijn platenzaak.
Heeft zelfs een eigen biertje.
Organiseerde ook nog wel eens een popkwis waaraan ik deelnam.
Aardige man
* denotes required fields.