Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2013, 12:31 uur
Dikkop schreef:
Moeilijk te vinden op het internet die van Coma.
Moeilijk te vinden op het internet die van Coma.
Gewoon op de luisterpaal van VPRO 3 voor twaalf

0
geplaatst: 14 mei 2013, 23:28 uur
Ja, beste mensen. Ik ben opzoek naar meer (obscure) garage rock dat ergens tussen The Sonics en The Stooges inhangt. ENERGIE!
(The troggs, The Seeds, The Standells etc. maar dan ruiger)
Kwam nog iets tegen uit de jaren 80 met redelijk wat energie dat in dit straatje past. The Gories.
Iemand?!
Kwam nog iets tegen uit de jaren 80 met redelijk wat energie dat in dit straatje past. The Gories.
Iemand?!
0
geplaatst: 14 mei 2013, 23:37 uur
Nuggets: Nuggets (1972) en alle gerelateerde zaken (Nuggets II) en de Britse versie ervan.
Verder had je goed eens kunnen kijken bij Da Capo, maar helaas
- sadly missed! Zweedse Nomads, Hives, Trebble Spankers
Verder had je goed eens kunnen kijken bij Da Capo, maar helaas
- sadly missed! Zweedse Nomads, Hives, Trebble Spankers
0
geplaatst: 14 mei 2013, 23:43 uur
Da mannie! Kom je daar: leest het "download alle hits van Sieneke" - is verboden om naar download plekskes te linken

Hoeveel mensen zouden er overhoofd zijn die iets van Sieneke willen downloaden ("voor eigen gebruik")?
0
Sietse
geplaatst: 15 mei 2013, 00:08 uur
mr-mucho schreef:
Ja, beste mensen. Ik ben opzoek naar meer (obscure) garage rock dat ergens tussen The Sonics en The Stooges inhangt. ENERGIE!
(embed)
(embed)
Iemand?!
(embed)
(embed)
Iemand?!
Naast de genoemde verzamelaars van Nuggets kan ik ook zeker de serie "Back from the grave" uitgekomen bij Crypt Records aanraden. En als je dan toch bezig bent kun je het beste gewoon de hele zooi van Crypt gaan checken (ook The Gories hebben hier dingen uitgebracht) of evt. dingen op het label In The Red en Sympathy For The Record Industry.
Wat bands:
The Oblivians (mijn inziens het beste dat je op dit gebied kunt krijgen).
Dead Moon
The Pagans (een van de beste punk & roll bands die de VS heeft voortgebracht)
The Cramps
John Spencer Blues Explosion (vooral het oude spul t/m Now I Got Worry, goede soul & roll)
The New Bomb Turks (meer punk, maar zeker niet verkeerd)
The Dirty's (ranzigheid ten top, muziek over bier zuipen, lekker wijzen met grote tieten, snelle auto's en rock & roll)
En dan nog wat leuke dames: Thee Headcoatees (niet te verwarren met Thee Headcoats, wat ook lachen is) met fijne teksten over sex en dergelijke... "come into my mouth" zegt genoeg lijkt me...
KILL A PUNK FOR ROCK & ROLL!!!
0
geplaatst: 15 mei 2013, 00:31 uur
0
geplaatst: 15 mei 2013, 08:57 uur
mr-mucho schreef:
(embed)
(embed)
Iemand?!
(embed)
(embed)
Iemand?!
Probeer anders deze band eens van eigen bodem:

Traumahelikopter
0
Sietse
geplaatst: 15 mei 2013, 16:26 uur
pjh1967 schreef:
Mooie lijst Sietse. Als mr-mucho deze compilaties aanschaf, garandeer ik hem dagenlang plezier!!
(afbeelding)
(afbeelding)
Mooie lijst Sietse. Als mr-mucho deze compilaties aanschaf, garandeer ik hem dagenlang plezier!!
(afbeelding)
(afbeelding)
ja, die zijn beide erg tof. Heb ik hier ook staan.
Beide ooit voor een prikkie gekocht bij Tommy in Tilburg (die eerste zal zo'n jaar of 17 terug zijn gok ik...eens kijken of ik het bonnetje er nog in heb zitten).
EDIT: alleen bij El Cheapo 2 nog een bonnetje...7-6-1997

0
geplaatst: 15 mei 2013, 18:16 uur
Verdomme zeg, wat klinken die Oblivians cool! Dat ga ik eens snel opzoeken. De rest is natuurlijk sowieso een dikke aanrader, gewoon heerlijk toffe muziek. Vooral The Jon Spencer Blues Explosion is echt fantastisch!
0
geplaatst: 21 juni 2013, 10:58 uur
In Genres > Overigen > Ik zoek leuke Mexicaanse muziek (Mariachi):
Hallo!
Na het kijken van een aflevering Breaking Bad was ik helemaal weg van een mexicaans nummer van Los Cuates de Sinaloa - negra y azul negra y azul
Iemand nog tips van dit soort bands met de typische mexicaanse sound?
Hallo!
Na het kijken van een aflevering Breaking Bad was ik helemaal weg van een mexicaans nummer van Los Cuates de Sinaloa - negra y azul negra y azul
0
Dikkop
geplaatst: 27 juni 2013, 13:11 uur
De nummers waar ik naar opzoek ben hebben niet echt een zelfde soort geluid maar eerder een overeenkomende structuur.
Phosphorescent - Song For Zula is een nummer waarvan de basis ongeveer 6 minuten gelijk blijft.
Pinback - Loro (
) is wat korter, maar veranderd qua structuur ook niet in de loop van het nummer.
Ik zoek dus nummers die repeterend zijn en die daar eigenlijk hun kracht uit halen.
All My Friends van LCD Soundsystem is ook fantastisch!
Phosphorescent - Song For Zula is een nummer waarvan de basis ongeveer 6 minuten gelijk blijft.
Pinback - Loro (
) is wat korter, maar veranderd qua structuur ook niet in de loop van het nummer.Ik zoek dus nummers die repeterend zijn en die daar eigenlijk hun kracht uit halen.
0
geplaatst: 27 juni 2013, 13:19 uur
krabat schreef:
Hallo!
Hallo!
Probeer Los Tigres del Norte eens.
0
geplaatst: 28 juni 2013, 14:28 uur
Dikkop schreef:
De nummers waar ik naar opzoek ben hebben niet echt een zelfde soort geluid maar eerder een overeenkomende structuur.
Pinback - Loro (
) is wat korter, maar veranderd qua structuur ook niet in de loop van het nummer.
Ik zoek dus nummers die repeterend zijn en die daar eigenlijk hun kracht uit halen.
Pinback - Loro (
) is wat korter, maar veranderd qua structuur ook niet in de loop van het nummer.Ik zoek dus nummers die repeterend zijn en die daar eigenlijk hun kracht uit halen.
Ik denk dat er heel veel te vinden is in deze trant, een paar waar ik zo aan denk
Interpol - Turn on the Bright Lights (2002)
Helios - Eingya (2006)
niet precies binnen het genre van bovenstaande nummers, maargoed
Sommige nummers van postrockbands als God is an Astronaut, iLiketrains, en dergelijke zul je misschien ook goed vinden. Anderen hebben juist weer veel tempoverschillen, dus wellicht niet allemaal.
Binnen de (melodieuze) minimal techno kun je al helemaal je lol op
The Field - Looping State of Mind (2011)
Trentemøller - The Last Resort (2006)
Gui Boratto - Chromophobia (2007)
(wat bekende namen, is nog veel en veel meer van te vinden)
0
geplaatst: 29 juni 2013, 00:59 uur
Ik zoek gewoon een leuke funkrockplaat met lekkere basgrooves, is dat specifiek genoeg? 
Ben al bekend met Faith No More, de peppers, RATM...

0
geplaatst: 29 juni 2013, 01:12 uur
Vinck schreef:
Ik zoek gewoon een leuke funkrockplaat met lekkere basgrooves, is dat specifiek genoeg?

Mother's Finest
Family Stand
Living Colour
In deze bands zit meer 'kleur'. Of anders nog meer 'kleur bekennen' en meteen terug naar de roots, P-funk: Funkadelic, Parliament, Prince Charles & The City Beat Band (met fijne zware synth).
0
geplaatst: 29 juni 2013, 01:15 uur
Mjuman schreef:
Mother's Finest
Family Stand
Living Colour
In deze bands zit meer 'kleur'. Of anders nog meer 'kleur bekennen' en meteen terug naar de roots, P-funk: Funkadelic, Parliament, Prince Charles & The City Beat Band (met fijne zware synth).
(quote)
Mother's Finest
Family Stand
Living Colour
Erg bedankt!
0
geplaatst: 30 juni 2013, 14:17 uur
Vinck schreef:

Je zou ook eens Infectious Grooves, Urban Dance Squad of Gotcha! kunnen proberen...
0
geplaatst: 30 juni 2013, 22:41 uur
Prima aanbevelingen hierboven....
Nog wat eventuele toevoegingen...
Tackhead
YouTube - tackhead - class rock
Misschien de eerste van Mindfunk...
YouTube - Mind Funk Mind Funk Full Album
Philip Sayce wordt vaak in het rijtje met Joe Bonamassa gezet, maar Sayce's werk is vaak meer funky georienteerd..
YouTube - Philip Sayce - Scars
En Parliament/Funkadelic zijn genoemd....dus Bootsy Collins....combineer dat met Buckethead en dan kun je niks anders krijgen dan een mengeling van funk en rock.....in ietwat geflipte vorm, niet verwonderlijk gezien deze 2 heren.
YouTube - Zillatron - Fuzzface.wmv
Een andere samenwerking waar je deze 2 mafkezen terug kunt vinden is Science faxtion.
YouTube - Science Faxtion - I See Rockets
En nog eentje trouwens met de beide prettig gestoorde mannen...Praxis.
YouTube - Praxis - After Shock (Chaos Never Died) - Transmutation (Mutatis Mutandis)
YouTube - Praxis - Worship
De eerste plaat van Dog eat dog kan hier ook wel bij denk ik...
YouTube - Dog Eat Dog Who's the King?
En ik zou bijna Fishbone vergeten.....hier gaat zelfs mijn bleekscheetwitte kont van schudden...
YouTube - Fishbone - Freddie's Dead
YouTube - Fishbone "Bonin' In The Boneyard" live at Cervantes 2008
H-blockx past toch ook wel in het rijtje met Dog eat dog...
YouTube - H-Blockx - Move
Stress.....later nog een cd gemaakt onder de naam Inqbator...Lenny Kravitz speelde daar ook een riedeltje mee, dus de funky inslag is er wel.
YouTube - STRESS Stress-10 Red Sun
En wellicht kan Katmandu hier ook tussen.....de zanger is die van Flogging molly.
YouTube - Katmandu - The Way You Make Me Feel
King's X.
YouTube - King's X "Fade" (OFFICIAL VIDEO)
YouTube - King's X - Over My Head (Video)
En dan kom je automatisch bij Pinick, Gales Pridgen...
YouTube - Pinnick Gales Pridgen - "Hang On, Big Brother"
En nog niet genoemd, maar de man heeft aardig wat funky nummers, Glenn Hughes! Check dan ook Trapeze!
YouTube - Glenn Hughes - Don't Let It Slip Away
En uit eigen land hebben we nog Bastian (Bas Bron van de Jeugd van tegenwoordig).
YouTube - Bastian - Touch and Go
Nog wat eventuele toevoegingen...
Tackhead
YouTube - tackhead - class rock
Misschien de eerste van Mindfunk...
YouTube - Mind Funk Mind Funk Full Album
Philip Sayce wordt vaak in het rijtje met Joe Bonamassa gezet, maar Sayce's werk is vaak meer funky georienteerd..
YouTube - Philip Sayce - Scars
En Parliament/Funkadelic zijn genoemd....dus Bootsy Collins....combineer dat met Buckethead en dan kun je niks anders krijgen dan een mengeling van funk en rock.....in ietwat geflipte vorm, niet verwonderlijk gezien deze 2 heren.
YouTube - Zillatron - Fuzzface.wmv
Een andere samenwerking waar je deze 2 mafkezen terug kunt vinden is Science faxtion.
YouTube - Science Faxtion - I See Rockets
En nog eentje trouwens met de beide prettig gestoorde mannen...Praxis.
YouTube - Praxis - After Shock (Chaos Never Died) - Transmutation (Mutatis Mutandis)
YouTube - Praxis - Worship
De eerste plaat van Dog eat dog kan hier ook wel bij denk ik...
YouTube - Dog Eat Dog Who's the King?
En ik zou bijna Fishbone vergeten.....hier gaat zelfs mijn bleekscheetwitte kont van schudden...
YouTube - Fishbone - Freddie's Dead
YouTube - Fishbone "Bonin' In The Boneyard" live at Cervantes 2008
H-blockx past toch ook wel in het rijtje met Dog eat dog...
YouTube - H-Blockx - Move
Stress.....later nog een cd gemaakt onder de naam Inqbator...Lenny Kravitz speelde daar ook een riedeltje mee, dus de funky inslag is er wel.
YouTube - STRESS Stress-10 Red Sun
En wellicht kan Katmandu hier ook tussen.....de zanger is die van Flogging molly.
YouTube - Katmandu - The Way You Make Me Feel
King's X.
YouTube - King's X "Fade" (OFFICIAL VIDEO)
YouTube - King's X - Over My Head (Video)
En dan kom je automatisch bij Pinick, Gales Pridgen...
YouTube - Pinnick Gales Pridgen - "Hang On, Big Brother"
En nog niet genoemd, maar de man heeft aardig wat funky nummers, Glenn Hughes! Check dan ook Trapeze!
YouTube - Glenn Hughes - Don't Let It Slip Away
En uit eigen land hebben we nog Bastian (Bas Bron van de Jeugd van tegenwoordig).
YouTube - Bastian - Touch and Go
0
geplaatst: 2 juli 2013, 18:18 uur
Aangezien ik in een metalbui ben de laatste dagen wil ik m'n metalcollectie wat uitbreiden. Ik ben al bekend met vrij veel metalbands: Metallica, Megadeth, Anthrax, Slayer, Iron Maiden, Judas Priest, Slipknot, Saxon, Exodus, Black Sabbath, Pantera...
Welke albums binnen het hard rock/metal genre zijn volgens jullie echt klassiekers die ik in huis moet hebben?
Welke albums binnen het hard rock/metal genre zijn volgens jullie echt klassiekers die ik in huis moet hebben?
0
geplaatst: 2 juli 2013, 18:24 uur
Een aantal grote metalalbums, hoewel ik niet zover wil gaan dat je ze móét hebben;
Helloween - Keeper of the Seven Keys
Blind Guardian - Imaginations from the Other Side
Dream Theater - Images & Words, Metropolis, Awake
Death - Symbolic
Emperor - Anthems to the Welkin at Dusk
Fates Warning - Pleasant Shade of Grey
Queensryche - Operation: Mindcrime
My Dying Bride - Angel and the Dark River
Paradise Lost - Draconian Times
The Gathering - Mandylion
Opeth - Blackwater Park
Machine Head - Burn My Eyes
Ik zou zelf de namen even uitzoeken, ze begeven zich qua subgenre buiten de bands uit jouw lijstje. Dit is een begin om een smaak te ontwikkelen binnen de metal.
Helloween - Keeper of the Seven Keys
Blind Guardian - Imaginations from the Other Side
Dream Theater - Images & Words, Metropolis, Awake
Death - Symbolic
Emperor - Anthems to the Welkin at Dusk
Fates Warning - Pleasant Shade of Grey
Queensryche - Operation: Mindcrime
My Dying Bride - Angel and the Dark River
Paradise Lost - Draconian Times
The Gathering - Mandylion
Opeth - Blackwater Park
Machine Head - Burn My Eyes
Ik zou zelf de namen even uitzoeken, ze begeven zich qua subgenre buiten de bands uit jouw lijstje. Dit is een begin om een smaak te ontwikkelen binnen de metal.
0
geplaatst: 2 juli 2013, 18:52 uur
Dankjewel! Zitten al wat bekende namen in, het komt wel goed met dit lijstje 
Een echte smaak heb ik nog niet ontwikkeld, maar ik betwijfel ook of dat ooit zal komen. Ik ben een vrij flexibele luisteraar en kan bijna alle subgenres wel appreciëren

Een echte smaak heb ik nog niet ontwikkeld, maar ik betwijfel ook of dat ooit zal komen. Ik ben een vrij flexibele luisteraar en kan bijna alle subgenres wel appreciëren

0
geplaatst: 2 juli 2013, 20:07 uur
Vinck schreef:

So-wie-so Through Silver in Blood van Neurosis. Verder kan ik uit het lijstje van Jasper met name Emperor heel erg aanraden.
0
geplaatst: 6 juli 2013, 21:10 uur
Op zoek naar meer hardcore ai:
Have Heart (get the knife)
YouTube - HEAVE HEART: Get the Knife
Terror (Keep the faith)
YouTube - TERROR - Keepers Of The Faith (OFFICIAL VIDEO)
Hope Conspiracy (Deadtown Nothing)
YouTube - The Hope Conspiracy - Deadtown Nothing
Ofwel, hard, maar verstaanbaar. Eeuwig dank als beloning!
Have Heart (get the knife)
YouTube - HEAVE HEART: Get the Knife
Terror (Keep the faith)
YouTube - TERROR - Keepers Of The Faith (OFFICIAL VIDEO)
Hope Conspiracy (Deadtown Nothing)
YouTube - The Hope Conspiracy - Deadtown Nothing
Ofwel, hard, maar verstaanbaar. Eeuwig dank als beloning!
* denotes required fields.