Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juli 2013, 21:14 uur
Defeater en Trash Talk vind ik zelf erg de moeite waard (van beide moet ik zelf trouwens nog wat meer leren kennen), misschien vind je dat iets.
Ik zou je verder Minor Threat willen aanraden, ouder, minder hard en brakker dan wat je hierboven noemt, maar wel essentieel, vreselijk energiek en gewoon fantastisch luistervoer.
Verder moet je hiervoor eigenlijk gewoon een PM naar bennerd sturen. Die raadt je in een handomdraai wel honderd platen aan uit deze hoek, waarschijnlijk
Ik zou je verder Minor Threat willen aanraden, ouder, minder hard en brakker dan wat je hierboven noemt, maar wel essentieel, vreselijk energiek en gewoon fantastisch luistervoer.
Verder moet je hiervoor eigenlijk gewoon een PM naar bennerd sturen. Die raadt je in een handomdraai wel honderd platen aan uit deze hoek, waarschijnlijk

0
geplaatst: 6 juli 2013, 21:25 uur
Dank voor de tips! Spijtig (of eigenlijk gelukkig) genoeg ken ik ze al. Ik zie ook dat ik nog niet op alles gestemd heb, dat moet ik ook nog eens gaan doen. Toch dank, dank, dank!
0
geplaatst: 6 juli 2013, 21:36 uur
Als je me morgenavond een reminder pm't, kan ik eens kijken. Vergeetachtigheid, u weet
Probeer sowieso Infest en Down to Nothing eens.
Probeer sowieso Infest en Down to Nothing eens.
0
Sietse
geplaatst: 27 juli 2013, 23:40 uur
Dit is nou muziek waar ik echt helemaal niets van weet, maar deze gast vind ik wel erg tof. Iemand tips van dingen die in dezelfde lijn liggen? (erg belangrijk is voor mij de combinatie van de muziek met de zang)
0
Improvision
geplaatst: 28 juli 2013, 03:35 uur
Vet inderdaad, ik kende hem nog niet die Jesse Boykins III.
Anywhooo, afhankelijk van welk nummer en waar de nadruk op ligt past dit misschien wel in het straatje:
(Ik tip Jai Paul trouwens als iemand waar je in de toekomst voor moet uit gaan kijken.)
Anywhooo, afhankelijk van welk nummer en waar de nadruk op ligt past dit misschien wel in het straatje:
(Ik tip Jai Paul trouwens als iemand waar je in de toekomst voor moet uit gaan kijken.)
0
Sietse
geplaatst: 28 juli 2013, 21:26 uur
Dank je.
Vind vooral die tracks van Jai Paul en Fatima with Floating Points lekker.
De rest heeft toch wat minder dat gebroken geluid. Jesse Boykins III is de muziek wat spannender.
Vind vooral die tracks van Jai Paul en Fatima with Floating Points lekker.
De rest heeft toch wat minder dat gebroken geluid. Jesse Boykins III is de muziek wat spannender.
0
Improvision
geplaatst: 29 juli 2013, 03:20 uur
Uhu, maar de algemene vibe ontleent wel veel uit die nu-soul. Maar anderzijds vond ik Jesse Boykins qua productie hier en daar vrij Brits klinken. Jai Paul en Floating Points zijn de enige Britten in mijn lijst, misschien ligt daar dan eerder het verband.
0
geplaatst: 29 juli 2013, 15:08 uur
In Muziek > Algemeen > muziek met violen (en alles uit de vioolfamilie):
Met het gevaar dat dit hier al ergens behandeld is, maar ik ben op zoek naar toffe nummers met strijkinstrumenten.
Heb zelf al wat voorbeeldjes:
dEus - Suds 'n Soda
Elbow - One Day Like This
Therapy? - Diane
Beatles - Eleanor Rigby
Smashing Pumpkins - Tonight Tonight
Bush - Glycerine
Ik ben overigens niet op zoek naar bands als Apocaliptica of Nigel Kennedy plays Hendrix.
Met het gevaar dat dit hier al ergens behandeld is, maar ik ben op zoek naar toffe nummers met strijkinstrumenten.
dEus - Suds 'n Soda
Therapy? - Diane
Beatles - Eleanor Rigby
Bush - Glycerine
Ik ben overigens niet op zoek naar bands als Apocaliptica of Nigel Kennedy plays Hendrix.
0
geplaatst: 29 juli 2013, 15:38 uur
Een hele trits nummers van Godspeed You! Black Emperor en Dirty Three
Verder:
Afghan Whigs - Brother Woodrow/Closing Prayer
Ride - Vapour Trail
Bedhead - The Present
The Velvet Underground - The Black Angels Death Song
Big Star - Holocaust
Mazzy Star - Into Dust
Public Image Ltd.- Flowers Of Romance
En dit hele album: Carissa's Wierd - Songs About Leaving (2002)
Verder:
Afghan Whigs - Brother Woodrow/Closing Prayer
Ride - Vapour Trail
Bedhead - The Present
The Velvet Underground - The Black Angels Death Song
Big Star - Holocaust
Mazzy Star - Into Dust
Public Image Ltd.- Flowers Of Romance
En dit hele album: Carissa's Wierd - Songs About Leaving (2002)
0
Sietse
geplaatst: 30 juli 2013, 00:06 uur
Improvision schreef:
Uhu, maar de algemene vibe ontleent wel veel uit die nu-soul. Maar anderzijds vond ik Jesse Boykins qua productie hier en daar vrij Brits klinken. Jai Paul en Floating Points zijn de enige Britten in mijn lijst, misschien ligt daar dan eerder het verband.
Ik denk dat het komt omdat Jesse Boykins samen werkt met producers die vaak ook uit de meer experimentele dance hoek komen. Denk bijv. maar aan Machinedrum die jaren terug nog een opkomende naam in de IDM scene was. Hij weet net wat meer spanning in de muziek aan te brengen dan je in die nu-soul dingen hoort.
Niet voor niets dat Jesse Boykins III zijn laatste plaat (een samenwerking met Melo-X) uitgekomen is bij Ninja Tune wat toch nog steeds bekend staat om de wat meer uitdagende triphop.
0
geplaatst: 30 juli 2013, 20:06 uur
Ik ben op zoek naar mondharmonica-muziek
Blues, jazz, metal, hiphop, simpel, ingewikkeld, nog moeilijker, zacht, hard, extreem, ... Maakt niet uit. Graag artiesten die mondharmonica gebruiken in plaats van losse tracks.
Blues, jazz, metal, hiphop, simpel, ingewikkeld, nog moeilijker, zacht, hard, extreem, ... Maakt niet uit. Graag artiesten die mondharmonica gebruiken in plaats van losse tracks.
0
geplaatst: 30 juli 2013, 20:27 uur
Antic Clay - Hilarious Death Blues (2007) en om in de stemming te komen
... en Van Morrison natuurlijk
... en Van Morrison natuurlijk
0
geplaatst: 30 juli 2013, 23:41 uur
mchammett schreef:
Probeer eens deze nummers van Clann Zu, Yndi Halda of Motorpsycho
0
geplaatst: 30 juli 2013, 23:47 uur
bennerd schreef:
Blues, jazz, metal, hiphop, simpel, ingewikkeld, nog moeilijker, zacht, hard, extreem, ... Maakt niet uit. Graag artiesten die mondharmonica gebruiken in plaats van losse tracks. Toots Thielemans - en een heel groot deel van The Chess catalogue; verder uitermate warm, aanbevolen: John Mayall - oa. Room to Move; Country Gazette - o.a. Orange Blossom Special; en aardig wat 'protestzangers' met gitaar/mondharmonica (in een houder om de nek) én zang - zoals heer Dylan oa I Want You.
0
geplaatst: 31 juli 2013, 00:39 uur
mchammett schreef:
dEus - Suds 'n Soda
Therapy? - Diane
Beatles - Eleanor Rigby
Bush - Glycerine
dEus - Suds 'n Soda
Therapy? - Diane
Beatles - Eleanor Rigby
Bush - Glycerine
Pete Johansen is een vioolspeler die op aardig wat "gothic" metalbands cd's heeft meegespeeld. Zijn bijdragen op viool tilden de muziek nog een heel stuk omhoog vond ik altijd, wat een heerlijk geluid.
Dit op de cd nogal uit de toon vallende nummer (het is het enige rustige nummer zeg maar...afsluiter) bijvoorbeeld.....met een koptelefoon op ben ik even weg van planeet aarde met dit nummer.
Tristania - December elegy.....op zo'n 5 minuten komt Johansen er in met zijn viool.....prachtig!
Op de 1e cd van Sins of thy beloved domineert Johansen met zijn viool veelal het geheel en zet de gitaren gewoon weg...terwijl het toch een "goth" metal band is.
Ik heb niks met het songfestival, maar dit heb ik toch ooit gekocht....niet wetende dat het van het songfestival afkomstig was, wat ook niet uitmaakt, want het is en blijft een prachtplaat vind ik.
Dark sanctuary had/heeft 2 of 3 violistes in de groep...in vrijwel elk nummer dus viool te vinden.
Artesia tapt uit hetzelfde vaatje wel...
Dit schiet me ook wel tebinnen...
The verve!
Tantric - Down and out.
Kate Bush - Cloudbusting!
Er is zoveel met viool/strijkers.....
Ok, deze van Hollandse bodem moet er gewoon bij...helemaal deze live-versie.
Nightwish - Ghost love score kun je ook eens proberen...
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 13:35 uur
ik ben opzoek naar "muziek met belletjes", liefst in de lo-fi/freak folk of elektronica/ambient hoek, maar essentiële tracks in andere genres zijn ook welkom.
enkele nummers die ik zelf al ken en me naar meer doen verlangen:
songs ohia - the body burned away
espers - dead queen (en de rest van dat album eigenlijk)
hope sandoval - sets the blaze
squarepusher - iambic 5 poetry
gold panda - an iceberg hurled northward through clouds
enkele nummers die ik zelf al ken en me naar meer doen verlangen:
songs ohia - the body burned away
espers - dead queen (en de rest van dat album eigenlijk)
hope sandoval - sets the blaze
squarepusher - iambic 5 poetry
gold panda - an iceberg hurled northward through clouds
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 14:04 uur
Al eens iets van Mum geprobeerd? Zitten ook vaak 'belletjes' en andere liefelijke klanken in verwerkt.
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 14:07 uur
een hele tijd geleden wel iets van geluisterd, bleef toen niet echt hangen bij me (maar soms komt er ook gewoon te veel tegelijk op mijn pad en moet je keuzes maken...) misschien heb je een specifieke track als beste tip??
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 14:17 uur
Dit is persoonlijk een favoriet. Maar als je echt op zoek bent naar belletjes moet ik nog even verder zoeken. Ik weet wel dat er nu en dan gebruik van maken.
* denotes required fields.