MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
klinkt al prima! zal dat album gaan opzoeken. dank voor de tip!!

Misschien is de EP: Ba Ba Ti Ki Di Do van Sigur Rós wel wat voor jou.
Of het nummer: Nannou van Aphex Twin. Niet echt belletjes, maar ik denk dat je het wel zult kunnen waarderen.

beavis schreef:
ik ben opzoek naar "muziek met belletjes", liefst in de lo-fi/freak folk of elektronica/ambient hoek, maar essentiële tracks in andere genres zijn ook welkom.

Man met "bellen": Pantha du Prince - bijv:

YouTube - Pantha Du Prince - Welt Am Draht

YouTube - Pantha Du Prince & The Bell Laboratory- "Spectral Split" (Official Music Video)

Salvadore schreef:
Deze pagina is bijna niet meer te laden ...

Idd: max. laadhoogte bereikt

kreeg net via andere kanalen ook al de Pantha du Prince tip. Had er nog nooit van gehoord, maar dat laatste album klinkt fantastisch!! belletjes met Steve Reich invloeden, wat wil je nog meer!

ook dank kobe bryant fan, ga je tips even opzoeken

Sietse
Een groot deel van het oude Six Organs of Admittance werk heeft wel iets met belletjes, maar zeer zeker ook wat met "freak folk" (al gebruik ik liever de term psych folk).

Belletjes:

Nog meer belletjes:

Sietse
oude dark ambient bellen

Sietse
En James Blackshaw heeft ook belletjes (na 2:20 gaat James los op zijn gitaar):

Afgaande op je stemmen (Jack Rose en Six Organs of Admittance) gok ik dat je dit wel kunt waarderen en als niet dan maak je mij verdrietig

zeker goede tips!! dank
de namen ken ik uiteraard, ook blackshaw, maar geloof niet dat ik deze tracks/albums ook in de collectie heb... anders was er wel eerder een belletje gaan rinkelen vermoed ik ... maar goed ben ook weer een tijdje even uit de freak/psych geweest...

vond zelf ook net weer een mooie in mijn eigen collectie

John Zorn - Prelude 4 - Diatesseron

geen youtube filmpje van te vinden, maar gezien de leesbaarheid/laad-tijd van deze pagina's misschien maar goed ook

EDIT: First Aid Kit met "Blue" en het Four Tet album "Rounds"... ja, nu kom ik er wel
ik zie een zomerse mix aankomen...

Een hele mix vol met belletjesmuziek

tuktak
Belletjes met Biosphere

Een goede Indonesische surf-rock band.

Ik zoek albums/ artiesten die meer gedaan hebben in het straatje van prodigy - out of space en no good(start to dance). Iemand die klassiekers kent?

Yann Samsa
Hoi, lieve mensjes.

Eerst luisteren en genieten.

Naar mijn bescheiden mening zijn de andere albums van Rachel's anders. Ook mooi, maar meer pure salonmuziek. Klassiek in een modern jasje. Dit echter, vind ik zeer filmisch en fris. Zijn er nummers die jullie qua sfeer, tonen,... doen denken aan dit nummer?

Eerst luisteren en genieten.

Ik heb veel jazz platen liggen thuis. Maar dit nummer, dit soort jazz, daar houd ik het meest van. Zeer rustig, duidelijk focus op sfeer van de blazers. Melodieus, maar dan toch niet. Een, hoe moet ik het omschrijven, zeer warm en golvend geluid. Anders dan klassiekers als Kind of Blue, a Love Supreme,... Suggesties?

Yann Samsa
Bedankt voor alle tips zeg, geweldig

Als mede-liefhebber van Rachel's kan ik deze platen ook erg waarderen.
Misschien heb je er iets aan?

(afbeelding)
Tortoise - TNT (1998)

Do Make Say Think - Winter Hymn Country Hymn Secret Hymn (2003)

(afbeelding)
Fläskkvartetten - Pärlor Från Svin 2 (2002)

Yann Samsa
Die laatste ken ik nog niet. Leuk.

2MY
Yann Samsa schreef:
Bedankt voor alle tips zeg, geweldig

Hier nog eentje dan

Niet echt een jazz-liefhebber of -kenner, maar misschien kan de score van Cowboy Bebop (anime) u wel bekoren?

[

Fake_world schreef:
Ik zoek albums/ artiesten die meer gedaan hebben in het straatje van prodigy - out of space en no good(start to dance). Iemand die klassiekers kent?

The KLF, Leftfield, SL2 - On a Ragga Trip
En moderner, maar in ongeveer hetzelfde straatje liggen een aantal platen van Lone en Zomby.

Fake_world schreef:

Ik denk dat je dit album wel kunt waarderen. Welliswaar uit 2007, maar wel een ode aan de diezelfde ravescene uit de periode waar jij op doelt

(afbeelding)
Glowstyx - Class of 1992 (2007)

Fake_world schreef:

D'r worden hier namen genoemd zoals KLF - die helemaal niets daarmee vandoen hebben. De eerste die mij te binnen schieten zijn Propellerheads, Junkie XL, Freestylers en het door mij zeer gewaardeerde Asian Dub Foundation - veel vindingrijker dan die bollenmuzak van The Prodigy.

Google anders eens op Big Beat - want dat is de gebruikelijke typering ervoor Het leuke is dat je van Asian Dub Foundation bij Transglobal Underground kunt uitkomen - nog even wat ethnischer...

De periode van de prodigy die fake_world omschrijft stammen nog af uit de periode van de Rave scene waar de Prodigy toen in zat (experience en music for the jilted...) .
De big-beat periode kwam pas in de periode van Fat of the Land, Junkie Xl en Chemical Brothers. Later dus.

Asian Dub Foundation was toch weer een klasse apart, een genre wat zich absoluut niks van trends aantrok en al zeker niet meelifte op de hypes. Ik ben met je eens dat wat ADF bracht veel spannender was dan The Prodigy. Ik zet nog regelmatig met veel plezier een nummer als Fly Over op in de auto

Allemaal al bedankt voor de tips. Ik heb de dingen al wat geluisterd, maar vind er niet direct mijn gading in. die prodigy track heeft een meer duistere vibe in en het is dat wat ik zoek, de tracks die ik tot nu toe hoorde vind ik maar wat té happy. Toevallig iemand die daarin iets kent?

Fake_world schreef:
Allemaal al bedankt voor de tips. Ik heb de dingen al wat geluisterd, maar vind er niet direct mijn gading in. die prodigy track heeft een meer duistere vibe in en het is dat wat ik zoek, de tracks die ik tot nu toe hoorde vind ik maar wat té happy. Toevallig iemand die daarin iets kent?

Hmm, je noemt zelf 2 voorbeelden van The Prodigy waar high pitched vocals in gebruikt worden. Dat staat toch min of meer symbool voor de happy hardcore scène wat daarop volgde. Dus zo duister vind ik het allemaal niet. Probeer anders Eboman of Leftfield eens. Of als je echt het happy gedeelte wilt vermijden, Atari Teenage Riot

Bardt1980 schreef:
(quote)

Hmm, je noemt zelf 2 voorbeelden van The Prodigy waar high pitched vocals in gebruikt worden. Dat staat toch min of meer symbool voor de happy hardcore scène wat daarop volgde. Dus zo duister vind ik het allemaal niet. Probeer anders Eboman of Leftfield eens. Of als je echt het happy gedeelte wilt vermijden, Atari Teenage Riot

Ja, ik weet het. Maar ik doelde dan eerder op de live-versie van dat nummer op phoenix festival (http://youtu.be/TtrQyImbkC4?t=48m8s). Het heeft iets duister, opwindend qua gevoel, vind ik.

In Muziek > Algemeen > Ken je klassiekers...:

Ik heb wat klassiekers nodig, mijn ouders zijn binnenkort 50 jaar getrouwd en ik ga met me band bekende nummers spelen die iedereen kent, dat vind me familie leuk. Iemand tips kwa nummers die echt iedereen wel kent?

Ikzelf heb even dit bedacht:
1.Herman Brood Saturday Night
2.Andre Hazes een beetje verliefd
3.Doe maar Smoorverliefd
4.The Isley Brothers That Lady
5.The Rolling Stones Satisfaction

Alvast bedankt!

Smoke on the water - Deep Purple
Smurfenlied - Vader Abraham.
Sister Ray - VU
Blockbuster - The Sweet
Dancing fool - Frank Zappa
etc

Elvis - Blue Suede Shoes
Beatles - Hey Jude
Ben Cramer - De Clown
Jacques Herb - Manuela
Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence

Depeche Mode - Just Can't Get Enough
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Doobie Brothers - Listen to the Music
The B52's - Love Shack
Pat Benatar - Hit Me with Your Best Shot
Blondie - One Way or Another

Bedankt, zitten wat tips bij waarbij ik dacht van huh hoezo was ik hier niet op gekomen . Me ouders zijn trouwens 25 jaar getrouwd, niet 50. Ik verwarde het met het feit dat ze laatst 50 zijn geworden maar is niet hele interessante informatie voor de rest voor jullie lijkt me, haha. Maar bedankt!

Gast
geplaatst: vandaag om 08:26 uur

geplaatst: vandaag om 08:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.