MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
J Casablancas

Dat lijken me tipjes waar ik wel iets mee kan. Bedankt!

@Nightrider: Babylon Circus en Mano Negra

@Nightrider: Les Negresses Vertes en Anima Sound System

Alvast bedankt voor de tips , ik ga alles een dezer dagen eens proberen. Babylon Circus ken ik al een aantal nummers van en vond dat niet geweldig, maar 't is ook alweer een tijd geleden dat ik 't probeerde.

@ Nightrider.. mocht je Mano leuk vinden probeer dan ook eens Turbonegro

sq

(afbeelding)

plaatje voor Nightrider

ik had graag geweten of er nog andere bands zijn die gelijkaardige muziek brengen als the rifles. het is een zeer sterk album naar mijn bescheiden mening .

binnenkort maak ik een tripje naar zuid-frankrijk met de wagen en ben dus op zoek naar wat nieuwe muziek

beetje in de stijl van wat ik graag luister: the rifles, athlete, maximo park, block party ....

dus als er een album is dat zowat in hetzelfde genre ligt en dan nog eens zeker de moeite is om te kopen ...fill me in aub

Nada Surf

Sietse
Interpol misschien

Iemand nog tips voor muziek met koortjes in de trant van The Beach boys, Beatles, Queen...?

The Futureheads gebruiken heel veel koortjes...
Wiener Sängerknäber ook

Doe Maar
Jan & Dean

itchy schreef:
Wiener Sängerknäber ook

Kan ik niks van vinden op MuMe, rocken ze een beetje?

sxesven
Een beetje een vage zoekterm misschien, maar toch maar even proberen. Ik zoek namelijk platen/bands met specifieke soort percussie. Niet makkelijk, maar voor wie het kent: jazz/avant-garde/rock met percussie á la op verscheidene tracks van UA's Sun (Konna Sori Ni Wa Odoru Uma, Lightning), of muziek met percussie zoals op enkele tracks van Six Organs of Admittance's School of the Flower (de titeltrack, de openingtrack) of zelfs á la Jim White (Dirty Three). Richting jazz percussie, maar minder 'typisch' jazz, met liefst prominente snare in de mix (in plaats van veel geratel op de ride) - vooral richting de percussie op Sun dus. Wie nog specifiekere info wil, vraag maar raak. Wie tips heeft, kom maar op!

Het drumwerk op School of the Flower is van Chris Corsano, samen met Jim White mijn favoriete drummer van dit moment (al zijn ze qua stijl natuurlijk wel heel verschillend).

Chris Corsano moet je hebben dus. Worm Confesses op de split lp met Ben Chasny en Paul Metzger is een waanzinnig mooi nummer. Vergelijkbaar met het School of the Flower werk.

Nummer 2 in mijn album top 10 van 2006 was het album van Chris Corsano met Paul Flaherty. Weet niet of je free-jazz trekt, maar als je even doorbijt dan kun je echt niet meer zonder dit album.

Chris Corsano op YouTube:
Solo
Solo
Sunburned Hand of the Man
Met Mick Flower (Vibracathedral Orchestra)
etc. etc.

Sietse
pak dan meteen ook maar ff Anthony Guerra And Matthew Nidek - White Eagle

Ook in dezelfde stijl.

sxesven
Tips waar een mens iets mee kan! Bedankt, heren! Jammer dat juist vandaag PayPal zo moeilijk moet doen en mijn nieuwe creditcard niet accepteert, dus die van Foxglove zit er even niet in.

/edit/

Play deed gelukkig niet moeilijk. The Beloved Music besteld! Heb de sample MP3 even gedraaid, en het mag wat mij betreft rustig geniaal genoemd worden.

In Muziek > Algemeen > Music Match (ik zoek muziek in deze stijl, wie kan mij wat aanraden?):

Ik zoek vrolijke muziek in de stijl van Mas que nada, een beetje samba/bossa nova- achtig. Wie kan mij helpen?

ik luister al n paar jaar vooral hiphop, maar luister ook redelijk veel rock , ik ben zelf english mc en zo verbreed je naar mijn mening je visie op muziek..

maar ik weet helaas niet zoveel over rock. de stijl muziek die ik zoek ligt zo in de richting van Staind, 3 doors down, Live, Intwine.. zoiets vind ik dope muziek..

mn vraag is dus.. heeft iemand bands die die aanraadt of tracks van bepaalde groepen.. alvast bedankt..

Cygnus schreef:
Dat lijken me tipjes waar ik wel iets mee kan. Bedankt!

He Frank, probeer ook eens God Is An Astronaut en Giardini di Mirò, 2 van mijn favoriete postrockbands...

Mojo Pin
@S.o.n.G: Nickelback?

@S.o.n.G: Misschien '30 Seconds to Mars' of 'Hoobastank'.

Ik zoek wat meer in de trant van Ochre, vooral het album Midnight Summer Dream vind ik geniaal...

Ik zoek meer in de trand van Joy Division.

New Order? Joy Division zonder Ian Curtis

Sietse
het oude werk (echt oude werk) van And Also The Trees zou het wel mee moeten lukken denk ik.

Woutt
Ik zoek nog iets wat op The Jam lijkt. Dus gewoon van die jaren 70/80 (Britse) punkrock. Crass, Sex Pistols, The Raincoats en Joy Division ken ik al. Iemand nog wat anders?

Mojo Pin
The Clash

En de Buzzcocks natuurlijk ook.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:55 uur

geplaatst: vandaag om 23:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.