Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
tondeman
geplaatst: 16 juni 2007, 18:36 uur
Elvis Costello.
En... hoewel niet uit de 70's of 80's en niet erg (post)-punk: The Action. Erg goeie mod-band.
En... hoewel niet uit de 70's of 80's en niet erg (post)-punk: The Action. Erg goeie mod-band.
0
geplaatst: 16 juni 2007, 19:44 uur
probeer eens:
Eddie & the Hot Rods, The Damned, The Adverts, The Homosexuals, The Vibrators, Sham 69, Stiff Little Fingers, Swell Maps, The Rezillos en The Only Ones. Allen Britse punk uit eind jaren '70 (en begin jaren '80).
Eddie & the Hot Rods, The Damned, The Adverts, The Homosexuals, The Vibrators, Sham 69, Stiff Little Fingers, Swell Maps, The Rezillos en The Only Ones. Allen Britse punk uit eind jaren '70 (en begin jaren '80).
0
geplaatst: 16 juni 2007, 19:51 uur
Ok,New Order kende ik al,ik zoek meer naar de minder bekende post punk.
Maar toch bedankt
Maar toch bedankt
0
geplaatst: 16 juni 2007, 23:10 uur
Probeer Claw Boys Claw uit Nederland eens uit.
1 van de allerbeste live post-punk bands van nederland in de jaren tachtig.
En niet te vergeten Ivy Green. Trockener kecks, Fatal Flowers, Julian cope, Japan.
Sisters of Mercy En Bauhaus zijn leuk als je van Joy Division houdt.
Ik wil ook nog even kwijt dat the Jam geen post-punk band was, maar een mod-band.
1 van de allerbeste live post-punk bands van nederland in de jaren tachtig.
En niet te vergeten Ivy Green. Trockener kecks, Fatal Flowers, Julian cope, Japan.
Sisters of Mercy En Bauhaus zijn leuk als je van Joy Division houdt.
Ik wil ook nog even kwijt dat the Jam geen post-punk band was, maar een mod-band.
0
geplaatst: 17 juni 2007, 15:40 uur
@ Silver en Woutt en alle anderen die meer zoeken in de trant van Joy Division, zou ik zeggen, Probeer Siglo XX eens - --sample--
0
geplaatst: 17 juni 2007, 17:47 uur
meyer schreef:
Ik zoek wat meer in de trant van Ochre, vooral het album Midnight Summer Dream vind ik geniaal...
Ik zoek wat meer in de trant van Ochre, vooral het album Midnight Summer Dream vind ik geniaal...
Boards of Canada, Kettel en Proem
0
geplaatst: 28 juni 2007, 19:24 uur
ik zoek iets in de richting van reamonn - supergirl..
gewoon van die beetje vage relaxe space muziek..
alvast bedankt..
gewoon van die beetje vage relaxe space muziek..
alvast bedankt..
0
geplaatst: 29 juni 2007, 10:06 uur
Ik ga zo voor een lang weekend op vakantie en ik heb leuke muziek nodig voor op mijn i-pod. Eigenlijk ben ik op zoek naar balkan-achtige muziek, maar wel een beetje in een modern jasje. In de zin van bijvoorbeeld Beirut en Oi Va Voi, dus. Zou iemand wat pas uitgekomen albums (tussen 2005 - 2007) kunnen opnoemen voor mij? Bedankt in ieder geval
.
.
0
geplaatst: 29 juni 2007, 10:27 uur
Het zigeunermuziek-topic 
http://www.musicmeter.nl/forum/13/1579
Met als grote aanrading Kocani Orkestar, prachtige band!

http://www.musicmeter.nl/forum/13/1579
Met als grote aanrading Kocani Orkestar, prachtige band!
0
geplaatst: 30 juni 2007, 23:36 uur
Ik zoek meer in de trant van Cake. Van die vrolijke niets aan de hand rock dus.
0
geplaatst: 30 juni 2007, 23:49 uur
@ Justinx
Ik wilde al meteen Zdob di Zdub aanraden, maar ik zag later dat we het daar al over hadden gehad.
Maar zeker ook aardig is: Balkan Beatbox
Ik wilde al meteen Zdob di Zdub aanraden, maar ik zag later dat we het daar al over hadden gehad.
Maar zeker ook aardig is: Balkan Beatbox
0
geplaatst: 11 juli 2007, 12:15 uur
johan d schreef:
Hallo,
ik ben nieuw op dit forum hier...
Ik luister veel muziek - alle genres eigenlijk. Hoe meer ik kan ontdekken hoe liever.
Ik heb hier wat rond gesurft en zo de CD Catch a fire van Bob Marley ontdekt... fantastische plaat...
Verdere favorieten...
The Knife - audiovisual....
Lambchop - alles (ga volgende week kijken in Antwerpen)
Tindersticks - alles
16 Horsepower - alles
Lindstrom - air fidelity
Kruder & Dorfmeister - KD sessions
Apparat - walls
Coldcut - Sound mirrors
Waarschijnlijk nog veel vergeten ook.
Post hier uw cd waarvan je zegt: "Als ik je 1 kan aanbevelen, dan is het die wel...."
Hallo,
ik ben nieuw op dit forum hier...
Ik luister veel muziek - alle genres eigenlijk. Hoe meer ik kan ontdekken hoe liever.
Ik heb hier wat rond gesurft en zo de CD Catch a fire van Bob Marley ontdekt... fantastische plaat...
Verdere favorieten...
The Knife - audiovisual....
Lambchop - alles (ga volgende week kijken in Antwerpen)
Tindersticks - alles
16 Horsepower - alles
Lindstrom - air fidelity
Kruder & Dorfmeister - KD sessions
Apparat - walls
Coldcut - Sound mirrors
Waarschijnlijk nog veel vergeten ook.
Post hier uw cd waarvan je zegt: "Als ik je 1 kan aanbevelen, dan is het die wel...."
0
geplaatst: 11 juli 2007, 13:18 uur
BoordAppel schreef:
Niemand?!
0
geplaatst: 11 juli 2007, 14:09 uur
0
geplaatst: 11 juli 2007, 17:21 uur
Dank! Gomez en de FLC ken ik al en die zijn inderdaad erg leuk. Ik zal die dingetjes van Yak eens opzoeken.
0
geplaatst: 12 juli 2007, 18:31 uur
RemcoG schreef:
Heej beste mensen,
Ik wil een cd'tje voor m'n vader gaan samenstellen met wat leuke nummers uit de jaren 70 tot 85. Dan koop gewoon wat leuke nummers op verschillende sites (heb nog wat 'gratis-nummers-coupons' liggen
dus dat leek me wel een geschikt cadeau voor hem)
Hij houdt van The Beatles, Todd Rundgren, The Comodores, Jamiroquai (hem en de stijl)
Nu moet je natuurlijk geen nummers van de bovenstaande artiesten opnoemen, want daar koop ik niet zoveel voor
daar heb ik de curciale al van gekocht.
Nou laat maar komen
En alvast bedankt
RemcoG
Heej beste mensen,
Ik wil een cd'tje voor m'n vader gaan samenstellen met wat leuke nummers uit de jaren 70 tot 85. Dan koop gewoon wat leuke nummers op verschillende sites (heb nog wat 'gratis-nummers-coupons' liggen
dus dat leek me wel een geschikt cadeau voor hem)Hij houdt van The Beatles, Todd Rundgren, The Comodores, Jamiroquai (hem en de stijl)
Nu moet je natuurlijk geen nummers van de bovenstaande artiesten opnoemen, want daar koop ik niet zoveel voor
daar heb ik de curciale al van gekocht.Nou laat maar komen

En alvast bedankt
RemcoG
0
geplaatst: 12 juli 2007, 21:04 uur
Het valt nog niet mee om met zo´n basis te beginnen.
Stevie Wonder - Superstition
The Who - See Feel Me
Yes - Close to the Edge
Earth Wind & Fire - Getaway
Wat wel een listige is, die bij mij wel vaker succesvol werkte is: neem het geboortejaar plus 17. Als je hits neemt uit dat dat jaar en de jaren erop volgend zit je vrij goed. Eventueel kan ik je wel helpen na een PM.
Stevie Wonder - Superstition
The Who - See Feel Me
Yes - Close to the Edge
Earth Wind & Fire - Getaway
Wat wel een listige is, die bij mij wel vaker succesvol werkte is: neem het geboortejaar plus 17. Als je hits neemt uit dat dat jaar en de jaren erop volgend zit je vrij goed. Eventueel kan ik je wel helpen na een PM.
0
Bobiej
geplaatst: 14 juli 2007, 20:30 uur
Ik zoek meer in de trant van... rustige 'donkere' rock, á la Damnation/Deliverance van Opeth.
0
geplaatst: 14 juli 2007, 21:57 uur
Heel stom... toch eens het album Documents van Postmen opgezet. Blijkt me heel goed te liggen, hiphop met melodieuze, zomerse (reggae)refreintjes. Ik vind de meeste hiphop snel eentonig worden, maar misschien dat iemand me hier stiekem wat kan doorspelen... 

0
Sietse
geplaatst: 14 juli 2007, 22:06 uur
Lauren Hill misschien?
Arrested Development
maar goed wat weet ik nou heh
Arrested Development
maar goed wat weet ik nou heh

0
geplaatst: 23 juli 2007, 11:54 uur
Ik ben echt zot van Tom Waits, is er iemand die iets in die trend weet te vinden. Dit is natuurlijk niet evident, maar wie weet
, daarom dat we op een forum zitten he 
, daarom dat we op een forum zitten he 
0
geplaatst: 23 juli 2007, 17:26 uur
Captain Beefheart. En Nick Cave/Birthday Party wellicht. Andere muziek, maar gevoelsmatig zit het voor mij wel in dezelfde hoek.
0
geplaatst: 23 juli 2007, 18:53 uur
@barrett: Ik zou je deze willen aanraden: http://www.musicmeter.nl/album/13723
Hij heeft ook behoorlijk wat prijzen gewonnen maar nog steeds onbekend hier. oa: Album of the Year 2003 - Heaven Magazine jazz, soul Blues category / Blues Album of 2003 - CD Kritik Magazine /CD of the Month Stereoplay Magazine /
Je kan op zijn site het 1 en ander horen:
http://www.leesankey.com/new%20music/mp3.html
Hopelijk is het wat voor je!
PS: Goed voorbeeld van hoe hij live klinkt:
http://www.leesankey.com/sewingandknitting/The%20Man%20-%20live%20rec.mp3
Hij heeft ook behoorlijk wat prijzen gewonnen maar nog steeds onbekend hier. oa: Album of the Year 2003 - Heaven Magazine jazz, soul Blues category / Blues Album of 2003 - CD Kritik Magazine /CD of the Month Stereoplay Magazine /
Je kan op zijn site het 1 en ander horen:
http://www.leesankey.com/new%20music/mp3.html
Hopelijk is het wat voor je!
PS: Goed voorbeeld van hoe hij live klinkt:
http://www.leesankey.com/sewingandknitting/The%20Man%20-%20live%20rec.mp3
* denotes required fields.