MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
Mssr Renard
Michiel Cohen

- Passport: fantastisch, net als bijvoorbeeld Kraan. De duitse funk/fusion scene is erg ondergewaardeerd.

- Jimi Tenor: niet zo mooi. Misschien iets anders van hem, maar dit niet.

- Theo Croker: brits, heel vaak voorbij zien komen, nooit geprobeerd. Klinkt erg lekker! Wel erg acidjazz ook. Misschien te trippy en teveel electronica?

- Stanton Moore: acid jazz/jazzfunk, klinkt als Soulive en James Taylor Quartet. Lekker swingend, lekker orgeltje. Gaat ook op de lijst.

- Miles Mosley: r&b/neosoul. Ook erg fijn, niet wat ik bedoelde, maar wat is er mis met goede, funky soul? Precies niets. Doet me zelfs wat aan Derek Trucks denken, maar dan zonder slidegitaar.

- Black Gold 360: space age/spiritual/freejazz: ik heb er om gevraagd. Gaat ook op de lijst. Muziek om echt bij te concentreren. Wel erg veel electronica en het wordt getypeerd als dark jazz en jazz noir daar dank ik voor.

Ik denk dat ik eerst een volledige plaat van Theo Croker ga proberen en dan die Stanton Moore.

Uiteindelijk zit er niets tussen wat echt aansluit op mijn vraag. Jammer, maar misschien is mijn vraag te ingewikkeld.

Mssr Renard
Broem schreef:
The Magic Stag - YouTube

Jazz meets prog Uit Hongarije. Djabe & Steve Hackett.

Hahaha, met zang.
Met Hackett kan het echt alle kanten op he. Klinkt wel okay. Ook voor op de luisterlijst.

Mssr Renard
Ik heb iets gevonden, wat ik bedoel.
Deze kerel zit ook in de band Kneebody (ook een aanbeveling), maar dit is dus wat ik zoek:

Masimo schreef:
Ja, zdravstvoej en zo, Môrthul. Onder de tracktitels staan youtubelinkjes.

Dank voor dit! Ik ga er eens goed voor zitten

Хадн дадн, Kedr Livanskiy en Утро ken ik al, voor de rest allemaal nieuwe namen! Heb je het recentste album van Хадн дадн (Ностальгия) toevallig al gehoord? Deze is me erg goed bevallen, heb hem ook al aan de site toegevoegd.

Môrthul schreef:
(quote)

Dank voor dit! Ik ga er eens goed voor zitten

Хадн дадн, Kedr Livanskiy en Утро ken ik al, voor de rest allemaal nieuwe namen! Heb je het recentste album van Хадн дадн (Ностальгия) toevallig al gehoord? Deze is me erg goed bevallen, heb hem ook al aan de site toegevoegd.
Ken je ook die specifieke ep van Utro? Want is wel anders dan het latere werk, dat meer richting Motorama (Engelstalige project van die zanger) opgaat. Die ep is iets ruiger.

En nee, Nostal'gia ken ik niet. Zal ik proberen!

Laat zeker weten als er bepaalde bands/artiesten goed bevallen!

Môrthul schreef:
Ik zoek meer Russische muziek met tekst! Pop, rock, post-punk, hip-hop, alles mag. Wat voorbeelden:

(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)

Hij komt volgens mij uit De Krim dus ik weet niet of het een Rus is.

Môrthul schreef:
Ik zoek meer Russische muziek met tekst! Pop, rock, post-punk, hip-hop, alles mag. Wat voorbeelden:

(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)

ff aan het zoeken geweest voor je in mijn archief.

Lenningrad

Moskou

Moskou

Moskou

Moskou

Masimo schreef:

- А. Котов, С. Старостин, В. Волков, Л.Федоров - Глубоко
Tjongejonge je gooit er hier wel efkes een tipje mee uit zeg

(meteen efkes t albumpje hier toegevoegd, goed voor mn streetcred)

Ik zoek meer Nederlandstalige muziek à la Eefje De Visser, Aafke Romeijn, Iris Penning, Roosbeef, Spinvis, Mevrouw Tamara, Wende en Maaike Ouboter. Iemand tips?

BrotherJohn
Seabie2 schreef:
Ik zoek meer Nederlandstalige muziek à la Eefje De Visser, Aafke Romeijn, Iris Penning, Roosbeef, Spinvis, Mevrouw Tamara, Wende en Maaike Ouboter. Iemand tips?

Passen niet helemaal in het rijtje thuis, maar mogelijk ook wel.

Bedankt BrotherJohn! Het nummer van Stephanie Struijk is voor mij wat te braafjes en/of te veel 'standaard' singer-songwriter. Het nummer van Maan kan ik stukken beter hebben. Niet fantastisch, zeker wel leuk. Ben benieuwd of ze meer nummers heeft met deze 'sound', daar ga ik me eens in verdiepen.

Had het nooit gedacht maar ik heb al aantal nummers van Roxeanne Hazes veelvuldig geluisterd, net iets anders maar lang niet slecht... en naar mijn bescheiden mening tikje beter dan Maan...

Toch wel een gewaagde tip, Tempel. Maar helaas, deze schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Het zou kunnen dat Maan voor mij in dezelfde categorie belandt, maar daar heb ik slechts één nummer van gehoord tot nu toe.

Seabie2 schreef:

In dit lijstje 1 naam die ik mis, dat is Roos Blufpand. Ik vind haar 2e album het best maar dat kan verschillen natuurlijk. 3e album schuift meer op richting Eefje met meer electro, 1e album wat minimaler dus meer richting Iris en Maaike. 2e er eigenlijk tussen in

Leuk dit, ranja! Bedankt voor de tip.

Seabie2 schreef:

Rita Zipora misschien?

Of Clean Pete?

BrotherJohn

droomfee: Rita Zipora had ik eerder al eens langs horen komen, daar ga ik eens induiken. Bedankt! Clean Pete is het net niet voor mij. De zang en het 'half-rockerige' doen het niet voor mij.

BrotherJohn: Wolken kende ik nog niet. Vooral dat tweede nummer 'Niets aan de Hand' doet het wel voor mij. Leuk!

Zelf kan ik ook nog Eva Crutzen toevoegen aan het rijtje:

Ik ben al 5 jaar helemaal gek van The Slow Show, en nu dacht ik - is er meer in dat straatje. Karakteristieke stem, minimalistisch maar toch bij vlagen bombastisch. The National vind ik dan weer vaak saai, Berninger's stem trek ik niet zo lang. Rob Goodwin van The Slow Show heeft dan wel weer een heerlijke croonstem.
Iemand ideeën?

Future Islands, Strand of Oaks, Fields

Other Lives

Seabie2 schreef:

Misschien vind je Froukje leuk (ik niet). Ik hou meer van Wies:

Gretz heeft vast nog tips.

Monsieur' schreef:
Ik ben al 5 jaar helemaal gek van The Slow Show, en nu dacht ik - is er meer in dat straatje.

In dat straatje past bij mij vooral Diamonds van Boxer Rebellion, die ken je natuurlijk al. Villagers misschien, wel wat minder bombast. Bovendien hebben we dat in Nederland ook:

Weer iets meer bombast bij Okkervil River:

Tindersticks

En dit nummer (bekend van de MuMeLadder) vind ik ook wel een slowshowsfeer hebben.

BrotherJohn
Toen ik kennismaakte met The Slow Show - White Water had ik vooral een The Veils - The Runaway Found erlebnis (enige album dat ik van die band ken).

Poek schreef:
Misschien vind je Froukje leuk (ik niet). Ik hou meer van Wies

Ik kende ze allebei niet, maar ik hou ook veel meer van Wies dan van Froukje. Bedankt!

Ik ben helemaal weg van dit nummer:

Weergaloos. De sfeer, de opbouw, de gelaagdheid. Werkelijk waar fantastisch! Ik ben benieuwd of mensen tips kunnen geven puur op basis van dit ene nummer.

Wat namen: Blondes, Booka Shade, Efdemin, Extrawelt, Fairmont, Gabriel Ananda, Gui Boratto, Minilogue, Jesse Somfay, Kettel, Max Cooper, Oliver Schories, Pantha du Prince, Ryan Davis, Stephan Bodzin.

Seabie2 schreef:
Ik ben helemaal weg van dit nummer:

(embed)

Weergaloos. De sfeer, de opbouw, de gelaagdheid. Werkelijk waar fantastisch! Ik ben benieuwd of mensen tips kunnen geven puur op basis van dit ene nummer.

Dit is misschien wel wat voor je.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.