Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
geplaatst: 4 april 2008, 19:49 uur
Stray-Bullet schreef:
Ik zoek iets meer in de trant van: Nine Inch Nails. Harde industrial rock dus, ik ben al op Ministry gewezen en ik probeer nu Psalm 69. De wat meer electronisch georienteerde kant van industrial is trouwens ook welkom.
Ik zoek iets meer in de trant van: Nine Inch Nails. Harde industrial rock dus, ik ben al op Ministry gewezen en ik probeer nu Psalm 69. De wat meer electronisch georienteerde kant van industrial is trouwens ook welkom.
Probeer alle albums eens van Stabbing Westward . Vooral het eerdere werk van ze
Dat is best goede Industrial Rock, persoonlijk raad ik je
Ungod en Wither, Blister, Burn & Peel aan

Je gaat geen spijt krijgen

0
geplaatst: 9 april 2008, 17:19 uur
Ik wil me verder verdiepen in de wonderlijke wereld van de jazz, en daarom ging ik een tijdje geleden platen kijken bij onze lokale platenzaak.
Daar kwam ik echter tot het stomme besef dat ik niet wist wie ik eigenlijk precies zocht.
Daarom heb ik een paar platen geluisterd, maar het kwam niet in de buurt van wat ik hoopte.
Ik zoek jazzplaten die een beetje een ontspannen sfeer hebben, veel piano, sax als hoofdinstrument. Zeg maar platen die je draait als je op je kamer zit en rustig zit te werken.
En ook een beetje deze stijl:
http://www.youtube.com/watch?v=hy59UgiFo0s
Alvast bedankt.
Daar kwam ik echter tot het stomme besef dat ik niet wist wie ik eigenlijk precies zocht.
Daarom heb ik een paar platen geluisterd, maar het kwam niet in de buurt van wat ik hoopte.
Ik zoek jazzplaten die een beetje een ontspannen sfeer hebben, veel piano, sax als hoofdinstrument. Zeg maar platen die je draait als je op je kamer zit en rustig zit te werken.
En ook een beetje deze stijl:
http://www.youtube.com/watch?v=hy59UgiFo0s
Alvast bedankt.
0
mathieudc
geplaatst: 11 april 2008, 20:10 uur
Ik ben op zoek naar wat zomerse bluesy-achtige muziek. Zoals bijvoorbeeld de tweede cd van Donavon Frankenreiter en 'Call Me The Breeze' van Lynyrd Skynyrd. Het mag gerust wat zomers en wat meer rockend zijn ook. 

0
wcs
geplaatst: 12 april 2008, 11:18 uur
elephant van the white stripes rockt goed met veel bluesy klanken, en als dat je bevalt moet je zeker the black keys eens proberen.
0
geplaatst: 12 april 2008, 16:22 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > Kennismaken met Hip Hop:
Hee,
Ik wil iemand die niet naar Hip Hop luistert graag wat Hip Hop laten horen die zij leuk zal vinden. Zij luistert naar artiesten als Amy Winehouse, Nick Cave, Ray LaMontagne en ook soul. Ze kent Wu-Tang..maar verder nauwelijks iets. Aangezien ik niet goed weet wat ik haar zou kunnen laten horen - ik weet wel wat van Hip Hop, maar niet zo veel als sommigen hier - vraag ik jullie hulp.
Dus: weet je nummers of artiesten die in de smaak zullen vallen, let me know.
Thanks all.
Hee,
Ik wil iemand die niet naar Hip Hop luistert graag wat Hip Hop laten horen die zij leuk zal vinden. Zij luistert naar artiesten als Amy Winehouse, Nick Cave, Ray LaMontagne en ook soul. Ze kent Wu-Tang..maar verder nauwelijks iets. Aangezien ik niet goed weet wat ik haar zou kunnen laten horen - ik weet wel wat van Hip Hop, maar niet zo veel als sommigen hier - vraag ik jullie hulp.
Dus: weet je nummers of artiesten die in de smaak zullen vallen, let me know.
Thanks all.
0
geplaatst: 12 april 2008, 17:54 uur
- The Roots
- A Tribe Called Quest
- De La Soul
- Common
- Talib Kweli
- Mos Def
Alternatieve hiphop, zonder overdreven vuilbekkigheid.
- A Tribe Called Quest
- De La Soul
- Common
- Talib Kweli
- Mos Def
0
geplaatst: 12 april 2008, 18:01 uur
Denk dat MJ al een perfect lijste heeft gemaakt. Zou zelf nog toe willen voegen:
Slum Village
Pete Rock & C.L. Smooth (toch ook soulfull)
Lone Catalysts
Astonish
Hi-Tek (zijn eerste album en Reflection Eternal met Talib)
Pete Philly & Perquisite
Zion I (meer reggae invloeden, maar wellicht ook een goede optie)
J-Live (een echte aanrader)
Toch allemaal wel erg fijne hiphop om naar te luisteren (weinig agresiviteit).
Slum Village
Pete Rock & C.L. Smooth (toch ook soulfull)
Lone Catalysts
Astonish
Hi-Tek (zijn eerste album en Reflection Eternal met Talib)
Pete Philly & Perquisite
Zion I (meer reggae invloeden, maar wellicht ook een goede optie)
J-Live (een echte aanrader)
Toch allemaal wel erg fijne hiphop om naar te luisteren (weinig agresiviteit).
0
Harco
geplaatst: 12 april 2008, 18:04 uur
MJ_DA_MAN schreef:
- The Roots
- A Tribe Called Quest
- De La Soul
- Common
- Talib Kweli
- Mos Def
- The Roots
- A Tribe Called Quest
- De La Soul
- Common
- Talib Kweli
- Mos Def
Juist.
Zelf ben ik begonnen met Sage Francis, MF Doom/King Geedorah, Aesop Rock, Blackalicious, Mos Def, Talib Kweli, Common en Kanye West.
0
geplaatst: 12 april 2008, 18:10 uur
dat is te moeilijke hiphop volgens mij, voor iemand die nog niet echt verdiept is in hiphop. beetje g-funk flavor is makkelijker weg te luisteren
doggystyle en the chronic, 2001 enzo
doggystyle en the chronic, 2001 enzo
0
geplaatst: 12 april 2008, 18:14 uur
Verklaar je nader, wat is er moeilijk aan hiphop die soulfull is (warm) met goede rappers uitstekende beats en sterke lyrics. Dat luistert toch juist lekker weg.
Waarom zou je iemand dan G-funk aanbieden die zelf al graag naar soul luistert?
Albums die jij aangeeft hebben stuk voor stuk weinig met soul te maken maar meer met drukke beats en simpele r&b refreintjes. Soul is veel meer een gevoel.
Waarom zou je iemand dan G-funk aanbieden die zelf al graag naar soul luistert?
Albums die jij aangeeft hebben stuk voor stuk weinig met soul te maken maar meer met drukke beats en simpele r&b refreintjes. Soul is veel meer een gevoel.
0
geplaatst: 12 april 2008, 18:18 uur
ik bedoel gfunk is lyricaal wat makkelijker.. ik luisterde vroeger ook veel soul vandaar. toen ben ik begonne met 50cent eigenlijk, daarna vooral gfunk eigelijk omdat het tekstueel wat minder technisch is dan talib kweli, de la soul enzo. maar je hebt een erg goed punt:)
0
raffael77
geplaatst: 12 april 2008, 18:38 uur
G-Funk = Gangster Funk.
Het is een hiphop stijl waar veel invloeden in zaten van Parliament & Funkadelic dat ook wel onder de noemer Funk valt.
Het ging meer over straat verhalen.
ATCQ, De La Soul, Pete Rock & CL Smooth hadden relaxed hiphop met rustige soul invloeden van Curtis Mayfield, Marvin Gaye & Jazz invloeden van Roy Ayers, Grant Green & David Axelrod.
Lounge achtige hiphop dat zeer relax overkomt en ook nog eens vol positiefiteit zit.
Het is een hiphop stijl waar veel invloeden in zaten van Parliament & Funkadelic dat ook wel onder de noemer Funk valt.
Het ging meer over straat verhalen.
ATCQ, De La Soul, Pete Rock & CL Smooth hadden relaxed hiphop met rustige soul invloeden van Curtis Mayfield, Marvin Gaye & Jazz invloeden van Roy Ayers, Grant Green & David Axelrod.
Lounge achtige hiphop dat zeer relax overkomt en ook nog eens vol positiefiteit zit.
0
geplaatst: 12 april 2008, 19:44 uur
Thanks guys...Meer ideeën zijn altijd welkom. Ik denk dat ze jullie aanraders zeker leuk zal vinden. Misschien kunnen jullie ook nummers die in de smaak zullen vallen opnoemen, maybe...
Nou, iig al hartstikke bedankt voor de hulp!
0
Zigstar
geplaatst: 13 april 2008, 13:21 uur
Mensen, ik ben op zoek naar psychedelische platen! Mijn voorraad is op, en ik blijf nu maar in cirkeltjes draaien rond the beatles, piper at the gates of dawn, cream en 13th floor elevators. Iemand een aanrader?
0
rico-bballer
geplaatst: 13 april 2008, 13:30 uur
Inzpired schreef:
Thanks guys...Meer ideeën zijn altijd welkom. Ik denk dat ze jullie aanraders zeker leuk zal vinden. Misschien kunnen jullie ook nummers die in de smaak zullen vallen opnoemen, maybe...
Ik ga veel met mensen om die totaal geen hiphop luisteren vooral door het 50 cent vooroordeel. En dan probeer ik ze altijd te overtuigen. Nummers die meestal aanslaan:
The roots-the seed 2,0
pete rock & c.l smooth- lots of lovin
pete philly & perquisite-eigenlijk best veel van hen

outkast- tracks als b.o.b, miss jackson, rosa parks
common-the light, 6th sense.
0
geplaatst: 13 april 2008, 13:35 uur
Zigstar schreef:
Mensen, ik ben op zoek naar psychedelische platen! Mijn voorraad is op, en ik blijf nu maar in cirkeltjes draaien rond the beatles, piper at the gates of dawn, cream en 13th floor elevators. Iemand een aanrader?
Ik denk dat je hier wel even mee vooruit kan.

0
geplaatst: 13 april 2008, 19:19 uur
Nog een tip voor Zigstar waar ik al menige liefhebber gelukkig maakte. Vergeten groep, maakte maar één plaat. In het hart van het hippietijdperk.
Voor als je nog wat zweveriger wil:
White Noise - An Electric Storm in Hell
Voor als je nog wat zweveriger wil:
White Noise - An Electric Storm in Hell
0
geplaatst: 13 april 2008, 21:38 uur
Bij Bark Psychosis - Hex (1994):
Hex staat behoorlijk op zichzelf moet ik zeggen, maar misschien moet je de laatste twee albums van Talk Talk eens proberen, voor zover je die nog niet kent (Spirit of Eden en Laughing Stock). Deze albums worden vaak als inspiratiebron voor Hex genoemd.
Ik vind dit overigens een prachtig album, maar nog niet van het sublieme niveau van het late werk van Talk Talk (dat mij de weg naar Hex heeft gewezen ).
En hoe! Het laatste wat Talk Talk zo'n beetje was is een rock-band. Meer de anti-rock helden. Het vroege werk van Talk Talk is vrij zware synth-georienteerde muziek (maar de hits uit die tijd ken je wel denk ik, 'such a shame', 'it's my life' e.d.). Het late werk is broeierige, melancholische en vrij minimalistische muziek (althans Laughing Stock) met invloeden uit de klassieke muziek en jazz. Eigenlijk volstrekt unieke - en nmm tot op de dag van vandaag ongeëvenaarde - muziek. Zeker een aanrader. Stond aan de basis van wat na het verschijnen van 'Hex' post-rock genoemd ging worden (maar dan wel heel anders dan GYBE en EITS e.d.).
Schizophrenia schreef:
Heeft er iemand nog luistertips voor me een beetje in deze trant van de muziek?
Heeft er iemand nog luistertips voor me een beetje in deze trant van de muziek?
Hex staat behoorlijk op zichzelf moet ik zeggen, maar misschien moet je de laatste twee albums van Talk Talk eens proberen, voor zover je die nog niet kent (Spirit of Eden en Laughing Stock). Deze albums worden vaak als inspiratiebron voor Hex genoemd.
Ik vind dit overigens een prachtig album, maar nog niet van het sublieme niveau van het late werk van Talk Talk (dat mij de weg naar Hex heeft gewezen ).
Schizophrenia schreef:
Nee ik ben helaas niet echt bekend met talk talk, ik nam altijd aan dat dat een foute jaren 80 rock band was. Blijkbaar zit ik er dus naast.
Nee ik ben helaas niet echt bekend met talk talk, ik nam altijd aan dat dat een foute jaren 80 rock band was. Blijkbaar zit ik er dus naast.
En hoe! Het laatste wat Talk Talk zo'n beetje was is een rock-band. Meer de anti-rock helden. Het vroege werk van Talk Talk is vrij zware synth-georienteerde muziek (maar de hits uit die tijd ken je wel denk ik, 'such a shame', 'it's my life' e.d.). Het late werk is broeierige, melancholische en vrij minimalistische muziek (althans Laughing Stock) met invloeden uit de klassieke muziek en jazz. Eigenlijk volstrekt unieke - en nmm tot op de dag van vandaag ongeëvenaarde - muziek. Zeker een aanrader. Stond aan de basis van wat na het verschijnen van 'Hex' post-rock genoemd ging worden (maar dan wel heel anders dan GYBE en EITS e.d.).
0
Sietse
geplaatst: 13 april 2008, 22:01 uur
Ook voor Zigstar:
Oude shizzle: Os Mutantes, Incredible String Band, Satwa
Nieuwe shizzle: Acid Mothers Temple, Fursaxa, Charalambides
Oude shizzle: Os Mutantes, Incredible String Band, Satwa
Nieuwe shizzle: Acid Mothers Temple, Fursaxa, Charalambides
0
geplaatst: 13 april 2008, 23:23 uur
Schizophrenia schreef:
En john cale (ex velvet underground) maakt toch ook avant garde achtige muziek?
En john cale (ex velvet underground) maakt toch ook avant garde achtige muziek?
Maar avant-garde is de meest vage term die gehanteerd wordt. De muziek van John Cale lijkt hier niet op.
Ik kan naar aanleiding hiervan Labradford - Labradford aanraden.
0
geplaatst: 14 april 2008, 14:55 uur
Psychedelisch?
Probeer de albums "Relayer" en "Tales from Topographic Oceans" van Yes eens!!
Probeer de albums "Relayer" en "Tales from Topographic Oceans" van Yes eens!!
0
geplaatst: 19 april 2008, 20:06 uur
Ik zoek meer in de trant van
- de productie van de Jeugd van Tegenwoordig, vooral tracks als "centje centje"
- From Here We Go Sublime van The Field
- de productie van de Jeugd van Tegenwoordig, vooral tracks als "centje centje"
0
Sietse
geplaatst: 20 april 2008, 17:12 uur
The Scientist schreef:
Maar avant-garde is de meest vage term die gehanteerd wordt. De muziek van John Cale lijkt hier niet op.
Dat is afhankelijk van wat je van John Cale bedoeld. Het oude werk (pre-VU en tijdens de VU perdiode) is wel degelijk avant-garde. Later werd het meer pop-muziek.
0
Sietse
geplaatst: 20 april 2008, 17:20 uur
Jordy schreef:
The Field heeft op zich een vrij eigen geluid, maar je zou zijn andere projecten eens kunnen proberen zoals Porte en Cordouan. Totaal niet dansgericht, maar wel een vergelijkbare methode van geluidsbewerkingen en dergelijke.
Verder zijn er qua dans werk redelijk wat dingen terug te vinden op kompakt die een soort van zelfde gevoel geven.
Fijne releases om te checken zijn de Pop Ambient verzamelaars op Kompakt. Op de laatste paar staan ook nummers van The Field.
Eventueel kun je ook nog wat dingen van Luomo (een zij project van Vladislave Delay) kunnen proberen en enkele van de meer dansgerichte dingen van Andreas Tilliander (Mokira, Plee enz) maar veel van hem is ook meer Dub gericht.
0
geplaatst: 20 april 2008, 18:54 uur
Of misschien Chromophobia van Gui Boratto.
Wat 'Centje centje' betreft: geen idee, maar wel een geweldig nummer.
Wat 'Centje centje' betreft: geen idee, maar wel een geweldig nummer.

0
Dave1
geplaatst: 20 april 2008, 20:55 uur
Ik ben op zoek naar Indische psychedelische muziek.
Zoiets als Ravi Shankar maar dan nog iets zweveriger.

0
Sietse
geplaatst: 20 april 2008, 21:14 uur
Dave1 schreef:

Ik gooi er ook wat andere dingen bij maar probeer eens de volgende compilaties en albums:
Va - Streets Of Lhasa (Sublime Frequencies, 2005)
Va - Baloutchistan Musiques D'extase Et De Guérison (Ocora, 1992)
Va - Inde - Rajasthan Musiciens Professionnels Populaires (Ocora, 1994)
Pandit Pran Nath - India's Master Vocalist (Shandar, 1971)
Pandit Pran Nath - Ragas Of Morning And Night (Great Northern Arts, 1987)
* denotes required fields.