Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
geplaatst: 28 maart 2008, 22:02 uur
danke voor de tips
als iemand nog iets zoekt wat op Pink Floyd lijkt, maar wat recenter, probeer deze eens
als iemand nog iets zoekt wat op Pink Floyd lijkt, maar wat recenter, probeer deze eens
0
geplaatst: 30 maart 2008, 11:18 uur
Ik zoek iets meer in de trant van: Nine Inch Nails. Harde industrial rock dus, ik ben al op Ministry gewezen en ik probeer nu Psalm 69. De wat meer electronisch georienteerde kant van industrial is trouwens ook welkom.
0
geplaatst: 30 maart 2008, 12:17 uur
Probeer zeker Celldweller, de eerste plaat dan ("Celldweller"). Verder zul je misschien ook Deathstars en "S.E.T.I." van The Kovenant waarderen, maar dat is al meer de Industrial Metal-kant op.
0
geplaatst: 30 maart 2008, 12:18 uur
Oh ja, en misschien ook Pitchshifter, dat is al iets vrolijker.
0
geplaatst: 30 maart 2008, 12:57 uur
Kent iemand hier zangeressen die een beetje vergelijkbaar zijn met Fiona Apple? (qua stijl)
0
geplaatst: 30 maart 2008, 12:59 uur
Bedankt voor de suggesties, Bennerd. Maar ik ben eigenlijk meer op zoek naar industrial uit de jaren 90. Ik houd van de sfeer en stijl uit die periode.
0
geplaatst: 30 maart 2008, 14:08 uur
Fear factory - Demanufacture uit 1995
Godflesh - Songs of love and hate 1996 (in de lijn van Ministry)
Two - voyeurs uit 1998 (voor mijn gevoel raakvlakken met Trent Reznor, vooral omdat hij de producer van deze is)
Two - voyeurs uit 1998 (voor mijn gevoel raakvlakken met Trent Reznor, vooral omdat hij de producer van deze is)
0
wcs
geplaatst: 30 maart 2008, 14:42 uur
Ik zou graag wat electronica ontdekken na het horen van kid a, vooral muziek die vergelijkbaar is met everything is in it's right place is welkom.
0
geplaatst: 30 maart 2008, 14:57 uur
Wat dan het meest voor de hand ligt is natuurlijk Amnesiac van Radiohead.
Misschien kun je Boards of Canada eens proberen?
0
wcs
geplaatst: 30 maart 2008, 15:19 uur
Louis2703 schreef:
En welke om te beginnen want er staan er toch een hoopje op deze site
0
geplaatst: 30 maart 2008, 15:38 uur
0
geplaatst: 30 maart 2008, 15:45 uur
wcs schreef:
De In A Beautiful Place in the Country EP vind ik zelf heel erg goed, maar Music Has the Right to Children is ook heel goed. Voor de rest ben ik niet bekend met Boards of Canada.
0
geplaatst: 30 maart 2008, 15:46 uur
Him - Sworn Eyes
maakt me nieuwschierig
en van Jaga Jazzist heb ik de cd " What we must"
maakt me ook wel nieuwschierig.
danke.
maakt me nieuwschierig
en van Jaga Jazzist heb ik de cd " What we must"
maakt me ook wel nieuwschierig.
danke.
0
geplaatst: 30 maart 2008, 17:05 uur
Hey ik ben op zoek naar instrumentale akoestische gitaar muziek. En als dat niet mogelijk is dan muziek met in verhouding veelal akoestische gitaar solo's dan.. 
Bijvoorbeeld ben ik ook op zoek naar instrumentals van bijvoorbeeld Jack Johnson alleen heb ik deze niet kunnen vinden (bestaan niet).
Alvast bedankt.

Bijvoorbeeld ben ik ook op zoek naar instrumentals van bijvoorbeeld Jack Johnson alleen heb ik deze niet kunnen vinden (bestaan niet).
Alvast bedankt.
0
geplaatst: 30 maart 2008, 17:07 uur
Dan is Buckethead een enorme aanrader.
Edit: ik zie nu pas het woordje akoestisch staan. Dan NIET Buckethead.
Andy McKee is dan beter denk ik.
Edit: ik zie nu pas het woordje akoestisch staan. Dan NIET Buckethead.
Andy McKee is dan beter denk ik.
0
Sietse
geplaatst: 30 maart 2008, 18:40 uur
Isotope 217
De reden mag duidelijk zijn als na het lezen van de het volgende...
De bandleden (en al de projecten waar ze in spelen/hebben gespeeld):
Jeff Parker - Tortoise, Chicago Underground, New Horizon, Toe 2000
Rob Mazurek - Chicago Underground, Tortoise, Stereolab, Brokeback, Pan American
Matt Lux - Tranquility Bass, Chilled Martinis
Johnny Herndon - Tortoise, 5ive Style, For Carnation, Poster Children
Sara P. Smith - Chicago Underground Orchestra
Dan Bitney - Tortoise, Toe 2000, Tar Babies
UI
0
geplaatst: 30 maart 2008, 20:49 uur
Fysix schreef:
Hey ik ben op zoek naar instrumentale akoestische gitaar muziek. En als dat niet mogelijk is dan muziek met in verhouding veelal akoestische gitaar solo's dan..
Alvast bedankt.

Alvast bedankt.
Heel verschillend:
Leo Kottke
(meer rustig, zoals JJ ook)
Guitar Trio
(liveshow met een heel album met virtuoos getokkel van 3 grootse gitaristen - was destijds een kassucces)
0
geplaatst: 31 maart 2008, 13:03 uur
vin13 schreef:
Verdomme, Fear Factory vergeten

0
geplaatst: 1 april 2008, 17:30 uur
Bij Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet (2007):
maar precies niet echt vergelijkbaar met andere bands heb ik de indruk...
maar precies niet echt vergelijkbaar met andere bands heb ik de indruk...
0
geplaatst: 1 april 2008, 17:35 uur
Zachte Opeth. Damnation kun je eens proberen als je iets gelijkaardigs wilt (die is zelfs iets kalmer dan deze).
0
geplaatst: 1 april 2008, 18:15 uur
Opeth??? Ik heb er Blackwater Park van maar die vind ik af en toe te zwaar. Soms is de zang geen zang meer (Zoals in het midden van Dirge for November) en de gitaars soms te zwaar. PT vind ik veel melodieuzer en zachter. Meer mijn ding.
Damnation, die zal ik eens checken!
Damnation, die zal ik eens checken!
0
geplaatst: 1 april 2008, 18:20 uur
Anathema misschien? Dat is weer stukken rustiger en melodischer dan PT.
0
geplaatst: 1 april 2008, 19:35 uur
vin13 schreef:
Alles van godflesh,en dan vooral Streetcleaner!
0
geplaatst: 1 april 2008, 20:56 uur
Zijn er albums die te vergelijken zijn met Kid A van Radiohead? Die mengelmoes van rock met elektro ligt me wel.
0
geplaatst: 2 april 2008, 00:40 uur
Probeer eens het solo-album van Thom Yorke, The Eraser. Verder hebben de latere albums van Archive er wel iets van weg, al zijn die iets conventioneler...
0
Sietse
geplaatst: 2 april 2008, 21:22 uur
Probeer eens wat dingen van Tortoise, wel anders maar misschien kun je dat ook wel waarderen (met name Standards zou je eens kunnen proberen)
Sigur Ros blijf ik zelf altijd een goede vinden voor mensen die Kid A leuk vinden. Ook dat is anders maar past wel vrij goed
Sigur Ros blijf ik zelf altijd een goede vinden voor mensen die Kid A leuk vinden. Ook dat is anders maar past wel vrij goed
0
geplaatst: 3 april 2008, 00:27 uur
Ja, van Sigur Ros ken ik al een aantal albums en die bevallen me redelijk goed. Overigens bedankt voor de suggesties. 
Ik zal snel Eraser eens opzoeken en ook die albums van Archive en Tortoise zullen snel in mijn cdspeler zitten.
Bedankt.

Ik zal snel Eraser eens opzoeken en ook die albums van Archive en Tortoise zullen snel in mijn cdspeler zitten.
Bedankt.
* denotes required fields.