MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
danke voor de tips als iemand nog iets zoekt wat op Pink Floyd lijkt, maar wat recenter, probeer deze eens

Ik zoek iets meer in de trant van: Nine Inch Nails. Harde industrial rock dus, ik ben al op Ministry gewezen en ik probeer nu Psalm 69. De wat meer electronisch georienteerde kant van industrial is trouwens ook welkom.

Probeer zeker Celldweller, de eerste plaat dan ("Celldweller"). Verder zul je misschien ook Deathstars en "S.E.T.I." van The Kovenant waarderen, maar dat is al meer de Industrial Metal-kant op.

Misschien kun je KMFDM eens proberen.

Oh ja, en misschien ook Pitchshifter, dat is al iets vrolijker.

Kent iemand hier zangeressen die een beetje vergelijkbaar zijn met Fiona Apple? (qua stijl)

Bedankt voor de suggesties, Bennerd. Maar ik ben eigenlijk meer op zoek naar industrial uit de jaren 90. Ik houd van de sfeer en stijl uit die periode.

Fear factory - Demanufacture uit 1995
Godflesh - Songs of love and hate 1996 (in de lijn van Ministry)
Two - voyeurs uit 1998 (voor mijn gevoel raakvlakken met Trent Reznor, vooral omdat hij de producer van deze is)

wcs
Ik zou graag wat electronica ontdekken na het horen van kid a, vooral muziek die vergelijkbaar is met everything is in it's right place is welkom.

Wat dan het meest voor de hand ligt is natuurlijk Amnesiac van Radiohead.
Misschien kun je Boards of Canada eens proberen?

Ik zoek iets wat klinkt als

Tortoise

wcs
Louis2703 schreef:
Wat dan het meest voor de hand ligt is natuurlijk Amnesiac van Radiohead.
Misschien kun je Boards of Canada eens proberen?

En welke om te beginnen want er staan er toch een hoopje op deze site

M ario schreef:

Tortoise

Probeer eens
Him - Sworn Eyes
of
Jaga Jazzist - The Stix

Misschien is het wat.

wcs schreef:
En welke om te beginnen want er staan er toch een hoopje op deze site

De In A Beautiful Place in the Country EP vind ik zelf heel erg goed, maar Music Has the Right to Children is ook heel goed. Voor de rest ben ik niet bekend met Boards of Canada.

Him - Sworn Eyes
maakt me nieuwschierig

en van Jaga Jazzist heb ik de cd " What we must"
maakt me ook wel nieuwschierig.

danke.

Hey ik ben op zoek naar instrumentale akoestische gitaar muziek. En als dat niet mogelijk is dan muziek met in verhouding veelal akoestische gitaar solo's dan..

Bijvoorbeeld ben ik ook op zoek naar instrumentals van bijvoorbeeld Jack Johnson alleen heb ik deze niet kunnen vinden (bestaan niet).

Alvast bedankt.

Dan is Buckethead een enorme aanrader.
Edit: ik zie nu pas het woordje akoestisch staan. Dan NIET Buckethead.
Andy McKee is dan beter denk ik.

Sietse
M ario schreef:

Tortoise

Isotope 217

De reden mag duidelijk zijn als na het lezen van de het volgende...
De bandleden (en al de projecten waar ze in spelen/hebben gespeeld):
Jeff Parker - Tortoise, Chicago Underground, New Horizon, Toe 2000
Rob Mazurek - Chicago Underground, Tortoise, Stereolab, Brokeback, Pan American
Matt Lux - Tranquility Bass, Chilled Martinis
Johnny Herndon - Tortoise, 5ive Style, For Carnation, Poster Children
Sara P. Smith - Chicago Underground Orchestra
Dan Bitney - Tortoise, Toe 2000, Tar Babies

UI

sq
Fysix schreef:
Hey ik ben op zoek naar instrumentale akoestische gitaar muziek. En als dat niet mogelijk is dan muziek met in verhouding veelal akoestische gitaar solo's dan..

Bijvoorbeeld ben ik ook op zoek naar instrumentals van bijvoorbeeld Jack Johnson alleen heb ik deze niet kunnen vinden (bestaan niet).

Alvast bedankt.

Heel verschillend:

Leo Kottke
(meer rustig, zoals JJ ook)

Guitar Trio
(liveshow met een heel album met virtuoos getokkel van 3 grootse gitaristen - was destijds een kassucces)

Voeg daar ook Tommy Emmanuel en Eric Carbonara maar bij.

vin13 schreef:
Two - voyeurs uit 1998 (voor mijn gevoel raakvlakken met Trent Reznor, vooral omdat hij de producer van deze is)

Verdomme, Fear Factory vergeten

Bij Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet (2007):

maar precies niet echt vergelijkbaar met andere bands heb ik de indruk...

Zachte Opeth. Damnation kun je eens proberen als je iets gelijkaardigs wilt (die is zelfs iets kalmer dan deze).

Opeth??? Ik heb er Blackwater Park van maar die vind ik af en toe te zwaar. Soms is de zang geen zang meer (Zoals in het midden van Dirge for November) en de gitaars soms te zwaar. PT vind ik veel melodieuzer en zachter. Meer mijn ding.

Damnation, die zal ik eens checken!

Anathema misschien? Dat is weer stukken rustiger en melodischer dan PT.

vin13 schreef:

Alles van godflesh,en dan vooral Streetcleaner!

Zijn er albums die te vergelijken zijn met Kid A van Radiohead? Die mengelmoes van rock met elektro ligt me wel.

Probeer eens het solo-album van Thom Yorke, The Eraser. Verder hebben de latere albums van Archive er wel iets van weg, al zijn die iets conventioneler...

Sietse
Probeer eens wat dingen van Tortoise, wel anders maar misschien kun je dat ook wel waarderen (met name Standards zou je eens kunnen proberen)

Sigur Ros blijf ik zelf altijd een goede vinden voor mensen die Kid A leuk vinden. Ook dat is anders maar past wel vrij goed

Ja, van Sigur Ros ken ik al een aantal albums en die bevallen me redelijk goed. Overigens bedankt voor de suggesties.

Ik zal snel Eraser eens opzoeken en ook die albums van Archive en Tortoise zullen snel in mijn cdspeler zitten.

Bedankt.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:27 uur

geplaatst: vandaag om 22:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.