Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
geplaatst: 24 april 2008, 18:41 uur
Nog een keer proberen dan maar 

OldSkool schreef:
Ik zoek jazzplaten die een beetje een ontspannen sfeer hebben, veel piano, sax als hoofdinstrument. Doorgaans instrumentaal. Platen die je draait als je op je kamer zit en rustig zit te werken.
En ook een beetje deze stijl:
http://www.youtube.com/watch?v=hy59UgiFo0s
Ik zoek jazzplaten die een beetje een ontspannen sfeer hebben, veel piano, sax als hoofdinstrument. Doorgaans instrumentaal. Platen die je draait als je op je kamer zit en rustig zit te werken.
En ook een beetje deze stijl:
http://www.youtube.com/watch?v=hy59UgiFo0s
0
geplaatst: 25 april 2008, 00:40 uur
0
mathieudc
geplaatst: 26 april 2008, 22:09 uur
wcs schreef:
elephant van the white stripes rockt goed met veel bluesy klanken, en als dat je bevalt moet je zeker the black keys eens proberen.
elephant van the white stripes rockt goed met veel bluesy klanken, en als dat je bevalt moet je zeker the black keys eens proberen.
Bedankt. Ga ik eens uitproberen dan!

0
fastpulseboy
geplaatst: 28 april 2008, 01:52 uur
Bij Yo La Tengo - Prisoners of Love: A Smattering of Scintillating Senescent Songs: 1985-2003 (2004):
ik zou sebadoh proberen
maseddi schreef:
Naast Pavement een van de betere groepen in dit genre. Ik ken (nog) geen andere in dit genre. Tips?
Naast Pavement een van de betere groepen in dit genre. Ik ken (nog) geen andere in dit genre. Tips?
ik zou sebadoh proberen
0
geplaatst: 28 april 2008, 18:51 uur
Ik zoek bands die lijken op Cult of Luna, Isis, Neurosis, Dirge, Alchemist en Mastodon. suggesties?
0
Sietse
geplaatst: 28 april 2008, 20:47 uur
Jesu, Amenra (al is dat wat harder), Asva (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!), Sunn O))), Khanate, Pelican
0
geplaatst: 28 april 2008, 21:29 uur
Sunn en Khanate zitten wat mij betreft toch duidelijk in een andere hoek als de door andnino genoemde bands.
Verder nog:
Minsk, Zatokrev, The Ocean, Old Man Gloom, Burst en enige raakvlakken met de latere platen van Earth.
Verder nog:
Minsk, Zatokrev, The Ocean, Old Man Gloom, Burst en enige raakvlakken met de latere platen van Earth.
0
geplaatst: 28 april 2008, 22:08 uur
HammerHead schreef:
Sunn en Khanate zitten wat mij betreft toch duidelijk in een andere hoek als de door andnino genoemde bands.
Ik denk dat met name de raakvlakken hier op het gebied van sfeer te vinden zijn. Lijkt me alleen maar goed, beetje verkenning van het muzikale landschap.

Mijn tip voor andnino:
Nadja - Touched
Via de link dus in z'n geheel te streamen, waarschijnlijk een stukje trager als wat je gewend bent, maar who cares, dit is de real deal, de ultieme doom-ambient/drone-metal plaat!
0
Sietse
geplaatst: 28 april 2008, 23:42 uur
Idd Sunn O))) en Khanate is vanwege de sfeer. Muzikaal gaat het wel een andere kant op ja.
En dat ik Nadja en Earth was vergeten zeg...
foei Sietse
En dat ik Nadja en Earth was vergeten zeg...
foei Sietse
0
geplaatst: 29 april 2008, 00:19 uur
Sunn O))) en Amenra zijn mij al wel eens vaker aanbevolen, die ga ik eens opzoeken. Earth en The Ocean kende ik al, maar alsnog bedankt! Ik ga nog wel ens achter die Nadja, Pelican, Khanate en die andere aan 

0
Lost Highway
geplaatst: 15 mei 2008, 21:18 uur
Toch zou ik beginnen bij The Comsat Angels en The Sound, omdat deze bands niet alleen ijzersterk zijn, maar het ook behoorlijk aanleunt bij het sfeertje van Joy Division. Waiting For A Miracle en Sleep No More van The Comsat Angels zijn prachtplaten. Het doet aan Joy Division denken, maar met psychedelica en waanzinnig sterke melodieën. Deze band had beslist wereldberoemd moeten worden.
0
geplaatst: 16 mei 2008, 15:22 uur
Berichten verplaatst naar Genres > Rock > Joy Division vergeleken met andere bands
0
geplaatst: 16 mei 2008, 15:26 uur
Berichten verplaatst naar Genres > Rock > New wave / post-punk / gothic aanraders
0
geplaatst: 9 juni 2008, 01:16 uur
In Muziek > Algemeen > The Knife:
Ik ben echt helemaal weg van The Knife, en heb helaas nog niets gevonden wat er ook maar een beetje op lijkt.
Vraag is dus: Weten jullie iets vergelijkbaars?
Ik ben echt helemaal weg van The Knife, en heb helaas nog niets gevonden wat er ook maar een beetje op lijkt.

0
geplaatst: 12 juni 2008, 13:21 uur
Ik zoek nu iets in de trant van afreageermuziek zoals Queens of the Stone Age en Wolfmother
0
geplaatst: 13 juni 2008, 13:05 uur
Urbanoetang schreef:

Niemand?
0
geplaatst: 13 juni 2008, 16:45 uur
0
geplaatst: 13 juni 2008, 17:28 uur
The Knife is best wel uniek met hun arctische elecropop.
Probeer anders eens hun remix van Jenny Wilson's Let My Shoes Lead Me Forward te vinden. Die is ook wel erg tof.
En What Else Is There? van Royksopp (met Karen van The Knife die zingt).
0
geplaatst: 13 juni 2008, 18:58 uur
Die van Royksopp heb ik al liggen hier, alleen nog nooit aan toegekomen.
Ik zal eens naar die remix zoeken. Bedankt
Ik zal eens naar die remix zoeken. Bedankt

0
geplaatst: 16 juni 2008, 21:34 uur
Ik zoek meer dingen als het album Songs of love and hate van Leonard Cohen die sfeer die daar neer gezet word is echt geweldig.
0
geplaatst: 27 juni 2008, 18:27 uur
Jesse, bedankt voor de tips!
Ik vond ene overvloed aan Coltrane-platen maar van Tyner vond ik enkel Trinity.
Desalniettemin, zeker de moeite waard.
Bedankt voor de tips!
Ik vond ene overvloed aan Coltrane-platen maar van Tyner vond ik enkel Trinity.
Desalniettemin, zeker de moeite waard.
Bedankt voor de tips!
0
geplaatst: 4 juli 2008, 19:06 uur
Nogmaals: ik zoek meer in de trant van The Knife, Bjork, Mum etc.
0
geplaatst: 5 juli 2008, 01:31 uur
Urbanoetang schreef:
Beetje vreemd rijtje, zou Mum en The Knife niet zo snel bij elkaar zetten, maar goed, probeer Hercules and Love Affair anders eens.
0
geplaatst: 7 juli 2008, 19:11 uur
Urbanoetang schreef:

Als je van de synths in Silent Shout en Heartbeats (live) houdt, dan raad ik je aan wat (progressive) trance te checken.
Een voorbeeld: Push - Universal Nation
Een nummer als We Share Our Mother's Health doet me dan weer sterk aan de New Beat denken. Front 242 en The Confetti's (
) wisten met die sound zo'n 20 jaar geleden hoog te scoren!Nu ja, dat is iig mijn visie

Oh ja, je kan natuurlijk ook gaan kijken op MM bij vergelijkbare artiesten, dan vind je:
Ladytron
Hot Chip
Junior Boys
Simian Mobile Disco
Fischerspooner
Goldfrapp
Peaches
LCD Soundsystem
Chicks on Speed
New Young Pony Club
0
geplaatst: 7 juli 2008, 19:37 uur
Silver schreef:
Ik zoek meer dingen als het album Songs of love and hate van Leonard Cohen die sfeer die daar neer gezet word is echt geweldig.
probeer deze: http://www.musicmeter.nl/album/1324 of deze: http://www.musicmeter.nl/album/754/votes/ eens.
0
geplaatst: 9 juli 2008, 20:24 uur
bubbachups schreef:
Beetje vreemd rijtje, zou Mum en The Knife niet zo snel bij elkaar zetten, maar goed, probeer Hercules and Love Affair anders eens.
(quote)
Ik heb Mum ook nooit geluisterd. Iemand zei tegen me dat ik Mum moest proberen als ik van The Knife hield, daarom ging ik ervan uit dat het erop leek.
Maar goed, bedankt. Ook herman en net overleden. Een aantal in mijn wachtlijst gezet.
* denotes required fields.