MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
Het lijkt er niet echt op, maar ik zie wel verwantschappen.

Het ene is arctische fröbelelectronica en het ander arctische electropop. En het is beide zeer de moeite waard, vind ik...

In Genres > Rock > Bands die lijken op Fall out boy:

Weet iemand bands die nogal veel op Fall Out boy lijken want ik heb al zo veel muziek op mijn pc staan maar hun stijl vind ik wel vet

tondeman
The Fall (bandnaam hebben ze daar ook van).

Mayday Parade, Senses Fail.

Vraag me niet hoe ik ze ken ik heb een algemene afkeer van emo-gerelateerde muziek namelijk

Ik heb wat cd's van Porcupine Tree, wat is DAT vet zeg! Wie weet meer van dit soort muziek? Ook Tool is erg vet, ik wil méér in dit straatje! Wie kan me helpen?

Porcupine Tree is erg beinvloed door King Crimson.
Pain of Salvation is ook erg goed.
Vind je grunts niet erg ga dan voor Opeth en Cult of Luna.

Probeer de geweldige solo artiest Nicolas Chapel (artiestnaam: Demians) eens. Ook Sieges Even is een geweldige band. Verder Oceansize of natuurlijk Riverside. Cult of Luna vind ik persoonlijk voor geen meter op PT lijken.

Nu zoek ik zelf nog wat: Ambient.
en dan niet in het straatje van Sigur Rós, maar gewoon Ambient/Drone als in tergend trage, slepende achtergrondmuziek. Zoiets als Thisquietarmy

Sigur Ros zou ik ook niet direct ambient noemen.. Thisquietarmy ken ik niet.. (voor wat ik heb gehoord is het een beetje postrock-achtig).. maar wellicht zou je Stars of the Lid, Pan American of deze plaat van Eluvium kunnen proberen

Je zou ook Closedown eens kunnen proberen.

swaffel schreef:
Ik heb wat cd's van Porcupine Tree, wat is DAT vet zeg! Wie weet meer van dit soort muziek? Ook Tool is erg vet, ik wil méér in dit straatje! Wie kan me helpen?

Oceansize, Riverside, Dream Theater, Pure Reason Revolution, Opeth, Anathema, Green Carnation, Pineapple Thief, A Perfect Circle, Magic Pie, Orphaned Land, zou je allemaal kunnen proberen.

Verder Blackfield of No-Man, is van dezelfde zanger, alleen dan wat rustiger...

In Muziek > Toplijsten en favorieten > Top 10 Adult alternative Pop/Rock:

Ik ben op zoek naar goeie songs zoals
- Aimee Mann - Wise up
- BIrd York - In the deep
- Dido - White flag
- Jewel - Foolish games
- Damien Rice - The blower's daughter
- ...

Graag suggesties

ik zoek meer in de trant van ; Corpus Delicti.
iemand?

Luister ook eens naar Siiiii

Ik kan even geen muziek van de pc luisteren en dus de 2 niet vergelijken, maar mogelijk is het in de trant van...

Het is zeker niet slecht, maar Corpus Deliciti is wel heel anders.., meer energiek, meer gevoel en rauwer.
luister maar als je weer kunt ; Corpus Delicti

Ik ben al eens wezen luisteren, maar weet niet meer hoe het klonk (volgens mij had wat ik had gehoord wel wat weg van Joy Division als ik het me goed herinner). Zodra ik weer geluid heb ga ik luisteren en sowieso ook proberen wat cd's te bestellen voor m'n shopje.

Sheplays
azra schreef:
ik zoek meer in de trant van ; Corpus Delicti.
iemand?

Misschien Bauhaus?

Dit is overigens JM's toevoeglijstje:

I:Scintilla
Tears of Passion
Nekromantik
The Horatii
13 Candles
Soil & Eclipse
Suspiria
Die Klopferbande

Bauhaus zijn niet verkeerd nee, maar toch niet precies wat ik zoek

Sheplays
Jammer, dat je niet aan de gothic KO's hebt meegedaan!

Bij deze verzamelaar staat ook het een en ander te zien/beluisteren (totaal 3 delen). Misschien vind je daar wat je zoekt! Er is genoeg

WhoKnowZ2 schreef:
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Top 10 Adult alternative Pop/Rock:

Ik ben op zoek naar goeie songs zoals
- Aimee Mann - Wise up
- BIrd York - In the deep
- Dido - White flag
- Jewel - Foolish games
- Damien Rice - The blower's daughter
- ...

Graag suggesties

Probeer eens:

Tori Amos - Winter
Sarah McLachlan - Aida

Tori Amos - Winter => goeie song

goeie suggesties! Als je er nog hebt, laat maar komen. Ik zou graag een verzamel CD vol krijgen

WhoKnowZ2 schreef:

goeie suggesties! Als je er nog hebt, laat maar komen. Ik zou graag een verzamel CD vol krijgen

Je zou ook iets van Natalie Merchant kunnen proberen.

WhoKnowZ2 schreef:
Ik zou graag een verzamel CD vol krijgen

Of je koopt gewoon de dvd.

Ik zoek populaire "straight in the face" popmuziek met nogal "straight in the face" lyrics. Iemand een idee wat ik bedoel?

Enkele voorbeelden:

TLC - No Scrubs
Sugababes - Hole in the head

Zigstar
Ik zoek naar iets wat raakvlakken heeft met Trentemoller. Vind die cd 'The Last Resort' zo goed, maar ik weet echt niet waar nu te gaan zoeken (electro is niet echt mijn terrein, maar wil er graag meer vanaf weten).

WhoKnowZ2 schreef:

Als je dan toch Tori Amos luistert, luister dan het nummer China ook!

WhoKnowZ2 schreef:

Kate Bush
An Pierle

Iemand suggesties als ik zoek naar muziek in het straatje van The Ocean, Burst en Converge?

Woutt
Daughters en The Dillinger Escape Plan misschien?

lambf
Vergeet Car Bomb, PsyOpus, The End en Ion Dissonance niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:43 uur

geplaatst: vandaag om 06:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.