MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
Jackson Browne
Carole King
James Taylor
Jackson C. Frank
John Cale
Tim Buckley
Linda Perhacs
Vashti Bunyan
Bert Jansch
Bill Fay
Donovan
Eric Anderson

Etc...

sq
Shangri-la schreef:
Jackson Browne
Carole King
James Taylor
Jackson C. Frank
John Cale
Tim Buckley
Linda Perhacs
Vashti Bunyan
Bert Jansch
Bill Fay
Donovan
Eric Anderson

Etc...
Probeer eens wat van de meer moderne in het genre:

YouTube - The Rifle by Alela Diane (official music video)

ook van 2006 maar stiekem veel ouder is:
YouTube - Sibylle Bayer - Tonight

Hij vraagt artiesten uit de jaren 60 en 70.

Alela Diane klinkt alsof ze een artieste uit de jaren 1860-1870 is

En Sibylle Bayer is sowieso uit die tijd, en ook nog eens een fijne tip.

Dank voor de tips! Zal elke tip ter harte nemen, maar alles op zijn tijd

Inmiddels al wat meer verdiept in verschillende artiesten, en ze lopen stuk voor stuk binnen hier.

En als iemand nog wat heeft, kom maar op. Sta voor alles open in die richting

Ik zoek meer in de trant van ... Vitalic
Vitalic
tnx

In Genres > R&B en Hip-Hop > R&B Classics - Juicy Records:

Hebben jullie nog goede ideeen voor een ultieme R&B classics cd? Wil hem namelijk misschien echt gaan uitbrengen, dus graag jullie aanvulling (het liefste niet al te bekende nummers!)

* Keith Washington - Kissing You
* Cindy Mizelle ft. Gerald Levert - Smile
* Johnny Gill - Quiet Time to Play
......
.....

leander?
Heeft iemand goeie deathcore tips? Ik ben voledig nieuw in het genre.
Ik houd niet van cleane zang (in een dergelijk genre dan) en blastbeats.

Stijn_Slayer
Thomzic schreef:
Ik zoek artiesten die in de lijn liggen van bijvoorbeeld Neil Young, Bob Dylan, Nick Drake en Warron Zevon. Dit zijn natuurlijk de bekende singer/songwriters uit hun tijd.

Welke andere artiesten uit de jaren '60 en '70 zijn aan te raden? Kom maar op

Ik zag al enkele goede tips, maar ik mis één naam: Townes van Zandt!

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Ik zag al enkele goede tips, maar ik mis één naam: Townes van Zandt!

Ja, hoe kon ik die vergeten zeg!

Dank Stijn!

In Genres > Overigen > Mysterieuze tracks gezocht ala Mecano - Hijo De La Luna:

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar dit soort nummers, het is misschien een beetje mysterieus, maar ik noem het zo maar ff, weet zeker dat er mensen zijn die er commentaar op gaan leveren

mvg Thomas

moet het ook Spaanstalig zijn?

Ik vraag me af of dit een eigen topic waard is maar goed......

Het nummer Julian van Mandy Winter is natuurlijk heel erg Kate Bush maar ergens proef ik er in de verte hetzelfde sfeertje in terug als Hijo de le Luna (maar dan iets platter). En Kate Bush is toch ook best 'mysterieus'

Cirque du soliel - Alegria
Julee Cruise - Falling (theme from Twin Peaks) over mysterieus gesproken...

Geen idee of dit is waar je naar op zoek bent, maar het is een mooie gelegenheid om een beetje reclame te maken voor mijn favoriete niet-Engelstalige zangeres: Alice (spreek uit: A-li-tsjee).

Ze maakte een reeks fantastische platen, maar buiten haar vaderland Italië is ze vrijwel onbekend. Haar albums staan niet eens op MuMe, zie ik net. In Nederland had ze in 1984 een hitje met het nummer I treni di Tozeur, waarmee ze deelnam aan het Eurovisie Songfestival.

Haar eerste platen van begin jaren tachtig zijn gewoon leuke Italiaanse popmuziek, maar vanaf Park Hotel (1986) wordt het interessante, sfeervolle muziek, met als mysterieus extraatje die teksten waar ik weinig of niets van versta.

Een drietal clips om een indruk te geven:

Il sole nella pioggia

Il silenzio delle abitudini

Lungo ritorno a casa

En anders zou je kunnen denken aan muziek van Sarah Brightman, al moet je wel tegen haar operastem met een bereik van ettelijke octaven kunnen.

Er staan wel sommige cd´s van Alice op deze site maar je kan ze alleen op titel vinden.
En Gaucho,Alice is ook een favoriet van mij het album Azimut moet je eens beluisteren mocht je het niet kennen.

In Muziek > Algemeen > Help! Ik zoek Ierse traditionele folkmuziek!:

Beste MuMers.

Ik organiseer een Irish Pub feeste eind deze maand. Muziek is natuurlijk essentieel bij een Irish Pubfeestje. Ik heb al bands als The Levellers, Flogging Molly en Dropkick Murphy's op mijn afspeellijst getekend . Toch is dit zeker niet voldoende.
Ik wil échte traditionele Ierse folkmusic zoals The Irish Washwoman ofzo. Een voorbeeld is Irish Party in Third Class uit de film Titanic. (zie link) DAT wil ik.

Kent iemand nog zo'n nummers?

YouTube - Back-to-Titanic Soundtrack- Irish Party in Third Class

De Dubliners natuurlijk.

en Planxty. Vergeet in het kader van bovenstaande bands ook The Pogues niet.

Een voorbeeld is Irish Party in Third Class uit de film Titanic. (zie link) DAT wil ik.

] YouTube - Broadcast Yourself. YouTube - Back-to-Titanic Soundtrack- Irish Party in Third Class

De groep van dat nummer is "Gaelic Storm". Ze schijnen 6 albums gemaakt te hebben. Misschien dat die de moeite waard zijn.

Gaelic Storm

sq
Lennonlover schreef:
In Muziek > Algemeen > Help! Ik zoek Ierse traditionele folkmuziek!:

Beste MuMers.

Ik organiseer een Irish Pub feeste eind deze maand. Muziek is natuurlijk essentieel bij een Irish Pubfeestje. Ik heb al bands als The Levellers, Flogging Molly en Dropkick Murphy's op mijn afspeellijst getekend . Toch is dit zeker niet voldoende.
Ik wil échte traditionele Ierse folkmusic zoals The Irish Washwoman ofzo. Een voorbeeld is Irish Party in Third Class uit de film Titanic. (zie link) DAT wil ik.

YouTube - Back-to-Titanic Soundtrack- Irish Party in Third Class

Mijn favoriet in dit genre is
Orion. Op eigen site alle tracks voorluisterbaar.

van t tweede album (restless home) nr 4 en nr 7
van t derde album (blue room) nr 2 en nr 8

Bij veel folkalbums staan ook de soorten erbij: wat je wil zijn ´Jigs´ ´reels´ en ´hornpipes´. Dat zoekt sneller. Staan deze kwalificaties er niet bij dan is dat vaak een teken dat je niet met traditionele folk te maken hebt.

verder groepen om te bekijken die traditionals doen:

The Chieftains (al genoemd door LTB), met Van Morrison & The Chieftains - Irish Heartbeat (1988) als gemakkelijke plaat voor iedereen (maar wel schitterend).

De Dannan, en

de oude Clannad als in Clannad - In Concert (1978)

In Muziek > Algemeen > Pink Martini-achtige muziek:

Ja, ik weet eigenlijk niet goed waar ik dit topic moet plaatsen. Ik hoop dat het hier goed staat, anders zal ik het vast wel horen.
Ik weet niet of veel mensen hier bekend zijn met de band pink martini, maar ik wil graag beroep doen op degenen die ze wel kennen. Ik ben op zoek naar soortgelijke muziek, maar weet niet waar te zoeken. Dat komt omdat Pink Martini nu niet bepaald in een hokje te plaatsen valt, dus zoek zoiets maar eens op het Internet op!

Alvast erg bedankt ^^

Kijk eens bij de similar artists op Last.FM, wellicht zit daar wat tussen.

Lijkt me inderdaad we vrij unieke muziek.

In Muziek > Algemeen > Diepe albums (zoals John Lennon-Plastic Ono Band):

Hoi,

ik ben op zoek naar diepe persoonlijke albums, zoals "Plastic Ono Band" van John Lennon, liefst in hetzelfde genre.

Geen andere Lennon albums liefst.

Dankuwel!

Deze schieten me te binnen:

Nick Drake - Pink Moon
Eels - Electro-Shock Blues

Verder weet ik het niet zo goed...

Stijn_Slayer
Neil Young's Ditch Trilogy wellicht. Dat zijn Time Fades Away, On the Beach en vooral Tonight's the Night. Al is dat meer rouw dan echt diep persoonlijk.

Benno
Het ultieme persoonlijke album is denk ik wel Blue van Joni Mitchell, maar eigenlijk zijn er te veel voorbeelden om op te noemen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:06 uur

geplaatst: vandaag om 18:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.