Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
geplaatst: 20 mei 2009, 21:50 uur
Voordat je wordt bestookt met allerlei klassieke tips, folk of jazz, heb ik het idee dat je wel eens kon zoeken bij de gothic van Dead can Dance of This Mortal Coil. Niet allemaal instrumentaal, maar qua sfeer misschien wel wat je zoekt.
YouTube - Dead Can Dance - Saltarello live
YouTube - Dead Can Dance - Saltarello live
0
geplaatst: 22 mei 2009, 12:54 uur
JLjuju schreef:
Ik zoek met smacht meer in de trantvan:
Dynospectrum - Dynospectrum
Atmosphere - Overcast!
Deep Puddle Dynamics - Taste of Rain
En meer songs zoals:
Mystic Moods Orchestra - A Dream
Ik zoek met smacht meer in de trantvan:
Dynospectrum - Dynospectrum
Atmosphere - Overcast!
Deep Puddle Dynamics - Taste of Rain
En meer songs zoals:
Mystic Moods Orchestra - A Dream
Buiten dit, ben ik ook opzoek naar nummers waar hoog (vrouwen)gezang in zit. Maar niet zoiets als opera bijvoorbeeld. Meer zoals bijvoorbeeld Dead Can Dance - The Love That Cannot Be op maar iets te noemen.
0
geplaatst: 22 mei 2009, 17:23 uur
Ik zoek Jazz in de trant van Pharoah Sanders. Dus zeer veel beinvloed door Afrikaanse Wereldmuziek.
0
geplaatst: 22 mei 2009, 17:42 uur
Thank you John Doe 
Devoo ik zou eens iets van Fela Kuti beluisteren, ik weet niet zeker maar dat lijkt er wel wat op

Devoo ik zou eens iets van Fela Kuti beluisteren, ik weet niet zeker maar dat lijkt er wel wat op

0
geplaatst: 26 mei 2009, 00:19 uur
Help ik zoek een album.. valt dit ook hier onder?
Ik ben op zoek naar een genre "Monnikenzang" (het gemompel)
Beetje de Boeddhistische kant. Met name wanneer zij gaan mompelen/bidden. (godslastering
Ja sorry weet niet het juiste woord...
Beetje de Boeddhistische kant. Met name wanneer zij gaan mompelen/bidden. (godslastering
Ja sorry weet niet het juiste woord...
0
geplaatst: 26 mei 2009, 01:57 uur
Je zou de sounttrack van de film Geghis Blues met o.a Paul Pena kunnen proberen.
0
geplaatst: 26 mei 2009, 02:14 uur
Noud schreef:
Misschien heb je wat aan dit topic.
0
Sietse
geplaatst: 26 mei 2009, 12:17 uur
daar doelt ie niet op LTB, das Westerse muziek.
Als je Tibetaanse monnikenzang zoekt zou je eens de volgende compilaties kunnen checken:
Rituals of the Drukpa Kagyu Order - PTibetan Buddhism: The Ritual Orchestra and Chants op Nonesuch
Tibetan Buddhist Rites From The Monosteries of Bhutan op Sub Rosa
Tibetan and Bhutanese Instrumental and Folk Music Vol. 2 (dit is wel echt volksmuziek en niet echt monnikenzang, maar het vervand is er)
Als je Tibetaanse monnikenzang zoekt zou je eens de volgende compilaties kunnen checken:
Rituals of the Drukpa Kagyu Order - PTibetan Buddhism: The Ritual Orchestra and Chants op Nonesuch
Tibetan Buddhist Rites From The Monosteries of Bhutan op Sub Rosa
Tibetan and Bhutanese Instrumental and Folk Music Vol. 2 (dit is wel echt volksmuziek en niet echt monnikenzang, maar het vervand is er)
0
geplaatst: 26 mei 2009, 12:48 uur
Tnx.. ik ga het uitzoeken... Het schijnt dat je met dit soort ' muziek' in een soort van trance raakt..
0
leander?
geplaatst: 6 september 2009, 23:28 uur
Weet iemand een band in de trant van Fellsilent, Tesseract, Periphery, zónder die irritante cleane zang?
0
leander?
geplaatst: 7 september 2009, 22:53 uur
Niemand die iets weet van vergelijkbare muzikale kwaliteit, maar zonder die kotsmisselijkmakende overcleane zang? (Soms past het wel, maar meestal is het verschrikkelijk poppy)
0
geplaatst: 8 september 2009, 19:56 uur
In Genres > Overigen > Goede klassieke gitaarmuziek?:
Ik zat net te luisteren naar Spanish Fly van Eddie Van Halen (ik weet het niet klassiek) en ik bedacht me toen dat ik helemaal geen klassieke gitaarmuziek in mijn collectie heb. Nou ben ik hier ook helemaal niet bekend mee dus ik vroeg mij af of iemand een paar goede gitaristen/albums weet die ik kan gaan checken? bedankt alvast.
Ik zat net te luisteren naar Spanish Fly van Eddie Van Halen (ik weet het niet klassiek) en ik bedacht me toen dat ik helemaal geen klassieke gitaarmuziek in mijn collectie heb. Nou ben ik hier ook helemaal niet bekend mee dus ik vroeg mij af of iemand een paar goede gitaristen/albums weet die ik kan gaan checken? bedankt alvast.
0
geplaatst: 8 september 2009, 23:16 uur
leander? schreef:
Weet iemand een band in de trant van Fellsilent, Tesseract, Periphery, zónder die irritante cleane zang?
Ken de bands die je noemt eigenlijk niet, maar probeer Scamp eens.
0
leander?
geplaatst: 11 september 2009, 14:24 uur
Beetje Meshuggah-stijl, muzikaal gezien. Ook Sikth en Threat Signal vallen er wel onder, denk ik.
Ik ga eens kijken naar Scamp.
Ik ga eens kijken naar Scamp.
0
geplaatst: 11 september 2009, 19:35 uur
En Scarve, maar dat heeft ook irritante cleane vocalen. Probeer ook Hollow Crown van Architects eens.
0
kiriyama
geplaatst: 13 september 2009, 17:23 uur
Ik zoek nog muziek zoals die van World's End Girlfriend, Kashiwa Daisuke en Mono. Iemand nog tips?
Een paar deathjazz bands/artiesten zijn ook nog welkom als tips.
Een paar deathjazz bands/artiesten zijn ook nog welkom als tips.
0
geplaatst: 13 september 2009, 19:01 uur
Wat bedoel je met Deathjazz? Death Metal gecombineerd met Jazz? Zoja, dan ken ik er wel enkele.
0
geplaatst: 16 september 2009, 23:41 uur
andnino schreef:
En Scarve, maar dat heeft ook irritante cleane vocalen. Probeer ook Hollow Crown van Architects eens.
Ik zou eerder het eerste Architects-album proberen, is meer mathy (...) dan Hollow Crown.
0
geplaatst: 17 september 2009, 01:14 uur
@kiriyama:
Death jazz, daar heb ik nu ook nog nooit van gehoord
't Zal dan wel iets typisch Soil & Pimp zijn, dan. Wat ik wél ken is dark (noir) jazz, doom jazz en funeral jazz. Mocht dit je interesseren, dan zou je eens op zoek kunnen gaan naar deze plaat:
Bohren & Der Club of Gore - Sunset Mission (2000)
't Zal dan wel iets typisch Soil & Pimp zijn, dan. Wat ik wél ken is dark (noir) jazz, doom jazz en funeral jazz. Mocht dit je interesseren, dan zou je eens op zoek kunnen gaan naar deze plaat:Bohren & Der Club of Gore - Sunset Mission (2000)
0
kiriyama
geplaatst: 17 september 2009, 12:40 uur
freddze schreef:
@kiriyama:
't Zal dan wel iets typisch Soil & Pimp zijn, dan. Wat ik wél ken is dark (noir) jazz, doom jazz en funeral jazz. Mocht dit je interesseren, dan zou je eens op zoek kunnen gaan naar deze plaat:
Bohren & Der Club of Gore - Sunset Mission (2000)
@kiriyama:
't Zal dan wel iets typisch Soil & Pimp zijn, dan. Wat ik wél ken is dark (noir) jazz, doom jazz en funeral jazz. Mocht dit je interesseren, dan zou je eens op zoek kunnen gaan naar deze plaat:Bohren & Der Club of Gore - Sunset Mission (2000)
Bedankt, maar die ken ik al.
(En vond ik goed) Ik ken zelf verder ook weinig Death jazz, vrij obscuur toch.Zal zelf nog wel even verder zoeken.
0
MasterRRR
geplaatst: 15 oktober 2009, 21:46 uur
Bij Blackfield - Blackfield (2004) en Blackfield - Blackfield II ...
Heeft iemand suggesties voor mij naar soortgelijke muziek?
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 21:56 uur
Blackfield dus:-)
Het enige project van Wilson dat nog in het plastic zit en ik nog niet ken. Veronderstel dat de links met Porcupine Tree en No-Man er wel weer zijn?
Maar goed..tis even aan de kenners nu
Het enige project van Wilson dat nog in het plastic zit en ik nog niet ken. Veronderstel dat de links met Porcupine Tree en No-Man er wel weer zijn?
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 22:46 uur
David Sylvian samen met Robert Fripp op de cd Damage.
0
nicoot
geplaatst: 16 oktober 2009, 23:54 uur
VanDeGriend schreef:
Eerder op PT gelijkend dan op no-man, me dunkt.
Zeker de moeite waard, toegankelijker dan PT bij vlagen en vaak ook deprimerender (zoek eens de tekst van "Some Day" op). Elk lied heeft een aanstekelijk geluid en de harmonische samenzang van Steven en Aviv Geffen bereikt hier het summum van schoonheid, vaak nog mooier dan bij PT. Ik kan niet kiezen tussen I of II, je zou ze allebei moeten aanschaffen en achter elkaar beluisteren. De composities zijn korter, maar daardoor vaak doeltreffender. Een refrein dat maar één keer voorkomt, waarvan je denkt "komaan, zo'n mooi refrein en maar één keer voorkomend, jammer". Maar dat zal waarschijnlijk met opzet zo zijn. Nee, echt de moeite!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 oktober 2009, 12:47 uur
Meer specifiek: op de Porcupine Tree ten tijde van de albums Signify en vooral Stupid Dream en Lightbulb Sun.
0
geplaatst: 18 november 2009, 13:32 uur
Ik zoek artiesten die in de lijn liggen van bijvoorbeeld Neil Young, Bob Dylan, Nick Drake en Warron Zevon. Dit zijn natuurlijk de bekende singer/songwriters uit hun tijd.
Welke andere artiesten uit de jaren '60 en '70 zijn aan te raden? Kom maar op
Welke andere artiesten uit de jaren '60 en '70 zijn aan te raden? Kom maar op

* denotes required fields.