MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
Don Cappuccino schreef:
(quote)

Ik heb Kind of Blue en Bitches Brew van Miles Davis geluisterd, die vond ik beide heel erg goed, A Love Supreme van John Coltrane beviel me ook en Head Hunters van Herbie Hancock vond ik geweldig. Ik houd wel van iets moeilijkere muziek, dus ik ga gewoon Ascension van John Coltrane proberen, Bitches Brew beviel ook gelijk binnen 1 keer.

Zoals hierboven al gezegd, probeer Naked City - Naked City eens, dat zou je wel eens kunnen bevallen.

Hey
Ik zoek albums in de trant van " Shantel" Bucovina 1 en 2

tnx

Maxinator schreef: Het stond ook al bij Herbie Hancock - Headhunters, maar ik zoek dus meer in de trant van... dat album. Lekker funky en groovend dus

Stanley Clarke, Jeff Beck.
En sommige stukken van Weather Report bijvoorbeeld.

Billy Cobham grooved ook lekker.

bedankt alletwee, ik ga het opzoeken

sq
Noud schreef:
Hey
Ik zoek albums in de trant van " Shantel" Bucovina 1 en 2

tnx

Kocani Orkestar. Inspirator van oa Beirut. Op YouTube
Album: Koçani Orkestar - Alone at My Wedding (2002)

(ik neem aan dat je Beirut wel kent?) Alle albums zijn goed.

Kolderieke Heavymetalbalkanhiphop: Zdob di Zdub. Deed ooit zelfs mee aan het songfestival. Op YouTube .
Album: Zdob Si Zdub - Ethnomecanica (2007) met Bonustrack met Shantel.

De Amsterdam Klezmerband, remixed (door Shantel!) Op YouTube
Album:
De Amsterdam Klezmer Band - Amsterdam Klezmer Band Remixed (2006)

@ sq tnx..
www.lastfm.com
Was deze super site vergeten

In Muziek > Algemeen > Donkere en Duistere Jazz:

Ik ben op zoek naar Donkere en Duistere Jazz muziek, een beetje in de trand van Portishead ofzo.

Probeer eens iets van Bohren & Der Club of Gore.

En probeer het een volgende keer in dit topic te plaatsen

pretfrit
B & DCG inderdaad en de rock van Morphine (met sax, bas en percusie) doet het meestal ook erg goed bij personen die op zoek zijn naar duistere jazz zonder jazz...

Geen puur instrumentale jazz alsjeblieft, ik vind zang erbij altijd wel belangrijk dat voegt een hoop toe.

pretfrit
Telekinetic schreef:
Geen puur instrumentale jazz alsjeblieft, ik vind zang altijd wel belangrijk dat voegt een hoop toe.

Ja precies, geen jazz....

Morphine is met zang

Edit: Topic kan inderdaad naar gebruikerstips of het jazz topic. En probeer daarnaast eens wat "duistere" hiphop met jazzsamples

Telekinetic schreef:
Geen puur instrumentale jazz alsjeblieft, ik vind zang erbij altijd wel belangrijk dat voegt een hoop toe.

Dat vond ik voorheen ook. Totdat ik eens wat van Bohren & Der Club of Gore probeerde

Gewoon in het donker naar Coltrane luisteren dan.

Maar serieus, ik zou een paar platen van Tricky aanschaffen, te beginnen met Maxinquaye.

KSPR
In Genres > R&B en Hip-Hop > Hip Hop / Soul crossovers:

Ik zoek tracks die hip hop en soul combineren (en dus het zomergevoel), zoals bijvoorbeeld deze:

YouTube - Joss Stone featuring Common - Tell Me What We're Gonna Do...

Kennen mensen er hier nog een paar?

Lijkt wel heel erg op deze:

Naughty By Nature- Everythi...

Bij Dr. Dre - The Chronic (1992):

Heerlijk album... heeft iemand nog aanraders voor mij? Ik houd van funky, chille hiphop, zoals bijvoorbeeld dit album en Doggystyle.

SpaceLee schreef:
Heerlijk album... heeft iemand nog aanraders voor mij? Ik houd van funky, chille hiphop, zoals bijvoorbeeld dit album en Doggystyle.

Ill Al Skratch - Creep Wit' Me
2Pac - Eigenlijk alles sinds Me Against the World
The Roots - Illadelph Halflife

Bedankt voor de tips.
Van Tupac ben ik (vooralsnog) niet zo'n fan, maar ik ken eigenlijk alleen Me Against the World.

Ik zoek meer in de trant van... The Chronic en Doggystyle..
Met andere woorden: funky, chilled, smoothly produced hiphop.

Alvast bedankt!

Qua hip-hop weet ik het niet, want The Chronic en Doggystyle zijn ook de enige twee albums die ik ken die trant. Maar wat ik je wel wil aanraden is: Parliament - Mothership Connection.
Dre heeft een hele hoop samples bij Parliament vandaan gehaald. Zeg maar de band waar hij de funk vandaan heeft.

Warren G - Regulate... G Funk Era
DJ Quik - Quik is the Name

Zijn de eerste twee die mij te binnen schieten.

thanx man

bennerd schreef:
Warren G - Regulate... G Funk Era
DJ Quik - Quik is the Name

Zijn de eerste twee die mij te binnen schieten.

Hoor hoor

Even rondneuzen in het hiphop-wereldje kan wonderen doen

Ben al even verslingerd aan de instrumentale hiphop die J Dilla (Donuts) en Oddisee (Traveling Man) maken. Van Madlib heb ik nooit echt werk opgezocht, dus als mensen daar aanraders van hebben mogen ze die mij ook geven. Tips?

Ken je deze Bennerd? Zeer chill verzamelcd'tje met Madlib en aanverwante acts, ideaal plaatje als je daar een beetje tussen wilt snuffelen. Of bedoelde je alleen instrumentale muziek?

Liefst alleen instrumentaal ja (of toch voor een groot deel). Maar ik zal daar ook eens in rondkijken/-luisteren. Stones Throw staat meestal wel garant voor kwaliteit.

Kan iemand mij een leuk album tippen? Mijn smaak lijkt me redelijk voor de hand liggend. Top 2000. Ik zoek een rockalbum. Iets in de trand van Made In Japan (Deep Purple), The Dance (Fleetwood Mac) of Falling In Between (Toto). Kortom, lekker rocken!

Het hoeft niet per se een live album te zijn hoor. Maar live rockt het meestal toch wel het meest.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:32 uur

geplaatst: vandaag om 00:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.