Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
k.grubs
geplaatst: 24 september 2010, 00:43 uur
@gallow - mmm ok... nu nog even de muziek erbij vinden...
0
plivvit
geplaatst: 10 oktober 2010, 10:05 uur
In Genres > Electronic > Verzamelplaten Jungle & Minimal Synth:
Ik ben op zoek naar een plaat (nieuw vinyl) met een leuke verzameling oldskool minimal synth. Vroege jaren tachtig, analoog etc. Heeft iemand een goede tip voor me?
Daarnaast zoek ik ook een mooi stukkie nieuw vinyl met een aantal dnb/jungle-toppers (Shy FX, Roni Size) en dat soort dingen erop. Zijn hiervan nog platen verkrijgbaar? Geen dure originals dus. Maar recente compilaties.
grtz
ps. Ik weet niet of dit soort topics gewoon zijn op dit forum. Dat je dan meteen antwooorden krijgt als "google maar ff"of check Amazon of zo. Bij voorbaat excuses als mijn vraag hier niet forumfähig blijkt.
Ik ben op zoek naar een plaat (nieuw vinyl) met een leuke verzameling oldskool minimal synth. Vroege jaren tachtig, analoog etc. Heeft iemand een goede tip voor me?
Daarnaast zoek ik ook een mooi stukkie nieuw vinyl met een aantal dnb/jungle-toppers (Shy FX, Roni Size) en dat soort dingen erop. Zijn hiervan nog platen verkrijgbaar? Geen dure originals dus. Maar recente compilaties.
grtz
ps. Ik weet niet of dit soort topics gewoon zijn op dit forum. Dat je dan meteen antwooorden krijgt als "google maar ff"of check Amazon of zo. Bij voorbaat excuses als mijn vraag hier niet forumfähig blijkt.
0
geplaatst: 17 oktober 2010, 16:44 uur
Hallo,
Ik ben op zoek naar 'oude' muziek van verschillende volkeren, dus wereldmuziek, zónder dat er van die lounge-achtige moderne beats en synthesizers door zitten. Dus gewoon met de oorspronkelijke accoustische instrumenten. Koren en zang vind ik ook mooi.
Alle landen zijn welkom.
Bedankt!
Ik ben op zoek naar 'oude' muziek van verschillende volkeren, dus wereldmuziek, zónder dat er van die lounge-achtige moderne beats en synthesizers door zitten. Dus gewoon met de oorspronkelijke accoustische instrumenten. Koren en zang vind ik ook mooi.
Alle landen zijn welkom.
Bedankt!
0
Misterfool
geplaatst: 17 oktober 2010, 16:56 uur
peter gabriel 3+ 4, Passion,
;
Dead can dance met uitzondering van de eerste twee albums:
Paul Simon-Graceland tot en met Songs From The Capeman;
Mike Oldfield-Ommadawn,Incantations en Voyager;
David Byrne-Rei Momo;
;
Dead can dance met uitzondering van de eerste twee albums:
Paul Simon-Graceland tot en met Songs From The Capeman;
Mike Oldfield-Ommadawn,Incantations en Voyager;
David Byrne-Rei Momo;
0
geplaatst: 17 oktober 2010, 17:12 uur
Voor Aces High:
YouTube - Bulgarian women's choir, Dva Shopski Dueta
YouTube - Toumani Diabate 'Cantelowes'
YouTube - Espoirs de coronthie" Amour"
YouTube - Bassekou Kouyate & Ngoni Ba at the Jools Holland 2007
Geenszins zomaar wat rondgezapt. Alle vier favorieten van mij; resp 4x, 2x, 1x en 1x live gezien.
YouTube - Bulgarian women's choir, Dva Shopski Dueta
YouTube - Toumani Diabate 'Cantelowes'
YouTube - Espoirs de coronthie" Amour"
YouTube - Bassekou Kouyate & Ngoni Ba at the Jools Holland 2007
Geenszins zomaar wat rondgezapt. Alle vier favorieten van mij; resp 4x, 2x, 1x en 1x live gezien.
0
geplaatst: 17 oktober 2010, 19:00 uur
plivvit schreef:
The Lost Tapes
The Found Tapes
New Deutsch
0
k.grubs
geplaatst: 17 oktober 2010, 22:12 uur
@Aces HIgh. Le mystere des voix Bulgares werd in de jaren tachtig erg populair.
0
MasterRRR
geplaatst: 18 oktober 2010, 15:18 uur
Hoi,
Ik zoek meer in de trant van Mt. Desolation, Mumford & Sons etc.
(http://www.musicmeter.nl/album/199580)
(http://www.musicmeter.nl/album/173790)
Dus: wat modernere Folk, liefst mannelijke zanger(s), hooguit met wat dueten met een vrouw erop
Dank!
Ik zoek meer in de trant van Mt. Desolation, Mumford & Sons etc.
(http://www.musicmeter.nl/album/199580)
(http://www.musicmeter.nl/album/173790)
Dus: wat modernere Folk, liefst mannelijke zanger(s), hooguit met wat dueten met een vrouw erop
Dank!
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 15:33 uur
Fleet Foxes
Midlake
John Grant
Bon Iver
Noah and the Whale
Local Natives
Midlake
John Grant
Bon Iver
Noah and the Whale
Local Natives
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 22:34 uur
Ik zoek (hier komt het) warme en enorm relaxte electronische muziek, ideaal voor late avonden. Mag met beats zijn, maar hoeft niet per se. Ik weet erg weinig van alles wat hier getagd wordt als electronica, maar het zal waarschijnlijk de ambient-richting uitgaan (maar ik kan fout zijn).
Arboreal van The Flashbulb vind ik goed, maar is met momenten te melancholisch (een emotie die ik niet graag hoor in muziek) en Prhizzm is niet geheel wat ik zoek. Endless Summer van Fennesz is mij nog net iets te abstract, maar wie weet wen ik daar nog aan.
Is de uitleg eigenlijk duidelijk voor iemand?
Arboreal van The Flashbulb vind ik goed, maar is met momenten te melancholisch (een emotie die ik niet graag hoor in muziek) en Prhizzm is niet geheel wat ik zoek. Endless Summer van Fennesz is mij nog net iets te abstract, maar wie weet wen ik daar nog aan.
Is de uitleg eigenlijk duidelijk voor iemand?

0
Gallow
geplaatst: 19 oktober 2010, 22:51 uur
In de late avond zet ik graag Pan American, Stars of the Lid, Brian Eno, Alva Noto, William Basinkski en ook Fennesz op. Hoewel ik in de avond nooit Endless Summer opzet maar veel liever Venice of Black Sea, misschien moet je die ipv Endless Summer eens proberen dan. Endless Summer is voor mij echt een vroege middag plaat 

0
Sietse
geplaatst: 19 oktober 2010, 23:24 uur
Probeer eens wat muziek van Wouter van Veldhoven (Een Paar Schetsjes en Optredens 2005-2006 , Ruststukken of zijn samenwerking met Greg Haines).
Tim Hecker - Radio Amor moet ook zeker lukken.
Ook erg warm is Auburn Lull - Alone I Admire, maar is niet zozeer electronisch (maar wel duidelijk "invloeden").
Tim Hecker - Radio Amor moet ook zeker lukken.
Ook erg warm is Auburn Lull - Alone I Admire, maar is niet zozeer electronisch (maar wel duidelijk "invloeden").
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 07:03 uur
Fabio Orsi
Die doet het altijd wel goed ivm warme relaxtheid.
Verder moet je dan ook eens Helios proberen, als dit je niet relaxeert weet ik het ook niet meer.
Eingya dan, toch een topplaatje hoor...
Die doet het altijd wel goed ivm warme relaxtheid.
Verder moet je dan ook eens Helios proberen, als dit je niet relaxeert weet ik het ook niet meer.
Eingya dan, toch een topplaatje hoor...
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 08:30 uur
Pan American - Quiet City is ook een ideale plaat voor de late avond of nacht. Hele rustige ambient.
0
Poa
geplaatst: 20 oktober 2010, 19:49 uur
Ik zie allemaal tips die in de richting gaan van redelijk minimale ambient, als ik je beschrijving zo lees zou ik eerder Animal Magic van Bonobo aanraden. Ontzettend relaxed, warm en sfeervol downtempo album.
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 20:04 uur
Emancipator - Soon It Will Be Cold Enough (2006) is in hetzelfde straatje.
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 20:26 uur
Zulke dingen mogen zeker ook! Black Sands van Bonobo was niet helemaal mijn ding, vooral door de zang die met momenten opdook. Ik hoop dat Animal Magic iets beter is.
Emancipator ben ik ook al een aantal keren tegengekomen op deze site, ik ga het eens checken.
Emancipator ben ik ook al een aantal keren tegengekomen op deze site, ik ga het eens checken.
0
Sietse
geplaatst: 20 oktober 2010, 20:37 uur
Misschien dat je Boards of Canada ook nog wel kunt waarderen.
0
geplaatst: 20 oktober 2010, 21:40 uur
bennerd schreef:
Zulke dingen mogen zeker ook! Black Sands van Bonobo was niet helemaal mijn ding, vooral door de zang die met momenten opdook. Ik hoop dat Animal Magic iets beter is.
Black Sands verschilt nogal tov het eerdere werk van Bonobo.
Soon it Will.. is volledig instrumentaal.
En Boards of Canada is inderdaad ook nog een interessante groep.
0
geplaatst: 21 oktober 2010, 06:41 uur
Ja, en voeg daar ook maar Nonplace Urban Field - Nuf ... aan toe.
Ik ben trouwens de enige die op dit album heeft gestemd.
Maar wel 5*!

Maar wel 5*!
0
Sietse
geplaatst: 21 oktober 2010, 10:55 uur
essence schreef:
Maar wel 5*!

Maar wel 5*!
Wow, die naam heb ik lang niet meer voorbij zien komen.
Heb de cd uiteindelijk nooit gekocht, maar wel ooit bij Staalplaat in de handen gehad.
Is dat niet een zij project van Paul Schutze ofzo?
EDIT: net ff gekeken. Burnt Friedman.
Staat ook op wat oude Mind the Gap cd's die ik heb.
0
geplaatst: 21 oktober 2010, 12:10 uur
Ja, idd Sietse. Het is via die MTG-cd's dat ik dit project heb leren kennen (amongst many others
)
)
0
Sietse
geplaatst: 21 oktober 2010, 13:35 uur
Ja, "vroeger" was dat voor mij echt een goede bron. Nu ben ik ze zelf vaak al voor 

* denotes required fields.