Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...
zoeken in:
0
geplaatst: 4 december 2010, 11:50 uur
elliott smith (either/or voor als je de ingetogen versie wilt, XO voor als het wat poppier mag).
sea change van beck is ook wel wat melancholische singer/songwriting.
sea change van beck is ook wel wat melancholische singer/songwriting.
0
Woutt
geplaatst: 4 december 2010, 14:53 uur
Ik zoek meer in de trant van... Japandroids.
Ik ken best veel muziek die volgens mijn last.fm-account (www.last.fm/user/Woutt) op Japandroids zou moeten lijken, maar niets van dat alles heeft dat geluid van jeugd; die snelheid, die power, die teksten! Weet iemand nog wat anders?
Ik ken best veel muziek die volgens mijn last.fm-account (www.last.fm/user/Woutt) op Japandroids zou moeten lijken, maar niets van dat alles heeft dat geluid van jeugd; die snelheid, die power, die teksten! Weet iemand nog wat anders?
0
geplaatst: 1 januari 2011, 15:53 uur
Hoi,
Ik ben op zoek naar wat meer interessante folkartiesten.
Ik luister veel naar Bob Dylan (in zijn beginjaren), Johnny Flynn, Laura Marling, Local Natives, etc.
De artiesten van de pagina hiervoor kende ik echter allemaal al, helaas...
Dus: Heeft iemand nog een paar leuke folkartiesten voor mij? Het mag zowel oud als nieuw zijn.
Alvast bedankt.
Ik ben op zoek naar wat meer interessante folkartiesten.
Ik luister veel naar Bob Dylan (in zijn beginjaren), Johnny Flynn, Laura Marling, Local Natives, etc.
De artiesten van de pagina hiervoor kende ik echter allemaal al, helaas...
Dus: Heeft iemand nog een paar leuke folkartiesten voor mij? Het mag zowel oud als nieuw zijn.
Alvast bedankt.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 15:55 uur
Wat betreft Johnny Flynn en Laura Marling kan ik mezelf quoten.
Edit: Je bericht niet goed gelezen.
En meer in de trant van (de jonge) Bob Dylan: Phil Ochs, Fred Neil, Tim Hardin, Mimi & Richard Fariña, Ramblin' Jack Elliot en (mijn persoonlijke favoriet) Woody Guthrie
nawat schreef:
Kent iemand nog albums/artiesten zoals Johnny Flynn?
Ik hou van de folky sound en de harmonieën in sommige van zijn liedjes.
Dus eigenlijk zoek ik folkmuziek met rijke harmonieën en instrumentatie. Liefst in het Engels
Kent iemand nog albums/artiesten zoals Johnny Flynn?
Ik hou van de folky sound en de harmonieën in sommige van zijn liedjes.
Dus eigenlijk zoek ik folkmuziek met rijke harmonieën en instrumentatie. Liefst in het Engels
Edit: Je bericht niet goed gelezen.

En meer in de trant van (de jonge) Bob Dylan: Phil Ochs, Fred Neil, Tim Hardin, Mimi & Richard Fariña, Ramblin' Jack Elliot en (mijn persoonlijke favoriet) Woody Guthrie
0
geplaatst: 1 januari 2011, 16:02 uur
Ik had het iets beter moeten vermelden, maar die artiesten kende ik al 
Edit: Okee, die artiesten onder je quote nog niet. Ga ik eens even beluisteren, heel erg bedankt!

Edit: Okee, die artiesten onder je quote nog niet. Ga ik eens even beluisteren, heel erg bedankt!
0
geplaatst: 1 januari 2011, 17:12 uur
Ik ken, op Phil Ochs na, geen (goede) artiesten die op Bob Dylan, Johnny Flynn, Laura Marling of Local Natives lijken qua stijl, maar de volgende folkartiesten vind ik zelf erg goed:
- Jackson C. Frank, erg oude folknummers die desondanks ongelooflijk mooi en gevoelig zijn.
- Joanna Newsom, misschien ken je haar al maar deze dame maakt (vooral op haar eerste) prachtige, sprookjesachtige en ingetogen muziek.
- Perfume Genius, extreem emotionele en simpele muziek. Je moet ervan houden, maar ik houd ervan.
- Iron & Wine, doet denken aan Jack Johnson maar dan vele malen beter. Luister vooral zijn tweede, Our Endless Numbered Days.
- Emmylou Harris, al valt deze iets meer onder Country. Ook mooi, toch?
- Espers, wat statige, donkere folk.
- Jackson C. Frank, erg oude folknummers die desondanks ongelooflijk mooi en gevoelig zijn.
- Joanna Newsom, misschien ken je haar al maar deze dame maakt (vooral op haar eerste) prachtige, sprookjesachtige en ingetogen muziek.
- Perfume Genius, extreem emotionele en simpele muziek. Je moet ervan houden, maar ik houd ervan.
- Iron & Wine, doet denken aan Jack Johnson maar dan vele malen beter. Luister vooral zijn tweede, Our Endless Numbered Days.
- Emmylou Harris, al valt deze iets meer onder Country. Ook mooi, toch?

- Espers, wat statige, donkere folk.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 17:41 uur
Je zou Tom Paxton kunnen proberen of Tom Rush. Joan Baez is ook een goede folkzangeres en een hedendaagse zanger is Josh Rouse waarvan Nashville zijn beste is.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 19:59 uur
In Overigen > Algemeen > Muziek gezocht:
Ben hier net nieuw op dit forum en ben er al helemaal weg van!
M'n vraag is simpel: Wie heeft er nog aanraders?
Mijn muziek smaak ligt vooral bij Rock/ Indie/Hard Rock
Alvast Bedankt!
Alvast Bedankt!
0
geplaatst: 1 januari 2011, 20:03 uur
(is niet helemaal het goede topic ervoor, maar het past hier wel. Ik kon dat andere topic even niet meer vinden)
Wat ken je al en heb je voorbeelden van artiesten die je goed vindt?
Wat ken je al en heb je voorbeelden van artiesten die je goed vindt?
0
geplaatst: 1 januari 2011, 20:10 uur
Als je van hardrock houdt kan ik je Back in Black van AC/DC aanraden. Mijn lievelingsalbum en heerlijke toegankelijke hardrock
0
geplaatst: 1 januari 2011, 20:19 uur
Het zou inderdaad helpen als Julstar12 ietsje specifieker was. Welkom op de site overigens.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 20:56 uur
Nog even een bedankje aan iedereen die mij geholpen heeft! Ik heb genoeg namen om de komende tijd vooruit te kunnen, dacht ik zo 
Joanna Newsom kende ik inderdaad al, maar dat is zeker niet verkeerd.
Ik ben zelf vandaag toevallig The Low Anthem tegengekomen en dat staat me ook wel aan. Verder heb ik de eerste linkjes van L_T_B al beluisterd en dat klinkt wel aardig waar ik naar op zoek ben.
Dus bedankt!

Joanna Newsom kende ik inderdaad al, maar dat is zeker niet verkeerd.
Ik ben zelf vandaag toevallig The Low Anthem tegengekomen en dat staat me ook wel aan. Verder heb ik de eerste linkjes van L_T_B al beluisterd en dat klinkt wel aardig waar ik naar op zoek ben.
Dus bedankt!

0
Sietse
geplaatst: 1 januari 2011, 22:35 uur
Nynke, probeer ook eens Nalle, dat ligt wel wat in de lijn van Joanna Newsom, net zoals het laatste album van Fursaxa
0
geplaatst: 2 januari 2011, 00:16 uur
julstar12 schreef:
Alvast Bedankt!
Alvast Bedankt!
Ga eens naar toplijsten > overig en voer dan genre rock in. Keus zat!
0
geplaatst: 3 januari 2011, 23:17 uur
Ik luister nauwelijks hip hop maar emimem vind ik toch erg goed als ik andere hip hop probeer, vind ik het bijna altijd slecht.heeft iemand een rapper die een beetje lijkt op eminem en het liefst met goede telsten
0
geplaatst: 3 januari 2011, 23:20 uur
Je zal Atmosphere vast wel waarderen, probeer het laatste album maar. (Ik zeg het maar alvast, omdat ze sowieso wel door iemand getipt gaan worden
)
)
0
geplaatst: 12 januari 2011, 15:38 uur
Ik ben sinds een dag of twee me aan het verdiepen in de bossanova.
Ik vraag me daarom af, wat zijn goede artiesten om mee te beginnen?
En dan heb ik het over de 'eerste' bossanova, uit de jaren 50, toen het opkwam.
Bedankt alvast.
Ik vraag me daarom af, wat zijn goede artiesten om mee te beginnen?
En dan heb ik het over de 'eerste' bossanova, uit de jaren 50, toen het opkwam.
Bedankt alvast.
0
Poa
geplaatst: 12 januari 2011, 17:26 uur
Ik wilde je deze aanraden, maar die is uit 1963.. Het is toch ook meer iets van de jaren '60?
0
geplaatst: 12 januari 2011, 17:54 uur
Nou ja, het gaat me er meer om dat die oude klank bewaard is 
Dat er geen effecten ofzo aan toegevoegd zijn.

Dat er geen effecten ofzo aan toegevoegd zijn.
0
geplaatst: 18 januari 2011, 13:29 uur
Ik wil me weer wat verdiepen in de wereld van de jazz, alle genres binnen de jazz mogen mij aangeraden worden.
De vorige keer dat ik me ging verdiepen in de jazz vond ik Miles Davis en John Coltrane erg goed ook Ornette Coleman en Dave Brubeck vond ik erg goed. Meer herinner ik me niet meer dus als iemand tips of aanraders heeft...
De vorige keer dat ik me ging verdiepen in de jazz vond ik Miles Davis en John Coltrane erg goed ook Ornette Coleman en Dave Brubeck vond ik erg goed. Meer herinner ik me niet meer dus als iemand tips of aanraders heeft...

0
geplaatst: 18 januari 2011, 13:33 uur
Keith Jarrett, pianist. Jazz met ook wel wat klassieke invloeden.
0
geplaatst: 18 januari 2011, 13:37 uur
Daar heb ik al wel eens van gehoord ja van een live concert volgens mij.
Komt op mij lijst.
- Keith Jarret
Komt op mij lijst.
- Keith Jarret
0
geplaatst: 18 januari 2011, 13:38 uur
Misschien moet je Hiromi eens een kans geven Ataloona. Die gemiddeldes beloven in ieder geval een hoop.
0
geplaatst: 18 januari 2011, 13:42 uur
Whajohh, (raar woord eigenlijk) zeer hoge gemiddeldes. Wel weinig stemmen natuurlijk maar dat zal ik ook eens op mijn lijst zetten.
- Keith Jarret
- Hiromi
- Keith Jarret
- Hiromi
* denotes required fields.