MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ik zoek meer in de trant van...

zoeken in:
rabbit
Lastig.. de eerste namen die mij te binnen schieten zijn Rye Rye, Dominique Young Unique en misschien ook wel Major Lazer.

Rye Rye - Sunshine
DYU - Show My Ass
Major Lazer - Hold the Line

Dat nummer van Rye Rye kende ik al, vind het een erg tof nummer.

De andere twee kende ik nog niet. Zie nu ook dat 'Major Lazer' een CD heeft, ga die dan maar eens uitproberen. Van DYU kon ik geen CD vinden helaas.

In De Site > Gebruikers > Beveel mij een band aan!:

Vroeger "ontdekte" ik om de haverklap een nieuwe band/artiest, maar tegenwoordig blijf ik een beetje steken in het herbeleven van platen die ik toch al grijs gedraaid heb. Dus: wie kan mij iets aanbevelen?

Mijn favoriete bands zijn: Dream Theater, Franz Ferdinand, Interpol, Meshuggah, Motorpsycho, Radiohead, The Gathering (recent werk), Tool

En in mindere mate: A Perfect Circle, Camel, Carcass, Jeff Buckley, Muse, Opeth, Soundgarden, The Mars Volta, The Smashing Pumpkins

Verder heb ik ook altijd wel iets gehad met Michael Jackson en Queen, maar dan vooral van vroeger uit.

Vrij eclectisch dus. Waar ik vooral van houd:
- progressieve invloeden (met de nadruk op invloeden)
- zangeressen
(Het punt is: zijn er überhaupt progbands met zangeressen...?)
- strak drumwerk
- gevarieerde sound
- goede geluidsproductie
- klassieke invloeden
- Latin invloeden
- elektronische invloeden
The Mars Volta, maar dan minder avant-garde/experimenteel en met een frontvrouw i.p.v. -man, bijvoorbeeld. Of The Gathering, maar dan net effe wat technischer en diepgaander.

Roep maar. Hoe obscuurder, hoe beter!

Stream Of Passion of de Ayreon projecten misschien?

Paatos zou wel eens iets voor je kunnen zijn.

Pure Reason Revolution heeft zowel een zanger als zangeres, maar past ook prima in je straatje denk, net als Archive...

Misterfool
Phideaux is ook wel een aanrader

Bedankt allemaal! Nog nooit van gehoord, behalve Kate Bush, die staat al langer op mijn lijstje om uit te checken, dus wat dat betreft denk ik wel dat jullie in de goede richting zitten.

Ik heb alle namen genoteerd!

In Genres > Overigen > Jazz zonder blazers:

ik luister sinds een tijdje wat jazz, de rede dat ik jazz nooit heb geluisterd is omdat ik het geluid van blazers niet mooi vind.
ik vond toen E.S.T. (Esbjorn svensson trio). het bestaat uit piano bas en drum.
YouTube - Esbjorn Svensson Trio - Elevation of Love
ik heb nog wat andere gevonden maar ik ben benieuwd of mensen hier nog wat goed groepen weten
ik ken deze in ieder geval:
avishai cohen trio
bohren and der club of gore
marcin wasilewski trio
the necks
tord gustaven trio

MDV
Ik ben op zoek naar Nederlandstalige metal en hardrock, punk is ook goed maar wel tweede keus. Heidevolk en patatje metal ken ik al, maar daar houdt het dan ook mee op.

Zoiets als dit?

Doodschop Hardcore?

sxesven
mattiasterpstra schreef:
In Genres > Overigen > Jazz zonder blazers:

ik luister sinds een tijdje wat jazz, de rede dat ik jazz nooit heb geluisterd is omdat ik het geluid van blazers niet mooi vind.
ik vond toen E.S.T. (Esbjorn svensson trio). het bestaat uit piano bas en drum.
YouTube - Esbjorn Svensson Trio - Elevation of Love
ik heb nog wat andere gevonden maar ik ben benieuwd of mensen hier nog wat goed groepen weten
ik ken deze in ieder geval:
avishai cohen trio
bohren and der club of gore
marcin wasilewski trio
the necks
tord gustaven trio

Precies eender, ook niet zo van de blazers - met wat uitzonderingen (trompet kan ik wel hebben, en iemand als Ken Vandermark laat ik me altijd wel smaken). Paar mogelijkheden: Jamie Saft Trio, Uri Caine Trio, Satoko Fujii, Ben Perowsky Trio, Vijay Iyer, Matthew Shipp, Sephardic Tinge/Anthony Coleman, etc.

MDV schreef:
Ik ben op zoek naar Nederlandstalige metal en hardrock, punk is ook goed maar wel tweede keus. Heidevolk en patatje metal ken ik al, maar daar houdt het dan ook mee op.

Wat me zo te binnen schiet:

Fluisterwoud (black metal): Langs Galg en Rad
Akelei (doom metal): Verlangen
Grimm (black metal): Van Drakenbloed Fel

Iedereen Zóôò Jotje (skapunk/hardcore/metal) Geniaal Gefeest
Neuk! (hardcore): Je Beste Vriend
Kutschurft (grindcore): Boer Hoekt Vrouw

MDV
Bedankt voor de tips! De songtitels van Fluisterwoud klinken in ieder geval veelbelovend.

hee MDV
er zijn een aantal nederlandse label waar mischien wat leuks opstaat
Shield Recordings | Shop - shieldrecordings.com
News @ Crucial Attack music & lifestyle - crucialattack.nl
no turning back staat op een van die twee
er staan voornamelijk alle soorten hardcore en punk op die labels.
er zijn er nog een aantal labels maar die zijn googelend wel te vinden

hee dankje sxesven
ik ga ze even luisteren

Sqritz
Bij Emancipator - Soon It Will Be Cold Enough (2006):

Kan iemand me nog soortgelijke albums aanraden? Ideale studeermuziek btw.

Misschien werk van Bonobo?

YoG
Sqritz schreef:
Kan iemand me nog soortgelijke albums aanraden? Ideale studeermuziek btw.

YoG schreef:
Een andere plaat dat hier een beetje op lijkt is Bias - Time & Tide.. neigt wat wat meer naar soul en hiphop

In combi met studeren zou je ook eens Elsiane - Hybrid (2007) kunnen proberen.. dat heeft een beetje datzelfde harmonieuze gevoel als van Emancipator

Een andere fantastische plaat (maar wel moeilijk te vinden) is Mirror System - Mirror System (2005) . Hetzelfde idee maar met een andere 'verpakking', namelijk ambient-techno/downtempo, en met de nadruk op Ambient, met héél veel fijne downtempo beats.. dus laat je niet afschrikken door het woordje techno. De instrumenten neigen meer naar typische synths.. denk aan de richting Jean Michel Jarre

The Nothing - Life in Decay (2007) is ook wel leuk... klinkt meer Stoned

Ik zoek iets in de trant van Melvins en Soundgarden (4th of July - like) gecombineerd... Iets sludge/doom achtig, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen. (liefst zonder grunts en met degelijke zang aub )

Thanks MuMe!

Probeer eens Masters of Reality - Masters of Reality, of doe eens gek en draai iets van de japanse band Boris. "Smile" of "Akuma no Uta". Dit is niet zozeer hetzelfde als de Melvins, maar er is wel degelijk een link. En gezien je top 10 is er een redelijke kans dat je aangenaam verrast wordt.

En wat misschien ook goed is: Sleep - Sleep`s Holy Mountain

Gallow
Kyuss, Boris (vooral Heavy Rocks & Amplifier Worship), Sleep, Acid King, misschien nog Electric Wizard.

Maar als je doom/sludge bands zoekt zonder grunts blijft er niet veel over

ja je kan baroness proberen. die grunt niet echt. maar toch, het proberen waart. en qua doom en sludge word het idd erg moeilijk. je kan beter naar stoner en desert rock bands gaan kijken. Genres >> Rock >> Stonerrock
hier is een threat over stoner bands
en bekijk Corrosion Of Conformity en Earth gelijk maar even

Beeswax schreef:
Ik zoek iets in de trant van Melvins en Soundgarden (4th of July - like) gecombineerd... Iets sludge/doom achtig, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen. (liefst zonder grunts en met degelijke zang aub )

Thanks MuMe!

Het is nog steeds geen degelijke zang, maar check Lifesblood for the Downtrodden van Crowbar eens.

Okay, bedankt voor de tips

Ik zoek iets in de trant van Nick Drake, want die muziek vind ik geweldig!

Gast
geplaatst: vandaag om 20:00 uur

geplaatst: vandaag om 20:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.